Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
http://rc.fm/polityczne/kolejne-sciezki.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolejna porcja informacji na temat nowych ścieżek rowerowych.
Kolejna porcja informacji na temat nowych ścieżek rowerowych.
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
http://rc.fm/polityczne/byle-nie-z-kostki.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Widzę, że głos sprzeciwu wobec ścieżek z kostki doszedł już nawet do rc.fm
Widzę, że głos sprzeciwu wobec ścieżek z kostki doszedł już nawet do rc.fm
Jasne, jasne, za pośrednictwem jakiejś nie wiadomo jakiej linii. Poczytali sobie nasze forum, oraz komentarze na Calisii i ich własnym portalu. Jak to jednak można wywrzeć presję medialną dzięki zwykłym komentarzom. Szkoda tylko, że w przypadku Częstochowskiej to nie zadziałało"Rowery podskakują, a każdą kostkę czuje się w stawach. Dużo lepsze są ścieżki asfaltowe" - przekonują rowerzyści za pośrednicwem Linii Interwencyjnej Radia Centrum - tel 62 503 11 99.
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Ostatnio jechalem do Ostrowa wlkp i tak sobie mysle moze miasto Ostrow jak i miasto Kalisz dogadali by sie i zrobil by sciezke rowerowa by jeszcze bardziej skomunikowac oba miasta.
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Może wyjdę na skończonego pesymistę, ale uważam, że w obecnej sytuacji, przy dzisiejszej władzy jest to nie do zrealizowania. Poza tym założę się, że w ratuszu nikt o tym nawet nie pomyślał. Chociaż przyznam, że byłoby to bardzo fajne, wzdłuż trasy można by w pewnych odstępach postawić ławeczki i stojaki rowerowe. Oczywiście ścieżkę trzeba by należycie od DK25 odsunąć, aby bardziej skupić się na walorach turystycznych a nie uważać czy za raz ktoś wyjeżdżający z uliczki poprzecznej w nas nie uderzy (patrz ścieżka rowerowa w Kucharach czy Kościelnej Wsi). Ogółem pomysł fantastyczny, ale po pierwsze musiałby ktoś to zaproponować, a tu ani widu ani słychu. Po drugie jak zwykle zabrakło by pieniędzy. Po trzecie należałoby wziąć pod uwagę, że nie tylko miasta Ostrów i Kalisz będą finansować taką inwestycję, trzeba by włączyć w projekt gminy pomiędzy, w tym Nowe Skalmierzyce, których władze (Pani władza) jakoś chyba nie jest przychylna ani jednej ani drugiej stronie. No nie wspomnę już o tym, że ścieżka winna być wykonana z asfaltu. Mam nadzieję, że podczas remontu ciągu ulic Poznańska, Harcerska, Górnośląska, Wrocławska uda się pociągnąć jedną konkretną asfaltową ścieżkę aż do granicy z NS.Kudlaty pisze:Ostatnio jechalem do Ostrowa wlkp i tak sobie mysle moze miasto Ostrow jak i miasto Kalisz dogadali by sie i zrobil by sciezke rowerowa by jeszcze bardziej skomunikowac oba miasta.
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
wydaje mi sie ze na asfalt troche poczekamy, bo musza zebrac dokumentacje z poprzednich lat i zrobic czy im sie oplaca czy nie choc my wiemy ze sie oplaca poczekamy zobaczymy.
ps. nowe skalmierzyce zyskaly by majac sciezke rowerowa do kalisza i ostrowa
ps. nowe skalmierzyce zyskaly by majac sciezke rowerowa do kalisza i ostrowa
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9019
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Zbudują kolejne odcinki. Może w końcu dostrzegli potęgę tego środka lokomocji?
http://www.faktykaliskie.pl/8-kilometro ... owerzystow" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.faktykaliskie.pl/8-kilometro ... owerzystow" onclick="window.open(this.href);return false;
g13k
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Brakuje jeszcze fragmentu ścieżki przy Piłsudskiego od ul. Majkowskiej za ul.Złotą . Tam gdzie miało być rondo.
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Brakuje też ścieżek rowerowych w centrum miasta.
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Rowerzyści narzekają...
A prawda jest taka:
Zawodowi kierowcy nie mają wątpliwości: rowerzyści jeżdżą fatalnie i nie zważają na przepisy ruchu drogowego. - Często przekraczają dozwoloną prędkość. W strefach uspokojonego ruchu z ograniczeniem do 30 km/h jest to nagminne.
Z kolei piesi mają dość jednośladów śmigających z nadmierną prędkością po chodniku to bardzo denerwujące.
Jaksa opisuje sytuację, gdy rowerzysta dojeżdżając do skrzyżowania ze światłami zjechał nagle z drogi na chodnik, kontynuował jazdę po pasach i wrócił na jezdnię. - Są niebezpieczni, bo jadą szybko. Mają zerowy szacunek dla pieszego.
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... ,id,t.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A prawda jest taka:
Zawodowi kierowcy nie mają wątpliwości: rowerzyści jeżdżą fatalnie i nie zważają na przepisy ruchu drogowego. - Często przekraczają dozwoloną prędkość. W strefach uspokojonego ruchu z ograniczeniem do 30 km/h jest to nagminne.
Z kolei piesi mają dość jednośladów śmigających z nadmierną prędkością po chodniku to bardzo denerwujące.
Jaksa opisuje sytuację, gdy rowerzysta dojeżdżając do skrzyżowania ze światłami zjechał nagle z drogi na chodnik, kontynuował jazdę po pasach i wrócił na jezdnię. - Są niebezpieczni, bo jadą szybko. Mają zerowy szacunek dla pieszego.
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... ,id,t.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Jeśli tak jak na zdjęciu mają wyglądać połączenia ścieżek rowerowych to jeszcze sporo nauki przed urzędnikami w naszym mieście.
Pan Gałka oprócz chwalenia się nowymi ścieżkami mógłby ruszyć swój urzędniczy tyłek i zobaczyć jak wyglądają roczne ścieżki które biją rekordy w ich rozkopywaniu. Po ostatnim przecisku na Podmiejskiej koło blaszaka rozebrany kawałek uzupełniono zwykła kostką zamiast wcześniejszej bezfazowej. Czy istnieje w tym mieści jakiś odbiór techniczny ?
Co do artykułu autor bierze tylko jedną stronę, dodatkowo pyta się Pani ze szkoły jazdy, która nawet nie zna dobrze przepisów - myli pojęcia ścieżka rowerowa i droga rowerowa. Widać najlepiej opisać sprawę opieszale i nieprofesjonalnie, a później ktoś naczyta się tych bzdur i będzie się wymądrzał na drogach!
Pan Gałka oprócz chwalenia się nowymi ścieżkami mógłby ruszyć swój urzędniczy tyłek i zobaczyć jak wyglądają roczne ścieżki które biją rekordy w ich rozkopywaniu. Po ostatnim przecisku na Podmiejskiej koło blaszaka rozebrany kawałek uzupełniono zwykła kostką zamiast wcześniejszej bezfazowej. Czy istnieje w tym mieści jakiś odbiór techniczny ?
Co do artykułu autor bierze tylko jedną stronę, dodatkowo pyta się Pani ze szkoły jazdy, która nawet nie zna dobrze przepisów - myli pojęcia ścieżka rowerowa i droga rowerowa. Widać najlepiej opisać sprawę opieszale i nieprofesjonalnie, a później ktoś naczyta się tych bzdur i będzie się wymądrzał na drogach!
