PKS KALISZ
Re: PKS KALISZ
Złoty bus obsługuje Com40.
- Martius777
- Użytkownik
- Posty: 24
- Rejestracja: 29 lip 2020, o 11:58
Re: PKS KALISZ
Całkiem spoko, może znajdą klientów i dobiją do normalnej cogodzinnej częstotliwości. Martwic może jego przebieg przez Al. Wojska Polskiego co jest mało korzystne. Kursy powinny lecieć lecieć jak 19 aby móc wygodnie dojechać do centrum i szkół (skrzyżowanie Legionów i Nowym Światem to całe zatrzęsienie szkół i uczelni w promieniu 5 minut spaceru) i przy okazji wspomógłby linię 19, co jej kilka lat temu obcięto połowę kursów (wcześniej kursowała co pół godziny, teraz tylko co godzinę).
Re: PKS KALISZ
Dzisiaj rano (5.30) widziałem jak ulicą Piłsudskiego na lawecie wieziony był Autosan Lider,ten spod płotu.
Re: PKS KALISZ
Wczoraj holowany był autobus PKSu(KKS) przez holownik od Kowalczyka,to już swojego nie posiadają?
Re: PKS KALISZ
Kłopoty kaliskiego przewoźnika. Miniony, pandemiczny rok nie poprawił sytuacji finansowej PKS-u. Kaliskie przedsiębiorstwo zanotowało stratę w wysokości ponad 2 600 000 zł. O sytuacji PKS-u opowiedziała radiuCENTRUM Katarzyna Ciupek - rzecznik prasowy kaliskiego magistratu.
"Spółka realizuje zadania na terenie powiatu kaliskiego. Dlatego też podjęto rozmowy ze starostą kaliskim, a także w najbliższym czasie mają być prowadzone rozmowy z władzami gmin z obszaru powiatu kaliskiego, które mają na celu wspólną organizację transportu zbiorowego na terenie powiatu. Tak naprawdę, podjęcie wspólnych działań, może być szansą dla spółki. Jeżeli te rozmowy zakończą się niepowodzeniem, to należy liczyć się z koniecznością podjęcia decyzji o zakończeniu działalności spółki PKS."
https://m.rc.fm/news/kalisz-poludniowa- ... z-pks.html
"Spółka realizuje zadania na terenie powiatu kaliskiego. Dlatego też podjęto rozmowy ze starostą kaliskim, a także w najbliższym czasie mają być prowadzone rozmowy z władzami gmin z obszaru powiatu kaliskiego, które mają na celu wspólną organizację transportu zbiorowego na terenie powiatu. Tak naprawdę, podjęcie wspólnych działań, może być szansą dla spółki. Jeżeli te rozmowy zakończą się niepowodzeniem, to należy liczyć się z koniecznością podjęcia decyzji o zakończeniu działalności spółki PKS."
https://m.rc.fm/news/kalisz-poludniowa- ... z-pks.html
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: PKS KALISZ
Do dzisiaj sromotnie przegrywają z Polturistem.Martius777 pisze: ↑20 sie 2020, o 14:40Całkiem spoko, może znajdą klientów i dobiją do normalnej cogodzinnej częstotliwości. (...)
Re: PKS KALISZ
Dopóki mają finansowanie od Stawiszyna to będą jeździć. I dobrze bo przynajmniej jest jakaś sensowna częstotliwość na tej linii. Politurist z roku na rok coraz bardziej ograniczał przecież rozkład.
Re: PKS KALISZ
Czasami jeden slajd może zastąpić rozbudowaną prezentację
Slajd pt. „Różnice w finansowaniu komunikacji miejskiej i regionalnej determinantą zmian w modelu obsługi komunikacyjnej obszarów funkcjonalnych miast” brutalnie obrazuje przyczyny rezygnacji gmin podmiejskich z obsługi ich obszarów komunikacja miejską.
Z reguły takie działania skutkują to chaosem i dezintegracją podaży usług przewozowych. Są jednak w kraju miejsca, gdzie udało się powołać takie struktury, które bawet w obecnych niesprzyjających uwarunkowaniach formalno-prawnych i finansowych, są w stanie zorganizować spójny system publicznego transportu zbiorowego na rozległym obszarze. Doskonałym przykładem jest związek powiatowo-gminny Grodziskie Przewozy Autobusowe.
Tą samą droga chcą podążać samorządowcy z Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej. W środę odbyło się spotkanie, na którym Pan Prezydent Kalisza – Krystian Kinastowski i Pan Starosta Kaliski – Krzysztof Nosal, zaprezentowali samorządowcom powiatu ideę utworzenia wspólnego związku powiatowo-gminnego.
Wszystko jest na dobrej drodze. Jako pierwszy pełną akceptację dla wspólnego przedsięwzięcia zgłosił Pan Sławomir Musioł – Wójt Gminy Blizanów – dodając, że bycie przedstawicielem gminy pierwszej w kolejności alfabetycznej, zobowiązuje do zabrania głosu na początku
W ślad za nim poszedł Pan Mariusz Chojnacki – Wójt Gminy Ceków-Kolonia, drugiej w kolejności alfabetycznej.
Dalej poszlo już jak z płatka
Decyzje zapadały w bardzo trudnych uwarunkowaniach, przy blisko 40-stopniowym upale. Nie zmniejszyło to jednak determinacji samorządowców, aby zrobić coś wspólne dobrego dla mieszkańców. I super, za to zebranych podziwiam!
PS. A ja z Kalisza trafiłem na dwa dni urlopu – zniknę więc na moment z areny spraw zawodowych
facebook - Marcin Gromadzki Public Transport Consulting.
Czyżby był to nowy etap w kaliskiej komunikacji regionalnej?
Slajd pt. „Różnice w finansowaniu komunikacji miejskiej i regionalnej determinantą zmian w modelu obsługi komunikacyjnej obszarów funkcjonalnych miast” brutalnie obrazuje przyczyny rezygnacji gmin podmiejskich z obsługi ich obszarów komunikacja miejską.
Z reguły takie działania skutkują to chaosem i dezintegracją podaży usług przewozowych. Są jednak w kraju miejsca, gdzie udało się powołać takie struktury, które bawet w obecnych niesprzyjających uwarunkowaniach formalno-prawnych i finansowych, są w stanie zorganizować spójny system publicznego transportu zbiorowego na rozległym obszarze. Doskonałym przykładem jest związek powiatowo-gminny Grodziskie Przewozy Autobusowe.
Tą samą droga chcą podążać samorządowcy z Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej. W środę odbyło się spotkanie, na którym Pan Prezydent Kalisza – Krystian Kinastowski i Pan Starosta Kaliski – Krzysztof Nosal, zaprezentowali samorządowcom powiatu ideę utworzenia wspólnego związku powiatowo-gminnego.
Wszystko jest na dobrej drodze. Jako pierwszy pełną akceptację dla wspólnego przedsięwzięcia zgłosił Pan Sławomir Musioł – Wójt Gminy Blizanów – dodając, że bycie przedstawicielem gminy pierwszej w kolejności alfabetycznej, zobowiązuje do zabrania głosu na początku
W ślad za nim poszedł Pan Mariusz Chojnacki – Wójt Gminy Ceków-Kolonia, drugiej w kolejności alfabetycznej.
Dalej poszlo już jak z płatka
Decyzje zapadały w bardzo trudnych uwarunkowaniach, przy blisko 40-stopniowym upale. Nie zmniejszyło to jednak determinacji samorządowców, aby zrobić coś wspólne dobrego dla mieszkańców. I super, za to zebranych podziwiam!
PS. A ja z Kalisza trafiłem na dwa dni urlopu – zniknę więc na moment z areny spraw zawodowych
facebook - Marcin Gromadzki Public Transport Consulting.
Czyżby był to nowy etap w kaliskiej komunikacji regionalnej?
Re: PKS KALISZ
PKS zawiesza obsługę linii Kalisz – Petryki – Kalisz.
https://calisia.pl/pks-zawiesza-obsluge ... lisz,58158
https://calisia.pl/pks-zawiesza-obsluge ... lisz,58158
Re: PKS KALISZ
Rekordowy wynik PKS Słupsk po pandemii
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 75631.html
A no proszę, a u nas PKS jest zwijany a później płacz, że korki itd.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 75631.html
A no proszę, a u nas PKS jest zwijany a później płacz, że korki itd.
