Strona 33 z 35

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

: 10 mar 2024, o 11:41
autor: kaliszanin2
Budowa nabiera rozpędu:
20240309_153126.jpg
20240309_153126.jpg (347.79 KiB) Przejrzano 2218 razy
20240309_152617.jpg
20240309_152617.jpg (318.12 KiB) Przejrzano 2218 razy
20240309_152610.jpg
20240309_152610.jpg (404.67 KiB) Przejrzano 2218 razy
20240309_152450.jpg
20240309_152450.jpg (460.33 KiB) Przejrzano 2217 razy
20240309_152417.jpg
20240309_152417.jpg (375.49 KiB) Przejrzano 2215 razy
20240309_152346.jpg
20240309_152346.jpg (328.96 KiB) Przejrzano 2214 razy
20240309_152342.jpg
20240309_152342.jpg (326.74 KiB) Przejrzano 2210 razy
20240309_152259.jpg
20240309_152259.jpg (391.69 KiB) Przejrzano 2208 razy
20240309_152252.jpg
20240309_152252.jpg (447.21 KiB) Przejrzano 2208 razy

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

: 10 mar 2024, o 13:13
autor: filip
Prezydent wycinek drzew i latania asfaltu, żenada. Czy ktoś tym ratuszowym leśnym dziadkom wreszcie powie, że lata 70-te się już dawno temu skończyły?

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

: 10 mar 2024, o 13:29
autor: tomash
filip pisze:
10 mar 2024, o 13:13
Prezydent wycinek drzew i latania asfaltu, żenada. Czy ktoś tym ratuszowym leśnym dziadkom wreszcie powie, że lata 70-te się już dawno temu skończyły?
Możesz rozwinąć myśl?

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

: 10 mar 2024, o 13:56
autor: jp
filip pisze:
10 mar 2024, o 13:13
Prezydent wycinek drzew i latania asfaltu, żenada. Czy ktoś tym ratuszowym leśnym dziadkom wreszcie powie, że lata 70-te się już dawno temu skończyły?
Ta droga powinna powstać w latach 70-tych i nie byłoby dzisiaj problemu. Zrozum, że Kalisz w stosunku do innych miast podobnej wielkości został z tyłu w temacie miejskich dróg obwodzących śródmieście. Trudno znalezc miasto, które nie ma pełnego śródmiejskiego ringu. W tej części miasta nie ma wyznaczonego innego korytarza. Kalisz po prostu nadrabia zaległosci.

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

: 10 mar 2024, o 15:41
autor: filip
Nadrabianie zaległości nie polega na małpowaniu rozwiązań pamiętających Gomułkę i błędów, które popełnił zachód (i przed, którymi nas ostrzegał zanim otrzymaliśmy środki unijne) podczas projektowania swoich miast i sieci transportowych.
Nie mam problemu z przebiegiem trasy, nie uważam, żeby był on zły. Mam problem z tym jakie ta droga ma parametry (i będzie mieć je przedłużenie). Pas o szerokości 3,5 metra to przesada, jest to maksimum dla drogi zbiorczej (i standard autostradowy), pas powinien mieć szerokość 2,75-3 m. Mam też wątpliwości co do ilości pasów. Wątpię, żeby była tam potrzeba, aż czterech. Ciekawe, czy były przeprowadzane jakieś prognozy ruchu (oczywiście, że nie były). ;) W skrócie: ta droga jest zbudowana tak, żeby "szybcy, ale bezpieczni" mogli sobie pozap!@#€%lać i można było wydać więcej pieniędzy publicznych. Tylko tyle i, aż tyle.