- Załączniki
-
- podmiejska_.JPG (161.17 KiB) Przejrzano 9537 razy
-
- Bernardynka.JPG (70.93 KiB) Przejrzano 9594 razy
Ostatnio zmieniony 5 kwie 2014, o 18:40 przez Tomy, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
pomysl juz sie pojawil na forum teraz trzeba tylko poczytac troche forum. Wiadomo ze asfalt lepszy na sciezke rowerowa, lepiej robic cos raz a porzadnie niz od kadencji do kadencji gdzie kostka sie rozjezdza. Zobaczmy na chodniki na starych osiedlach jak Hanki sawickiej i zobaczcie ile czasu tam wytrzymal asfalt ktory jest na chodniku ? 25 lat teraz przyadloby sie go wyremontowac wylewajac nowy asfalt i znow byl by spokoj na 25 lat
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Nie wiem czy ktoś to wspominał na forum, ale parę miesięcy temu na spotkaniu stowarzyszenia "Rowerem do Przyszłości" podjęto temat drogi rowerowej w centrum miasta np. na ulicy Górnośląskiej. Wybór padł na Górnośląską ponieważ akurat w tym roku ma zostać za sporą sumkę przebudowana. Wtedy bodajże prezes stowarzyszenia, Pacholski wspomniał rozmowę z z jednym z wiceprezydentów Kalisza, który miał skomentować że ten pomysł jest kompletnie bzdurny "bo i tak ludzie jeździli by tylko na nim pół roku, a przez resztę nie bo jest zima". Więc gdy przejeżdżałem obok galerii Amber, dookoła której na szczęście zostało pomyślane o drodze rowerowej, zostały postawione stojaki na rowery i wszystkie były zajęte. Nie powinno być tak by jedyną drogą do miasta na rowerze ze strony zachodniej była okrężna droga dookoła Trasy Bursztynowej podczas gdy Górnośląska, bardzo szeroka ulica(4 pasy + 2 pasy na miejsca parkingowe) nie znajdzie chociaż 3 metry na rowerzystów. Można by było ją przebudować, chociażby w ten sposób:
Jaki jest sens budować stojaki na rynku i dookoła jego jeżeli, stare miasto bez przeciskania się pomiędzy ludzmi na chodniku, jest dla rowerzystów prawie nie dostępne? Jeżeli ludzie będą mieli warunki to będą jeździć rowerami, jak chociażby na ulicy Podmiejskiej czy dookoła Amber, ale bez warunków ich liczba w całym mieście będzie po prostu marginalna.
Jaki jest sens budować stojaki na rynku i dookoła jego jeżeli, stare miasto bez przeciskania się pomiędzy ludzmi na chodniku, jest dla rowerzystów prawie nie dostępne? Jeżeli ludzie będą mieli warunki to będą jeździć rowerami, jak chociażby na ulicy Podmiejskiej czy dookoła Amber, ale bez warunków ich liczba w całym mieście będzie po prostu marginalna.
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Mam nadzieję, że zgodnie z powyższym zdjęciem, nie sugerujesz rezygnacji z jednego bądź dwóch pasów dla samochodów?
Z okazji wiosny, temat cyklistów jest dość często ostatnio poruszany na antenie TOK FM. Oczywiście obrywa się różnym miastom za niewystarczającą długość ścieżek rowerowych. Jakiś czas temu zadzwonił jednak do radia pewien jegomość (o ile dobrze pamiętam z Poznania) i jako jeden z niewielu skrytykował tworzenie ścieżek rowerowych kosztem pasów dla samochodów. Jak argumentował, po pierwsze ścieżki używane są okresowo, a po drugie nawet w sezonie taką ścieżką przejeżdża jedynie kilkanaście rowerów na godzinę, a zwężenie jezdni generuje o wiele większe korki w mieście. Zapewne jest to jakiś argument w dyskusji... Prawdą też jest, że nieważne ile byłoby ścieżek rowerowych w mieście, większość kierowców i tak nie przesiądzie się na rowery (jedni nie zrobią tego z wygodnictwa, inni z powodu braku stojaków, czy pryszniców w miejscach pracy).
Tak na marginesie, podobny problem w stolycy: gazeta.pl
Z okazji wiosny, temat cyklistów jest dość często ostatnio poruszany na antenie TOK FM. Oczywiście obrywa się różnym miastom za niewystarczającą długość ścieżek rowerowych. Jakiś czas temu zadzwonił jednak do radia pewien jegomość (o ile dobrze pamiętam z Poznania) i jako jeden z niewielu skrytykował tworzenie ścieżek rowerowych kosztem pasów dla samochodów. Jak argumentował, po pierwsze ścieżki używane są okresowo, a po drugie nawet w sezonie taką ścieżką przejeżdża jedynie kilkanaście rowerów na godzinę, a zwężenie jezdni generuje o wiele większe korki w mieście. Zapewne jest to jakiś argument w dyskusji... Prawdą też jest, że nieważne ile byłoby ścieżek rowerowych w mieście, większość kierowców i tak nie przesiądzie się na rowery (jedni nie zrobią tego z wygodnictwa, inni z powodu braku stojaków, czy pryszniców w miejscach pracy).
