Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
W mediach pojawiła się informacja, że DK25 ma zostać wyremontowana w standardzie drogi ekspresowej. Wszyscy zaczynają się podniecać powoli, ale przecież "standard drogi ekspresowej" to nie to samo co eSka prawda? Jp, ty się na takich rzeczach znasz.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
W teorii mogło by chodzić o drogę w standardzie GP - główny przyspieszony czyli jak obwodnica skalmierzyc , która jak wiadomo ma rezerwę pod drugą jezdnię i bezkolizyjne skrzyżowanie.<Przemek> pisze:W mediach pojawiła się informacja, że DK25 ma zostać wyremontowana w standardzie drogi ekspresowej. Wszyscy zaczynają się podniecać powoli, ale przecież "standard drogi ekspresowej" to nie to samo co eSka prawda? Jp, ty się na takich rzeczach znasz.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Standard drogi ekspresowej - tak często określa się drogi klasy GP (np. obwodnica Skalmierzyc) które nie maja statusu eski. Nie wiem o jakich mediach piszesz, ale już samo stwierdzenie "wyremontowana" budzi dużo wątpliwości.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Dzięki milo, dzięki jp. No to też radość ewidentnie przedwczesna. Ja już się powoli gubię w tym temacie. Na fb pojawiły się informacje z calisii oraz wkaliszu.pl.milo pisze:W teorii mogło by chozić o drogę w standardzie GP - główny przyspieszony czyli jak obwodnica skalmierzyc.<Przemek> pisze:W mediach pojawiła się informacja, że DK25 ma zostać wyremontowana w standardzie drogi ekspresowej. Wszyscy zaczynają się podniecać powoli, ale przecież "standard drogi ekspresowej" to nie to samo co eSka prawda? Jp, ty się na takich rzeczach znasz.
źródło: http://www.calisia.pl/articles/kalisz-w-pbdk" onclick="window.open(this.href);return false;Takim prawdziwym hitem i mówimy o tym z niekłamaną satysfakcją jest awansowanie inwestycji, która była wpisana jako inwestycja rezerwowa w Kontrakcie dla Województwa Wielkopolskiego, czyli połączenia w dobrym standardzie Ostrowa Wielkopolskiego z Kaliszem i Kalisza z autostradą A2 – powiedział poseł Mariusz Witczak.
W programie na lata 2014-2023 została ujęta modernizacja odcinka drogi krajowej nr 25 Ostrów Wielkopolski-Kalisz-Konin. Ta inwestycja ma skrócić dojazd z Kalisza do autostrady A2. Tym samym ma zostać podniesiona do statusu drogi ekspresowej. Chodzi o przebudowę tej drogi. Zmodernizowanie. Dopasowanie jej do standardu S i A – tłumaczył poseł Mariusz Witczak.
Napisałem "wyremontowana", chodziło o "modernizację". Także nadal wiemy tyle, że nic nie wiemy.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Nie wiem, może jest coś na rzeczy. Pawel np. dostrzegł nawet kawałek jakiejś cienkiej linii
Pawel pisze:Wśród 57 miast czyli "czerwonych kropek" na mapie nie ma Kalisza.Jest cienka linia prawdopodobnie pomiędzy Ostrowem i Koninem i być może w ramach tej inwestycji powstanie kawałek obwodnicy.To taka moja analiza po maksymalnym powiększeniu slajdu.Być może się mylę
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Z kolei w tekście zamieszczonym na stronie wkaliszu.pl piszą, że modernizacja nie przewidywałaby obwodnic, m.in. Zbierska czy Stawiszyna, w związku z tym trasa tylko momentami byłaby podniesiona do standardu eSki. Coś w tym stylu.jp pisze:Nie wiem, może jest coś na rzeczy. Pawel np. dostrzegł nawet kawałek jakiejś cienkiej liniiPawel pisze:Wśród 57 miast czyli "czerwonych kropek" na mapie nie ma Kalisza.Jest cienka linia prawdopodobnie pomiędzy Ostrowem i Koninem i być może w ramach tej inwestycji powstanie kawałek obwodnicy.To taka moja analiza po maksymalnym powiększeniu slajdu.Być może się mylę
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Żałuję tylko, ze Kalisz nie ma dobrego połączenia z Łodzią ... Nawet nie ma miejsca na takie połączenie, a do Łodzi bliżej niż do tego jeb** poznania które ciągle robi nam pod górę... Zazdroszczę Sieradzowi który ma połączenie S-ka z Łodzią wszyscy maja lepiej od nas jak i kto do tego doprowadził :/ ? Bo nawet DO Konina jak nam zrobia S to i tak szybciej sie dojedzie Krajowymi do sieradza a nawet Jeziorsko -poddebice- lodz....
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Komentarz kogoś na calisii trochę wyjaśnia.
