Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
O lobingu kolejowym dla Kalisza
Myślę, że nie warto kruszyć kopii o kaliską obwodnicę kolejową. Obwodnica KDP w Kaliszu nie będzie odbiegać od rozwiązań dla Płocka, Grudziądza, Sieradza, Sochaczewa i innych miast.
Zdecydowanie gorsze rozwiązanie jest proponowane dla Włocławka.
A takie miasta jak Ostrów Wlkp., Toruń czy Bydgoszcz będą mieć całkiem daleko do szybkiej linii.
Porównajmy też obecne propozycje lokalizacji stacji dla Kalisza z tym co proponowano ponad 10 lat temu. Kalisz miała obsługiwać stacja w NS (a Sieradz miał mieć stację w lesie na uboczu ponad 10 km od centrum).
Zamiast tego lepiej proponować usprawnienie i rozbudowę węzła kolejowego kalisko-ostrowskiego:
(1.) Należy naciskać na wyprostowanie LK14 na wschód od kaliskiej stacji aż do granic miasta. LK14 powinna iść równolegle do LK85. 4-torowa kaliska średnica obejmowałaby 2 tory LK85 i 2 tory LK14. Można sugerować wprowadzenie 25 kV na sieradzko-kaliskim odcinku LK14 (wówczas tory obu linii mogły być bliżej ze względu na wyeliminowane zakłócenia między 3 kV DC i 25 kV AC). Teraz mamy rzadką okazję ingerencji w układ kolejowy, co nie będzie możliwe po budowie przez kolejne 100 lat.
(2.) Trzeba sugerować budowę nowej linii kolejowej z Kalisza do Tuliszkowa/Turku/Konina.
(3.) Trzeba też lobować za szybszym dojazdem z Kalisza do Wrocławia. Możliwe trasy to:
* Kalisz - Ostrów Wlkp. - Kępno - Czernica Wrocł. - Wrocław (LK14 - LK272 - LK181 - LK86),
* Kalisz - Ostrów Wlkp. - Krotoszyn - Oleśnica - Solniki Wlk - Czernica Wrocł - Wrocław (LK14 - LK281 - LK143 - LK86) (Kalisz - Ostrów - Krotoszyn jest planowana do przyspieszenia w związku z modernizacją szprychy do Zielonej Góry, więc pozostaje modernizacja LK281 i LK143).
Można to osiągnąć poprzez:
* dobudowę brakujących łącznic,
* przyspieszenie linii,
* zwiększenie przepustowości linii (dodatkowy tor, dodatkowe stacje oraz mijanki na liniach jednotorowych).
Myślę, że nie warto kruszyć kopii o kaliską obwodnicę kolejową. Obwodnica KDP w Kaliszu nie będzie odbiegać od rozwiązań dla Płocka, Grudziądza, Sieradza, Sochaczewa i innych miast.
Zdecydowanie gorsze rozwiązanie jest proponowane dla Włocławka.
A takie miasta jak Ostrów Wlkp., Toruń czy Bydgoszcz będą mieć całkiem daleko do szybkiej linii.
Porównajmy też obecne propozycje lokalizacji stacji dla Kalisza z tym co proponowano ponad 10 lat temu. Kalisz miała obsługiwać stacja w NS (a Sieradz miał mieć stację w lesie na uboczu ponad 10 km od centrum).
Zamiast tego lepiej proponować usprawnienie i rozbudowę węzła kolejowego kalisko-ostrowskiego:
(1.) Należy naciskać na wyprostowanie LK14 na wschód od kaliskiej stacji aż do granic miasta. LK14 powinna iść równolegle do LK85. 4-torowa kaliska średnica obejmowałaby 2 tory LK85 i 2 tory LK14. Można sugerować wprowadzenie 25 kV na sieradzko-kaliskim odcinku LK14 (wówczas tory obu linii mogły być bliżej ze względu na wyeliminowane zakłócenia między 3 kV DC i 25 kV AC). Teraz mamy rzadką okazję ingerencji w układ kolejowy, co nie będzie możliwe po budowie przez kolejne 100 lat.
(2.) Trzeba sugerować budowę nowej linii kolejowej z Kalisza do Tuliszkowa/Turku/Konina.
