Linia kolejowa Konin-Turek
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Po śladzie wąskotorówki do Konina? To byłaby linia turystyczna, ekstremalnie turystyczna
Może należałoby założyć wątek "Przedłużenie linii kolejowej z Turku da Kalisza" ?
A wracając do szybszej kolei, taką prognozę znalazłem
Może należałoby założyć wątek "Przedłużenie linii kolejowej z Turku da Kalisza" ?
A wracając do szybszej kolei, taką prognozę znalazłem
- Załączniki
-
- mapapoprawionanakolej.jpg (291.18 KiB) Przejrzano 3528 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 3683
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Po śladzie wąskotorówki do Zbierska (nie ze stacji Opatówek, tylko od Helleny prosto), dalej nowa linia nie do Turku, tylko do Tuliszkowa. Całość linii Kalisz-Konin ok 70 km. Można też tym dojechać do Turku, ale krętą trasą.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Z Tuliszkowem zgoda, ale po co z Opatówka? Bezsensowne wydłużenie trasy.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Linia Konin-Turek z założenia ma być linią lokalną, jednotorową. Jeśli w ogóle miałaby powstać, z pewnością pojawią się pomysły jej przedłużania, żeby nie była tylko ślepą odnogą. Najbardziej prawdopodobne wydaje się przedłużenie do Łodzi, przez Poddębice lub przez Sieradz. Przedłużenie do Kalisza też miałoby sens, ale przez Lisków, Kozminek i Opatówek właśnie. Dla zwiększenia rentowności. Byłaby to taka "ulicówka" przebiegająca przez największe miejscowości na północny wschód od Kalisza. Liczne przystanki wzdłuż linii z Kalisza do Liskowa mogłyby kształtować osadnictwo.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Według mnie linia powinna lecieć na północ i węzeł w Tuliszkowie prowadziłby do Turku. To byłoby najbardziej praktyczne, opłacalne i szybkie. Poza tym średnio widzi mi się robienie sobie kolejnego "kuku" w postaci rozlania się miasta w tamtą stronę jeżeli to miałoby być coś lekko przypominającego WKD. Powinniśmy myśleć o potencjalnej linii, aż do Gdańska.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Dlatego przebieg przez największe miejscowości, żeby nie pogłębiać rozlewania. Chodzi też o to, żeby w większym stopniu je kontrolować i zwiększać rolę zbiorkomu.
To nie ta linia. Linia z Konina do Turku to właśnie coś w rodzaju WKD. Mówimy o ewentualnym przedłużeniu lokalnej odnogi a nie centralnej magistrali. Chyba, że chcesz na bazie planowanej lokalnej linii wymyślać nowy główny szlak. Trzeba w takim razie założyć kolejny wątek dla linii do Gdańska
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Chodziło mi o potencjalne połączenie Kalisza z Inowrocławiem co dawałoby nam takie połączenie. Uważam, że nie jest możliwe wybudowanie dwóch takich linii obok siebie. Nie jesteśmy Warszawą.jp pisze: ↑26 lip 2022, o 19:25(...) To nie ta linia. Linia z Konina do Turku to właśnie coś w rodzaju WKD. Mówimy o ewentualnym przedłużeniu lokalnej odnogi a nie centralnej magistrali. Chyba, że chcesz na bazie planowanej lokalnej linii wymyślać nowy główny szlak. Trzeba w takim razie założyć kolejny wątek dla linii do Gdańska
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Uważam, że wejście planowanej linii kolejowej powinno być od zachodniej strony Kramska w kierunku na CPK. Budowa ślepego odcinka tylko do Turku bez połączenia z Kaliszem to wyrzucania pieniędzy w błoto. Wejście torów od strony wschodniej Kramska wygląda mi na dbanie Poznania o swoje lenna, nie o interes Turku
Więcej myśleć, a mniej słuchać.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Nie zdziwił bym się gdyby była wykorzystana istniejąca linia kolejowa będąca we władaniu kopalni Adamów, która jest z Turku doprowadzona praktycznie pod samą A2. Do realizacji pozostaje wiadukt nad A2 i most nad Wartą.
