Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
-
- Użytkownik
- Posty: 1873
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
- Lokalizacja: XXV lecia
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
eSka jest potrzebna do tworzenia miejsc pracy. Spojrzcie jak przy innych sa tworzone strefy inwestycyjne i powstaja czy to fabryki czy to magazyny.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Pany skoro mowa o remoncie całej 25 to powalczmy o 2 jezdnie na obw. Skalmierzyc bo tutaj droga jest dobra
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Wpisano 64 km, czyli jak by nie liczył, odcinek skalmierzyckiej obwodnicy też się łapie, co prawdopodobnie oznacza dobudowę jezdni.Caspress pisze:Pany skoro mowa o remoncie całej 25 to powalczmy o 2 jezdnie na obw. Skalmierzyc bo tutaj droga jest dobra
Inna sprawa, że zanim dojdzie do wbicia pierwszej łopaty pod budowę drugiej jezdni, istniejąca może kwalifikować się już do remontu
Schodki zaczynają się dopiero od wiaduktu w Skalmierzycach. Jeśli droga miałaby biec po istniejącym śladzie, to jest wielce prawdopodobne, że byłaby kolizyjna i to raczej na tym odcinku trzeba skoncentrować wysiłki i powalczyć o bezkolizyjne rozwiązania.
No właśnie, rola łącznika do autostrady jest mocno przeceniana. Nie będę ukrywał, że głównym powodem dla którego chciałbym przekształcenia DK25 w S25 jest właśnie zdjęcie z miasta ciężaru finansowania zachodniej obwodnicy.milo pisze:Natomiast po wpisaniu tej drogi do kolejnego programu znacznie trudniej będzie ją w ogóle wyrzucić. I to jest plus działań pana W.
A że walczyć należy do końca , więc niech nadchodząca zmiana polityczna walczy dalej i zamieni DK25 w S25 , chociażby na odcinku Ostrów-Kalisz-Kokanin.
Przykłady takich "ogryzków" już mamy : S14 lub S51 koło Olsztyna. Ten nasz ogryzek akurat ma uzasadnienie w pomiarach ruchu a dla nas byłby o tyle ważny , że budowa obwodnicy spadłaby na GDDKiA.
W mojej opini eska do Konina , dla Kalisza jest bez większego znaczenia , poza tym kawałkiem ostrów-kokanin.
Znaczenie ma S12 , którą całkowicie pominięto w programie a wszystkie wnioski zostały odrzucone.
Bardziej niż S25 do Konina, przydałyby się łączniki z drogami ekspresowymi. Rolę takich łączników powinna pełnić S12. Ponad 40 km odcinek do Sieradza i kilkunastokilometrowy odcinek do S11 (węzeł poniżej Pleszewa) Do tego 2-jezdniowa GP Kalisz – Ostrów i problem pozostawania Kalisza poza siecią dróg S byłby rozwiązany.
Nadal nie wiem, czy to co „załatwił” pan W. można zaliczyć do sukcesów, czy raczej porażek. Emocje opadły, ale wątpliwości pozostały. Gdyby zał. Nr 3 gwarantował pomiędzy K-O 2-jezdniową drogę zbliżoną do S (taką jak obwodnica Skalmierzyc), z jednoczesną dobudową drugiej jezdni na obwodnicy, to myślę, że można by mówić, może nie o hicie, ale kroku w dobryn kierunku.
Dylematy mnożą się rozpatrując odcinek do Konina. Jak miałaby ta droga wyglądać po modernizacji? Czy przebudowa miałaby polegać głównie na poprawie bezpieczeństwa, czy też zaproponowane rozwiązania miałyby większy rozmach, pozwalający w przyszłości dostosować drogę do GP/S na całym odcinku, uzupełniając ją obwodnicami ?
Pozostaje jeszcze jedna kwestia. Szanse na 100% realizację PBDK 2014-2023(25) są ZEROWE – brak zródeł finansowania. Chcąc wszystkich usatysfakcjonować, zadania z listy rezerwowej dołączono do podstawowej. W sumie idea nie jest pozbawiona sensu. W pierwszej kolejności realizowane mają być te, które będą lepiej przygotowane. Takie konkurencyjne podejście pozwoli sprawniej realizować program, ale na wszystkie inwestycje i tak nie wystarczy pieniędzy!
Jak to się będzie miało do kaliskiej 25-ki trudno przewidzieć.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Problem w tym , że "program" nie zawiera żadnych szczegółowych danych finansowych.jp pisze:
Dylematy mnożą się rozpatrując odcinek do Konina. Jak miałaby ta droga wyglądać po modernizacji? Czy przebudowa miałaby polegać głównie na poprawie bezpieczeństwa, czy też zaproponowane rozwiązania miałyby większy rozmach, pozwalający w przyszłości dostosować drogę do GP/S na całym odcinku, uzupełniając ją obwodnicami ?
Pozostaje jeszcze jedna kwestia. Szanse na 100% realizację PBDK 2014-2023(25) są ZEROWE – brak zródeł finansowania
Odnośnie S-ek i obwodnic na S-kach sprawa jest dość jasna - są określone standardy ich projektowania , więc jej budowa jest możliwa gdy znajdzie się kasa - ale standard jest z góry znany.