Remont dk25 będzie prawdopodobnie podobny do remontu dk8 na odcinku do Kłodzka gdzie ma polegać na :
"układ 2+1 (raz dwa pasy w jedną stronę, raz dwa pasy w drugą stronę) między Łagiewnikami i Kłodzkiem. Uzasadnienie: “Między Wrocławiem a Łagiewnikami przejeżdża 30 tys. samochodów dziennie, z Łagiewnik do Kłodzka 9 tys. Nie ma uzasadnienia, by cały południowy odcinek drogi krajowej nr 8 był w standardzie drogi ekspresowej.”
Pomiary ruchu na odcinku kalisz-konin są rzeczywiście słabe ale o tym wiadomo od dawna.
Oczywiście do czasu realizacji naszego odcinka dk25 wiele się może zmienić co do zakresu remontu na plus lub minus.
Natomiast jak już coś się wpisze w programy to trudniej taką drogę wywalić.
Proszę zobaczyć uwagi w programie do budowy s12 pomiędzy kaliszem a sieradzem.
"Uwaga nieuwzględniona.
Celem jest dokończenie budowy w Polsce spójnej sieci autostrad i dróg ekspresowych. Z tego względu –
poza obwodnicami miast – na listę zadań inwestycyjnych wpisane zostały przedsięwzięcia polegające na
budowie nowych odcinków dróg klasy A i S, tj. autostrad i dróg ekspresowych. Ich pełny system określony
został w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 15 maja 2004 r. w sprawie sieci autostrad i dróg
ekspresowych (Dz.U. z 2004 r., Nr 128, poz. 1334 z późn. zm.)"
Remont dk25 będzie prawdopodobnie podobny do remontu dk8 na odcinku do Kłodzka gdzie ma polegać na :
"układ 2+1 (raz dwa pasy w jedną stronę, raz dwa pasy w drugą stronę) między Łagiewnikami i Kłodzkiem. Uzasadnienie: “Między Wrocławiem a Łagiewnikami przejeżdża 30 tys. samochodów dziennie, z Łagiewnik do Kłodzka 9 tys. Nie ma uzasadnienia, by cały południowy odcinek drogi krajowej nr 8 był w standardzie drogi ekspresowej.”
Pomiary ruchu na odcinku kalisz-konin są rzeczywiście słabe ale o tym wiadomo od dawna.
Oczywiście do czasu realizacji naszego odcinka dk25 wiele się może zmienić co do zakresu remontu na plus lub minus.
Natomiast jak już coś się wpisze w programy to trudniej taką drogę wywalić.
Proszę zobaczyć uwagi w programie do budowy s12 pomiędzy kaliszem a sieradzem.
"Uwaga nieuwzględniona.
Celem jest dokończenie budowy w Polsce spójnej sieci autostrad i dróg ekspresowych. Z tego względu –
poza obwodnicami miast – na listę zadań inwestycyjnych wpisane zostały przedsięwzięcia polegające na
budowie nowych odcinków dróg klasy A i S, tj. autostrad i dróg ekspresowych. Ich pełny system określony
został w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 15 maja 2004 r. w sprawie sieci autostrad i dróg
ekspresowych (Dz.U. z 2004 r., Nr 128, poz. 1334 z późn. zm.)"
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
No czyli co wy o tym sądzicie? Bo jak dla mnie to jakiegoś wielkiego szału nie ma. A mówienie, że to absolutny hit nazwałbym raczej przesadą. Z resztą widzicie, że jak na razie to jest jeden wielki plan, koncepcja i to w dodatku do 2023 roku. Jestem jeszcze względnym młodziakiem a to już wydaje mi się nieprawdopodobnie daleką perspektywą, ale to swoją drogą.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Poniżej lepiej widoczna jest ta cienka linia o której wspominałem
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
No to faktycznie, przy dość dużym powiększeniu widać, że ta niebieska linia obchodzi Kalisz łukiem od północznego-zachodu. Ale czy możemy wierzyć takim mapom? Trzeba tę sprawę monitorować na bieżąco.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Ten łuczek to po prostu przebieg od dzisiejszego końca przy WP do rejonu Kokanina. To , że jest tam kolor nie oznacza nic innego poza tym , że ma być tam obwodnica jako część DK25 ale wybudowana przez miasto.<Przemek> pisze:No to faktycznie, przy dość dużym powiększeniu widać, że ta niebieska linia obchodzi Kalisz łukiem od północznego-zachodu. Ale czy możemy wierzyć takim mapom? Trzeba tę sprawę monitorować na bieżąco.
Natomiast po wpisaniu tej drogi do kolejnego programu znacznie trudniej będzie ją w ogóle wyrzucić. I to jest plus działań pana W.
A że walczyć należy do końca , więc niech nadchodząca zmiana polityczna walczy dalej i zamieni DK25 w S25 , chociażby na odcinku Ostrów-Kalisz-Kokanin.
