Zgadzam się, że z decyzja można poczekac. Chociaż uważam, że po wybudowaniu zewnętrznej obwodnicy, w mieście niewiele się zmieni. Poza tym ja patrzę na Kalisz nie tylko pod kątem bieżących problemów, lecz przede wszystkim rozwoju. Z uporem maniaka będę powtarzał, że Kalisz należy planować większy niż obecnie. Tylko taki ma szansę pełnić funkcję ośrodka regionalnego.
W tej części miasta mamy układ, który wymaga większej przepustowości jednej ulicy. Z powodu braku alternatyw w postaci szachownicowego układu ulic, które łączyłoby części miasta po obu stronach Krepicy. Niestety nie pozwala na to zabudowa i specyfika terenu. Ten odcinek Stanczukowskiego jest można powiedzieć takim mostem łączącym części miasta po obu stronach Krepicy. Dlatego stanowi wąskie gardło. A przecież jest jeszcze perspektywa rozbudowy miasta w kierunku osiedli Antczaka w KW. O roli śródmiejskiej ramy nie wspominając.
Co do Górnośląskiej, to oczywiście niedopuszczalna jest rola toru wyścigowego. Już kilkanaście lat temu w wątku poświęconym ulicy, analizowalem możliwości przeobrażenia Górnośląskiej w "Pola Elizejskie"
Odnośnie innych ulic. W śródmieściu niektóre ulice przebudowalbym pod kątem usprawnień dla płynnego przejazdu autobusów. Obecna propozycja zmian, to tylko optymalizacja linii. Bardzo dobra, opracowana przez profesjonalistów, ale to tylko optymalizacja a mnie marzy się dużo więcej.