Co do tych 4 dróg krajowych , które mają być przebudowywane , w tym nasza DK25 - tu nic nie jest jasne.
Nie ma określonego przepisami modelu tej przebudowy , nie ma też oczywiście określonej w programie kwoty do wydania - bo ona określiłaby nam zakres modernizacji.
Wydaje mi się , że kwota będzie podlegać negocjacjom lub jak kto woli walce vel wyszarpywaniu z budżetu jak największej sumy.
To ile uda się "wyszarpać" będzie warunkować zakres prac na DK25.
Dlatego uważam , że pojawienie się jej w dokumencie jest mimo wszystko plusem.
Niestety z doświadczeń innych miast jest wiadome , że to trzeba dalej pilotować aż do momentu wejścia firmy na budowę - czyli cały czas walka. Jeżeli zostanie to przez nas tj. władze szczebla samorządowo-sejmowego odpuszczone i niedopilnowane to będzie ( albo i nawet nie ) zrobione jak najmniejszym kosztem i w wersji całkowicie nas niezadowalającej.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
PO KŁAMIE W SPRAWIE DK 25?
http://www.tlt24.pl/home/home/artykul/v ... dk-25.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Heheh To sie wysypało PO z klamstawmi PONOWNIE
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
W wersji okrojonej bez przebudowy skrzyżowania z HankąCaspress pisze:W Pierwszy etapie powinni zbudować 2 jezdnie od ronda Westerplatte do Hanki Sawickiej ewentualnie z budową tam ronda.
http://i.imgur.com/XSswcMl.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
A nie tak jak teraz się bawią w jakieś wysepki na Podmiejskiej...
Przyznam tam jest dojść trudno przejść bo blisko tej ulicy mieszkam....
Ale jak by w najbliższym czasie planowali 2 jezdnie to i tak te wysepki znikną, jezdnia zostanie zwężona do normalnego przepływu...
Najbardziej nieprzemyślany odcinek na obecnej obwodnicy to mimo wszystko dojść niedawno wyremontowana ul. Stańczykowskiego
Od Ronda Solidarności do stacji paliw Shell jest jakieś 350m jest to droga z podziałem na 2 jezdnie...
W wielu przypadkach nawet jezdnia posiada 2 pasy szkoda tylko że te 2 pasy służą do zjazdów do pobliski firm...
Jak już robili tą jezdnie z takim podziałem to już mogli zrobić te 350m po 2 pasy na stronie ewentualnie z 3 psami do zjazdów a w przyszłości tak to i tak całą będą musli rozkopywać od wewnątrz
http://i.imgur.com/7hB20YR.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
http://i.imgur.com/NqfY8Zy.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
http://i.imgur.com/tEvHNIi.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
No to Panowie, jest news oficjalny z GDDKiA.
Wychodzi na to, że planowo będzie cała S11 do Kępna i łącznik klasy GP (droga ruchu przyspieszonego o długości 64 km do Konina od węzła w Ostrowie).
http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/20353/Ogl ... owej-nr-25
W dniu 22-10-2015r. GDDKiA ogłosiła przetargi na:
Opracowania projektowe dla budowy drogi ekspresowej S11 na następujących odcinkach: Szczecinek – Piła, Ujście - Oborniki, Oborniki- Poznań wraz z obwodnicą Obornik , Kórnik - Ostrów Wielkopolski, Ostrów Wielopolski – Kępno o łącznej długości ponad 270 km;
oraz
Opracowanie projektowe dla rozbudowy drogi krajowej nr 25 klasy GP na odcinku Ostrów Wielkopolski – Kalisz – Konin o długości 64 km.
Postępowania zostaną przeprowadzone w trybie przetargu ograniczonego, który składa się z dwóch etapów:
- etap I, który jest obecnie ogłoszony. Jest to tzw. wstępna kwalifikacja Wykonawców, podczas której składają oni wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
- etap II - zaproszenie wybranych Wykonawców do składania ofert.
Po wyłonieniu Wykonawcy zostanie podpisana umowa na realizację ww. zadań.
Przypuszczam że do realizacji dojdzie w następnym pakiecie budowy dróg (po 2023r.).
Mam tylko nadzieję, że droga GP będzie na zakładki typu 2+1, a nie po jednym pasie w każdą stronę. Taki system bardzo dobrze się sprawdza jako wariant ekonomiczny.
Wychodzi na to, że planowo będzie cała S11 do Kępna i łącznik klasy GP (droga ruchu przyspieszonego o długości 64 km do Konina od węzła w Ostrowie).
http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/20353/Ogl ... owej-nr-25
W dniu 22-10-2015r. GDDKiA ogłosiła przetargi na:
Opracowania projektowe dla budowy drogi ekspresowej S11 na następujących odcinkach: Szczecinek – Piła, Ujście - Oborniki, Oborniki- Poznań wraz z obwodnicą Obornik , Kórnik - Ostrów Wielkopolski, Ostrów Wielopolski – Kępno o łącznej długości ponad 270 km;
oraz
Opracowanie projektowe dla rozbudowy drogi krajowej nr 25 klasy GP na odcinku Ostrów Wielkopolski – Kalisz – Konin o długości 64 km.
Postępowania zostaną przeprowadzone w trybie przetargu ograniczonego, który składa się z dwóch etapów:
- etap I, który jest obecnie ogłoszony. Jest to tzw. wstępna kwalifikacja Wykonawców, podczas której składają oni wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
- etap II - zaproszenie wybranych Wykonawców do składania ofert.
Po wyłonieniu Wykonawcy zostanie podpisana umowa na realizację ww. zadań.
Przypuszczam że do realizacji dojdzie w następnym pakiecie budowy dróg (po 2023r.).
Mam tylko nadzieję, że droga GP będzie na zakładki typu 2+1, a nie po jednym pasie w każdą stronę. Taki system bardzo dobrze się sprawdza jako wariant ekonomiczny.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Skovron
Odpowiedni temat jest tutaj :
http://www.inwestycje.kalisz.pl/viewtop ... 0&start=40" onclick="window.open(this.href);return false;
zwłaszcza że przebudowa DK25 na 99 % ma nie obejmować budowy obwodnicy Kalisza.
Odpowiedni temat jest tutaj :
http://www.inwestycje.kalisz.pl/viewtop ... 0&start=40" onclick="window.open(this.href);return false;
zwłaszcza że przebudowa DK25 na 99 % ma nie obejmować budowy obwodnicy Kalisza.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
http://i.imgur.com/NcvbqG3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
A co to to ma związek z planowaną zachodnią obwodnicą?
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
http://i.imgur.com/M6ZOVor.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Caspress, to jest element jakiegoś twojego nowego projektu czy co? Bo jak na razie wrzucasz zdjęcia bez żadnego komentarza w tej sprawie, w nieodpowiednim wątku.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Przemku
Przecież nie utworzę własne osobnego wątku Caspress - 2 jezdnia na obecnej obw. zachodniej obw.
Wrzucam to tutaj ponieważ to jest obecna obw. zach.
Chyba każdy kojarzy przedstawiane tu screeny/zdjecia
Zarazem to dla tych którzy sądzą że niema miejsca na 2 jezdnie.
http://i.imgur.com/sSzA2Pa.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Przecież nie utworzę własne osobnego wątku Caspress - 2 jezdnia na obecnej obw. zachodniej obw.
Wrzucam to tutaj ponieważ to jest obecna obw. zach.
Chyba każdy kojarzy przedstawiane tu screeny/zdjecia
Zarazem to dla tych którzy sądzą że niema miejsca na 2 jezdnie.
http://i.imgur.com/sSzA2Pa.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Ale przecież ten pomysł został już dawno porzucony i nawet obecna władza nie chce do niego wracać...
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
on nie został porzucony, tylko przesunięty w czasie, bo rzekomo nowa zachodnia obwodnica "jest" priorytetem... ale tę wewnętrzną drogę też kiedyś zrobią...
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Miejsce oczywiście, że jest i o tym wie każdy, tym bardziej w ZDM. Natomiast jak pisze jasiek, obawiam się, że wszelkie nasze wypowiedzi na ten temat to tylko czcze gadanie, bo o pomyśle nie słychać i raczej nie usłyszymy w najbliższej przyszłości. Dlatego mówię, trzeba było budować po dwa pasy od samego początku. A teraz płacimy za to ogromną cenę w postaci wielkich korków.
W sobotę żeby dojechać jakoś na Cmentarz komunalny i nie stać godzinę w korku, musiałem jechać polem przez ulicę Strażaków Ochotników... Wrażenia niezapomniane, polecam, szczególnie jak znajdą się tam dwa auta.
Wracając do wątku, zawsze śmiać mi się chcę, że jakoś w 75' potrafiono wybudować dosłownie autostradę jak na ówczesne warunki, przechodzącą przez całe miasto i kończącą się daleko w dobrzeckich polach (AWP). A dzisiaj buduje się po jednym pasiku i wystarczy.
Caspress rozumiem twoje zdenerwowanie, jesteś aktywny w tym temacie, ja również tego nie mogę zdzierżyć, ale musimy być też realistami.
W sobotę żeby dojechać jakoś na Cmentarz komunalny i nie stać godzinę w korku, musiałem jechać polem przez ulicę Strażaków Ochotników... Wrażenia niezapomniane, polecam, szczególnie jak znajdą się tam dwa auta.
Wracając do wątku, zawsze śmiać mi się chcę, że jakoś w 75' potrafiono wybudować dosłownie autostradę jak na ówczesne warunki, przechodzącą przez całe miasto i kończącą się daleko w dobrzeckich polach (AWP). A dzisiaj buduje się po jednym pasiku i wystarczy.
Caspress rozumiem twoje zdenerwowanie, jesteś aktywny w tym temacie, ja również tego nie mogę zdzierżyć, ale musimy być też realistami.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Kiedyś- to jest właśnie słowo klucz.ANewDay pisze: ale tę wewnętrzną drogę też kiedyś zrobią...
Pewnie my nie doczekamy... albo będziemy już starymi ludźmi.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln