jp pisze:glootech pisze:Jeśli przebudujemy Podmiejską, to ruch samochodowy się zwiększy. Spowoduje to oczywiście jedynie większe korki (tym razem na dwóch pasach w każdą stronę) i pogorszy problem na już i tak potwornie niebezpiecznej dla pieszych drodze.
Na obecną chwilę nie ma innej alternatywy niż wybudowanie obwodnicy i drastyczne ograniczenie prędkości na ulicy Podmiejskiej. Każda inna decyzja pogorszy tylko sytuację w tym rejonie, zarówno dla kierowców, jak i dla pieszych.
Ul. Podmiejska jest główną arterią miasta i żadna obwodnica tego nie zmieni! Jeżeli w Kaliszu któreś z ulic mają mieć 2 jezdnie, to przede wszystkim Podmiejska, która wraz z TB i TS ma tworzyć wewnętrzną ramę. Chyba, że w Kaliszu w ogóle nie potrzeba tak szerokich ulic? A jeśli nie Podmiejską to którędy? A może wewnątrzmiejska rama kom. też jest niepotrzebna i ruch międzydzielnicowy ma się odbywać głównie przez centrum ?
Zapewniam Cie, że na dwóch pasach w każdą stronę nie byłoby korków, podobnie jak nie ma ich na TB i al. WP (odcinek Castorama-rondo -gdzie natężenie ruchu jest jeszcze większe niż na Podmiejskiej)
Ja się zgadzam z tobą w bardzo dużym stopniu (wiem, że Podmiejska na obecną chwilę jest jedną z głównych arterii miasta), tylko proponuję zupełnie odwrotne rozwiązanie niż to proponowane przez ciebie. Jeżeli celowo wymusisz obniżenie rangi tej drogi (poprzez pozostowienie jednego pasa w każdą stronę i zastosowanie narzędzi do uspokajania ruchu) i wybudujesz obwodnicę, wówczas w zależności od celu podróży (np. czy cel podróży znajduje się przy ulicy Podmiejskiej, czy jest się tam tylko przejazdem) proponujesz ludziom dwa rozwiązania - albo pojechać obwodnicą, albo ulicą o uspokojonym ruchu.
Jeżeli rozbudujesz każdą jezdnię Podmiejskiej do 2 pasów, to w celu zapewnienia bezpieczeństwa pieszym nie będzie innej możliwości niż zbudowanie trzech sygnalizacji świetlnych (zjazd z ronda Westerplatte, i obie strony Cmentarza Żydowskiego). Mogę cię zapewnić, że nie poprawi to płynności ruchu na tym odcinku.
Natomiast podawana przez ciebie TB i WP są złymi przykładami - te drogi pełnią zupełnie inną funkcję w mieście niż ulica Podmiejska.
PS.
Czy mogę prosić admina o wydzielenie wątku? Bo dyskusja jest bardzo ciekawa, ale kompletnie nie na temat w tym wątku