Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz
: 22 lis 2013, o 10:07
Nie jestem pewien, czy kaliskim włodarzom jest dobrze znane pojęcie lobbowania.
Wybacz Przemku ale krucjata antypendolina zasłania Ci racjonalne myślenie<Przemek> pisze: Zamiast zainwestować w KDP, która miałaby duże znaczenie dla większej liczby regionów i większy wpływ na polską kolej niż CMK, postanowiono wydać kasę na Pendolino. Dziękuję, do widzenia. Życzę opanowania.
Twoim zdaniem jaka długość gotowej linii kolejowej uzasadnia zakup taboru , który będzie wstanie ją wykorzystać ?<Przemek> pisze:moje zdanie jest takie, że najpierw inwestuje się w infrastrukturę dróg i sieci kolejowych, potem wydaje się grube miliardy (i ewentualnie przepłaca się) w tabor.
Co to za brednie?Weż pod uwagę , że CMK już jest przygotowana pod 250 km/h i logicznym jest zakup ( w końcu ) taboru pod nią
Są odcinki gotowe , są i przebudowywane na vmax 250Caspress pisze: Co to za brednie?
Na początek pendolino ma kursować 200km/h w wersji ostatecznej 230km/h bo nawet niesamowita CMK nie udźwignie 250
Na pewno nie do końca 2015 r , bo wtedy mija termin uruchomienia korytarza towarowego na linii e20. A co potem ? To zobaczymy jakie będzie np. zapotrzebowanie na przewozy.<Przemek> pisze:Pytanie do tych, co bardziej ogarniaja. Czy z powodu nie wybudowania Y, trasa Berlin, Poznan, Wawa, czyli ta europejska, zostanie teraz zablokowana przez towarowki? Bo juz takie opinie czytalem, ze rzad zmienil charakter tej trasy na tranzyt towarowy gdyz zakladal, ze pojawi sie wkrotce Y, a tym samym polaczenia osobowe z tej linii przekierowane zostana na KDP? Cos wiecej na ten temat ktos?
Musze bronić caspressa - IDOM to nazwa firmy wykonującej kolejne opracowanie.K-man pisze:Idom? Trochę szacunku do ojczystego języka "idą"