niby dobre - ale nie broniąc go - zakładam że gdyby miał większy budżet zrobił by o wiele więcej i lepiejphrenic pisze:Mam propozycję niewymagającą żadnego, nawet niewielkiego wkładu finansowego, która z pewnością usprawni ruch w mieście. Zwolnić Gałkę i zatrudnić kogoś kompetentnego...
Propozycje drogowych zmian w Kaliszu
- damianfarba
- Użytkownik
- Posty: 1139
- Rejestracja: 17 cze 2012, o 10:46
- Lokalizacja: Majków
Re: Propozycje drogowych zmian w Kaliszu
Nie znasz dnia ani godziny ! ..?
to czas kupić zegarek i kalendarz
to czas kupić zegarek i kalendarz
-
- Użytkownik
- Posty: 3678
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Przydałoby się lustro
Zjeżdżając Księżnej Jolanty przez przejazd kolejowy jest się całkowicie zdanym na rzetelność operatora szlabanu (nie wiem czy to dróżnik, czy automat), bo z lewej strony ewentualny najazd pociągu zasłania ogrodzenie.
https://www.google.pl/maps/@51.7274285, ... 312!8i6656" onclick="window.open(this.href);return false;
Domagajmy się możliwości samodzielnej oceny stanu bezpieczeństwa na przejeździe, co się nam należy jak psu buda, a do czego potrzebne jest lustro dające podgląd na tory i pozwalające w porę zauważyć nadjeżdżający pociąg. Alternatywą jest rozebranie ogrodzenia i wycięcie drzew (na prywatnej posesji) na odcinku zapewniającym dostateczną widoczność.
https://www.google.pl/maps/@51.7274285, ... 312!8i6656" onclick="window.open(this.href);return false;
Domagajmy się możliwości samodzielnej oceny stanu bezpieczeństwa na przejeździe, co się nam należy jak psu buda, a do czego potrzebne jest lustro dające podgląd na tory i pozwalające w porę zauważyć nadjeżdżający pociąg. Alternatywą jest rozebranie ogrodzenia i wycięcie drzew (na prywatnej posesji) na odcinku zapewniającym dostateczną widoczność.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Propozycje drogowych zmian w Kaliszu
Lub budowa wiaduktu jak to jest w cywilizowanych miastach.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Propozycje drogowych zmian w Kaliszu
Chcą likwidacji 500 miejsc parkingowych w centrum i buspasów
Kontrowersyjna ekspertyza skrytykowana przez radnych
Zlikwidowanie 500 miejsc parkingowych na terenie śródmieścia, tworzenie buspasów i kontrapasów, podnoszenie opłat za parkowanie i szeroka akcja promująca transport publiczny i rowerowy – to tylko niektóre z propozycji zawartych w najnowszej ekspertyzie, którą zamówiło Miasto Kalisz. Przedstawiona radnym, została przez nich skrytykowana, m.in. ze względu na to, że zakłada coś niemożliwego do zrealizowania, żywcem ściągniętego z innych miast. Jej przygotowanie kosztowało 20 tys. zł.
Wykonania Ekspertyzy w zakresie rozwiązań transportowych na obszarze rewitalizacji miasta Kalisza podjęła się warszawska firma Blue Ocean. W dokumencie znajduje się nie tylko opis obecnej sytuacji drogowej, są też i pomysły, jak „uzdrowić” kaliski transport. Poniżej prezentujemy kilka fragmentów tej ekspertyzy (całość dostępna jest m.in. pod linkiem https://esesja.pl/zalaczniki/15192/eksp ... 155176.pdf).
http://www.zyciekalisza.pl/?str=229&id=211370
Kontrowersyjna ekspertyza skrytykowana przez radnych
Zlikwidowanie 500 miejsc parkingowych na terenie śródmieścia, tworzenie buspasów i kontrapasów, podnoszenie opłat za parkowanie i szeroka akcja promująca transport publiczny i rowerowy – to tylko niektóre z propozycji zawartych w najnowszej ekspertyzie, którą zamówiło Miasto Kalisz. Przedstawiona radnym, została przez nich skrytykowana, m.in. ze względu na to, że zakłada coś niemożliwego do zrealizowania, żywcem ściągniętego z innych miast. Jej przygotowanie kosztowało 20 tys. zł.
