Podrzucili nie te co potrzeba xD
Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
-
- Użytkownik
- Posty: 3683
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
A dąb (jeden) zostaje. Trochę wykrzywi się (nie zwęzi) jezdnię w jego pobliżu.
-
- Użytkownik
- Posty: 3683
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Prace trwają na całej długości budowanego odcinka. Sporo sprzętu.
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Niech budują jak najszybciej - dzisiaj jechalem Warszawską od strony miasta w kierunku Turku Korek na światłach na skrzyzowaniu z Sikorskiego siegał więzienia. Nie wiem tylko jakie samochody będą mogły jeżdzić wybudowanym fragmentem szlaku, czy tylko osobówki, autobusy, dostawczaki czy równiez tiry?
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
To zależy jaka będzie organizacja ruchu. Z przekazów medialnych nie będzie tam ruchu ciężkiego.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
-
- Użytkownik
- Posty: 3683
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
TIR-y i ogólnie tranzyt nadal będą jeździć tak jak obecnie - Warswzawską i Łódzką. Prawdopodobnie będzie tak do chwili, kiedy na żądania mieszkańców zostaną wybudowane ekrany. Miasto je w końcu postawi, a potem powie, że tranzyt ma iść tam, gdzie są ekrany, a nie przez Łódzką do ronda, gdzie nie da się ich ulokować.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Szkoda, że nie słychać nic na temat projektowania kolejnego etapu Szlaku Bursztynowego.
Oby jego kolejny etap też był w przekroju 2x2.
Oby jego kolejny etap też był w przekroju 2x2.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
-
- Użytkownik
- Posty: 3683
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Całą ramę trzeba uzupełnić do 2x2, żeby rzeczywiście odciążała śródmieście. Inaczej będą się pojawiały pomysły jakichś protez w postaci nie bardzo przemyślanych bypassów.
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 8 mar 2024, o 20:26
-
- Użytkownik
- Posty: 3683
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Na razie robota wre. Wyburzono już wszystkie budynki stojące na trasie z wyjątkiem domku na przyszłym rondzie Warszawska/Bursztynowy. Trasa jest wytyczana palikami, pracuje dużo sprzętu.
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9031
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
No właśnie ciekawe jak rozwiążą sprawę nazewnictwa. Czy zrobią takie dziwadło jak z Pszenną czy zachowają normalnie nazwę Moniuszki
g13k
-
- Użytkownik
- Posty: 3683
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Kaliskie nazewnictwo dziwacznością plasuje się wśród polskich miast na wysokiej pozycji. Mamy już dwie duże trasy krzyżujące się same z sobą - Wojska Polskiego na światłach i Szlak Bursztynowy na rondzie. Cały odcinek nowej trasy od Warszawskiej do Pszennej powinien otrzymać nazwę Aleja Moniuszki. Jeśli chodzi o Pszenną, to zostaje ona jako droga dojazdowa do domków, więc rozdzielenie nazw jakoś ujdzie. Rondo Warszawska/Moniuszki mogło mieć nazwę Honorowych Dawców Krwi, ale nie wiadomo czemu zamiast niego nazwano tak miejsce bez żadnych związków z dawcami krwi. Odcinek Wojska Polskiego od Inwestorskiej do Wrocławskiej, który ma tylko jeden adres, proponowałem przemianować na Aleję Przednią (w kontraście do ulicy Tylnej), ale przecież RM ma tu niezliczone możliwości. Nie wiem, dlaczego nic nie robi. Czy chcemy być znani z dziwactwa?
-
- Użytkownik
- Posty: 3683
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Prosiłoby się o widok z drona, jest już co pokazać.
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
proszę niedługo kolejne materiały pojawią się na Faktach. Będę wstawiać na bieżąco.
- Załączniki
-
- 1-523.jpg (798.09 KiB) Przejrzano 3261 razy
-
- 1-526.jpg (697.67 KiB) Przejrzano 3261 razy
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy
-
- Użytkownik
- Posty: 3683
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
I co, oni mają nadzieję na zatrzymanie budowy?
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Filip, to je amelinium, tego nie pomalujesz. Od 1983 za Suchorzewskim i Olszewskim wiemy, że „podróż samochodem jest na tyle atrakcyjna i bardziej wygodna, że – niezależnie od sprawności komunikacji zbiorowej i relacji kosztów – samochód jest użytkowany w stopniu, wynikającym z przepustowości układu i pojemności parkingów ". Ale wiesz: "Kalisz jest specyficzny", "to że coś się udało w Honolulu to nie znaczy że uda się u nas" itp itd.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
W pełni popieram popieram budowę przedłużenia Szlaku Bursztynowego w formule 2x2 pasy ruchu. Przekrój jednopasmowy spowoduje znaczące korki w tej części miasta podobne do ulicy Podmiejskiej (spowoduje też smog od aut stojących w korku ulicznym czego mieszkańcy na pewno nie chcą).
Artykuł w TVP info jest jednostronnym widowiskiem. Argumenty Pana Gałki mnie przekonują. Pan redaktor przyjechał z „dużego miasta” i jego tezy o drodze wielkości autostrady przechodzącej przez osiedle są śmieszne. Tak samo jak jego wypowiedź "czy potrzebne jest tyle rond na tak krótkim odcinku drogi?". Przyjechał pewnie pierwszy raz do naszego miasta a wypowiada się jako ekspert drogownictwa.
Co do samej drogi - nie można jej poprowadzić inaczej, gdyż musi ona wchodzić bezpośrednio w ulicę Sikorskiego.
Zgadzam się, że wylot do ulicy Zbożowej mógłby zostać zaniechany.
Jeśli miały by być budowane ekrany to tylko wtedy kiedy poprowadzimy tam tranzyt.
Przy tego typu inwestycji zdarzają się sytuacje, że trzeba drzewa wyciąć. Jeśli Kalisz ma się rozwijać równomiernie, musimy ten koszt ponieść. Fajnie, że jedno drzewo ostatecznie udało się zachować. W zamian otrzymamy mały skwer, gdzie posadzone zostanie kilkanaście młodych drzew.
Znalezione larwy przez mieszkańców miały jeden cel - spowodować zatrzymanie tej inwestycji (nie budować ważnej drogi dla 95 tyś. miasta, bo znaleziono larwę czegośtam? trochę śmieszne). Tak samo jak te „zabytkowe” domy. Kalisz sam w sobie jest jednym wielkim zabytkiem i wyburzenie dwóch budynków, które nie mają wartości historycznych jest czymś normalnym.
Podsumowując: za późno jest na tego typu protesty, które mam wrażenie są tylko dlatego że "idą" wybory samorządowe. Wszelkie zgody są, przetarg został rozpisany i został wyłoniony wykonawca. Czekamy na szybkie zakończenie prac i usprawnienie komunikacji w tej części naszego miasta.
Mieszkańcom należy się sprawiedliwa wycena za zajęte działki, nie znam się ale myślę że 200zł m2 w tej okolicy jest chyba okej.
takie moje małe podsumowanie tej drogi
Artykuł w TVP info jest jednostronnym widowiskiem. Argumenty Pana Gałki mnie przekonują. Pan redaktor przyjechał z „dużego miasta” i jego tezy o drodze wielkości autostrady przechodzącej przez osiedle są śmieszne. Tak samo jak jego wypowiedź "czy potrzebne jest tyle rond na tak krótkim odcinku drogi?". Przyjechał pewnie pierwszy raz do naszego miasta a wypowiada się jako ekspert drogownictwa.
Co do samej drogi - nie można jej poprowadzić inaczej, gdyż musi ona wchodzić bezpośrednio w ulicę Sikorskiego.
Zgadzam się, że wylot do ulicy Zbożowej mógłby zostać zaniechany.
Jeśli miały by być budowane ekrany to tylko wtedy kiedy poprowadzimy tam tranzyt.
Przy tego typu inwestycji zdarzają się sytuacje, że trzeba drzewa wyciąć. Jeśli Kalisz ma się rozwijać równomiernie, musimy ten koszt ponieść. Fajnie, że jedno drzewo ostatecznie udało się zachować. W zamian otrzymamy mały skwer, gdzie posadzone zostanie kilkanaście młodych drzew.
Znalezione larwy przez mieszkańców miały jeden cel - spowodować zatrzymanie tej inwestycji (nie budować ważnej drogi dla 95 tyś. miasta, bo znaleziono larwę czegośtam? trochę śmieszne). Tak samo jak te „zabytkowe” domy. Kalisz sam w sobie jest jednym wielkim zabytkiem i wyburzenie dwóch budynków, które nie mają wartości historycznych jest czymś normalnym.
Podsumowując: za późno jest na tego typu protesty, które mam wrażenie są tylko dlatego że "idą" wybory samorządowe. Wszelkie zgody są, przetarg został rozpisany i został wyłoniony wykonawca. Czekamy na szybkie zakończenie prac i usprawnienie komunikacji w tej części naszego miasta.
Mieszkańcom należy się sprawiedliwa wycena za zajęte działki, nie znam się ale myślę że 200zł m2 w tej okolicy jest chyba okej.
takie moje małe podsumowanie tej drogi
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy
-
- Użytkownik
- Posty: 3683
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 8 mar 2024, o 20:26
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Sprawa jest wyraźnie pod wybory, chcą pozbyć się K. K. i być może przerwać budowę z nowym prezydentem... Trzeba przyznać, że wojewoda się zabezpieczył terminem, bo po wyborach będzie mógł na spokojnie wydać decyzję.