Jak Kalisz już będzie liczył tyle mieszkańców co Paryż, to też sobie zredukujemy. Może nawet przebijemy Paryż i do śródmieścia w ogóle nie wpuścimy samochodów. Tylko metro i wszelki zbiorkom. Komunikacja zbiorowa jest domeną wielkich miast. W małych miastach komunikacja zbiorowa odgrywa marginalne znaczenie a w bardzo małych przeważnie nie istnieje, gdyż jest po prostu zbędna. Zasada jest prosta, im większe miasto, tym rola zbiorkomu większa. I nie chodzi tu o rozległość miasta, lecz o znaczenie centrum. Obszar centralny, który skupia usługi, który jest atrakcyjny a przez to oblegany z zewnątrz, bez zbiorkomu po prostu nie byłby w stanie pomieścić wszystkich samochodów.
Paryż to nie jest żaden dowód. Jeśli już chcesz podpatrywać rozwiązania, to szukaj wśród miast średnich, podobnych do Kalisza, ale też radzę ostrożność, bo miasta potrafią mocno się różnić, pod wieloma względami.
Wybrałeś sobie akurat najmniej odpowiednią ulicę. Nie obraz się, ale to świadczy o nieznajomości Kalisza. Podmiejska jest nie tylko częścią głównej obwodnicy śródmiejskiego obszaru, ale w planach studialnych także częścią arterii z północy na południe, mającej odciążać śródmieście a przyszłości po przedłużeniu na południe także ul. Częstochowską. Taki główny korytarz został kiedyś wyznaczony i nie ma możliwości jego zmiany. Sensownej zmiany.
Korytarz na taką drogę wyznaczono wiele lat temu, bo tak się planuje miasta. Jest nią pierścień wokół śródmieścia, której ul.Podmiejska jest właśnie częścią. To ciąg ulic: Piłsudskiego, Stanczukowskiego, Podmiejska, Szlak Bursztynowy i brakujące domknięcie od północy, które jest częściowo właśnie realizowane.filip pisze: ↑17 lip 2022, o 19:22Jedyną drogą która powinna być w większości 2x2 na terenie miasta to obwodnica miejska (nie miasta), ale powinna mieć ona miejski charakter, a nie jakieś arterii (czyli powinny być porządne ścieżki rowerowe, szerokie chodniki, szpalery drzew, bez żadnych ekranów akustycznych czy innych chorych antymiejskich wymysłów).
Na razie daleko nam nawet do tego "słabego" wyniku. Oczywiście, że powinniśmy planować miasto jako większe. Cały czas to powtarzam i uzasadniam.