II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
-
- Użytkownik
- Posty: 10974
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
A czego się spodziewacie.Pewnei się boją odalić koleją fuszerkę.
Scieżki rowerowe nie potrzebne, w którym my wieku żyjemy.Pan Gałka mówi, że na tym odcinku nie ma duże ruch rowerzystów, a jak ma być skoro nie ma po czym jeżdzić.
[ Dodano: Czw, 13.11.2008, 17:36 ]
Sory za literówki.
Scieżki rowerowe nie potrzebne, w którym my wieku żyjemy.Pan Gałka mówi, że na tym odcinku nie ma duże ruch rowerzystów, a jak ma być skoro nie ma po czym jeżdzić.
[ Dodano: Czw, 13.11.2008, 17:36 ]
Sory za literówki.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Bardzo przepraszam, ze nie na temat, ale temat rozni sie tylko dwoma cyframi na koncu tytulu - zamiast 25 bedzie 11 .
Prosze potraktowac jako ciekawostke:
http://www.powiat-ostrowski.pl/?act=obwodnica
Prosze potraktowac jako ciekawostke:
http://www.powiat-ostrowski.pl/?act=obwodnica
Czy Wy chcecie obwodnicy czy kolejnej miejskiej ulicy? Po to właśnie ogranicza się dostępność takiej drogi i robi ją klasy GP żeby była obwodnicą! Ona ma służyć przede wszystkim tranzytowi a nie temu żeby co 100 m mogli na nią wjeżdżać mieszkańcy miasta. Popatrz sobie na obwodnice innych miast, czy tam są co chwila wjazdy? Zresztą tak jak p. Gałka napisał, poza węzłami nie ma możliwości zjazdu/wjazdu na taką drogę. I bardzo dobrze, bo jadąc taką drogą (nawet jednojezdniową) nie bardzo chciałbym co 100 czy 500m hamować przed skrzyżowaniem, bo ktoś będzie skręcał czy włączał się do ruchu.rym-ek pisze:Miasto starając się o dotację z funduszy unijnych powinno od razu uwzględnić 2 jezdnie, ścieżki rowerowe, a co najważniejsze zjazdy z obwodnicy.
Ciekawe czy ja dobrze rozumie na skrzyzowaniu nowej obwodnicy z ul. Poznańska w pierszym etapie ma byc wybudowane rondo a w pózniejszym skrzyzowanie bezkolizyjne, a rondo zostanie pod wiaduktem to zanczy ze droga klasy GP bedzie przebiegac nad rondem, poprawcie mnie jak zle cos napisalem bo ja juz sie caly zakreciłem. To droge klasy GP buduje gddkia czy miasto Kalisz
Andrzej
Raczej wiadukt, ponieważ mają być tylko 2 wjazdy na ten odcinek drogi jeden koło Castoramy drugi na Poznańskiej.
A co do finansowania tego odcinka to niestety miasto musi to zrobić samo nawet gdyby to była droga klasy autostrady to i tak nic nie zmieni, ponieważ podstawowym warunkiem finansowania przez GDDKiA jest, co tu dożo gadać chęć dyrekcji do finansowania a jak wiadomo nie ma takiej woli ze strony tej, że dyrekcji.
A co do finansowania tego odcinka to niestety miasto musi to zrobić samo nawet gdyby to była droga klasy autostrady to i tak nic nie zmieni, ponieważ podstawowym warunkiem finansowania przez GDDKiA jest, co tu dożo gadać chęć dyrekcji do finansowania a jak wiadomo nie ma takiej woli ze strony tej, że dyrekcji.
Wjazdy i zjazdy z trasy nie będą możliwe poza węzłami w Skalmierzycach, koło Castoramy i Poznanskiej(rondo, w przyszłosci takze węzeł). Nie moze wiec byc ronda z Dobrzecką. Ulica Dobrzecka podobnie jak Korczak musi przecinac trasę bezkolizyjnie. Nie widziałem planów, ale spory koszt budowy - 105 mln.(dwukrotnie dłuższy odcinek obw. Skalmierzyc wart jest 120 mln.) sugeruje, ze trasa może biec estakadą ponad wyzej wym. ulicami.
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Nieprawda. Gdyby to byla droga ekspresowa lub autostrada to finansowaniem MUSIALA by sie zajmowac GDDKiA. DK25 jednak jak na razie jest zwykla droga krajowa, a w takim przypadku miasto na prawach powiatu, jakim jest Kalisz, musi z wlasnego budzetu finansowac taka droge, tak samo jak wszystkie inne budowy i remonty drog na terenie miasta.MirekDB pisze:A co do finansowania tego odcinka to niestety miasto musi to zrobić samo nawet gdyby to była droga klasy autostrady to i tak nic nie zmieni, ponieważ podstawowym warunkiem finansowania przez GDDKiA jest, co tu dożo gadać chęć dyrekcji do finansowania a jak wiadomo nie ma takiej woli ze strony tej, że dyrekcji.
No i jeszcze jedna sprawa - to nie jest tak, ze nie bedac miastem na prawach powiatu, aby miec obwodnice wystarczy zadzwonic do GDDKiA i powiedziec - "hej, musimy miec obwodnice, to kiedy zaczynamy budowe?". Aby przekonac, ze akurat nasza obwodnica jest potrzebna trzeba na to wielu argumentow jak udownodnione obciazenie ruchu, wplyw na srodowisko, mieszkncow itp. Potrzeba scisla wspolpraca z GDDKiA pod wzgledem rozmow z wlascicielami gruntow czy scislej wspolpracy lokalnych wladz na etapie prac projektowych. Jesli takich dzialan ze strony miasta nie bedzie to nikt nam zadnej drogi z wlasnej woli nie wybuduje, to nie komuna. Roboty nie jest na pewno mniej niz przy argumentowaniu potrzeb przez miasto na prawach powiatu piszac wniosek o dofinansowanie budowy takiej obwodnicy z wlasnego budzetu (mozna dostac 80% kwoty!)
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Napisales, ze GDDKiA nie sfinansuje budowy obwodnicy Kalisza, bo "nie ma takiej woli ze strony tej, że dyrekcji". Ja na pisalem, ze GDDKiA NIE MOZE finansowac tej budowy. Nie ma nawet takich mozliwosci prawnych!MirekDB pisze:Tak, więc sector w pierwszym zdaniu uznałeś, że nie mam racji a w drugim podałeś argumenty, że jednak miałem rację.
Sam na tym forum pisałeś, że GDDKiA może finansować budowę obwodnicy, jeżeli będzie ona klasy drogi ekspresowej i o to pytał andrzej czy w związku z tym, że droga jest klasy GP nie powinna tego finansować, ale jak to wyjaśnił gawron klasa GP to nie jest droga ekspresowa a ja napisałem, że gdyby nawet miasto postanowiło wybudować ten odcinek drogi, jako autostradę to i tak musiałoby ją samo finansować dla tego, że GDDKiA nie ma takiej woli żeby taką obwodnice w tym miejscu budować.
Ps. mam nadzieję, że teraz wszystko jest jasne;)
Ps. mam nadzieję, że teraz wszystko jest jasne;)
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------