Nie mam ochoty marnować czasu na dysputy o Gomułkach, błędach zachodu etc. Mamy konkretny problem, konkretny układ komunikacyjny miasta i konkretną lokalizację. Droga ma mieć charakter zbiorczy, ma być drogą główną w tej części miasta. Od północno wschodniej strony śródmieścia plany studialne nie przewidują alternatywnej. Tak więc powinna mieć parametry głównej /zbiorczej a te jasno określają szerokość pasa na 3,5 metra.
Co do ilości pasów, to można dyskutować. Zakładając, że Kalisz bedzie się "kurczył" i tereny po północno -wschodniej stronie historycznego śródmieścia miałyby pozostawać w takim rustykalnym charakterze jak przez lata zaniedbań(czytaj asymetrycznego rozwoju miasta), to jedna jezdnia w zupełności powinna wystarczyć.
Jeśli jednak mamy planować miasto większe niż obecnie, nadrabiać zaległóści, równoważyć asymetryczny rozwój, dążyć do tego żeby miasto nie kończyło się na p. Kilińskiego
, to "niestety" taka droga w tym miejscu jest konieczna.
Jest jeszcze jeden aspekt przemawiający za szerokością. Jeśli przepustowość drogi nie byłaby większa niż pozostałych w śródmieściu, to byłaby to zachęta do skracania drogi w ruchu międzydzielnicowym przez śródmieście, tak jak to jest obecnie.