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

: 10 mar 2024, o 16:38
autor: jasiek20
Filip to taki samozwańczy ekspert w każdej dziedzinie :lol: :lol:

Dzięki za fotki :)

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

: 10 mar 2024, o 16:56
autor: jp
Nie mam ochoty marnować czasu na dysputy o Gomułkach, błędach zachodu etc. Mamy konkretny problem, konkretny układ komunikacyjny miasta i konkretną lokalizację. Droga ma mieć charakter zbiorczy, ma być drogą główną w tej części miasta. Od północno wschodniej strony śródmieścia plany studialne nie przewidują alternatywnej. Tak więc powinna mieć parametry głównej /zbiorczej a te jasno określają szerokość pasa na 3,5 metra.
Co do ilości pasów, to można dyskutować. Zakładając, że Kalisz bedzie się "kurczył" i tereny po północno -wschodniej stronie historycznego śródmieścia miałyby pozostawać w takim rustykalnym charakterze jak przez lata zaniedbań(czytaj asymetrycznego rozwoju miasta), to jedna jezdnia w zupełności powinna wystarczyć.
Jeśli jednak mamy planować miasto większe niż obecnie, nadrabiać zaległóści, równoważyć asymetryczny rozwój, dążyć do tego żeby miasto nie kończyło się na p. Kilińskiego ;-), to "niestety" taka droga w tym miejscu jest konieczna.

Jest jeszcze jeden aspekt przemawiający za szerokością. Jeśli przepustowość drogi nie byłaby większa niż pozostałych w śródmieściu, to byłaby to zachęta do skracania drogi w ruchu międzydzielnicowym przez śródmieście, tak jak to jest obecnie.

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

: 10 mar 2024, o 17:05
autor: gawronik13kalisz
Szlak między Łódzką a Częstochowską ma po jednym pasie. I widać, że to był wtedy błąd. Bardzo dobrze, że przy okazji budowy nowego odcinka nie popełniają tych błędów.

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

: 10 mar 2024, o 17:19
autor: jasiek20
gawronik13kalisz pisze:
10 mar 2024, o 17:05
Szlak między Łódzką a Częstochowską ma po jednym pasie. I widać, że to był wtedy błąd. Bardzo dobrze, że przy okazji budowy nowego odcinka nie popełniają tych błędów.
Dokładnie tak. Auta trzeba wywalać ze ścisłego Śródmieścia, nie z całego miasta.

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

: 10 mar 2024, o 17:48
autor: filip
jasiek20 pisze:
10 mar 2024, o 16:38
Filip to taki samozwańczy ekspert w każdej dziedzinie :lol: :lol:
Jak chciałeś zabłysnąć to mogłeś się posypać brokatem, czy coś.
jp pisze:
10 mar 2024, o 16:56
(...) powinna mieć parametry głównej /zbiorczej a te jasno określają szerokość pasa na 3,5 metra.
Manipulacja - szerokość pasa dla drogi zbiorczej w terenie zabudowanym (taką jest Trasa Bursztynowa) wynosi 2,75-3,5 metra. Jeżeli mają tam nie jeździć ciężarówki to po co jest maksymalna szerokość? Dla autobusu, czy innych pojazdów służb miejskich spokojnie wystarczą trzy metry. Szerszy pas jedynie spowoduję to, że kierowcy będą jeździli szybciej, wydamy więcej pieniędzy na budowę i utrzymanie tej drogi. To nie jest dobry kierunek.
jp pisze:
10 mar 2024, o 16:56
Co do ilości pasów, to można dyskutować. Zakładając, że Kalisz bedzie się "kurczył" i tereny po północno -wschodniej stronie historycznego śródmieścia miałyby pozostawać w takim rustykalnym charakterze jak przez lata zaniedbań(czytaj asymetrycznego rozwoju miasta), to jedna jezdnia w zupełności powinna wystarczyć.
Jeśli jednak mamy planować miasto większe niż obecnie, nadrabiać zaległóści, równoważyć asymetryczny rozwój, dążyć do tego żeby miasto nie kończyło się na p. Kilińskiego ;-), to "niestety" taka droga w tym miejscu jest konieczna.
Infrastruktury nie buduję się "na przyszłość" albo "na zapas", tylko według prognoz demograficznych i jej wykorzystania (w tym przypadku prognoz ruchowych). Prognoz ruchowych nie znamy, bo nikt ich nie robi (co jest niepoważne), ale demograficzne tak i jednoznacznie wskazują na dalsze wyludnianie się miasta (i regionu). Wylanie asfaltu nie zmieni trendów demograficznych, a ograniczać korki (tj. zmniejszać ruch samochodowy) można za pomocą innych rozwiązań.
jp pisze:
10 mar 2024, o 16:56
Jest jeszcze jeden aspekt przemawiający za szerokością. Jeśli przepustowość drogi nie byłaby większa niż pozostałych w śródmieściu, to byłaby to zachęta do skracania drogi w ruchu międzydzielnicowym przez śródmieście, tak jak to jest obecnie.
Z tranzytem walczy się w inny sposób, niż budując rozdętą infrastrukturę.
jasiek20 pisze:
10 mar 2024, o 17:19
Dokładnie tak. Auta trzeba wywalać ze ścisłego Śródmieścia, nie z całego miasta.
Walisz w chochoła.