Wykonania Ekspertyzy w zakresie rozwiązań transportowych na obszarze rewitalizacji miasta Kalisza podjęła się warszawska firma Blue Ocean. W dokumencie znajduje się nie tylko opis obecnej sytuacji drogowej, są też i pomysły, jak „uzdrowić” kaliski transport. Poniżej prezentujemy kilka fragmentów tej ekspertyzy (całość dostępna jest m.in. pod linkiem https://esesja.pl/zalaczniki/15192/eksp ... 155176.pdf).
http://www.zyciekalisza.pl/?str=229&id=211370
Re: Propozycje drogowych zmian w Kaliszu
Umówmy się - ekspertyza może nie podobać się mieszkańcom i radnym, ale kontrowersyjna nie jest. Jeżeli problemem jest zbyt duża liczba aut w śródmieściu, to rozwiązaniem nie jest budowanie nowych parkingów, tylko likwidacja starych. Jeśli chce się zachęcać do transportu publicznego, to należy autobusom umożliwić priorytetowy przejazd przez miasto. O tym się trąbi od lat, więc zastanawia mnie tylko skąd to zaskoczenie.
Natomiast zgadzam się, że terapia szokowa nie jest wskazana, jestem zwolennikiem wolniejszych, stopniowych ale przemyślanych zmian w mieście.
Gabinet Logopedyczny Logo Ruda https://logoruda.pl.
Re: Propozycje drogowych zmian w Kaliszu
Ze ścisłego centrum należy wyprowadzić ruch kołowy i to nie powinno podlegać jakiejkolwiek dyskusji. Inna sprawa to ewentualne ograniczenie ruchu w przestrzeni okołośródmiejskiej, że się tak wysłowię. Natomiast, dla mnie tak samo jasna i oczywista jest też sprawa parkingów wielopoziomowych, które powinny powstać wokół Śródmieścia. Skoro chcemy wyprowadzić z niego ruch to musimy też zapewnić odpowiednie warunki dla jego mieszkańców oraz osób przyjezdnych.glootech pisze: ↑4 gru 2017, o 13:02Umówmy się - ekspertyza może nie podobać się mieszkańcom i radnym, ale kontrowersyjna nie jest. Jeżeli problemem jest zbyt duża liczba aut w śródmieściu, to rozwiązaniem nie jest budowanie nowych parkingów, tylko likwidacja starych. Jeśli chce się zachęcać do transportu publicznego, to należy autobusom umożliwić priorytetowy przejazd przez miasto. O tym się trąbi od lat, więc zastanawia mnie tylko skąd to zaskoczenie.
Natomiast zgadzam się, że terapia szokowa nie jest wskazana, jestem zwolennikiem wolniejszych, stopniowych ale przemyślanych zmian w mieście.
Co do buspasow to mam mieszane odczucia. Zaryzykuję stwierdzenie, że w Kaliszu nie do końca by się sprawdziły. Bo gdzie tak naprawdę można by je dać? Na Górnośląskiej? Chyba nie ma takiej potrzeby, generalnie ruch jest płynny od góry do dołu. Na Wojska Polskiego? Nie ma potrzeby.
Nie bez powodu wymieniłem właśnie te właśnie ulice - szerokie i z możliwością wydzielenia buspasa. Bo chyba nikt nie wyobraża sobie buspasa na Kanonickiej, Al. Wolności, Podmiejskiej, Trasie Stanczukowskiego? Problem jest taki, że autobusy korkują się na tych drogach, na których niewiele można zrobić w kwestii wydzielenia ruchu autobusowego.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Propozycje drogowych zmian w Kaliszu
Nie zapominajcie, że rozmawiamy o Kaliszu. Mieście w którym mentalność sporej grupy ludzi ukierunkowana jest na protestowanie przeciwko wszystkim i wszystkiemu.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
-
- Użytkownik
- Posty: 10978
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Propozycje drogowych zmian w Kaliszu
Radny Żmuda sobie nie wyobraża, aby samochody nie mogły jeździć np Zamkową. Matko i to taki młody człowiek mówi takie rzeczy. Gdzie tu szansa dla miasta?
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
-
- Użytkownik
- Posty: 3678
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Propozycje drogowych zmian w Kaliszu
A z ramienia jakiej partii jest ten Pan?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Propozycje drogowych zmian w Kaliszu
Punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia.Mieszkaniec Śródmieścia też chce mieć możliwość dojazdu do swojej posesji i wcale mnie to nie dziwi.Przecież to taki sam mieszkaniec jak ten np. z Dobrzeca.
Nie można tez wychodzić z założenia, że wszystko załatwi sprawna komunikacja miejska bo przecież używamy samochodów nie tylko do jeżdżenia po mieście.Mieszkańcom należy zapewnić miejsca parkingowe a przyjezdnych z innych dzielnic zachęcać do korzystania z komunikacji miejskiej.Mając oczywiście świadomość, że nie wszyscy z takiej oferty skorzystają i wybiorą mimo wszystko własny samochód.Z rożnych względów.Oni tez powinni mieć możliwość zaparkowania możliwie najbliżej "zamkniętej" strefy.
Dlatego w pierwszej kolejności muszą powstać parkingi buforowe a potem można przystąpić do regulacji ruchu w ścisłym centrum.
Nie można tez wychodzić z założenia, że wszystko załatwi sprawna komunikacja miejska bo przecież używamy samochodów nie tylko do jeżdżenia po mieście.Mieszkańcom należy zapewnić miejsca parkingowe a przyjezdnych z innych dzielnic zachęcać do korzystania z komunikacji miejskiej.Mając oczywiście świadomość, że nie wszyscy z takiej oferty skorzystają i wybiorą mimo wszystko własny samochód.Z rożnych względów.Oni tez powinni mieć możliwość zaparkowania możliwie najbliżej "zamkniętej" strefy.
Dlatego w pierwszej kolejności muszą powstać parkingi buforowe a potem można przystąpić do regulacji ruchu w ścisłym centrum.
Re: Propozycje drogowych zmian w Kaliszu
Cóż jeżeli jesteśmy w dziele propozycji drogowych to zabronowałbym pewną zmianę w okolicy Wrocławska/Zachodnia.
Nie chciało mi się tracić czasu na przygotowanie piękniejszej grafiki więc tylko sobie na smarkałem kolorami w paincie.
Jak wiemy jakiś czas temu PKP zniszczyło zabytkowy wiadukt beczkowy na rzecz większego wiaduktu z prześwitem dla tirów.
Miasto dołożyło również starań by odciążyć ruch tirów na Wrocławskiej (miasta) i wydłużyło ul. Obozową.
Niestety nasz minister od spraw transportu i drogownictwa Gałka nie przewidział że dzięki tej inwestycji zwiększy się ruch na tym skrzyżowaniu (Nie mówię tu tylko o tirach ale również osobówka które zdecydowanie częściej tam uczęszczają niż za czasów kiedy jeździło się tymi płytami betonowymi.
Krótko po tych niesamowitych inwestycjach zaczął się istny paraliż tego skrzyżowania.
Więc niesamowity minister Gałka wpadł tam i zaplanował budowę świateł niestety światłą w odległości 60m od siebie nie mogą się sprawdzić na ruchliwej ulicy...
No więc w godzinach szczytów notorycznie dochodzi tam do blokowania skrzyżowania najczęściej za sprawą lewoskrętu z wojska polskiego w stronę centrum wtedy też sporo aut rusza na podbój centrum jednak po chwili okazuje się że mamy czerwone na skrz. wrocławska/zachodnia.
Następnie zapala się zielone dla osób jadących Wrocławska prosto związku z czym często ani jedno auto niemoże się ruszyć z wrocławskiej dalej w stronę centrum.
Następnie zapala się zielone światło w lewo dla osób jadących od stron Skalmierzyc jednak czasem również jest tak że własnie kierowcy z 1 przykładu blokują nawet ten lewoskręt.
Związku z czym oto moja propozycja oczywiście jest ona zrobiona w takie wersji bez szału po taniości
Warto tutaj jednak wspomnieć że docelowo taka droga ma iść prosto i przebijać się pod torami takie są odległe plany miasta więc proszę zrealizujmy chociaż tą część ..
Nie chciało mi się tracić czasu na przygotowanie piękniejszej grafiki więc tylko sobie na smarkałem kolorami w paincie.
Jak wiemy jakiś czas temu PKP zniszczyło zabytkowy wiadukt beczkowy na rzecz większego wiaduktu z prześwitem dla tirów.
Miasto dołożyło również starań by odciążyć ruch tirów na Wrocławskiej (miasta) i wydłużyło ul. Obozową.
Niestety nasz minister od spraw transportu i drogownictwa Gałka nie przewidział że dzięki tej inwestycji zwiększy się ruch na tym skrzyżowaniu (Nie mówię tu tylko o tirach ale również osobówka które zdecydowanie częściej tam uczęszczają niż za czasów kiedy jeździło się tymi płytami betonowymi.
Krótko po tych niesamowitych inwestycjach zaczął się istny paraliż tego skrzyżowania.
Więc niesamowity minister Gałka wpadł tam i zaplanował budowę świateł niestety światłą w odległości 60m od siebie nie mogą się sprawdzić na ruchliwej ulicy...
No więc w godzinach szczytów notorycznie dochodzi tam do blokowania skrzyżowania najczęściej za sprawą lewoskrętu z wojska polskiego w stronę centrum wtedy też sporo aut rusza na podbój centrum jednak po chwili okazuje się że mamy czerwone na skrz. wrocławska/zachodnia.
Następnie zapala się zielone dla osób jadących Wrocławska prosto związku z czym często ani jedno auto niemoże się ruszyć z wrocławskiej dalej w stronę centrum.
Następnie zapala się zielone światło w lewo dla osób jadących od stron Skalmierzyc jednak czasem również jest tak że własnie kierowcy z 1 przykładu blokują nawet ten lewoskręt.
Związku z czym oto moja propozycja oczywiście jest ona zrobiona w takie wersji bez szału po taniości
Warto tutaj jednak wspomnieć że docelowo taka droga ma iść prosto i przebijać się pod torami takie są odległe plany miasta więc proszę zrealizujmy chociaż tą część ..
Re: Propozycje drogowych zmian w Kaliszu
Co prawda jeżdżę tamtędy sporadycznie, ale też już zdążyłem zauważyć, że po zamontowaniu tych dodatkowych świateł jest jeszcze gorzej niż było. Szczególnie fajnie jest jak duża liczba aut skręca z AWP w lewo we Wrocławską, na co trafnie zwrócił uwagę Caspress. A gdy jeszcze przypadkiem trafi się TIR to już w ogóle. Skrzyżowanie przez chwile zablokowane.
Generalnie to miejsce to chyba najgorzej zaplanowane skrzyżowanie w całym mieście. Nigdy nie wyjdę z podziwu dlaczego AWP nie puszczono tak aby "wchodziła" w Zachodnią, a więc wprost w wiadukt, ewentualnie dlaczego ktos pozwolił na powstanie stacji benzynowej zamiast po skosie puścić łącznik do Zachodniej (o tym pomyśle już też tu pisaliśmy).
I nie przekonują mnie argumenty, że docelowo droga miałaby iść na wprost i przebijać się w nowym miejscu przez nasyp. Docelowo to różne rzeczy można projektować i planować a przyszłość potem to weryfikuje.
A Twój pomysł Caspress to widać, że dosłownie na szybko bo jak ty sobie wyobrażasz przejazd ciężarówek przez te dwa ostre zakręty? A sam pisałeś, że problemem są m.in właśnie ciężarówki
Generalnie to miejsce to chyba najgorzej zaplanowane skrzyżowanie w całym mieście. Nigdy nie wyjdę z podziwu dlaczego AWP nie puszczono tak aby "wchodziła" w Zachodnią, a więc wprost w wiadukt, ewentualnie dlaczego ktos pozwolił na powstanie stacji benzynowej zamiast po skosie puścić łącznik do Zachodniej (o tym pomyśle już też tu pisaliśmy).
I nie przekonują mnie argumenty, że docelowo droga miałaby iść na wprost i przebijać się w nowym miejscu przez nasyp. Docelowo to różne rzeczy można projektować i planować a przyszłość potem to weryfikuje.
A Twój pomysł Caspress to widać, że dosłownie na szybko bo jak ty sobie wyobrażasz przejazd ciężarówek przez te dwa ostre zakręty? A sam pisałeś, że problemem są m.in właśnie ciężarówki
Re: Propozycje drogowych zmian w Kaliszu
Przemku mówiąc szczerze to taki sam kont i wielkość ma chyba skrz. w Chotowie na DW450<Przemek> pisze: ↑5 gru 2017, o 22:15Co prawda jeżdżę tamtędy sporadycznie, ale też już zdążyłem zauważyć, że po zamontowaniu tych dodatkowych świateł jest jeszcze gorzej niż było. Szczególnie fajnie jest jak duża liczba aut skręca z AWP w lewo we Wrocławską, na co trafnie zwrócił uwagę Caspress. A gdy jeszcze przypadkiem trafi się TIR to już w ogóle. Skrzyżowanie przez chwile zablokowane.
Generalnie to miejsce to chyba najgorzej zaplanowane skrzyżowanie w całym mieście. Nigdy nie wyjdę z podziwu dlaczego AWP nie puszczono tak aby "wchodziła" w Zachodnią, a więc wprost w wiadukt, ewentualnie dlaczego ktos pozwolił na powstanie stacji benzynowej zamiast po skosie puścić łącznik do Zachodniej (o tym pomyśle już też tu pisaliśmy).
I nie przekonują mnie argumenty, że docelowo droga miałaby iść na wprost i przebijać się w nowym miejscu przez nasyp. Docelowo to różne rzeczy można projektować i planować a przyszłość potem to weryfikuje.
A Twój pomysł Caspress to widać, że dosłownie na szybko bo jak ty sobie wyobrażasz przejazd ciężarówek przez te dwa ostre zakręty? A sam pisałeś, że problemem są m.in właśnie ciężarówki
Re: Propozycje drogowych zmian w Kaliszu
Moją propozycją zmian byłby powrót ulicy Kościuczki do jednokierunkowej ulicy ale w stronę Sródmiejskiej!
Kompletnie nie rozumiem dlaczego zrobili jedek kierunek w te stronę, skoro w drugą wydaje się bardziej korzystniejszy układ.
Kompletnie nie rozumiem dlaczego zrobili jedek kierunek w te stronę, skoro w drugą wydaje się bardziej korzystniejszy układ.
Re: Propozycje drogowych zmian w Kaliszu
Gdy Kościuszki miała przeciwny kierunek Śródmiejska na odcinku Rogatka-Kościuszki była dwukierunkowa.Więc z Fabrycznej mogłeś skręcić w lewo do Rogatki.Jak przywrócisz dawny kierunek na Kościuszki to ograniczysz ruch z Fabrycznej.Bez sensu pomysł.
Re: Propozycje drogowych zmian w Kaliszu
No fakt kiepsko parkują , ale z drugiej strony gdzie mają to robić ? Skoro brakuje parkingu...
-
- Użytkownik
- Posty: 10978
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Propozycje drogowych zmian w Kaliszu
Korzystać z nóg, lub parkować dalej i ten kawałek przejść na piechotę. Choć niektórym już dupy chyba zupełnie do samochodów przykleiły się do siedzeń.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz