Kaliskie Linie Autobusowe
KLA nakupiło kilka starych rzęchów, zastąpi bardzo stary tabor nieco mniej starym
Kalisz w obiektywie aparatu i na kartach historii:
http://www.kalisz.9o.pl
http://www.kalisz.9o.pl
Odpowiedzi na wszystkie pytania z wątku:
- są to wolwa wyprodukowane w 1996 roku. Do 2005 roku jeżdziły w Berlinie. Ciekawostka: jako jedne z nielicznych autobusów w Polsce posiadają klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Jeśli KLA będzie się trzymało zasady numeracji (a do tej pory tak było), to autobusy otrzymają numery od 119 w górę. Mają wyjechać do połowy maja.
- po kasacji 700 (705 już chyba nie ma) zostanie ok. pięciu ikarusów i siedem manów, czyli razem 12 przegubów. Przy ciągle spadającej liczbie pasażerów to ilość w zupełności wystarczająca. Wystarczy je opchnąć na odpowiednie służby.
- Many 805 i 806 (reklama PCK) zakupiono razem z Dabami (w tej chwili jest 9 sztuk, z czego jedna [301] do tej pory nie wróciła do ruchu po pożarze silnika w zeszłym roku), ale oba pochodzą z dosyć "zajechanej" serii i różnie z nimi bywa (a przynajmniej bywało na początku).
- 053, który się nadpalił w styczniu, od miesiąca fizycznie nie istnieje.
- 203 jest dawcą organów, co oznacza, że byc może zostanie skasowany.
To tyle wieści od ćwierkających wróbelków
- są to wolwa wyprodukowane w 1996 roku. Do 2005 roku jeżdziły w Berlinie. Ciekawostka: jako jedne z nielicznych autobusów w Polsce posiadają klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Jeśli KLA będzie się trzymało zasady numeracji (a do tej pory tak było), to autobusy otrzymają numery od 119 w górę. Mają wyjechać do połowy maja.
- po kasacji 700 (705 już chyba nie ma) zostanie ok. pięciu ikarusów i siedem manów, czyli razem 12 przegubów. Przy ciągle spadającej liczbie pasażerów to ilość w zupełności wystarczająca. Wystarczy je opchnąć na odpowiednie służby.
- Many 805 i 806 (reklama PCK) zakupiono razem z Dabami (w tej chwili jest 9 sztuk, z czego jedna [301] do tej pory nie wróciła do ruchu po pożarze silnika w zeszłym roku), ale oba pochodzą z dosyć "zajechanej" serii i różnie z nimi bywa (a przynajmniej bywało na początku).
- 053, który się nadpalił w styczniu, od miesiąca fizycznie nie istnieje.
- 203 jest dawcą organów, co oznacza, że byc może zostanie skasowany.
To tyle wieści od ćwierkających wróbelków
203 - Scania N113CLB, która miała wypadek kilka miesięcy po rozpoczęciu eksploatacji. Po wizycie w serwisie jeżdziła jakoś do lutego czy marca zeszłego roku i od tamtej pory ubywa jej elementów. 206 całkiem niedawno stał podobno na terenie STW (Scania ma tam swoje przedstawicielstwo). Prawdopodobnie jest w naprawie.