Tak na marginesie, podobny problem w stolycy: gazeta.pl
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Dobre wieści dla kaliskich rowerzystów - niebawem powstanie kolejny odcinek ścieżki rowerowej na Wale Jagiellońskim w Kaliszu - tym razem, zgodnie z oczekiwaniami cyklistów - nie z kostki, ale z asfaltu - powiedziała Radiu Centrum Anna Durlej odpowiedzialna za miejskie inwestycje w Kaliszu: "Jest to drugi etap inwestycji prowadzonej w zeszłym roku. Teraz będziemy budować ścieżkę od ulicy Stawiszyńskiej do Alei Walecznych. Zadanie obejmuje utwardzenie nawierzchni masą mineralno-asfaltową na odcinku około 300 metrów. Prace powinny rozpocząć się jeszcze w kwietniu, a zakończyć w czerwcu tego roku.
Większość kaliskich ścieżek rowerowych układana jest z bezfazowej kostki betonowej. Rowerzyści, ze względu na większy komfort jazdy, zabiegają, aby rowerowe trakty budować z asfaltu.
http://www.rc.fm/polityczne/rowerowy-odcinek.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jestem ciekaw czy przestawią znajdujący się bardzo blisko rzeki murowany płot ogrodu posesji przy Stawiszyńskiej. Jest tam dość wąsko zwłaszcza omijając grupki pieszych. A może puszczą po stronie Metalplastu. Nigdzie nie jest określona dokładna trasa ścieżki. Wreszcie jak wyżej kolega pisał przydało by się wyznaczyć i oznaczyć miejsca przebiegu ścieżki przez al.W.P i Stawiszyńską oraz Majkowską przy Piłsudskiego. Wtedy można by powiedzieć że jest ciągłość ścieżki rowerowej.
Większość kaliskich ścieżek rowerowych układana jest z bezfazowej kostki betonowej. Rowerzyści, ze względu na większy komfort jazdy, zabiegają, aby rowerowe trakty budować z asfaltu.
http://www.rc.fm/polityczne/rowerowy-odcinek.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jestem ciekaw czy przestawią znajdujący się bardzo blisko rzeki murowany płot ogrodu posesji przy Stawiszyńskiej. Jest tam dość wąsko zwłaszcza omijając grupki pieszych. A może puszczą po stronie Metalplastu. Nigdzie nie jest określona dokładna trasa ścieżki. Wreszcie jak wyżej kolega pisał przydało by się wyznaczyć i oznaczyć miejsca przebiegu ścieżki przez al.W.P i Stawiszyńską oraz Majkowską przy Piłsudskiego. Wtedy można by powiedzieć że jest ciągłość ścieżki rowerowej.
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Duzo ludzi jezdzi samochodem do pracy, a mozna sprawic by szybciej i wygodniej jezdzic rowerem. Trzeba troche myslec w przyszlosc a nie tylko krotkowzrocznie od wyborow do wyborow. to ze jest u nas zima, w Holandii tez to zapalencow do jazdy w zimie na rowerze nie braknie. Jestem kierowca w pracy, rowerzysta na codzien jak i pieszym i pamietam o nich jadac samochodem w pracy. Uwazam ze stworzenie drogi rowerowej na ulicy gornoslaskiej jest bardzo dobrym pomyslem.
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
nowy asfalt będzie położony pomiędzy ulicą Stawiszyńską a Al. Walecznych po drugiej stronie patrząc od Metalplastu.Cristof pisze: Nigdzie nie jest określona dokładna trasa ścieżki.
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Nie właśnie chciałem pokazać ile zaoszczędzono by miejsca gdyby parking nie był na skos tylko równolegle do ulicy, akurat na drogę rowerową, coś w tym stylu (przykład Górnośląska): chodnik, droga rowerowa, parking, 4 pasy, parking, droga rowerowa i chodnik. Akurat każdy miałby chociaż kawałek całej trasy dla siebie, bez kłótni.Mam nadzieję, że zgodnie z powyższym zdjęciem, nie sugerujesz rezygnacji z jednego bądź dwóch pasów dla samochodów?
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Właśnie rozpoczęła się budowa ścieżki.Cristof pisze:Dobre wieści dla kaliskich rowerzystów - niebawem powstanie kolejny odcinek ścieżki rowerowej na Wale Jagiellońskim w Kaliszu - tym razem, zgodnie z oczekiwaniami cyklistów - nie z kostki, ale z asfaltu - powiedziała Radiu Centrum Anna Durlej odpowiedzialna za miejskie inwestycje w Kaliszu: "Jest to drugi etap inwestycji prowadzonej w zeszłym roku. Teraz będziemy budować ścieżkę od ulicy Stawiszyńskiej do Alei Walecznych. Zadanie obejmuje utwardzenie nawierzchni masą mineralno-asfaltową na odcinku około 300 metrów. Prace powinny rozpocząć się jeszcze w kwietniu, a zakończyć w czerwcu tego roku.
Większość kaliskich ścieżek rowerowych układana jest z bezfazowej kostki betonowej. Rowerzyści, ze względu na większy komfort jazdy, zabiegają, aby rowerowe trakty budować z asfaltu.
http://www.rc.fm/polityczne/rowerowy-odcinek.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jestem ciekaw czy przestawią znajdujący się bardzo blisko rzeki murowany płot ogrodu posesji przy Stawiszyńskiej. Jest tam dość wąsko zwłaszcza omijając grupki pieszych. A może puszczą po stronie Metalplastu. Nigdzie nie jest określona dokładna trasa ścieżki. Wreszcie jak wyżej kolega pisał przydało by się wyznaczyć i oznaczyć miejsca przebiegu ścieżki przez al.W.P i Stawiszyńską oraz Majkowską przy Piłsudskiego. Wtedy można by powiedzieć że jest ciągłość ścieżki rowerowej.
Szkoda że nie przestawiono końcowego odcinka tego płotu, aby ścieżka na całej długości jednakową szerokość.
Przydało by się na forum wydzielić miejsce na tematy dla rowerzystów, skoro chcemy być proekologiczni.
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Bardzo dobrze, następnie zrobić ścieżkę od Stawiszyńskiej do WP, a następnie wybudować konkretną drogę rowerową wzdłuż Złotej od Piłsudskiego, w kierunku Seminarium, a dalej poprowadzić ją wzdłuż Prosny, aż do Kościelnej Wsi, chociaż wiem, że to zadanie wykraczało by poza kompetencje miasta. Tak czy owak dobrze, że coś się dzieje w kwestii ścieżek, dobrze, że jest to ścieżka nie z kostki.
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
a ja mam gotowe rozwiazania jak powinny byc przebudowywane drogi dla pieszych rowerzystow i samochodow. http://www.protectedintersection.com/" onclick="window.open(this.href);return false; jesli ktos chce zawalczyc o sciezki rowerowe na FB powstala kaliska inicjatywa Rowerem do Nowoczesnosci i pod ta sama nazwa mozna zglaszac pomysly na sciezki rowerowe. Jesli chodzi o ulice czestochowska ktora zostala wyremontowana. to nic straconego jesli chodzi o sciezki rowerowe. To mozna pomalowac na czerwono sluzy rowerowe od ronda trasy bursztynowej do teatru. to nie jest duzy koszt. Wiem ze tam sa namalowane pasy ktore sa wylaczone z ruchu ale nie pamietam czy na calym odcinku czy na fragmencie tego odcinka. WIem ze to nic straconego i mozna by tam je namalowac a rowerzysci mieli by z trasy bursztynowej do teatru sciezke rowerowa a pozniej przez park sobie przejechac pod ratusz. Wiaze sie to oczywiscie ze i kierowcy wieksza uwage skupia no i predkosc zmaleje, Ale to dla bezpieczenstwa wszystkich rowerzystow zmotoryzowanych jak i pieszych.