Kaliskie Linie Autobusowe

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
MIKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 15 sty 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kaliniec

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: MIKI » 29 wrz 2013, o 12:34

koen pisze:Te MAN-y A01 już na pierwszy rzut oka wyglądają leciwe. Za jakieś 10 lat trzeba będzie poważnie pomyśleć o ich złomowaniu i kupnie następnych „nastolatków”.
Za jakieś 10 lat to my będziemy cały czas myśleli o kasacji dużo starszych autobusów typu H10, UL272, O303 ;)
koen pisze:Tego typu autobusy używane są na zachodzie jako busy szkolne i podmiejskie, a w PKS-ach obsługują linie dalekobieżne, „zapewniając pasażerom lepszą wygodę i bezpieczeństwo, a w efekcie wyższą jakość świadczonej przez PKS usługi”.
Nie porównujmy Polski do zachodu. Tam jest zupełnie inne podejście do kwestii komunikacji publicznej.
koen pisze:Zawsze lepsze to niż H9, H10 czy Lider produkcji upadłego (dla dobra i ku uciesze pasażerów) Autosana .:P
Wcale jeszcze nie upadłego ;) Poza tym nie rozumiem czemu cię tak to cieszy, akurat Liderami bardzo wygodnie się podrózuje. A że kaliski PKS nie umie o nie zadbac to już inna sprawa.
Caspress pisze:I jak w tej Polsce ma być normalnie?
Skoro złom goni złom...
Skąd wiesz że to złom? Jechałeś nimi, byłeś w środku, słuchałeś pracy silnika? Jak nie, to się nie odzywaj.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5013
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 29 wrz 2013, o 13:30

Miki obrońca PKS"u :lol:
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

MIKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 15 sty 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kaliniec

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: MIKI » 29 wrz 2013, o 14:54

Caspress pisze:Miki obrońca PKS"u :lol:
Żaden obrońca PKS-u. Po prostu jak czytam te wszystkie narzekania, że tak źle, tak też niedobrze, to wszystkiego się odechciewa.

foryza
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 116
Rejestracja: 19 paź 2011, o 12:55
Lokalizacja: Kalisz / Koźminek

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: foryza » 29 wrz 2013, o 15:53

Na trase Kalisz - Poznan czy Kalisz - Wroclaw sa idealne albo na jakies regionalne lepiej jechac takim Manikiem w trase niz H9tka ktora zabiera mniej pasazerow i wogule. Jezdzilem po placu jednym z tych nowych manow i oceniam go na 5+

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 29 wrz 2013, o 15:56

Najpierw to PKS Kalisz mógłby mieć więcej kursów do i z Wrocławia, bo te strategiczne kursy są obsługiwane przez Turek, Płock albo Włocławek.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3488
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: <Przemek> » 29 wrz 2013, o 17:33

Czy jestem źle poinformowany, czy też PKS Kalisz zapewnia tylko jeden kurs do Wrocławia?

MIKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 15 sty 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kaliniec

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: MIKI » 29 wrz 2013, o 18:01

<Przemek> pisze:Czy jestem źle poinformowany, czy też PKS Kalisz zapewnia tylko jeden kurs do Wrocławia?
PKS zapewnia 3 kursy do Wrocławia. O 5:40 (całotygodniowy), 14:00 (całotygodniowy) i 17:15 (tylko w piątki i niedziele).

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3488
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: <Przemek> » 29 wrz 2013, o 18:40

MIKI pisze:
<Przemek> pisze:Czy jestem źle poinformowany, czy też PKS Kalisz zapewnia tylko jeden kurs do Wrocławia?
PKS zapewnia 3 kursy do Wrocławia. O 5:40 (całotygodniowy), 14:00 (całotygodniowy) i 17:15 (tylko w piątki i niedziele).
Aha. Pytałem ponieważ ostatnio zauważyłem na przystanku na Parczewskiego plakietkę, na której dumnie widniał jeden jedyny kurs kaliskiego PKSu do Wrocławia. :)

Awatar użytkownika
koen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 13 wrz 2013, o 16:57

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: koen » 29 wrz 2013, o 18:43

foryza pisze:Na trase Kalisz - Poznan czy Kalisz - Wroclaw sa idealne albo na jakies regionalne lepiej jechac takim Manikiem w trase niz H9tka ktora zabiera mniej pasazerow i wogule. Jezdzilem po placu jednym z tych nowych manow i oceniam go na 5+
A tak w ogóle, to poczekajmy na opinie pasażerów, bo ocena kierowcy to jedno, a opinia pasażerów to drugie. Co mi z tego, że kierowca ma wygodne stanowisko pracy, jeśli pasażer będzie się męczył na twardych fotelach bez podłokietników przy braku wentylacji i ogrzewaniu włączonym na full, bo kierowcy wydaje się, że pasażerom powinno być jak najcieplej (bo babcia nadal siedzi w płaszczu i czapce).
Generalnie takie MAN-y będą lepszą propozycją dla pasażerów, niż te rodzime Autosany. Ale po ostatnim ogłoszonym przetargu (który oczywiście nie doszedł do skutku) spodziewałem się „kilkulatków” a nie „nastolatków”.

Awatar użytkownika
Achudy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 1 sty 2007, o 12:04

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: Achudy » 29 wrz 2013, o 19:50

koen pisze:Co mi z tego, że kierowca ma wygodne stanowisko pracy, jeśli pasażer będzie się męczył na twardych fotelach bez podłokietników przy braku wentylacji i ogrzewaniu włączonym na full, bo kierowcy wydaje się, że pasażerom powinno być jak najcieplej (bo babcia nadal siedzi w płaszczu i czapce).
Taka babcia siedzi w płaszczu dlatego, bo nie chce pobrudzić swojego ubrania (od tych „czystych” foteli). Z kolei nie zdejmuje czapki w obawie przed zdemolowaniem fryzury lub jej brakiem. A taki kierowca patrząc w lusterko jest przekonany, że pasażer cierpi z zimna i rozkręca ogrzewanie na maksa (zgodnie z wytycznymi kierownictwa).

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3488
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: <Przemek> » 29 wrz 2013, o 23:06

Hah. Trafiliście w sedno sprawy panowie :) Bardzo często zimą kierowcy podkręcają ogrzewanie na full regulator, w ogóle nie przejmując się pasażerami. Czasami aż dostawałem od tego bólu głowy. A faktycznie niektóre starsze panie czy panowie siedzieli całą podróż w wielkich kurtkach czy płaszczach. Nie wiem jak to możliwe było :D
Co do wygody, to Autosany były najgorszymi busami (na świecie?). No przynajmniej te, którymi miałem (nie)przyjemność podróżować z/do Poznania. Najlepsze dla mnie to Volvo B12-600 (to białe trochę przeszło, sam kiedyś uczestniczyłem w wypadku z jego udziałem) oraz Mercedes O404-15RH-K (dziwaczniejszego określenia nie dało się wymyślić :D )

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5013
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 30 wrz 2013, o 07:43

żeby tylko czegoś pod S11 nie stracił :D
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
koen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 13 wrz 2013, o 16:57

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: koen » 30 wrz 2013, o 10:03

Przegrzewanie części pasażerskiej autobusu w okresie zimowym jest nagminne. Oczywiście wynika to z braku automatycznej regulacji ogrzewania. O ile kierowca ogrzewa swoje miejsce pracy stosownie do własnych potrzeb, to pasażerowie zdani są na „wydaje mi się” kierowcy, który paluchem, a to włącza, a to wyłącza ogrzewanie. Przecież pasażerowie są i tak ciepło ubrani, więc nie widzę potrzeby utrzymywania wyższej temperatury niż w mieszkaniu. Czasami odnoszę wrażenie, że kierowcy przedkładają przegrzewanie samochodu nad punktualne kursowanie. A miło byłoby wysiąść z autobusu i nie być spoconym, bez zmęczenia i bólu głowy.
Jeden z kierowców po zwróceniu mu uwagi, że w samochodzie jest jak w saunie, odpowiedział: „jest zima, to musi być gorąco”.
Myślę, że się pomylił, bo jak jest zimna, to musi być zimno, tak. Panie kierowco takie jest odwieczne prawo natury.

foryza
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 116
Rejestracja: 19 paź 2011, o 12:55
Lokalizacja: Kalisz / Koźminek

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: foryza » 30 wrz 2013, o 16:17

Wszystko w każdym autobusie jest sterowane odzielnie masz oddzielny nawiew na kabinę kierowcy i oddzielne nawiewy na pasażerów ja jestem takiego zdania ze w autobusie przy długiej trasie musi być ciepło ale nie aż bardzo ciepło sam lubię mieć ciepełko jak jadę i jechać sobie zima przy -20 na krotki rękaw ;)

Awatar użytkownika
koen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 13 wrz 2013, o 16:57

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: koen » 30 wrz 2013, o 17:18

foryza pisze:Wszystko w każdym autobusie jest sterowane odzielnie masz oddzielny nawiew na kabinę kierowcy i oddzielne nawiewy na pasażerów
No to jest przecież oczywiste. Oddzielne „sterowane” ogrzewaniem dla kabiny kierowcy i pasażerów nie załatwia sprawy, ponieważ na jedno i drugie ma wpływ jedynie kierowca. Pasażer może tylko uprzejmie przypominać zdziwionemu kierowcy, że jedziemy autobusem, a nie leżymy w inkubatorze.

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3488
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: <Przemek> » 30 wrz 2013, o 17:33

Po takiej kuracji ogrzewającej nieźle boli głowa. A na dodatek wychodzi się później z 25 stopni na np. -10. Mówiąc o wadach kierowców PKS należy również wspomnieć o fakcie, że zazwyczaj podjeżdżają oni na stanowisko za 5 odjazd, nawet widząc multum ludzi czekających na zakup biletu. No a skutki są wiadome, wyjazd z 10 minutowym opóźnieniem plus opóźnienie na trasie, co sprawia, że zamiast 2,5 godziny do Poznania, wychodzą 3.

foryza
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 116
Rejestracja: 19 paź 2011, o 12:55
Lokalizacja: Kalisz / Koźminek

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: foryza » 30 wrz 2013, o 17:40

To zależy od szofera niektórzy podjeżdżają punktualnie o danej godzinie na stanowisko a nie którzy 20 minut przed czasem,ale tez czasem dany szofer przed rejsem do Poznania np jest taka służba ze o 14:20 jedziesz do Czartek i z Czartek przyjeżdżasz planowo o 15:45 na kaliski dworzec a o 16stej masz odjazd,wiec musisz iść szybko podbić kontrolkę i zaiwaniać na Poznan wiec czas goni.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 1 paź 2013, o 15:41

A wracając do KLA :D
Obrazek

to ze stronki: https://www.facebook.com/pages/Zdania-k ... 3135028747" onclick="window.open(this.href);return false; :D
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5013
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 2 paź 2013, o 12:48

Śmierć pod kołami KLA
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/ga ... ml#galeria" onclick="window.open(this.href);return false;
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
koen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 13 wrz 2013, o 16:57

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: koen » 7 paź 2013, o 21:12

O to jeden z dwóch brakujących MAN-ów A01. (Zdjęcie wykonane przed zakupem)
Obrazek

ODPOWIEDZ