Strona 77 z 183

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

: 24 kwie 2014, o 01:31
autor: <Przemek>
Bardzo dobra wiadomosc. Oczywiscie obecny rozklad nijak sie ma do rozkladu sprzed wycofania nocnej linii 12 lat temu, co z reszta widac na wstawionych gdzies wyzej zdjeciach, ale dobre, a nawet bardzo dobre, i to. Oby nie chcieli w przyszlosci na sile udowodnic, ze linia straty przynosi, oby sie komunikacja nocna u nas przyjela na nowo!:)

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

: 24 kwie 2014, o 11:29
autor: MIKI
Mrc86 pisze: No nie do konca kursy zostały mocno obciete i pozostawione te ktore kilkunastu pasazerow jedzie wiec to nie jest calkowite zero Chociaz od nocnej duzo nie bedzie sie rozniła.
No tak, średnio od 5 do 10 osób można spotkać, ale to i tak nie jest liczba która powoduje że linia staje się rentowna. Zamiast bawić się w takie pierdoły, KLA powinno zrealizować projekty z 2012r: zreaktywować 5B i 12A oraz przedłużyć 16 wybranymi kursami do Zagorzyna i 12 do Hanki Sawickiej. Z resztą zarząd zaczął realizować te pomysły uruchamiając 22 i 7, i naprawdę szkoda że na tym poprzestano.

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

: 24 kwie 2014, o 16:13
autor: Vocatont
12 i 12K powinni przedłużyć na Hanki

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

: 25 kwie 2014, o 00:54
autor: Mrc86
Po 1
12 i 12K Miala isc do HS pomysł upadł a my musimy stac na tym wypizdowiu i narazac sie ze jakis tir wjedzie mi w d** bo nie wyhamuje na swiatlach a tam bardzo ciekawe sytuacje mozna zaobserowac jak sie stoi na przerwie ... jak wieksza przerwa to ewakuacja na Hanki S jest wtedy wyjechac mozna normalnie a tak musimy stac i blokowac tych co chca wjechac na Osiedle ale zanim nas puszcza ci co wyjezdzaja z osiedla to niestety wjezdzamy juz na CZERWONYM ... na szczescie samochody z PK nie trabia bo wiedza jak jest tylko czekaja mimo ze ja jade na czerwonym a oni maja juz zielone dawno... Dlatego wyjazd z tamtad dla Kierowcow KLA to ruletka...
Po 2
zreaktywować 5B i 12A
probowali PKS tam puscic niestety marny efekt zero ludzi ... JEDNE Z NAJBARDZIEJ DOCHODYWCH LINII az sie łezka w oku kreci ...tam były utagri ogromne czasami wieksze niz na Ostrowie Niestety poprzedni Dyrektor Olszewski chyba czy jakos tak pierwsze co zrobil to dostal polecenie rozwalic te linie moze dostal w lape od prywatnego? najpierw podnios cene biletow wyssana z kosmosu a ludzie i tak jezdzili ... w koncu uznał ze linia przynosi straty... I pamietne zdjecie w Gazecie autobusu 12A wypelnionego po sama kabine i napis ze linia zostaje zlikwidowana z powodu strat jakie przynosi...a 5b to samo Cały przegubowy autobus wypełniony po brzegi ...zreatywowac to juz jest marzeniem nie do spelnienia...

po 3
przedłużyć 16 wybranymi kursami do Zagorzyna
Pomysł super bo tam jednak troche ludzi po drodze mieszka... niestety znowu klapa bo ucichlo

I własnie zamiast nocnej te 3 punkty były by o wiele lepsze... ale .... poczekamy zobaczymy za 2-3 miesiace powiem wam jak wyglada frekwencja w busach nocnych

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

: 25 kwie 2014, o 05:07
autor: <Przemek>
Mowi sie w ogole w KLA o mozliwosci przywrocenia 5B i 12A? Bo temat zostal skrzetnie zamieciony pod dywan, na poczatku byly protesty, ktore nic nie daly, a teraz cisza jak makiem zasial. Tak jak wyzej, najbardziej dochodowe linie i nagle z absurdalnego powodi sie je zamyka. Ale w sumie nie takie walki Kalisz widzial.

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

: 25 kwie 2014, o 11:49
autor: MIKI
Mrc86 pisze:12 i 12K Miala isc do HS pomysł upadł a my musimy stac na tym wypizdowiu i narazac sie ze jakis tir wjedzie mi w d** bo nie wyhamuje na swiatlach a tam bardzo ciekawe sytuacje mozna zaobserowac jak sie stoi na przerwie ... jak wieksza przerwa to ewakuacja na Hanki S jest wtedy wyjechac mozna normalnie a tak musimy stac i blokowac tych co chca wjechac na Osiedle ale zanim nas puszcza ci co wyjezdzaja z osiedla to niestety wjezdzamy juz na CZERWONYM ... na szczescie samochody z PK nie trabia bo wiedza jak jest tylko czekaja mimo ze ja jade na czerwonym a oni maja juz zielone dawno... Dlatego wyjazd z tamtad dla Kierowcow KLA to ruletka...
Poza tym wy tam nawet nie macie zapewnionych podstawowych warunków socjalnych, z resztą w Kościelnej Wsi i na kampusie też, a potrzeby fizjologiczne pozostaje w krzakach załatwiać...
Mrc86 pisze:probowali PKS tam puscic niestety marny efekt zero ludzi ... JEDNE Z NAJBARDZIEJ DOCHODYWCH LINII az sie łezka w oku kreci ...tam były utagri ogromne czasami wieksze niz na Ostrowie Niestety poprzedni Dyrektor Olszewski chyba czy jakos tak pierwsze co zrobil to dostal polecenie rozwalic te linie moze dostal w lape od prywatnego? najpierw podnios cene biletow wyssana z kosmosu a ludzie i tak jezdzili ... w koncu uznał ze linia przynosi straty... I pamietne zdjecie w Gazecie autobusu 12A wypelnionego po sama kabine i napis ze linia zostaje zlikwidowana z powodu strat jakie przynosi...a 5b to samo Cały przegubowy autobus wypełniony po brzegi ...zreatywowac to juz jest marzeniem nie do spelnienia...
Ten facet to był wariat, ciął wszystko co było dochodowe. Na szczęście długo na prezesowskim stołku się nie utrzymał. Na 5B potoki pasażerskie były ogromne, w weekendy ciężko było się wcisnąć do B10L-SN12, o dniach roboczych nawet nie wspominam. Pamiętam że Walczyński próbował reaktywować 12A, uruchamiając linie B którą miały obsługiwać oddelegowane do PKS-u 117 i 129, ale ten pomysł miał kilka wad, przede wszystkim autobusy nie objeżdżały centrum, po drugie nie można było jeździć nimi na biletach KLA. Niestety, tak jak piszesz teraz już nie ma szans aby podmiejskie linie powróciły.

po 3
przedłużyć 16 wybranymi kursami do Zagorzyna
Pomysł super bo tam jednak troche ludzi po drodze mieszka... niestety znowu klapa bo ucichlo

I własnie zamiast nocnej te 3 punkty były by o wiele lepsze... ale .... poczekamy zobaczymy za 2-3 miesiace powiem wam jak wyglada frekwencja w busach nocnych
Jak będziesz miał tą służbę to daj cynk, sam z chęcią zobacze jak to wygląda. :)

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

: 25 kwie 2014, o 13:30
autor: Vocatont
MIKI co tu dużo mówić o nocnej pewnie będzie taka jak w innych miastach o tej wielkości...
W Koninie z nocnej też średnio jeździ kilka osób...
Ale w takich miastach nocna to podstawa :?

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

: 25 kwie 2014, o 14:33
autor: MIKI
Caspress pisze:W Koninie z nocnej też średnio jeździ kilka osób...
Wiem, nawet pisałem o tym kilka postów wcześniej.
Caspress pisze:Ale w takich miastach nocna to podstawa
Zgadzam się ;)

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

: 25 kwie 2014, o 15:22
autor: Vocatont
PKS uruchamia we wakacje autobusy do Gdańśka...
http://www.faktykaliskie.pl/pks-urucham ... do-gdanska" onclick="window.open(this.href);return false;

A co byście powiedzieli na budowę prawdziwej pętli autobusowej?
Gdzieś w rejonie skrzyżowania Wrocławska// Wojska Polskiego koło stacji Olkop?

Przedłużeniu kursów z Pętli na Hanki na którą tak narzekają mieszkańcy ul.Dobrzec
Miało by to ożywić komunikację w nowym osiedlu na Hanki mam oczywiście na myśli ul. Armi Krajową..

Oczywiście też 12,12K z WP
A tak że ożywić dostęp choćby do Castoramy,Media,Makro czy Tesco...
z początku myślałem gdzieś za Tesco...
Ale jak by była koło torów można by też przedłużyć kursy z przyszłej może już niedługo ul. Obozowej...

Może kiedyś i z Metalowców :D

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

: 25 kwie 2014, o 17:06
autor: MIKI
Caspress pisze:PKS uruchamia we wakacje autobusy do Gdańśka...
http://www.faktykaliskie.pl/pks-urucham ... do-gdanska" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie uruchamia, tylko przedłuża Toruń z 7:45, poza tym do Gdańska nikt tym jeździć nie będzie. Jeśli na siłę uruchamiamy kurs wakacyjny, to powinien on jechać do Pobierowa przez Kołobrzeg, Dźwirzyno, Mrzeżyno, Trzebiatów, Niechorze, Rewal. Wtedy na pewno znaleźliby się jacyś pasażerowie. Poza tym obawiam się o tabor który będzie obsługiwał tą linię...

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

: 25 kwie 2014, o 18:49
autor: Vocatont
już wole jechać do Ostrowa na PKP :)

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

: 25 kwie 2014, o 23:40
autor: Mrc86
Ten facet to był wariat, ciął wszystko co było dochodowe. Na szczęście długo na prezesowskim stołku się nie utrzymał
Ale i tak zaspali bo w momencie ogloszenia przez niego planow juz powinni sie brac za odwołanie a tak dupa... zdążył uwalic dwie cudowne linie... 12A i 5B poki co nie ma szans ... ludzie juz calkowicie przeszli do prywatnego on teraz na Zbiersku sie ugina pod ciezarem pasazerow zaczynal od krotkiego kupil juz dlugie.. Pleszew to samo
Jak będziesz miał tą służbę to daj cynk, sam z chęcią zobacze jak to wygląda. :)
Wlasnie nie wiem czy bedzie mi dane jezdzic bo juz słyszałem ze Kierowcy sie zgłąszaja na ochotnikow ze chca jezdzic tylko i wylacznie nocki... ale jak trafie to dam znać dzien wczesniej :)
Mowi sie w ogole w KLA o mozliwosci przywrocenia 5B i 12A?
Cisza spokoj teraz zeby ludzie wrocili do KLA to:
1 Ceny biletow musieli bysmy obnizyc do duzo mniejszych (Czesc kosztow na poczatek przyjac na siebie wtedy stoponiowo podnosic ale tez nie za duzo mysle ze wyrobili bysmy sie spokojnie jak bysmy mieli 10 gr tansze bilety niz prywatny
2 Dostac zezwolenie na wjazd bo podobno nie mamy pozwolenia od PPL na wjazd ... nie wiem ile w tym prawdy ale jedno jest pewne 2016 to bedzie sadny dzien dla prywatnych

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

: 26 kwie 2014, o 05:55
autor: Vocatont
Prawdziwe przyczyny upadku komunikacji regionalnej
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... -2221.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

: 26 kwie 2014, o 14:13
autor: Mrc86

Kod: Zaznacz cały

W trakcie dyskusji o przyczynach upadku przedsiębiorstw PKS pojawiła się teza, że do tego zjawiska rękę przyłożyli także samo pasażerowie, którzy jadąc ze znajomym kierowcą nie uiszczali opłaty za bilet, przez co przewoźnik odnotowywał spadek wpływów i likwidował kurs
Tak tez było w przypadku PKS Kalisz-Łódź z rozmowy z kierowcami z PKS mozna sie duzo dowiedziec i wlasnie jeden z nich jezdzil ta trasa i brak do kieszeni w PKS widac było ze linia nie jest oblegana (a podobno była i to całkiem nieźle) i ja zamknęli ... A teraz muszę jeździć wątpliwymi PKP 22zł za bilet w jedna strone a przy takich cenach + dojazd komuinikacja miejska w Łodzi do celu (bilet 20 min kosztuje 2,70 to dla tych ktorzy mowia ze w Kaliszu jest drogo... I dodam ze nie ma nic pozniej 20 minutowego biletu... dla przykladu w kaliszu za ta cene dojechał bym z Hanki S zaledwie do Szopena... a za Kurs Linia nr 6 startujac przy WSK dojechał był do Warszawskiej ale juz za 3,40!! Ze nie wspomne ile kosztuje u kierowcy 3,80... i nie ma innych tylko za 3,80...i ulgowny 1,90 i wcale tam nie ma takich duzych korkow jak u nas .. ale wracaja do sprawy jak by podliczyc to wszystko 22złx 2 + 5,40 za bilety to majac silnik 2,7 diesla nie zapłce duzo wiecej niz za impreze z PKP a komfort nieporownywalnie lepszy... mysle ze jak by bilet na PKS kosztował 17zł normalny i 50% tego dla ulgowych to bylo by zainteresowanie i to spore..A najgorsze jest to ze zeby dostac sie do Łodzi to tylk do tego miasta nie ma innego polaczenia tylko PKP....)

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

: 26 kwie 2014, o 14:14
autor: koen
MIKI pisze: Nie uruchamia, tylko przedłuża Toruń z 7:45, poza tym do Gdańska nikt tym jeździć nie będzie. Jeśli na siłę uruchamiamy kurs wakacyjny, to powinien on jechać do Pobierowa przez Kołobrzeg, Dźwirzyno, Mrzeżyno, Trzebiatów, Niechorze, Rewal. Wtedy na pewno znaleźliby się jacyś pasażerowie. Poza tym obawiam się o tabor który będzie obsługiwał tą linię...
Nie rozumiem tych obaw o tabor. Mamy przecież autokary turystyczne H10 lub nowsze Lidery :shock: . Obydwa modele bardzo często, wręcz regularnie pojawiają się na trasie do i z Poznania, i z tego co wiem nie zawodzą. Nie widzę więc powodu, dla którego nie miałyby jeździć takie turystyczne autokary, np. do Gdańska. Osobiście nie martwię się o tabor PKSu Kalisz, lecz już od dłuższego czasu będąc na miejscu naszego PKSu poważnie bym się zaczął obawiać o zdrowie a nawet życie lekceważonych pasażerów :x .

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

: 26 kwie 2014, o 14:33
autor: MIKI
Mrc86 pisze:

Kod: Zaznacz cały

W trakcie dyskusji o przyczynach upadku przedsiębiorstw PKS pojawiła się teza, że do tego zjawiska rękę przyłożyli także samo pasażerowie, którzy jadąc ze znajomym kierowcą nie uiszczali opłaty za bilet, przez co przewoźnik odnotowywał spadek wpływów i likwidował kurs
Tak tez było w przypadku PKS Kalisz-Łódź z rozmowy z kierowcami z PKS mozna sie duzo dowiedziec i wlasnie jeden z nich jezdzil ta trasa i brak do kieszeni w PKS widac było ze linia nie jest oblegana (a podobno była i to całkiem nieźle) i ja zamknęli ... A teraz muszę jeździć wątpliwymi PKP 22zł za bilet w jedna strone a przy takich cenach + dojazd komuinikacja miejska w Łodzi do celu (bilet 20 min kosztuje 2,70 to dla tych ktorzy mowia ze w Kaliszu jest drogo... I dodam ze nie ma nic pozniej 20 minutowego biletu... dla przykladu w kaliszu za ta cene dojechał bym z Hanki S zaledwie do Szopena... a za Kurs Linia nr 6 startujac przy WSK dojechał był do Warszawskiej ale juz za 3,40!! Ze nie wspomne ile kosztuje u kierowcy 3,80... i nie ma innych tylko za 3,80...i ulgowny 1,90 i wcale tam nie ma takich duzych korkow jak u nas .. ale wracaja do sprawy jak by podliczyc to wszystko 22złx 2 + 5,40 za bilety to majac silnik 2,7 diesla nie zapłce duzo wiecej niz za impreze z PKP a komfort nieporownywalnie lepszy... mysle ze jak by bilet na PKS kosztował 17zł normalny i 50% tego dla ulgowych to bylo by zainteresowanie i to spore..A najgorsze jest to ze zeby dostac sie do Łodzi to tylk do tego miasta nie ma innego polaczenia tylko PKP....)
Zabieranie pieniędzy do kieszeni to na pewno nie był powód zawieszenia tej linii. Powody uwalenia tego kursu były trzy: kompletnie nieatrakcyjny czas przejazdu, brak ulg dla studentów oraz brak wjazdu na dworzec w Sieradzu. Właśnie to spowodowało że w ostatnich dwóch latach kurs przynosił same straty.
koen pisze:Nie rozumiem tych obaw o tabor. Mamy przecież autokary turystyczne H10 lub nowsze Lidery :shock: . Obydwa modele bardzo często, wręcz regularnie pojawiają się na trasie do i z Poznania, i z tego co wiem nie zawodzą. Nie widzę więc powodu, dla którego nie miałyby jeździć takie turystyczne autokary, np. do Gdańska.
Porównaj sobie odległość z Kalisza do Poznania i z Kalisza do Gdańska...
koen pisze:Osobiście nie martwię się o tabor PKSu Kalisz, lecz już od dłuższego czasu będąc na miejscu naszego PKSu poważnie bym się zaczął obawiać o zdrowie a nawet życie lekceważonych pasażerów :x .
Polecam przewozy regionalne. :wink:

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

: 26 kwie 2014, o 19:49
autor: Vocatont
ja powiem tyle jeździłem z Widoku do Pruszkowa//Dębnianek Kaliskich w gminie Blizanów jest to 11km nie pamiętam ile dokładnie płaciłem ale ok. 4.50 jest to 11km...
Dla porównania pociąg osobowy czyli pr z Kalisz do Ostrowa tyle kosztuje a to 25km no i ma kibel :D

Ale przykładowo PKS nie ma ulgowych ale w strefie miejskiej do której się zalicza np: także miejscowość Warszówka to płacimy za bilet z stamtąd po Kaliszu bodajże 2zł tak było rok temu a miejski zwykły bilet 2,70 bez takich wydłużeń...

sorry jeśli jakieś błędy ale dziś mam urodziny wiec nie do końca w stanie...

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

: 27 kwie 2014, o 13:15
autor: <Przemek>
http://rc.fm//polityczne/ledy-w-ostrowie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

A kiedy takie tablice w Kaliszu? Coś temat znowu u nas ucichł.

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

: 27 kwie 2014, o 21:59
autor: Mrc86
Zabieranie pieniędzy do kieszeni to na pewno nie był powód zawieszenia tej linii. Powody uwalenia tego kursu były trzy: kompletnie nieatrakcyjny czas przejazdu, brak ulg dla studentów oraz brak wjazdu na dworzec w Sieradzu. Właśnie to spowodowało że w ostatnich dwóch latach kurs przynosił same straty.
A ja rozmawiałem ze źrodłem (kilkoma kierowcami PKS-u i własnie ten powod mi podali jako głowny ;) Kierowca ten ktory to obsługiwał juz nie pracuje ale nie ze go zwolnili tylko przeszedł na emeryture kim on był tego nie wiem

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

: 12 maja 2014, o 15:46
autor: Vocatont
Zachodnia Pętla Kalisza?
Rozmyślałem gdzie najtańszym kosztem mogła by powstać taka pętla i tak sobie myślę...
Zamiast budować coś nowego wykorzystajmy obecne pustostany :)

W zależności ile by to dokładnie kosztowało...
O to taki przykład: (Zdaje sobie sprawę że stacja paliw jest droga no ale chyba nikt nią nie jest zainteresowany więc może nie było by tak drogo...)
Chodzi oczywiście o stacje paliw za Tesco na Wojska Polskiego...
Obrazek
Usunąć sprzęt paliwowy poszerzyć wysepki...
Ewentualnie przemalować wiatę...
I oczywiście ogarnąć troszkę teren i mogło by być to tak:
Obrazek
No i ewentualnie sklepik pod wynajem (Z obowiązkowymi biletami :lol: )
Wydłużyć tutaj kursy z pętli na Hanki...
Wydłużyć kursy 12nastek...
Wydłużyć kursy z Obozowej... (Niedługo ma powstać droga :))