Kalisz ośrodkiem rozwoju przemysłu lotniczego?
-
- Użytkownik
- Posty: 10978
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
To kolejna wielka inwestycja związana z przemysłem lotniczym , która trafia do Rzeszowa.Kalisz przegrywa z Rzeszowem sromotnie.Jak tak dalej będą się grzebać uruchomieniem klastra w Kaliszu, to w Polsce będzie tylko jeden ośrodek liczący sie w tej branzy
http://www.inwestportal.pl/czytaj/1270/ ... agraniczne
http://www.inwestportal.pl/czytaj/1270/ ... agraniczne
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
"Rzeszów wygrał rywalizację o inwestycję MTU z Czechami, Słowacją i Rumunią. Jedną z zalet, która przeważyła o wyborze miasta, jest międzynarodowe lotnisko w Jasionce. Na terenie województwa podkarpackiego działa również prężny klaster Dolina lotnicza, a także Politechnika Rzeszowska, kształcąca m.in. w kierunkach mechanika i budowa maszyn oraz lotnictwo i kosmonautyka."
Oprócz terenu pod inwestycje zadecydowały więc :
- uczelnia kształcąca kadry
- dostępność komunikacyjna ( tu brak lotniska możemy zastąpić Kdp ale to za 10 lat )
Oprócz terenu pod inwestycje zadecydowały więc :
- uczelnia kształcąca kadry
- dostępność komunikacyjna ( tu brak lotniska możemy zastąpić Kdp ale to za 10 lat )
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Dwa słowa o rywalizacji. Kalisz nie rywalizuje, Kalisz "współpracuje". Z kim? Z 70-tys. miastem bez przemysłu, nauki i kultury i 5-tys. miasteczkiem z obwodnicą, a pamiętajmy, że współpraca demobilizuje, że współpraca uśrednia. "Współpracownicy" Kalisza niczego (w większej skali) nie generują samodzielnie (bo okrzyczane inwestycje drogowe w obu miastach to inwestycje GDDKiA).
Zalety Rzeszowa (cytowane przez Milo z http://www.paiz.gov.pl/nowosci/?id_news=1408 ) i Kalisza:
1. Rzeszów ma lotnisko międzynarodowe, Kalisz buduje nie-wiadomo-jakie lotnisko u współpracownika.
2. Rzeszów ma klaster lotniczy, Kaliszowi klaster lotniczy musi proponować WUM w Poznaniu (bo sam nie umie).
3. Rzeszów ma politechnikę i ma ją tylko dla siebie, Kalisz ma PWSZ i będzie się nią dzielić z współpracownikiem.
Ekipa Pęcherza wybrała drogę najłatwiejszą z łatwych. To tak, jakby średni uczeń w celu poprawy ocen postanowił równać do najsłabszych uczniów w klasie zamiast ścigać prymusów. No to powodzenia życzę.
Zalety Rzeszowa (cytowane przez Milo z http://www.paiz.gov.pl/nowosci/?id_news=1408 ) i Kalisza:
1. Rzeszów ma lotnisko międzynarodowe, Kalisz buduje nie-wiadomo-jakie lotnisko u współpracownika.
2. Rzeszów ma klaster lotniczy, Kaliszowi klaster lotniczy musi proponować WUM w Poznaniu (bo sam nie umie).
3. Rzeszów ma politechnikę i ma ją tylko dla siebie, Kalisz ma PWSZ i będzie się nią dzielić z współpracownikiem.
Ekipa Pęcherza wybrała drogę najłatwiejszą z łatwych. To tak, jakby średni uczeń w celu poprawy ocen postanowił równać do najsłabszych uczniów w klasie zamiast ścigać prymusów. No to powodzenia życzę.
Jeszcze odnośnie kwestii lotniska.
Paradoksalnie , ale rozwój przemysłu lotniczego nie jest związany z istnieniem lotniska.
Lotnisko dla takich firm jest kwestią dostępności komunikacyjnej.
W dużych koncernach , działających w wielu krajach a nawet kontynentach , pracownicy różnych szczebli ( nie tylko prezesi ) oraz pracownicy firm współpracujacych , podróżują często pomiędzy oddziałami koncernu. Dlatego duże firmy postrzegają kwestie dostępności komunikacyjnej jako bardzo ważną , nie tylko poprzez łatwy wywóz produktów z zakładu.
W przypadku Kalisza rolę lotniska mógłaby z powodzeniem spełnić Kdp.
Oczywiście dostępnosć komunikacyjna jest tylko jednym z czynników , które decydują o lokalizacji inwestycji.
Paradoksalnie , ale rozwój przemysłu lotniczego nie jest związany z istnieniem lotniska.
Lotnisko dla takich firm jest kwestią dostępności komunikacyjnej.
W dużych koncernach , działających w wielu krajach a nawet kontynentach , pracownicy różnych szczebli ( nie tylko prezesi ) oraz pracownicy firm współpracujacych , podróżują często pomiędzy oddziałami koncernu. Dlatego duże firmy postrzegają kwestie dostępności komunikacyjnej jako bardzo ważną , nie tylko poprzez łatwy wywóz produktów z zakładu.
W przypadku Kalisza rolę lotniska mógłaby z powodzeniem spełnić Kdp.
Oczywiście dostępnosć komunikacyjna jest tylko jednym z czynników , które decydują o lokalizacji inwestycji.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Ale ty jesteś chory z nienawiści. Szkoda gadać. Taki stary dziad. Wykorzystujesz, że Cie tu szanuja za Twoje poglądy wywołujące tylko waśnie z sąsiadami, a głupie dzieciaki cie słuchają i tylko się nakręcają.ww pisze:Dwa słowa o rywalizacji. Kalisz nie rywalizuje, Kalisz "współpracuje". Z kim? Z 70-tys. miastem bez przemysłu, nauki i kultury i 5-tys. miasteczkiem z obwodnicą, a pamiętajmy, że współpraca demobilizuje, że współpraca uśrednia. "Współpracownicy" Kalisza niczego (w większej skali) nie generują samodzielnie (bo okrzyczane inwestycje drogowe w obu miastach to inwestycje GDDKiA).
Nawet nie będe tych twoich głupot komentował.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje
Kalisz ośrodkiem ...
Dobrze ,że Powstrzymasz się od komentarzy,natomiast mógłbyś przemyśleć to co napisał "ww".
JP - WRÓĆ !!!!!!
sekator dobrze ze ty jesteś zdrowy co nie ? Moze zrobimy jakas sciepe i wykupimy bilbord na wylocie na Kalisz "Zachowaj godnosc - nie kupuj w Kaliszu te słowa o tym świadcza albo jak pisałes w swoim pijanym widzie o zamachu terrorystycznym na Ostrow no poprostu z ciebie ostoja zdrowia psychicznego patrzac na postawe twoich ziomkow jak owiak i inni to promienujesz przykładem . ps a dobrze wiesz ze ww ma racje .
[ Dodano: Czw, 31.12.2009, 15:07 ]
i daj sobie spokoj z gatka jak to was ktos w Kaliszu nienaWIDZI NIE MIERZ INNYCH SWOJA MIARA i miara swoich ziomkow ale ze tak bronisz aglomeracji to zrozumiałe bo tylko ostrow i powiat ostrowski na tym korzysta a ze kosztem kalisza no coz miejmy nadzieje ze do czasu
[ Dodano: Czw, 31.12.2009, 15:07 ]
i daj sobie spokoj z gatka jak to was ktos w Kaliszu nienaWIDZI NIE MIERZ INNYCH SWOJA MIARA i miara swoich ziomkow ale ze tak bronisz aglomeracji to zrozumiałe bo tylko ostrow i powiat ostrowski na tym korzysta a ze kosztem kalisza no coz miejmy nadzieje ze do czasu
Ostatnio zmieniony 31 gru 2009, o 18:35 przez Kondzior, łącznie zmieniany 2 razy.
i przy okazji nie ma tu głupich dzieciaków
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Użytkownik
- Posty: 10978
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
WW to nie stary dziad.No chyba, że masz 15 lat sectorze.Kazdy z nas ma swój rozum, i gdyby WW pisał głupoty nikt by na to nie poszedł.
[ Dodano: Czw, 31.12.2009, 16:07 ]
Zwyczajnie piszę prawdę, która was boli.Uwierz i w Kaliszu nikt nie ma fobii Ostrowa.Bo to żadna konkurencja, a więc czego się bać.Dziękujcie ekipie w kaliskiem ratuszu, ze robi tyle dla Ostrowa.Bez nich byście przepadli.
[ Dodano: Czw, 31.12.2009, 16:07 ]
Zwyczajnie piszę prawdę, która was boli.Uwierz i w Kaliszu nikt nie ma fobii Ostrowa.Bo to żadna konkurencja, a więc czego się bać.Dziękujcie ekipie w kaliskiem ratuszu, ze robi tyle dla Ostrowa.Bez nich byście przepadli.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Oj , chyba przydałoby sie trochę odpocząć...od forum.sector-ostrow pisze: ..............Taki stary dziad. .............., a głupie dzieciaki cie słuchają i tylko się nakręcają.
[ Dodano: Czw, 31.12.2009, 17:47 ]
Nie ma co lekceważyć przeciwnika , to często prowadzi do porażki...K-man pisze: .Uwierz i w Kaliszu nikt nie ma fobii Ostrowa.Bo to żadna konkurencja, a więc czego się bać.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 10978
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Wrzucam tu, bo chyba pasuje.Jesli nie niech mod. wrzuci gdzie indziej.
ŻK.
W Kaliszu powstanie Centrum Edukacji HTEC, amerykańskiej firmy która w naszym mieści obsługuje m.in. Pratt & Whitney i inne firmy z branży lotniczej.Bedzie działało ono przy Centrum Kształcenia Praktycznego. - Dzieki temu zarówno młodzież przebywająca w Centrum jak i uczestnicy szkoleń w formach kursowych, m.in. dla firm i PUP, otrzymają większe wsparcie i opiekę merytoryczną światowej klasy firm, zwłaszcza kontekscie partnerstwa szkoleniowego w nowoutworzonym KKL - poinformowała Irena Cicha z kaliskiego CKP.Instytucja będzie piątym Centrum Edukacji Technicznej otwartym w Polsce .Uroczystośc oficjalnego otwarcia CET zapowiadana jest na 21 stycznia.
A teraz mniej dobrych wieści.
ŻK
Zapowiadanie utworzenie w Kaliszu Centrum Zaawansowanych Technologii może nie dojść do skutku.Przyczyną jest zmniejszenie rządowego dofinansowania takich przedsięwzięć( no bo po co Polska ,czy taki Kalisz ma stawiac na nowe technologię).
Ta ostanie informacja wyszła na jaw po niedawnym spotkaniu wicemarszałka woj.Leszka Wojtasiaka z władzami naszego miasta. - Sprawa nie wyglada juz tak dobrze, jak wygladało to w pierwotnej koncepcji, a to głównie ze wzgledu na generalną zmianę kierunku zaproponowaną przez MRR.Przy realizacji CZT mak. dofinansowanie mogłoby wynieść w praktyce 40-45%., co oznaczawiększe obciążenie samorządów , ale także firm, które chciałyby zostać udziałowcami spółki, a to juz takie pewne nie jest - komentyje prezydent JP i zapowiada spotaknie w tej sprawie ze wspomnianymi firmami, głownie z branzy lotniczej.Zdaniem prezydenta JP2(2 to druga kadencja ) Kalisz, w porównaniu do innych ośrodków Ostrów Wielk., Pleszew ( WW miał rację, ten gośc sprowadza kalisz do poziomu Pleszewa i nych małych miasteczek) jest i tak w dobrej sytuacji.Bowiem posiada PWSZ, która może rozbudować laboratoria i pozyskiwac granty, zgodnie z oczekiwaniami firm lotniczych z naszego regionu ( co za bzdyru przeciez CZT miałbyć z założenia i od samego początki zlokalizowany w Kaliszu i miał mieć zasięg regionalny, a wiec nie wiem o co chodzi z Pleszewem i Ostrowem).Pan JP2 jak zwykle nie wie o czym mówi.
ŻK.
W Kaliszu powstanie Centrum Edukacji HTEC, amerykańskiej firmy która w naszym mieści obsługuje m.in. Pratt & Whitney i inne firmy z branży lotniczej.Bedzie działało ono przy Centrum Kształcenia Praktycznego. - Dzieki temu zarówno młodzież przebywająca w Centrum jak i uczestnicy szkoleń w formach kursowych, m.in. dla firm i PUP, otrzymają większe wsparcie i opiekę merytoryczną światowej klasy firm, zwłaszcza kontekscie partnerstwa szkoleniowego w nowoutworzonym KKL - poinformowała Irena Cicha z kaliskiego CKP.Instytucja będzie piątym Centrum Edukacji Technicznej otwartym w Polsce .Uroczystośc oficjalnego otwarcia CET zapowiadana jest na 21 stycznia.
A teraz mniej dobrych wieści.
ŻK
Zapowiadanie utworzenie w Kaliszu Centrum Zaawansowanych Technologii może nie dojść do skutku.Przyczyną jest zmniejszenie rządowego dofinansowania takich przedsięwzięć( no bo po co Polska ,czy taki Kalisz ma stawiac na nowe technologię).
Ta ostanie informacja wyszła na jaw po niedawnym spotkaniu wicemarszałka woj.Leszka Wojtasiaka z władzami naszego miasta. - Sprawa nie wyglada juz tak dobrze, jak wygladało to w pierwotnej koncepcji, a to głównie ze wzgledu na generalną zmianę kierunku zaproponowaną przez MRR.Przy realizacji CZT mak. dofinansowanie mogłoby wynieść w praktyce 40-45%., co oznaczawiększe obciążenie samorządów , ale także firm, które chciałyby zostać udziałowcami spółki, a to juz takie pewne nie jest - komentyje prezydent JP i zapowiada spotaknie w tej sprawie ze wspomnianymi firmami, głownie z branzy lotniczej.Zdaniem prezydenta JP2(2 to druga kadencja ) Kalisz, w porównaniu do innych ośrodków Ostrów Wielk., Pleszew ( WW miał rację, ten gośc sprowadza kalisz do poziomu Pleszewa i nych małych miasteczek) jest i tak w dobrej sytuacji.Bowiem posiada PWSZ, która może rozbudować laboratoria i pozyskiwac granty, zgodnie z oczekiwaniami firm lotniczych z naszego regionu ( co za bzdyru przeciez CZT miałbyć z założenia i od samego początki zlokalizowany w Kaliszu i miał mieć zasięg regionalny, a wiec nie wiem o co chodzi z Pleszewem i Ostrowem).Pan JP2 jak zwykle nie wie o czym mówi.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
KALISZ - Nie ma pieniędzy na Centrum Zaawansowanych Technologii
Dzisiaj 08:15:47 , Aktualizacja dzisiaj 08:16:13
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego zmniejsza dotacje do przedsięwzięć gospodarczych związanych z nowymi technologiami. Tym samym pod znakiem zapytania stanęła budowa Centrum Zaawansowanych Technologii w Kaliszu, mającego wspomóc m.in. rozwój miejscowych zakładów lotniczych, w których w ostatnich miesiącach straciło pracę kilkaset osób.
Szef klastra lotniczego Bogdan Zmyślony musiał w 2009 r. zwolnić z pracy blisko 300 osób (© fot. Mariusz Kurzajczyk )
– Sprawa nie wygląda już tak dobrze, jak w pierwotnej koncepcji – przyznaje prezydent Kalisza Janusz Pęcherz.
Jeszcze w połowie ubiegłego roku inkubator technologiczny w Kaliszu był uważany za projekt kluczowy dla Wielkopolski. To oznaczało, że pieniądze na jego powstanie zostały zagwarantowane w Wielkopolskim Regionalnym Programie Operacyjnym. Wstępnie koszt budowy i wyposażenia ośrodka naukowo-badawczego szacowano na minimum 30–35 mln zł.
W końcu roku zarejestrowany został kaliski klaster lotniczy, czyli porozumienie czterech firm przemysłu lotniczego: Pratt & Whitney, WSK PZL Kalisz, Vac Aero i Meyer Tool. Rejestracja klastra, na którego czele stanął prezes P&W, Bogdan Zmyślony była pierwszym krokiem w kierunku powstania CZT. Następnym miała być aplikacja o pieniądze z funduszy europejskich.
Centrum miało wzmocnić pozycję Kalisza, jako miasta, w którym warto inwestować, gdzie oprócz dobrze wyszkolonej i tańszej niż za Oceanem siły fachowej będzie funkcjonowała placówka naukowo-badawcza.
– To ma być kotwica, która zatrzyma firmy lotnicze w Kaliszu na dziesiątki lat. Dlatego w tym projekcie istotny jest udział naukowców z Politechniki Poznańskiej, którzy gwarantują odpowiedni potencjał intelektualny. – tłumaczy wiceprezydent Daniel Sztandera.
Zimnym prysznicem była informacja wicemarszałka Leszka Wojtasiaka, że w 2010 r. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego ogranicza wsparcie dla tego typu projektów. Dofinansowanie ma wynieść maksymalnie 40 procent. Skąd wziąć resztę pieniędzy? Na razie nikt tego nie wie. Firmy są zainteresowane współpracą, ale nie udziałem kapitałowym, bo w przemyśle lotniczym trwają wielkie oszczędności, których konsekwencją było m.in. zwolnienie w 2009 r. przez Pratt&Whitney blisko 300 osób.
W tej sytuacji ciężar budowy CZT spadłby na samorząd, który nie stać na taki wydatek. Na wsparcie z budżetu województwa też nie ma co liczyć.
– Szanse na tę inwestycję oceniam jako nikłe – uważa Kazimierz Kościelny, wiceprzewodniczący sejmiku.
kalisz.naszemiasto
Dzisiaj 08:15:47 , Aktualizacja dzisiaj 08:16:13
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego zmniejsza dotacje do przedsięwzięć gospodarczych związanych z nowymi technologiami. Tym samym pod znakiem zapytania stanęła budowa Centrum Zaawansowanych Technologii w Kaliszu, mającego wspomóc m.in. rozwój miejscowych zakładów lotniczych, w których w ostatnich miesiącach straciło pracę kilkaset osób.
Szef klastra lotniczego Bogdan Zmyślony musiał w 2009 r. zwolnić z pracy blisko 300 osób (© fot. Mariusz Kurzajczyk )
– Sprawa nie wygląda już tak dobrze, jak w pierwotnej koncepcji – przyznaje prezydent Kalisza Janusz Pęcherz.
Jeszcze w połowie ubiegłego roku inkubator technologiczny w Kaliszu był uważany za projekt kluczowy dla Wielkopolski. To oznaczało, że pieniądze na jego powstanie zostały zagwarantowane w Wielkopolskim Regionalnym Programie Operacyjnym. Wstępnie koszt budowy i wyposażenia ośrodka naukowo-badawczego szacowano na minimum 30–35 mln zł.
W końcu roku zarejestrowany został kaliski klaster lotniczy, czyli porozumienie czterech firm przemysłu lotniczego: Pratt & Whitney, WSK PZL Kalisz, Vac Aero i Meyer Tool. Rejestracja klastra, na którego czele stanął prezes P&W, Bogdan Zmyślony była pierwszym krokiem w kierunku powstania CZT. Następnym miała być aplikacja o pieniądze z funduszy europejskich.
Centrum miało wzmocnić pozycję Kalisza, jako miasta, w którym warto inwestować, gdzie oprócz dobrze wyszkolonej i tańszej niż za Oceanem siły fachowej będzie funkcjonowała placówka naukowo-badawcza.
– To ma być kotwica, która zatrzyma firmy lotnicze w Kaliszu na dziesiątki lat. Dlatego w tym projekcie istotny jest udział naukowców z Politechniki Poznańskiej, którzy gwarantują odpowiedni potencjał intelektualny. – tłumaczy wiceprezydent Daniel Sztandera.
Zimnym prysznicem była informacja wicemarszałka Leszka Wojtasiaka, że w 2010 r. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego ogranicza wsparcie dla tego typu projektów. Dofinansowanie ma wynieść maksymalnie 40 procent. Skąd wziąć resztę pieniędzy? Na razie nikt tego nie wie. Firmy są zainteresowane współpracą, ale nie udziałem kapitałowym, bo w przemyśle lotniczym trwają wielkie oszczędności, których konsekwencją było m.in. zwolnienie w 2009 r. przez Pratt&Whitney blisko 300 osób.
W tej sytuacji ciężar budowy CZT spadłby na samorząd, który nie stać na taki wydatek. Na wsparcie z budżetu województwa też nie ma co liczyć.
– Szanse na tę inwestycję oceniam jako nikłe – uważa Kazimierz Kościelny, wiceprzewodniczący sejmiku.
kalisz.naszemiasto
Andrzej
-
- Użytkownik
- Posty: 10978
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Kuwa mać.Niech ci mądrale z ratusza sie spytaja ludzi, czy chcą parku wodnego do którego trzeba dopłacać i który da miejsca pracy małowykwalifikowanej sile roboczej.Czy może przeznaczyc na Centrum Zaawansowanych Technologii, które da prace wysokowykfalikowanym specjalistom, i zapewni stały rozwój przemysłu lotniczego.A co za tym idzie Nowe mijesca pracyDla mnie rozwiązanie jest proste.Sądze, ze dla każdej osoby racjonalnie myslącej będzie to tez łatwe.Boze dlaczego ukrałes to miasto taka władzą.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Obawiam się, że odpowiedż ludzi mogłaby Cie zaskoczyć.K-man pisze:Niech ci mądrale z ratusza sie spytaja ludzi, czy chcą parku wodnego do którego trzeba dopłacać i który da miejsca pracy małowykwalifikowanej sile roboczej.Czy może przeznaczyc na Centrum Zaawansowanych Technologii, które da prace wysokowykfalikowanym specjalistom, i zapewni stały rozwój przemysłu lotniczego