Budowa rond drogowych w Kaliszu
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Rondo przy Podmiejskiej nie wymaga poprawek – twierdzą jego obrońcy
Jak przekonuje prezydent Krystian Kinastowski, rozwiązania geometryczne dla nowego ronda zostały przyjęte prawidłowo, z czym zgodził się Wojewoda Wielkopolski, wydając zezwolenie na realizacje tej inwestycji.
- Zarzut, że poruszanie się po nowym rondzie jest problematyczne dla pojazdów osobowych jest całkowicie bezpodstawny. Ruch odbywa się płynnie, kierowcy autobusów miejskich też nie sygnalizowali jakichkolwiek problemów z wykonywaniem manewrów na tym rondzie. Ponadto przyjęta geometria dojazdów do ronda w ciągu ul. Podmiejskiej została zaprojektowana w sposób umożliwiający w przyszłości jej rozbudowę do dwóch dwupasowych jezdni bez konieczności ingerencji w istniejące już rondo – wyjaśnia prezydent.
Jak podkreśla, obiekt całkowicie spełnia swoje zadanie i nie wymaga jakichkolwiek poprawek czy przebudowy.
https://zyciekalisza.pl/artykul/rondo-p ... ej/1164027
Jak przekonuje prezydent Krystian Kinastowski, rozwiązania geometryczne dla nowego ronda zostały przyjęte prawidłowo, z czym zgodził się Wojewoda Wielkopolski, wydając zezwolenie na realizacje tej inwestycji.
- Zarzut, że poruszanie się po nowym rondzie jest problematyczne dla pojazdów osobowych jest całkowicie bezpodstawny. Ruch odbywa się płynnie, kierowcy autobusów miejskich też nie sygnalizowali jakichkolwiek problemów z wykonywaniem manewrów na tym rondzie. Ponadto przyjęta geometria dojazdów do ronda w ciągu ul. Podmiejskiej została zaprojektowana w sposób umożliwiający w przyszłości jej rozbudowę do dwóch dwupasowych jezdni bez konieczności ingerencji w istniejące już rondo – wyjaśnia prezydent.
Jak podkreśla, obiekt całkowicie spełnia swoje zadanie i nie wymaga jakichkolwiek poprawek czy przebudowy.
https://zyciekalisza.pl/artykul/rondo-p ... ej/1164027
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
To akurat jest robienie z ludzi idiotów. Wojewoda nie sprawdza przyjętych w projekcie rozwiązań. Sprawdza czy dopełniono formalności... A zgodność z przepisami technicznymi, sztuką poświadcza projektant i drugi kontrolujący projektant.Jak przekonuje prezydent Krystian Kinastowski, rozwiązania geometryczne dla nowego ronda zostały przyjęte prawidłowo, z czym zgodził się Wojewoda Wielkopolski, wydając zezwolenie na realizacje tej inwestycji.
To rondo upłynnia ruch ALE dzieje się to o czym pisałem - korkuje się nadal wszystko przez rondo na Dobrzeckiej czego efektem jest sytuacja z dziś - stałem w korku przed nowym rondem a zmierzałem w kierunku Poznańskiej.
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
-
- Użytkownik
- Posty: 1873
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
- Lokalizacja: XXV lecia
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
nic nie zrobia dopoki ktos nie zginie tam pod kolami samochodu ciezarowego. Tak juz jest w naszym kraju, dopiero jak dochodzi do tragedii to sluzby dzialaja. Tumiwisizm w kazdym urzedzieCristof pisze: ↑21 kwie 2021, o 22:44Dziś zaobserwowałem ciekawą sytuację. Z osiedla wyjeżdżał radiowóz policji w kierunku ronda Dobrzeckiego. Na widok pędzącego tira w dół przyhamował i ruszył gdy tamten wyraźnie zwolnił. Może należało by tam wprowadzić dodatkowe oznakowanie poziome i pionowe przypominające o rondzie.kaczorkalisz pisze: ↑18 kwie 2021, o 15:40Samochody wyjezdzajace z osiedla w strone Lidla maja pierwszenstwo od tych co jada od ronda Westerplatte. Tylko ze nie wszyscy sie do tego stosuja. Dodatkowo od Westerplatte jest z gorki "TIRY" pedza na zlamanie karku. To rondo z daleka nie wyglada na rondo bo przejazd na wprost jest wrecz prosta droga.
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
To jest istotne:
"... Ponadto przyjęta geometria dojazdów do ronda w ciągu ul. Podmiejskiej została zaprojektowana w sposób umożliwiający w przyszłości jej rozbudowę do dwóch dwupasowych jezdni bez konieczności ingerencji w istniejące już rondo – wyjaśnia prezydent."
Pisałem o tym jeszcze w czerwcu ubiegłego roku:
"... Ponadto przyjęta geometria dojazdów do ronda w ciągu ul. Podmiejskiej została zaprojektowana w sposób umożliwiający w przyszłości jej rozbudowę do dwóch dwupasowych jezdni bez konieczności ingerencji w istniejące już rondo – wyjaśnia prezydent."
Pisałem o tym jeszcze w czerwcu ubiegłego roku:
jp pisze: ↑23 cze 2020, o 00:13Moim zdaniem projektant ronda uwzględnił docelowy przekrój ul. Podmiejskiej. W przypadku rozbudowy ul.Podmiejskiej do dwóch jezdni, nie będzie konieczna zmiana geometrii ronda. Kosmetycznych zmian (poszerzenie jezdni do dwóch pasów) będzie wymagał tylko fragment jezdni od strony os. Widok. Nitka od strony zach. tj os. Dobrzec posiada kształt docelowy.
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Jak na mój rozum to geometra tego skrzyżowania powinna być obrócona o 180 stopni. Dla pojazdów jadących z górki powinien być spory łuk by wymusić zwolnienie przed wjazdem na rondo. Co to za skrzyżowanie z ruchem okrężnym przez które można przejechać pełnym gazem i go nie zauważyć. Natomiast podjazd pod górkę można było wyprowadzić łagodniej , by ciężkie pojazdy nie musiały mocno zwalniać i kręcić spore wygibasy.jp pisze: ↑24 kwie 2021, o 12:56To jest istotne:
"... Ponadto przyjęta geometria dojazdów do ronda w ciągu ul. Podmiejskiej została zaprojektowana w sposób umożliwiający w przyszłości jej rozbudowę do dwóch dwupasowych jezdni bez konieczności ingerencji w istniejące już rondo – wyjaśnia prezydent."
[/quote]jp pisze: ↑23 cze 2020, o 00:13Moim zdaniem projektant ronda uwzględnił docelowy przekrój ul. Podmiejskiej. W przypadku rozbudowy ul.Podmiejskiej do dwóch jezdni, nie będzie konieczna zmiana geometrii ronda. Kosmetycznych zmian (poszerzenie jezdni do dwóch pasów) będzie wymagał tylko fragment jezdni od strony os. Widok. Nitka od strony zach. tj os. Dobrzec posiada kształt docelowy.
Mówienie dziś o dwóch pasach na Podmiejskiej to taka abstrakcja jak tramwaje w Kaliszu.
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Teraz to Cie trochę poniosło To rondo jest własnie najlepszym przykładem, że nie jest to abstrakcja. Przecież po dwa pasy dojazdowe do ronda już są, co wraz z rondem stanowi już dużą część odcinka całej Podmiejskiej
- MASTER ADMIN
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 15 sty 2018, o 10:26
- Lokalizacja: Stok... Słoneczny Stok...
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Jakoś to wygląda i działa...
- Załączniki
-
- ron.jpg (314.67 KiB) Przejrzano 4531 razy
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Ciekawe czy Wydziałowi Geodezji na przyjęcie dokumentacji do zasobu potrzeba więcej czasu niż sama budowa?
- Załączniki
-
- wyszynkisego-podmiejska.jpg (219.11 KiB) Przejrzano 4279 razy
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Skoro podmiejska jest w planach 2x2 to dziwne że nie zastosowano chociażby takiego rozwiązania
- Załączniki
-
- Bez tytułu.png (866.39 KiB) Przejrzano 4051 razy
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Myślenie perspektywiczne przerasta umysły naszych decydentów. Czy jesteśmy tak bogaci aby ponownie później płacić za projekt przebudowy ronda do dwóch pasów. Przebudowę chodników i ścieżek rowerowych?
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9018
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Gdzieś była zacytowana wypowiedź Prezydenta czy Gałki że właśnie to rondo jest przygotowane pod drogę 2x2
g13k
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Można znalezc wiele przykładów braku perspektywicznego myślenia ale akurat to rondo jest przygotowane pod drogę 2x2. Jezdnie dochodzące do ronda, wyspa centralna oraz cała zachodnia nitka Podmiejskiej są już w kształcie docelowym. W przypadku rozbudowy Podmiejskiej do 2x2 niewielkiej korekty(poszerzenia) będzie wymagała tylko jezdnia wchodnia, ale tylko odcinek w kierunku Dobrzeckiej. Odcinek w kier. ronda Westerplatte też jest już w kształcie docelowym.
Przykładem braku perspektywicznego działania była przed laty budowa Ronda Dobrzec oraz Ronda Solidarności. To drugie powinno być duże, najlepiej rozmiarów Ronda Westerplatte. Warto o tym pomyśleć planując rozbudowę ul.Podmiejskiej i TS.
Przykładem braku perspektywicznego działania była przed laty budowa Ronda Dobrzec oraz Ronda Solidarności. To drugie powinno być duże, najlepiej rozmiarów Ronda Westerplatte. Warto o tym pomyśleć planując rozbudowę ul.Podmiejskiej i TS.
- MASTER ADMIN
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 15 sty 2018, o 10:26
- Lokalizacja: Stok... Słoneczny Stok...
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
W temacie przyszłościowej rozbudowy to życzę powodzenia... Tu raczej nikt nie myślał perspektywistycznie
- Załączniki
-
- VideoCapture_20210627-101841.jpg (214.67 KiB) Przejrzano 3717 razy
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
TYGRYSEX nie wiem co miałes na mysli życząc powodzenia Rondo Podmiejska Wyszyńskiego zostało zaprojektowane z myslą o rozbudowie ul. Podmiejskiej do 2x2. Nie rozumiem dlaczego niektórzy tego nie widzą. Na Twoim zdjęciu widać też wyraznie pozostawiony szeroki pas pod rozbudowę i zarazem wyprostowanie ul. Podmiejskiej na odcinku Graniczna-Dobrzecka. Gwarantuje to także uchwalony mpzp.
O braku perspektywicznego działania można pisać tylko w przypadku budowy przed laty Ronda Dobrzec oraz Ronda Solidarności. Pierwsze będzie wymagało co najmniej przebudowy wyspy, a drugie powinno być dużo większe, najlepiej rozmiarów Ronda Westerplatte. Warto o tym pomyśleć planując rozbudowę ul.Podmiejskiej i TS.
O braku perspektywicznego działania można pisać tylko w przypadku budowy przed laty Ronda Dobrzec oraz Ronda Solidarności. Pierwsze będzie wymagało co najmniej przebudowy wyspy, a drugie powinno być dużo większe, najlepiej rozmiarów Ronda Westerplatte. Warto o tym pomyśleć planując rozbudowę ul.Podmiejskiej i TS.
- MASTER ADMIN
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 15 sty 2018, o 10:26
- Lokalizacja: Stok... Słoneczny Stok...
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
jp nie wiem czemu powtarzasz ten sam post co powyżej - potrafię czytać.
Odnoszę się do tego co napisałeś: jedyne co (być może jest perspektywistyczne) to w uj pustego niezagospodarowanego miejsca. Uważasz że zaplanowane było kładzenie ścieżki rowerowej tuż przy jezdni aby w przyszłości po prostu prostować drogę do ronda Dobrzec które nijak nie jest usytuowane aby połączyć je z jednią 2x2 - mówimy tu o odcinku na zdjęciu. Od ronda Dobrzec do Korczaka ta sama historia. Plany o których mówisz to chyba na lata 2040 - 49.
Odnoszę się do tego co napisałeś: jedyne co (być może jest perspektywistyczne) to w uj pustego niezagospodarowanego miejsca. Uważasz że zaplanowane było kładzenie ścieżki rowerowej tuż przy jezdni aby w przyszłości po prostu prostować drogę do ronda Dobrzec które nijak nie jest usytuowane aby połączyć je z jednią 2x2 - mówimy tu o odcinku na zdjęciu. Od ronda Dobrzec do Korczaka ta sama historia. Plany o których mówisz to chyba na lata 2040 - 49.
- Załączniki
-
- yyy.jpg (281.54 KiB) Przejrzano 3462 razy
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Z tego co pamiętam dobrych naście lat temu był pomysł by wyprostować ten odcinek Podmiejskiej. Walczyli o to mieszkańcy pobliskich wilii. Okazało się z tego co pamiętam teren pod ten wyprostowany odcinek leży na dawnych gliniankach, zasypanych byle jak. Należało by specjalnie wzmocnić ten odcinek drogi. Było to drogie i brakło kasy. Temat umarł śmiercią naturalną.
-
- Użytkownik
- Posty: 10973
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Mazek stawia na tym terenie bloki 9 kondygnacyjne i się nie boi. A oni kawałek drogi boją się tam puścić?
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
-
- Użytkownik
- Posty: 3662
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Kiedy za Pęcherza odkładano tę sprawę na święty nigdy, nie było mowy o żadnych gliniankach, tylko tłumaczono się niezwykle wysokimi kosztami przekładania instalacji gazowych, rzekomo w tym miejscu nie wiedzieć czemu dużo wyższymi niż gdzie indziej.
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Analogiczny problem z wymuszaniem pierwszeństwa jest w przypadku skręcania w osiedle z Podmiejskiej od strony Ronda Westerplatte. Chcąc dokonać manewru zjazdu z ronda aby wjechać w osiedle, trzeba przeciąć prawy pas dla jadących z ronda na Dobrzeckiej "w górę". Niestety jadący "w górę" wielokrotnie lekceważą zasadę, że ten kto jest już na rondzie, ma pierwszeństwo i przez to sami je wymuszają, przejeżdżając na wprost tuż przed nosem tych skręcających w osiedle.kaczorkalisz pisze: ↑18 kwie 2021, o 15:40dzisiaj blizej sie przyjrzałem tej inwestycji jako pieszy. Nie chce byc zlym prorokiem ale tam dojdzie do tragedii. Samochody wyjezdzajace z osiedla w strone Lidla maja pierwszenstwo od tych co jada od ronda Westerplatte. Tylko ze nie wszyscy sie do tego stosuja. Dodatkowo od Westerplatte jest z gorki "TIRY" pedza na zlamanie karku. To rondo z daleka nie wyglada na rondo bo przejazd na wprost jest wrecz prosta droga.
I czy to mozna nazwac rondem 'turbinowym'? To nie jest rondo bez kolizyjne tam co chwile krzyzuja sie drogi.
Dobrym rondem bez kolizyjnym jest rondo przy gieldzie.