Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
no torche to dziwne zeby robic nowy budynek stacyjny najwyzej moga przebudowac obecny dworzec kalisz ma bab magistrala kolejowa moga dorobic jeszcze jeden peron i wiate nad reszta moze troche odswierza bocznice
Juz daje foty dworca
A wiece ze w kaliszu o 11 02 przyjezdza autobus szynowy SA108-005 i o 12 34 odjazd do leszna
ciekaawe jakie inne jeszcze sa nowe polaczenia
Juz daje foty dworca
A wiece ze w kaliszu o 11 02 przyjezdza autobus szynowy SA108-005 i o 12 34 odjazd do leszna
ciekaawe jakie inne jeszcze sa nowe polaczenia
Kolejarz, ty chyba pracujesz na innych falach. Jak szybka kolej pracująca na innych torach(!), pędzaca 300km/h(!) ma przejeżdzać obok starego dworca, jeszcze do tego jako peron?
Nie rozumiem niektórych osób, którzy bardzo chcą, by postawić tą szybką kolej na bazie starej i to jeszcze przez naszą "rozpadającą" się stację? Kolej powinna iść poza miastem, jedynie trochę zachodzić, by stacja była na przedmieściach. Powinno się to potwierdzić, bo niektórzy myślą, czy dobrym pomysłem nie byłoby, gdyby pociąg przejeżdżał przez kawiarnię w ratuszu...
Nie rozumiem niektórych osób, którzy bardzo chcą, by postawić tą szybką kolej na bazie starej i to jeszcze przez naszą "rozpadającą" się stację? Kolej powinna iść poza miastem, jedynie trochę zachodzić, by stacja była na przedmieściach. Powinno się to potwierdzić, bo niektórzy myślą, czy dobrym pomysłem nie byłoby, gdyby pociąg przejeżdżał przez kawiarnię w ratuszu...
Unia Europejska wstępnie zaakceptowała warianty przebiegu szybkiej kolei przez PD. Wielkopolske, w tym przez Kalisz.Równie interesujące jest to że prawdopodobnie nie będzie dyskusji nad kwestią gdzie ma się zatrzymywać polskie TGV- w ostrowie czy w Kaliszu. Ma się zatrzymywać w Kaliszu. Tak chce PKP.
- Bardzo się dziwię że poprzedni Zarząd Województwa mając możliwość wyboru trzech priorytetów nie postawił ani na drogę expresową ani na kolej wysokich prędkości. Natomiast zrobiło to woj. Dolnośląskie, które postawiło na kolej. Dziwię się również władzom Kalisza że zgodziły się na to aby spotkanie w sprawie tej kolei odbyło się w Ostrowie. We wszystkich planach uwzględniających jej przebieg przez WLKP umieszczony jest Kalisz, a nie Ostrów. To tak jakby w Kaliszu miał powstać np. szpital , a konferencję w tej sprawie zorganizowanoby w Pleszewie -oświadczył zaraz na wstepie Mariusz Sebastian Witczak senator.
Do szczegółów przeszedł potem Tomasz Strapagiel, prezes Stowarzyszenia Kolejowych przewozów Lokalnych. Dziwi się spekulacjom i targom pomiędzy Kaliszem a Ostrowem , o to gdzie ma być przystanek. W Planach PKP został on przewidziany jako Kalisz-Północ w rejonie ul. Długiej i Os. Chrusty. Ale nie koniec na tym : powstać ma jeszcze drugi dworzec - Kalisz-Zachód, obsugujący pasażerów z Ostrowa
na podstawie : Życia Kalisza
- Bardzo się dziwię że poprzedni Zarząd Województwa mając możliwość wyboru trzech priorytetów nie postawił ani na drogę expresową ani na kolej wysokich prędkości. Natomiast zrobiło to woj. Dolnośląskie, które postawiło na kolej. Dziwię się również władzom Kalisza że zgodziły się na to aby spotkanie w sprawie tej kolei odbyło się w Ostrowie. We wszystkich planach uwzględniających jej przebieg przez WLKP umieszczony jest Kalisz, a nie Ostrów. To tak jakby w Kaliszu miał powstać np. szpital , a konferencję w tej sprawie zorganizowanoby w Pleszewie -oświadczył zaraz na wstepie Mariusz Sebastian Witczak senator.
Do szczegółów przeszedł potem Tomasz Strapagiel, prezes Stowarzyszenia Kolejowych przewozów Lokalnych. Dziwi się spekulacjom i targom pomiędzy Kaliszem a Ostrowem , o to gdzie ma być przystanek. W Planach PKP został on przewidziany jako Kalisz-Północ w rejonie ul. Długiej i Os. Chrusty. Ale nie koniec na tym : powstać ma jeszcze drugi dworzec - Kalisz-Zachód, obsugujący pasażerów z Ostrowa
na podstawie : Życia Kalisza