Re: PKS KALISZ
Bynajmniej. Rola PKS-u od stycznia dość mocno wzrośnie.filip pisze: ↑14 paź 2022, o 12:57Rekordowy wynik PKS Słupsk po pandemii
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 75631.html
A no proszę, a u nas PKS jest zwijany a później płacz, że korki itd.
Natomiast nie porównywałbym obu tych firm (słupskiej i kaliskiej). Pomorze to zupełnie inna specyfika komunikacyjna. Już kiedyś podkreślałem, że swego rodzaju patologią jest fakt, że PKS należy do miasta. Właścicielem powinien być powiat, który jednocześnie jest organizatorem przewozów (to już na szczęście się stało). Od dłuższego czasu podejmowane są też już próby utworzenia wraz z gminami, powiatowo-gminnego związku komunikacyjnego co już w ogóle stawiałoby transport publiczny w powiecie na uprzywilejowanej pozycji, do której powinniśmy dążyć.
Jak sobie myślę ile miejskich milionów wpompowano na przestrzeni ostatnich lat w tego trupa jakim była w pewnym momencie ta firma to naprawdę może ogarnąć człowieka złość. Jedna z wielu nieprzemyślanych decyzji ekipy Pęcherza, co ciekawe ukrócona dopiero przez człowieka z tego samego obozu.
Re: PKS KALISZ
Oby, ale nie chciałbym aby zostało to osiągnięte tylko przez wysokie ceny paliw, a dostarczenie dobrej usługi.
Jeżeli usługa nie będzie coraz lepsza to ludzie po spadku cen paliw z niej zrezygnują.
Właściwie to czym się różnią te dwa regiony pod względem transportowym? Ja widzę różnicę tylko w tym, że Pomorze Środkowe ma znacznie mniejszą gęstość zaludnienia.
Najlepiej, aby w Polsce były związki aglomeracyjne/metropolie tak jak ma miejsce to we Francji. To pozwalałoby redukować koszty i oferować lepszą usługę. Ale no cóż, w Polsce każda gmina musi ze sobą walczyć zamiast współpracować.
Słyszałem jakiś czas temu o tym, nawet wysyłałem info w tym wątku. Wiadomo, czy coś się ruszyło w tym temacie?
Pełna zgoda.MIKI pisze: ↑14 paź 2022, o 13:54(...) Jak sobie myślę ile miejskich milionów wpompowano na przestrzeni ostatnich lat w tego trupa jakim była w pewnym momencie ta firma to naprawdę może ogarnąć człowieka złość. Jedna z wielu nieprzemyślanych decyzji ekipy Pęcherza, co ciekawe ukrócona dopiero przez człowieka z tego samego obozu.
Swoją drogą to dla PKS-u dobrym wzorem mogłaby być Komunikacja Beskidzka (dawny PKS Bielsko-Biała). Usługa na wysokim poziomie. Czytelne, oznaczenia cyfrowe linii, porządny tabor, duża ilość połączeń. Choć trochę jej brakuję, chociażby integracji biletowej z przewoźnikiem miejskim.
Re: PKS KALISZ
Biorąc pod uwagę obowiązujące obecnie polskie prawodawstwo w kwestii transportu zbiorowego to o dobrą usługę bardzo ciężko. Aczkolwiek zapowiada się nowelizacja ustawy o FRPA i jest to dość mocne światełko w tunelu.
Różnią się przede wszystkim wypracowanymi od lat dobrymi praktykami w organizacji transportu. Tam zawsze był wysoki poziom świadczenia usług wyśrubowany przez takie firmy jak ówczesne PKS Wejherowo czy Gryf Żukowo. W Polsce panowała wolna amerykanka, PKS-y upadały, a na Pomorzu zawsze numerowane linie, jednolite malowanie czy takty w rozkładach.
Wystarczy to żeby Polska przyjęła model czeski. Zostawmy tą Francję w spokoju.
Miasto intensywnie działa w temacie, ale widzę że gminy są dość oporne. Zobaczymy czy szantaż z liniami podmiejskimi zadziała i samorządy będą bardziej skłonne do działań.
