Nie zgadzam się z twierdzeniem, ze stacja pomiedzy miastami jest korzystna zarówno dla Kalisza jak i Ostrowa. Nie jest też prawdą, ze musiałbyś jezdzić 30 km. do stacji KDP. Ostrów jest waznym wezłem kolejowym i bez wzgledu na lokalizację stacji, na pewno powstanie łącznica, która umozliwi Ostrowianom bezposredni dostęp do KDP.sector-ostrow pisze:Ciezko mi poprzec cos co dazy do tego, ze bede musial jezdzic na stacje KDP 30km, zamiast 12km...Moim zdaniem optymalnym rozwiazaniem w aspekcie calej aglomeracji (czyli wspolnym interesie Ostrowa i Kalisza) jest stacja w okolicach Skalmierzyc przy wiadukcie kolejowym i wezle obwodnicy Skalmierzyc. Miejsce to jest prawie dokladnie w polowie drogi miedzy Kaliszem, a Ostrowem. W dodatku przy glownej drodze (miejmy nadzieje, ze za pare lat 4-pasmowej) oraz laczyla by sie tam ze zwykla linia kolejowa.Józef pisze:Może nawet sector poprze
Moja propozycja:
http://www.sector.osw.pl/kdp2.jpg
niebieski - KDP
czerwony - lacznik
ciemnoszary - wyremontowane linie, ktore beda uzyte do wlaczenia KDP do istniejacych stacji kolejowych w Kaliszu i Ostrowie.
Zupełnie inaczej sprawa wygląda w Kaliszu. Jak słusznie zauwazył Józef, Kalisz jest uposledzony pod względem infrastruktury kolejowej i drogowej. Powstaje wielka szansa naprawienia tego stanu. Usytuowanie stacji blisko centrum Kalisza byłoby tez czynnikiem miastotwórczym. Więcej na ten temat pisałem w poscie wysłanym 28.09.08 godz.18:24. Podsumowując, Ostrów tak czy siak jest w dobrej sytuacji, a próby "przeciągnięcia" stacji na teren pow. ostrowskiego, IMHO mają na celu jedynie osłabienie znaczenia Kalisza w aglomeracji.