Dla ostudzenia "gorących głów" na forum: trasa po śladzie wąskotorówki to tylko przykład. Nie generuje kosztów, ponieważ ziemia jest już we władaniu Skarbu Państwa, przebiega przez stosunkowo duże miejscowości (Opatówek, Stawiszyn, Zbiersk, Żelazków, Turek, w bliskiej odległości od Koźminka). Wiem że wszyscy by chcieli główną trasę kolejową z Vmax = 350 km/h, ale czy znajdą się środku adekwatne do potencjału? Oczywiście ze względów technicznych, trasa wymagała by korekt.
Przykładem takiej linii, która może być odniesieniem jest Poznań <-> Murowana G. <-> Skoki <-> Wągrowiec
Wyjaśnię to najprościej jak potrafię. Stacja kolejowa i węzeł kolejowy to nie ten sam obiekt. Jak jedziesz z Kalisza do Wrocławia, to nie musisz jechać do Ostrowa żeby wsiąść do tego pociągu. Węzeł kolejowy w Opatówku jest Twoją nadinterpretacją.Po jakiego ch**a ma być węzeł w Opatówku? Specjalnie będę jechał z Kalisza do Opatówka
Dla ostudzenia "gorących głów" na forum: trasa po śladzie wąskotorówki to tylko przykład. Nie generuje kosztów, ponieważ ziemia jest już we władaniu Skarbu Państwa, przebiega przez stosunkowo duże miejscowości (Opatówek, Stawiszyn, Zbiersk, Żelazków, Turek, w bliskiej odległości od Koźminka). Wiem że wszyscy by chcieli główną trasę kolejową z Vmax = 350 km/h, ale czy znajdą się środku adekwatne do potencjału? Oczywiście ze względów technicznych, trasa wymagała by korekt.
Przykładem takiej linii, która może być odniesieniem jest Poznań <-> Murowana G. <-> Skoki <-> Wągrowiec
Trasa starej kolejki ma ciągłość od Opatówka do Turku i przebiega w odległości około 5-6 km od Tuliszkowa (dokładnie w okolicach m.Grzymiszew przy DK 72)dalej nowa linia nie do Turku, tylko do Tuliszkowa
Linia kolejowa Konin-Turek
Stanis, to oczywiste, że głównym celem jest połączenie Turku z Poznaniem poprzez Konin, nikt tego nie ukrywa. Oczywiste jest też to, że budowanie ślepego odcinka tylko po to, jest rozrzutnością. Co do przebiegu, to się jednoznacznie nie wypowiem, bo zbyt wiele czynników wchodzi w grę, których na tę chwilę do końca nie rozkminiłem Mocne odginanie na zachód od Konina na pewno nie jest korzystne w punktu widzenia ruchu lokalnego. Trudno też coś sensownego powiedzieć pod kątem dalekobieżnych połączeń, skoro linia z założenia jest planowana tylko jako lokalna. Może to właśnie jest zasadniczy błąd i należałoby najpierw opracować koncepcję linii z Ostrowa/Kalisza na północ, a dopiero do niej w sensowny sposób podpiąć Turek. Problem w tym, że takiej linii w ogóle się nie planuje...
Re: Linia kolejowa Konin-Turek
Temat poświęcony planowanej linii kolejowej Konin-Turek oraz forumowym "projektom" jej przedłużenia do Kalisza.
Stary temat "Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y" - pozostaje aktualny dla projektów związanych z CPL i szprychami kolejowymi.
Stary temat "Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y" - pozostaje aktualny dla projektów związanych z CPL i szprychami kolejowymi.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 8 sie 2023, o 16:16
Re: Linia kolejowa Konin-Turek
Moim zdaniem linia kolejowa Konin - Turek nie jest opłacalna bez przedłużenia do Kalisza przez lisków i koźminek
Re: Linia kolejowa Konin-Turek
"...obecnie na etapie tworzenia właściwej dokumentacji projektowej, wartość całego zadania wzrosła z ponad 600 milionów złotych do ponad 1,13 mld złotych, choć nie jest to oczywiście ostateczny koszt, a kwota ta może jeszcze zmaleć bądź wzrosnąć. W tym miejscu warto dodać, że zgodnie z Koncepcją Programowo-Przestrzenną (część tworzonej właśnie dokumentacji projektowej), mówimy tu o kwotach netto, a nie brutto."
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 17271.html
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 17271.html
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy