We Wrocławiu:
Park kulturowy obejmuje 200 hektarów - całe Stare Miasto w granicach fosy miejskiej, Ostrów Tumski, a także plac Kościuszki. Od dzisiaj na terenie parku niedopuszczalna jest wszelka reklama na budynkach - poza szyldami, menu restauracji i neonami
Nie będzie można oklejać sklepowych okien, a w witrynach powinny znaleźć się tylko menu lokali albo towary sklepowe. Żadne reklamy nie powinny się pojawiać także w przestrzeni publicznej - z wyjątkiem stacji roweru miejskiego, pojedynczych stojaków lokali gastronomicznych i instytucji kultury czy słupów ogłoszeniowych. Nie wolno zostawiać na parkingach przyczep reklamowych, wysyłać ludzi z banerami ani rozdawać ulotek.
Będą też nowe zasady wywieszania reklam na budynkach. Do tej pory pod pozorem remontu często wisiały w nieskończoność. Teraz reklama będzie dopuszczona tylko na jednej trzeciej elewacji, i to tylko na rok. Kolejnym razem właściciel będzie mógł ją wywiesić dopiero za 10 lat.
Na budynkach nie powinny być zamontowane anteny, urządzenia nagłaśniające i klimatyzujące, które widoczne byłyby z ulic i placów.