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

: 10 mar 2024, o 18:26
autor: gawronik13kalisz
filip pisze:
10 mar 2024, o 17:48

Manipulacja - szerokość pasa dla drogi zbiorczej w terenie zabudowanym (taką jest Trasa Bursztynowa) wynosi 2,75-3,5 metra.
Manipulacja - Trasa Bursztynowa ma 0 m długości i tyle samo szerokości.

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

: 10 mar 2024, o 19:03
autor: jasiek20
filip pisze:
10 mar 2024, o 17:48
jasiek20 pisze:
10 mar 2024, o 16:38
Filip to taki samozwańczy ekspert w każdej dziedzinie :lol: :lol:
Jak chciałeś zabłysnąć to mogłeś się posypać brokatem, czy coś.

Ale to było głębokie. Takie memowe. Idealne jak na 12 latka :)

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

: 10 mar 2024, o 19:03
autor: jp
Filip, nie zamierzam z Tobę wchodzić w akademickie dyskusje nad wyższością dród węższych nad szerszymi ;-) Myslę, że wytłumaczyłem dosyć przystępnie dlaczego właśnie w tym miejscu istnieje uzasadnienie dla drogi o większej przepustowości. Napisałem też, że warunkuję to rozwojem miasta w tym kierunku i mimo wielu przeciwności skłaniam się do planowania miasta większego niż obecne, niejako "na wyrost".
Uważam, że pomiędzy Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem powinien istnieć ośrodek o znaczeniu regionalnym. Nie piszę tego wyłącznie z pobudek patriotycznych ale ze względu na ukształtowanie sieci osadniczej kraju. Dlatego należy czynić wszystko co spowoduje napływ mieszkańców. Sama infrastruktura drogowa oczywiście tego nie gwarantuje, jest tylko jednym z elementów ale niezbędnym.

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

: 10 mar 2024, o 19:04
autor: jasiek20
gawronik13kalisz pisze:
10 mar 2024, o 18:26
filip pisze:
10 mar 2024, o 17:48

Manipulacja - szerokość pasa dla drogi zbiorczej w terenie zabudowanym (taką jest Trasa Bursztynowa) wynosi 2,75-3,5 metra.
Manipulacja - Trasa Bursztynowa ma 0 m długości i tyle samo szerokości.
Taki ekspert, a nawet nazw ulic nie zna.

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

: 10 mar 2024, o 22:43
autor: filip
jp pisze:
10 mar 2024, o 19:03
Napisałem też, że warunkuję to rozwojem miasta w tym kierunku i mimo wielu przeciwności skłaniam się do planowania miasta większego niż obecne, niejako "na wyrost".
Uważam, że pomiędzy Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem powinien istnieć ośrodek o znaczeniu regionalnym. Nie piszę tego wyłącznie z pobudek patriotycznych ale ze względu na ukształtowanie sieci osadniczej kraju. Dlatego należy czynić wszystko co spowoduje napływ mieszkańców. Sama infrastruktura drogowa oczywiście tego nie gwarantuje, jest tylko jednym z elementów ale niezbędnym.
Budowanie "na wyrost" jedyne co spowoduję to niemożność utrzymania (ze względów finansowych) infrastruktury w dobrym stanie, mamy już wiele takich miejsc, gdzie przetestowano (przed nami) budowanie infrastruktury "na wyrost". Ja tu nie chcę straszyć, ale bardzo realną perspektywą będzie konieczność "zwijania" infrastruktury, mamy za zachodnią granicą podobne przypadki, a idziemy identyczną drogą tylko z opóźnieniem. Pewnie niezbyt szybko się to stanie, bo to będzie skrajnie niepopularne, ale w końcu, w pewnym czasie da to o sobie znać.
Chciejstwo niestety nie ma przełożenia na rzeczywistość. Trendy są wyraźne i nieubłagane, zarówno na poziomie lokalnym i krajowym. Za to Kalisz sam z siebie niewiele może zrobić, żeby je zmienić, nawet jakby prowadził wzorcową politykę miejską (teraz jest baaardzo daleko nawet od przeciętnej/poprawnej).
Gdyby infrastruktura drogowa była tak ważna jak twierdzisz to GZM (Katowice i okolice) byłyby niesamowicie rozwijającą i zaludniającą się metropolią, a jednak jest na odwrót. Myślę jednak, że tu nie o te drogi chodzi, a o silnie kulejące "czynniki miękkie", które są podstawą współczesnego rozwoju społeczno-ekonomicznego (drogi to może być tylko mały dodatek, ale nie żaden gamechanger).

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

: 10 mar 2024, o 23:19
autor: jp
Budowanie tej drogi nie jest na wyrost. Wręcz przeciwnie, odcinek ten jest brakującym ogniwem miejskiej drogowej układanki, którego brak mocno daje się we znaki, szczególnie w śródmieściu. Na wyrost może okazać się jedynie jej dwujezdniowy przekrój ale tylko w przypadku dalszego macoszego traktowania terenów po prawej stronie Prosny i/lub głębokiej depopulacji miasta a tego chyba nie chcemy?
Poza tym o czym my tu dyskutujemy, jesteś przeciwnikiem samochodów i każda nowa droga będzie dla Ciebie na wyrost. Kalisz miał w przeszłości pecha albo może słabych gospodarzy, bo w innych miastach dawno obudowano sródmieścia dwujezdniowymi drogami. Mało tego, w niektórych powstały nawet wewnątrz jednostek co było błędem, przesadą i teraz można je przerabiać np. na buspasy lub po prostu zwężać. Kalisz niestety rozwijał się asymetrycznie. Stąd brak zbiorczych dróg po prawej stronie Prosny. Nie wszyscy jednak zdają sobie z tego sprawę, co wcale mnie nie dziwi. Nie wszyscy muszą interesować się planowaniem przestrzennym ale już od forumowiczów należałoby tej wiedzy wymagać :wink:

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

: 10 mar 2024, o 23:29
autor: lukasszmidt
filip pisze:
10 mar 2024, o 15:41
Nadrabianie zaległości nie polega na małpowaniu rozwiązań pamiętających Gomułkę i błędów, które popełnił zachód (i przed, którymi nas ostrzegał zanim otrzymaliśmy środki unijne) podczas projektowania swoich miast i sieci transportowych.
Nie mam problemu z przebiegiem trasy, nie uważam, żeby był on zły. Mam problem z tym jakie ta droga ma parametry (i będzie mieć je przedłużenie). Pas o szerokości 3,5 metra to przesada, jest to maksimum dla drogi zbiorczej (i standard autostradowy), pas powinien mieć szerokość 2,75-3 m. Mam też wątpliwości co do ilości pasów. Wątpię, żeby była tam potrzeba, aż czterech. Ciekawe, czy były przeprowadzane jakieś prognozy ruchu (oczywiście, że nie były). ;) W skrócie: ta droga jest zbudowana tak, żeby "szybcy, ale bezpieczni" mogli sobie pozap!@#€%lać i można było wydać więcej pieniędzy publicznych. Tylko tyle i, aż tyle.
Człowiek ze wsi wyjdzie, wieś z człowieka nigdy...

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

: 11 mar 2024, o 00:06
autor: lukasszmidt
Spór ws. budowy Szlaku Bursztynowego. Mieszkańcy znaleźli niezidentyfikowany gatunek owada i chcą wstrzymania wycinki drzew

https://calisia.pl/spor-ws-budowy-szlak ... rzew,66217

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

: 11 mar 2024, o 08:41
autor: gawronik13kalisz
Sprawa z owadami chyba już niekatualna. Dąb przecież już zniknął

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

: 11 mar 2024, o 09:18
autor: Maciek62
Okazalo sie że owady nie są pod ochroną