W KB wbrew pozorom jest wiele do zrobienia. Celujmy raczej w PKS Słupsk, Gdynia czy wspomniany Gryf.MIKI pisze: ↑14 paź 2022, o 13:54Pełna zgoda.filip pisze: ↑14 paź 2022, o 14:18(...) Jak sobie myślę ile miejskich milionów wpompowano na przestrzeni ostatnich lat w tego trupa jakim była w pewnym momencie ta firma to naprawdę może ogarnąć człowieka złość. Jedna z wielu nieprzemyślanych decyzji ekipy Pęcherza, co ciekawe ukrócona dopiero przez człowieka z tego samego obozu.
Swoją drogą to dla PKS-u dobrym wzorem mogłaby być Komunikacja Beskidzka (dawny PKS Bielsko-Biała). Usługa na wysokim poziomie. Czytelne, oznaczenia cyfrowe linii, porządny tabor, duża ilość połączeń. Choć trochę jej brakuję, chociażby integracji biletowej z przewoźnikiem miejskim.
Re: PKS KALISZ
Ilu w tym wątku specjalistów od komunikacji samochodowej. Wiedzą wszystko o sytuacji w pks na Pomorzu i w Beskidach...
Re: PKS KALISZ
Nie trzeba znać specyfiki komunikacyjnej danego regionu żeby wypowiadać się o pewnych utartych schematach, które usprawniają organizację transportu. To że ty się tym nie interesujesz i nic nie wiesz, to nie znaczy że inni też.
Re: PKS KALISZ
Są jakieś przecieki co ma się zmienić?
Nawet nie wiedziałem o tym. Ciekawe skąd to się wzięło, inna mentalność?MIKI pisze: ↑14 paź 2022, o 13:54Różnią się przede wszystkim wypracowanymi od lat dobrymi praktykami w organizacji transportu. Tam zawsze był wysoki poziom świadczenia usług wyśrubowany przez takie firmy jak ówczesne PKS Wejherowo czy Gryf Żukowo. W Polsce panowała wolna amerykanka, PKS-y upadały, a na Pomorzu zawsze numerowane linie, jednolite malowanie czy takty w rozkładach.
Do Czech to my jeszcze mamy dłuuuuuuuuuuuuugą drogę.
Model francuski ma tą zaletę, że wszystko skupia się w jednym przewoźniku przez co ułatwiamy korzystanie z usługi.
Chociaż trzeba patrzyć na to, że miasta francuskie mają zupełnie inną specyfikę. Są bardzo zwarte i mają małe powierzchnie, ale są "obrośnięte" bardzo dużymi przedmieściami dobrze zintegrowanymi z miastem głównym.
Zależy, czy zależy im na swoich mieszkańcach. Niby są przewoźnicy prywatni, ale niektórzy oferują tak fatalne warunki, że to szkoda komentować.
PKS Gdynia i PA Gryf mają zupełnie inną specyfikę - to firmy prywatne wykonujące różne zlecenia z przetargów.
Na dodatek Gryf to duża firma, bo należy do niej PKS Gdańsk i obsługuję różne linie autobusowe w MZK Wejherowo, ZKM Gdynia, ZTM Gdańsk, ZUK Tczew.
Najbliżej mamy do Słupska, bo to firma samorządowa - związek powiatowo-gminny, obsługująca tereny wokół miasta. Tak sobie teraz sprawdziłem i rzeczywiście w Słupsku dobrze to wygląda. Czytelny schemat linii, przyjemna oprawa graficzna, niezły tabor, cyfrowe oznaczenie linii, niezłe takty.
Rzeczywiście PKS Kalisz mógłby się inspirować.
A co nie tak jest z Komunikacją Beskidzką?
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9024
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: PKS KALISZ
Bez gwiazdy nie ma jazdy?
- Załączniki
-
- 20221214_091315.jpg (422.92 KiB) Przejrzano 3015 razy
g13k
Re: PKS KALISZ
To jeden z autobusów niedawno upadłego PKS Małopolska (nazwa może mylić, bo to prywatny przewoźnik). Według mnie dobry ruch, że wzięli (chyba) niską podłogę. Tylko co z tej inwestycji skoro kasują połączenia, myślenie o zbiorkomie po Polsku.