Strona 37 z 48

Re: Remonty dróg miejskich

: 16 gru 2019, o 14:59
autor: Jacenty
Budowa ronda Wyszyńskiego-Podmiejska przez wakacje, dobra decyzja!
https://zyciekalisza.pl/artykul/kiedy-r ... nda/884826

Re: Remonty dróg miejskich

: 17 gru 2019, o 19:13
autor: satori
Jacenty pisze:
16 gru 2019, o 14:59
Budowa ronda Wyszyńskiego-Podmiejska przez wakacje, dobra decyzja!
https://zyciekalisza.pl/artykul/kiedy-r ... nda/884826
Już widzę jak przez zator przed rondem na Dobrzeckiej wszyscy i tak stoją, może z wyjątkiem wyjazdu w prawo z Wyszyńskiego w Podmiejską...

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

: 17 gru 2019, o 20:37
autor: nayem
Genialne. Rozwiązaniem na korki z powodu braku obwodnicy - brak budowy alternatywnych dróg, ale za to budowa kolejnego ronda na już masakrycznie obciążonej drodze.
Przecież już dziś mogła by powstać alternatywna droga, np. od ronda przy Lidlu, omijająca osiedle Dobrzec i wychodząca na łącznik koło Castoramy, która mogłaby odciążyć ruch. A nie, czekaj...to już mogła by być część obwodnicy, więc lepiej żeby nie powstała :lol:

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

: 17 gru 2019, o 21:38
autor: jp
Nayem, korki tylko w nieznacznym stopniu wynikają z braku obwodnicy. Obwodnica zewnętrzna lub ulica "alternatywna" o której piszesz nie sprawią, że ciąg ulic Podmiejska- Stanczukowskiego przestanie pełnić rolę głównej arterii miasta i części śródmiejskiego ringu. Rondo się przyda, jest etapem rozbudowy arterii do 2 jezdni. Docelowo cały śródmiejski ring będzie dwujezdniowy.

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

: 16 sty 2020, o 21:10
autor: Vocatont
gawronik13kalisz pisze:
18 wrz 2019, o 21:03
Dosyć nietypowy kształt będzie miało :D
Obrazek
Co z przystankiem?

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

: 11 lut 2020, o 14:20
autor: gawronik13kalisz
Miasto Kalisz złożyło wniosek o dofinansowanie z rezerwy subwencji ogólnej budżetu państwa realizacji zadania pn. „Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Podmiejskiej z ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego”.
Przewidywany całkowity koszt inwestycji to około 5 mln złotych. To zbyt duża kwota, by Miasto Kalisz mogło sfinansować ją w całości ze środków własnych, dlatego w miniony piątek, tj. 7 lutego br. zwróciło się do Departamentu Dróg Publicznych Ministerstwa Infrastruktury o dofinansowanie w wysokości 50% kosztów zadania, tj. 2,5 mln zł.
https://www.kalisz.pl/dla-mieszkanca/ak ... onda,25338

Byłoby dobrze jakby przyznali dofinansowanie bo inaczej pewnie nici z ronda?

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

: 14 lut 2020, o 08:50
autor: faust
Poszerzenie Podmiejskiej na odcinku Rondo Westerplatte do Rondo Dobrzec, to obecnie zły pomysł. Każdego dnia przechodzi na wysokości od Orlika do Ronda Westerplatte tysiące ludzi, w tym dzieci, starcy, chorzy, to faktyczny środek osiedla. Tylko chory umysł spowodował, że obecnie to DK. Tę drogę powinno się wyciszać, a nie zwiększać ruch, a do tego doprowadzi ewentualne poszerzenie. Analiza podobnych rozwiązań pozwala uznać, że poszerzenie powoduje, że kierowcy jadą szybciej, a co za tym idzie niebezpieczniej, więc spodziewam się wzrostu wypadków. Już teraz na tym odcinku jest 40 km/h, i poza szczytem, gdy są korki, żaden kierowca nie przestrzega tego przepisu. Poszerzenie tak, ale o pełny chodnik z dwóch stron, ścieżki rowerowe i drzewa.

To co było dobre 30 lat temu, nie będzie dobre dziś.

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

: 14 lut 2020, o 09:37
autor: glootech
@faust,
To jest nas już dwóch na forum z takimi poglądami :)
A przeglądając komentarze pod artykułem na calisia.pl wygląda na to, że w całym Kaliszu jest nas więcej.
Sam będąc dzieckiem przechodziłem przez tę ulicę chodząc do szkoły i już 20 lat temu była niebezpieczna. Teraz, przy obecnym ruchu, jedynie światła na krzyżówce z Wyszyńskiego ratują sytuację.

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

: 14 lut 2020, o 10:32
autor: jp
Jakimi poglądami? Negujecie sens istnienia głównej arterii miasta, będącej częścią śródmiejskiej ramy-jedynego takiego korytarza w 100 tys mieście, nie wskazując przy tym alternatywnego rozwiązania. Jaki sens i cel mają takie posty?
Swoimi "poglądami" podważacie sens planowania przestrzennego.

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

: 14 lut 2020, o 10:56
autor: glootech
Wielokrotnie prezentowałem alternatywne rozwiązania - obecnie przerzuciłem się głównie na czytanie forum, a nie pisanie, w dodatku nie jest to odpowiedni wątek do dalszej dyskusji. Odniosę się tylko do ostatniej części twojej wypowiedzi - w Kaliszu planowanie przestrzenne nie istnieje. Kalisz nie jest jednak wyjątkiem, z własnego doświadczenia uważam, że podobnie jest w większości, o ile nie we wszystkich polskich miastach.
W swoim powyższym poście chciałem tylko zaznaczyć, zgodnie z tematem tego wątku, że po wybudowaniu ronda należy zapewnić bezpieczeństwo pieszym przechodzącym przez tę ulicę na wysokości planowanego ronda (bo jest to ciąg komunikacyjny który obsługuje przychodnię, jak i szkołę na Wyszyńskiego). Innymi słowy nie wyobrażam sobie istnienia tego ronda bez zachowania sygnalizacji świetlnej.

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

: 14 lut 2020, o 10:58
autor: faust
Ring? Gdyby ktoś zaprojektował ring 80 lat temu na wysokości Polnej też byśmy to forsowali. Niestety, ale plany sprzed dziesiątek lat nie nadążają nad rozrostem miasta. Podmiejska nie powinna docelowo pełnić żadnej funkcji poza dojazdem do osiedla. Naprawdę miasto nie należy do kierowców.

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

: 14 lut 2020, o 11:18
autor: jp
faust pisze:
14 lut 2020, o 10:58
Ring? Gdyby ktoś zaprojektował ring 80 lat temu na wysokości Polnej też byśmy to forsowali. Niestety, ale plany sprzed dziesiątek lat nie nadążają nad rozrostem miasta. Podmiejska nie powinna docelowo pełnić żadnej funkcji poza dojazdem do osiedla. Naprawdę miasto nie należy do kierowców.
Jeżeli nie Podmiejska, to która?

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

: 14 lut 2020, o 16:26
autor: Pawel
glootech pisze:
14 lut 2020, o 10:56
... Innymi słowy nie wyobrażam sobie istnienia tego ronda bez zachowania sygnalizacji świetlnej.
Po to powstaje rondo by pozbyć się sygnalizacji. Inaczej nie ma sensu wydawania 5 baniek, bo poza pusta kieszenią nic nie zyskamy.
Idąc takim tokiem rozumowania wszystkie szersze ulice należałoby zwęzić i wprowadzić ograniczenie prędkości. Wyobrażacie sobie jedno jezdniową Wojska Polskiego ?Nawet nie trzeba sobie wyobrażać tylko przypomnieć co się działo gdy jeden pas był zamknięty na czas remontu. Tam też są przejścia dla pieszych.

Dopóki nie mamy obwodnicy nie ma co pisać o jakimkolwiek wygaszaniu ruchu. Jak wygasisz go na Podmiejskiej to pojazdy przeniosą się na Aleje, bo gdzieś muszą jechać.

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

: 14 lut 2020, o 16:46
autor: jasiek20
Pawel pisze:
14 lut 2020, o 16:26
glootech pisze:
14 lut 2020, o 10:56
... Innymi słowy nie wyobrażam sobie istnienia tego ronda bez zachowania sygnalizacji świetlnej.
Po to powstaje rondo by pozbyć się sygnalizacji. Inaczej nie ma sensu wydawania 5 baniek, bo poza pusta kieszenią nic nie zyskamy.
Idąc takim tokiem rozumowania wszystkie szersze ulice należałoby zwęzić i wprowadzić ograniczenie prędkości. Wyobrażacie sobie jedno jezdniową Wojska Polskiego ?Nawet nie trzeba sobie wyobrażać tylko przypomnieć co się działo gdy jeden pas był zamknięty na czas remontu. Tam też są przejścia dla pieszych.

Dopóki nie mamy obwodnicy nie ma co pisać o jakimkolwiek wygaszaniu ruchu. Jak wygasisz go na Podmiejskiej to pojazdy przeniosą się na Aleje, bo gdzieś muszą jechać.
Dokładnie, popieram wpis.
Podmiejska powinna być poszerzona bo to również m.in. dojazd do centrów handlowych, zakładów pracy, szpitala itd.

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

: 14 lut 2020, o 17:03
autor: jp
faust pisze:
14 lut 2020, o 10:58
Ring? Gdyby ktoś zaprojektował ring 80 lat temu na wysokości Polnej też byśmy to forsowali. Niestety, ale plany sprzed dziesiątek lat nie nadążają nad rozrostem miasta. Podmiejska nie powinna docelowo pełnić żadnej funkcji poza dojazdem do osiedla. Naprawdę miasto nie należy do kierowców.
Gdyby kiedyś zaplanowano ring na wysokości ul. Polnej, to dzisiaj układ komunikacyjny miasta wyglądałby inaczej i też należałoby go respektować. Trasy obwodowe zdefiniowano już w latach 30 XX wieku. Układ komunikacyjny miasta został prawidłowo zaprojektowany, z dalekosiężną wizją rozwoju. Ustalony wówczas przebieg głównych tras obowiązuje do dziś, ponieważ plan był kontynuowany w każdym dokumencie za czasów PRL oraz w każdym Studium po roku 1990. Tutaj nie ma przypadkowości. Kilkadziesiąt lat to długi okres z perspektywy jednostki, ale w skali urbanistycznej to niewiele.

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

: 14 lut 2020, o 17:10
autor: Cristof
Rondo może przyczyni się do usprawnienia wyjazdu z osiedla. Natomiast nie rozładuje w żadnym razie korków na Podmiejskiej. Pojazdy jadące w dół utkwią jak dalej na rondzie przy Dobrzeckiej które jest za małe dla dużych pojazdów które pokonują je z prędkością furmanki. Dalej więc w szczycie będą tworzyć się korki myślę że sięgające nowego ronda. Z kolei jadące pod górkę pojazdy będą musiały przepuszczać mające już pierwszeństwo na rondzie auta skręcające w osiedle, gdzie w szczycie na tym kierunku jest spory ruch. O ile samochody osobowe jakoś się zbierają to wyładowane ciężarówki poruszają się pod górkę jak muchy w smole generując hałas i smród. Nie wspomnę też o pojazdach ratowniczych, zwłaszcza karetkach które jadąc najprostszą drogą do szpitala grzęzną w korkach na Podmiejskiej bo po obarierowaniu nie ma jak zjechać na bok.
Jako że wizja obwodnicy jest mglista to należało by jednak poszerzyć Podmiejską i może część Stańczukowskiego do ronda na Korczaku. To takie minimum.

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

: 14 lut 2020, o 18:55
autor: Jacenty
Cristof pisze:
14 lut 2020, o 17:10
Rondo może przyczyni się do usprawnienia wyjazdu z osiedla. Natomiast nie rozładuje w żadnym razie korków na Podmiejskiej. Pojazdy jadące w dół utkwią jak dalej na rondzie przy Dobrzeckiej które jest za małe dla dużych pojazdów które pokonują je z prędkością furmanki. Dalej więc w szczycie będą tworzyć się korki myślę że sięgające nowego ronda. Z kolei jadące pod górkę pojazdy będą musiały przepuszczać mające już pierwszeństwo na rondzie auta skręcające w osiedle, gdzie w szczycie na tym kierunku jest spory ruch. O ile samochody osobowe jakoś się zbierają to wyładowane ciężarówki poruszają się pod górkę jak muchy w smole generując hałas i smród. Nie wspomnę też o pojazdach ratowniczych, zwłaszcza karetkach które jadąc najprostszą drogą do szpitala grzęzną w korkach na Podmiejskiej bo po obarierowaniu nie ma jak zjechać na bok.
Jako że wizja obwodnicy jest mglista to należało by jednak poszerzyć Podmiejską i może część Stańczukowskiego do ronda na Korczaku. To takie minimum.
Zgadzam się, że należało by poszerzyć ulice od ronda na Korczaku. Bo to tam są największe korki. Problemem jest pewnie jedno pasmowe rondo z Dobrzecką. Mam nadzieje, że na skrzyżowania z Wyszyńskiego będzie po 2 pasy na rondzie w każdą strone ???

P.S Pamiętam Pana Prezydenta jak kręcił spot przed wyborami, stał na Podmiejskiej i mówił, że chce poszerzyć ulice do 2 pasów.

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

: 14 lut 2020, o 21:51
autor: Vocatont
Jacenty pisze:
14 lut 2020, o 18:55
Mam nadzieje, że na skrzyżowania z Wyszyńskiego będzie po 2 pasy na rondzie w każdą strone ???
To jest rondo turbinowe więc nie będzie wszędzie 2 pasów.
Zresztą wystarczy zerknąć na projekt i widać grubszą jezdnie oraz węższą.

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

: 14 lut 2020, o 22:34
autor: glootech
Pawel pisze:
14 lut 2020, o 16:26
glootech pisze:
14 lut 2020, o 10:56
... Innymi słowy nie wyobrażam sobie istnienia tego ronda bez zachowania sygnalizacji świetlnej.
Po to powstaje rondo by pozbyć się sygnalizacji. Inaczej nie ma sensu wydawania 5 baniek, bo poza pusta kieszenią nic nie zyskamy.
Bez sygnalizacji wręcz stracimy - bezpieczeństwo pieszych zamienimy na wygodę kierowców.

Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu

: 14 lut 2020, o 23:17
autor: andrzej
Ronda są fajne , ale naszych kierowców trzeba temperować , przejścia dla pieszych powinny być robione na spowalniaczach, kierowca dojeżdżający do ronda musi zwolnić , a nie wjeżdżać z impetem na rondo , przy tym projekcie jadąc od ronda Westerplatte kierowcy będą wjeżdżać na rondo z duża prędkością, bezpieczeństwo pieszych zagrożone oraz wymuszanie pierwszeństwa na innych kierowcach . To samo dzieje się na trasie bursztynowej na dwóch rondach kierowcy wpadają z duża prędkością ZDM Kalisz powinien wyciągnąć wnioski lub Prezydent Kalisza powinien się przyjrzeć