(3.) Trzeba też lobować za szybszym dojazdem z Kalisza do Wrocławia. Możliwe trasy to:
* Kalisz - Ostrów Wlkp. - Kępno - Czernica Wrocł. - Wrocław (LK14 - LK272 - LK181 - LK86),
* Kalisz - Ostrów Wlkp. - Krotoszyn - Oleśnica - Solniki Wlk - Czernica Wrocł - Wrocław (LK14 - LK281 - LK143 - LK86) (Kalisz - Ostrów - Krotoszyn jest planowana do przyspieszenia w związku z modernizacją szprychy do Zielonej Góry, więc pozostaje modernizacja LK281 i LK143).
Można to osiągnąć poprzez:
* dobudowę brakujących łącznic,
* przyspieszenie linii,
* zwiększenie przepustowości linii (dodatkowy tor, dodatkowe stacje oraz mijanki na liniach jednotorowych).
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ziemia_łęczycko-sieradzka
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ziemia_łęczycko-sieradzka
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Tutaj trochę bardziej rzeczowe wyjasnienie
https://www.wnp.pl/logistyka/cpk-moga-z ... 97718.html
https://www.wnp.pl/logistyka/cpk-moga-z ... 97718.html
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ziemia_łęczycko-sieradzka
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ziemia_łęczycko-sieradzka
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Paula Matysiak to jest gigachad! Mega kompetentna osoba.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Podsumowanie postępów w realizacji Programu CPK 2017-2023
Podsumowanie obejmuje LK85
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -187063935
Podsumowanie obejmuje LK85
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -187063935
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ziemia_łęczycko-sieradzka
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ziemia_łęczycko-sieradzka
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
O. Akurat p.Pawliczak głośno mówiła, że jest przeciwko szybkiej kolei w Kaliszu.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Przecież ten zespół już działał od 2022 roku. Szukanie taniej sensacji.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Termin minął. Część CPK bez dotacji z UE? "Chałupnictwo"
CPK zaniechało złożenia przygotowanych wniosków o środki unijne na dwie inwestycje, w tym budowę kolei dużych prędkości Warszawa-Łódź - poinformował poseł PiS Marcin Horała. Chodzi o ponad 1 mld zł. Maciej Lasek w rozmowie z money.pl odpowiada, że wniosków nie złożono, bo zostały negatywnie ocenione. ...
...Lasek wyjaśnia, że nie było żadnych zastrzeżeń wobec projektu linii Sieradz-Poznań, więc dokumenty o dofinansowanie w tym przypadku złożono. ...
https://www.money.pl/gospodarka/termin- ... 8064a.html
CPK zaniechało złożenia przygotowanych wniosków o środki unijne na dwie inwestycje, w tym budowę kolei dużych prędkości Warszawa-Łódź - poinformował poseł PiS Marcin Horała. Chodzi o ponad 1 mld zł. Maciej Lasek w rozmowie z money.pl odpowiada, że wniosków nie złożono, bo zostały negatywnie ocenione. ...
...Lasek wyjaśnia, że nie było żadnych zastrzeżeń wobec projektu linii Sieradz-Poznań, więc dokumenty o dofinansowanie w tym przypadku złożono. ...
https://www.money.pl/gospodarka/termin- ... 8064a.html
-
- Użytkownik
- Posty: 3680
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Wczoraj Debacie okazało - odpowiedz na zapytanie o informacje publiczną - że nie toczy się żaden audyt a zatem nie można udzielić informacji kto go prowadzi...
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Dosłownie w artykule wyżej masz napisane, że niektóre części projektu już są audytowane, a na niektóre dopiero będzie przetarg.
Tak swoją drogą, na twitterze Platformy Obywatelskiej był film z Laskiem, że CPK powstanie, ale po kilku minutach zniknął.
PS. Film jednak wrócił, ale ze zmienionym podpisem.
Tak swoją drogą, na twitterze Platformy Obywatelskiej był film z Laskiem, że CPK powstanie, ale po kilku minutach zniknął.
PS. Film jednak wrócił, ale ze zmienionym podpisem.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Tomasz Rożek przytacza odpowiedz na pytanie o informacje publiczną...
Ja wiem że wielu ma dysonans poznawczy i jakoś szuka sposobu żeby sobie i innym wyjaśnić co się dzieje... Szczególnie że nadal najlepsi eksperci wg PO do budowy CPK (powołani do spółki) to ci którzy publicznie byli zaangażowani w dookoła StopCPK oraz wielokrotnie używali nieprawdziwych lub nietrafionych argumentów przeciw. A wielu wykształconych, oświeconych wyborców w to poszło. Stąd nieprzyjemny dysonans.. Ale przecież najlepsza telewizja na którą scedowali myślenie, taka opiniotwórcza (clue!) tak mówiła.. Czarno na białym...
O przetargach ...
A tu o tym jak przygotowano analizy modelu
https://threadreaderapp.com/thread/1755 ... 56054.html
Ja wiem że wielu ma dysonans poznawczy i jakoś szuka sposobu żeby sobie i innym wyjaśnić co się dzieje... Szczególnie że nadal najlepsi eksperci wg PO do budowy CPK (powołani do spółki) to ci którzy publicznie byli zaangażowani w dookoła StopCPK oraz wielokrotnie używali nieprawdziwych lub nietrafionych argumentów przeciw. A wielu wykształconych, oświeconych wyborców w to poszło. Stąd nieprzyjemny dysonans.. Ale przecież najlepsza telewizja na którą scedowali myślenie, taka opiniotwórcza (clue!) tak mówiła.. Czarno na białym...
O przetargach ...
A tu o tym jak przygotowano analizy modelu
https://threadreaderapp.com/thread/1755 ... 56054.html
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
-
- Użytkownik
- Posty: 3680
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Jadę właśnie z Warszawy do Kalisza pociągiem. Nie jest to jeszcze trasa superszybka i, co gorsza, wiedzie ona chyba miejscami przez terytorium państw trzecich, a dokładniej to Trzeciego Świata. Wzdłuż trasy musiały się pojawić liczne tajne kolonie mocarstwa Zulugula. Tak sądzę po po zagranicznym typie zasięgu.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Tak dla CPK
Prośba do osób, które nie wzięły jeszcze udziału w petycji o to, aby podpisali petycję:
APEL O KONTYNUACJĘ PROJEKTU CENTRALNEGO PORTU KOMUNIKACYJNEGO
https://www.petycjeonline.com/apel_o_ko ... budowy_cpk
https://filarybiznesu.pl/finanse/inwest ... cja/a23428
Maciej Wilk przesłuchany w Radiu Zet:
www.youtube.com/watch?v=T2MkbhxyLR4
.
Prośba do osób, które nie wzięły jeszcze udziału w petycji o to, aby podpisali petycję:
APEL O KONTYNUACJĘ PROJEKTU CENTRALNEGO PORTU KOMUNIKACYJNEGO
https://www.petycjeonline.com/apel_o_ko ... budowy_cpk
https://filarybiznesu.pl/finanse/inwest ... cja/a23428
Maciej Wilk przesłuchany w Radiu Zet:
www.youtube.com/watch?v=T2MkbhxyLR4
.
Środkowopolska = Śródpolska = ziemia łęczycko-sieradzka:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ziemia_łęczycko-sieradzka
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ziemia_łęczycko-sieradzka
KDP w Polsce: www.skyscrapercity.com/threads/KDP.1193 ... -177787962
-
- Użytkownik
- Posty: 3680
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Spokojnie. Im dłużej będzie trwał odpór b. władzy ws. CPK, tym dłużej nowa władza nie będzie mogła, bez wrażenia porażki, przejąć projektu, powiedzieć, że właśnie go radykalnie poprawiła stawiając z głowy na nogi i zabrać się do roboty. Czasy, kiedy PO przećwiczyła na sobie skutki likwidacji projektu KDP frakcji Grabarczyka przez frakcję Nowaka najprawdopodobniej minęły, bo okazało się, że takie zaciukiwanie po prostu bardzo się nie opłaca, wychodzi się na tym jak Zabłocki na mydle. Znacznie więcej PO ugrała na kontynuacji, a właściwie realizacji od początku gazoportu pozostawiając konkurencji groteskowe nadanie tej inwestycji imienia.
Jeśli chodzi o lotnisko CPK, to nie wierzę, żeby w dalszej perspektywie politycy warszawscy zrezygnowali z likwidacji Okęcia. Komunalizacja takiego terenu, co może przeprowadzić tylko PO, skutkująca radykalnym wzrostem ceny gruntu, to dla miasta worek z pieniędzmi (wraz z dofinasowaniem unijnym wystarczyłoby na budowę wszystkich 5 planowanych linii metra) bez marudzenia "panie, cała Polska łoży na stolycem", a umiejętne wykorzystanie tego bogactwa to zabetonowanie władzy PO w Warszawie na dziesięciolecia. Dojazd do Baranowa by KDP będzie niewiele dłuższy niż na Okęcie, zwłaszcza gdyby wybudować trzy odcinki planowanej linii metra linii M5 od Pl. Konstytucji do Dworca Zachodniego. To tylko cztery stacje, z czego jedna (Pl. Konstytucji) na istniejącej linii M1 i tak ma być wkrótce budowana. Takie rozwiązanie pozwala na wszelkie opóźnienia (czyli odkładanie wydatków) w budowie tunelu KDP (9 km) pod Warszawą. Dla skomunikowania Warszawy z lotniskiem nie miałoby to już większego znaczenia.
Bardzo bym się zdziwił, gdyby nowa władza zrezygnowała z takiej gratki. To byłby purnonsens, strzał w stopę. Teraz można sobie gaworzyć o rozbudowie Okęcia, wylać ileś tam pomyj na konkurencję za jego "mordowanie", ale to tylko socjotechnika, żeby do końca obrzydzić PiS. Od gaworzenia do decyzji zapewne lata. Wcześniej okaże się, że CPK (może z nową nazwą Główny Port Komunikacji Krajowej i Międzynarodowej, unaocznieniem rozmachu naprawy i werbalnym strzałem w ukochaną przez prezesa Kaczyńskiego centralność) już stoi na nogach, można więc nie tylko zrezygnować z rozbudowy Okęcia, ale nawet je zlikwidować pozostawiając jako lotniska zapasowe dla GPKKiM Modlin i Radom.
Bardzo mnie bawi, że PO dopiero przy okazji gazoportu "odkryła" powszechnie znaną technikę polityczną przejmowania i dyskontowania projektów konkurencji jako swoich. Widać jednak, że nadal dopiero ją wdraża, bo czas potrzebny na przycichnięcie zbyt gromkich zapowiedzi przedwyborczych i konieczność uspokojenia np. p. Pawliczak wszystkiego nie tłumaczy.
Jeśli chodzi o lotnisko CPK, to nie wierzę, żeby w dalszej perspektywie politycy warszawscy zrezygnowali z likwidacji Okęcia. Komunalizacja takiego terenu, co może przeprowadzić tylko PO, skutkująca radykalnym wzrostem ceny gruntu, to dla miasta worek z pieniędzmi (wraz z dofinasowaniem unijnym wystarczyłoby na budowę wszystkich 5 planowanych linii metra) bez marudzenia "panie, cała Polska łoży na stolycem", a umiejętne wykorzystanie tego bogactwa to zabetonowanie władzy PO w Warszawie na dziesięciolecia. Dojazd do Baranowa by KDP będzie niewiele dłuższy niż na Okęcie, zwłaszcza gdyby wybudować trzy odcinki planowanej linii metra linii M5 od Pl. Konstytucji do Dworca Zachodniego. To tylko cztery stacje, z czego jedna (Pl. Konstytucji) na istniejącej linii M1 i tak ma być wkrótce budowana. Takie rozwiązanie pozwala na wszelkie opóźnienia (czyli odkładanie wydatków) w budowie tunelu KDP (9 km) pod Warszawą. Dla skomunikowania Warszawy z lotniskiem nie miałoby to już większego znaczenia.
Bardzo bym się zdziwił, gdyby nowa władza zrezygnowała z takiej gratki. To byłby purnonsens, strzał w stopę. Teraz można sobie gaworzyć o rozbudowie Okęcia, wylać ileś tam pomyj na konkurencję za jego "mordowanie", ale to tylko socjotechnika, żeby do końca obrzydzić PiS. Od gaworzenia do decyzji zapewne lata. Wcześniej okaże się, że CPK (może z nową nazwą Główny Port Komunikacji Krajowej i Międzynarodowej, unaocznieniem rozmachu naprawy i werbalnym strzałem w ukochaną przez prezesa Kaczyńskiego centralność) już stoi na nogach, można więc nie tylko zrezygnować z rozbudowy Okęcia, ale nawet je zlikwidować pozostawiając jako lotniska zapasowe dla GPKKiM Modlin i Radom.
Bardzo mnie bawi, że PO dopiero przy okazji gazoportu "odkryła" powszechnie znaną technikę polityczną przejmowania i dyskontowania projektów konkurencji jako swoich. Widać jednak, że nadal dopiero ją wdraża, bo czas potrzebny na przycichnięcie zbyt gromkich zapowiedzi przedwyborczych i konieczność uspokojenia np. p. Pawliczak wszystkiego nie tłumaczy.
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: 5 gru 2022, o 11:40
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Tylko "Y" z rozgałęzieniem w Kaliszu. Sieradz nie traci, Kalisz zyskuje!
Inny wariant do kosza!
Inny wariant do kosza!