Przykłady takich "ogryzków" już mamy : S14 lub S51 koło Olsztyna. Ten nasz ogryzek akurat ma uzasadnienie w pomiarach ruchu a dla nas byłby o tyle ważny , że budowa obwodnicy spadłaby na GDDKiA.
W mojej opini eska do Konina , dla Kalisza jest bez większego znaczenia , poza tym kawałkiem ostrów-kokanin.
Znaczenie ma S12 , którą całkowicie pominięto w programie a wszystkie wnioski zostały odrzucone.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Powalczmy chociaż o 2 jezdnie na obecnym przebiegu w granicach Kalisza
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Też żałuję bardzo tej S12. Dla mnie nie do przyjęcia jest, że eSka kończy się na Piotrkowie i dalej prowadzi już po prostu DK. Że niby ruch jest mniejszy...?milo pisze:Ten łuczek to po prostu przebieg od dzisiejszego końca przy WP do rejonu Kokanina. To , że jest tam kolor nie oznacza nic innego poza tym , że ma być tam obwodnica jako część DK25 ale wybudowana przez miasto.<Przemek> pisze:No to faktycznie, przy dość dużym powiększeniu widać, że ta niebieska linia obchodzi Kalisz łukiem od północznego-zachodu. Ale czy możemy wierzyć takim mapom? Trzeba tę sprawę monitorować na bieżąco.
Natomiast po wpisaniu tej drogi do kolejnego programu znacznie trudniej będzie ją w ogóle wyrzucić. I to jest plus działań pana W.
A że walczyć należy do końca , więc niech nadchodząca zmiana polityczna walczy dalej i zamieni DK25 w S25 , chociażby na odcinku Ostrów-Kalisz-Kokanin.
Przykłady takich "ogryzków" już mamy : S14 lub S51 koło Olsztyna. Ten nasz ogryzek akurat ma uzasadnienie w pomiarach ruchu a dla nas byłby o tyle ważny , że budowa obwodnicy spadłaby na GDDKiA.
W mojej opini eska do Konina , dla Kalisza jest bez większego znaczenia , poza tym kawałkiem ostrów-kokanin.
Znaczenie ma S12 , którą całkowicie pominięto w programie a wszystkie wnioski zostały odrzucone.
Milo dobrze prawisz, trzeba koniecznie powalczyć o S25 między Ostrowem a Kokaninem, jak na nasze kaliskie warunki to by naprawdę było coś.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
S12 nie ma w sieci dróg A/S z rozporządzenia z 2004 r. A skoro jej tam nie ma , to wprowadzenie jej do programu budowy do roku 2023 było niemożliwe - każdy wniosek odrzucano automatycznie jako niezgodny z programem z 2004 r. , który jest w pewnym sensie nadrzędny.<Przemek> pisze: Też żałuję bardzo tej S12. Dla mnie nie do przyjęcia jest, że eSka kończy się na Piotrkowie i dalej prowadzi już po prostu DK. Że niby ruch jest mniejszy...?
.
Czyli najpierw zmiana rozp. z 2004 r - będzie nowa ekipa na jesieni to na pewno będą korygować sieć A/S , zobaczymy jaka będzie skuteczność kaliskich pisowców...
Oczywiście S25 też nie ma , więc wprowadzono ją tylnią furtką w wersji mało satysfakcjonującej.
Generalnie nie ma się co podniecać bo do wbitej łopaty to jeszcze hoohoo
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
http://www.calisia.pl/articles/kalisz-w-pbdk" onclick="window.open(this.href);return false;
Wpisanie drogi do zał. nr 3 ktoś nawet nazwał KLĘSKĄ i trudno nie przyznac mu racji. Przebudowa drogi, bez wcześniejszego podniesienia jej statusu do "S" może być klęską, szczególnie na odcinku Kalisz-Ostrów.
Kwota w granicach 600-700 mln (szacunki GDDKiA) wyraznie wskazuje, ze o standardzie S nie moze byc mowy. Pal licho odcinek Kalisz-Konin, ale przyjęcie do realizacji zadania jakim jest rozbudowa drogi krajowej Ostrów-Konin, oznacza prawdopodobnie także brak satysfakcjonujących rozwiązań pomiędzy węzłem w Skalmierzycach a Ostrowem. Obawiam się, ze po modernizacji droga biegłaby nadal starym śladem. Chyba nie muszę tłumaczyć co to oznacza.
Jednym zdaniem, Kalisz nadal daleko od szosy.
Ponieważ do wbicia pierwszej łopaty jeszcze daleko, pozostaje dalej walczyć o „eskę”, choćby miał to być tylko ogryzek Kalisz –Ostrów .
Wpisanie drogi do zał. nr 3 ktoś nawet nazwał KLĘSKĄ i trudno nie przyznac mu racji. Przebudowa drogi, bez wcześniejszego podniesienia jej statusu do "S" może być klęską, szczególnie na odcinku Kalisz-Ostrów.
Kwota w granicach 600-700 mln (szacunki GDDKiA) wyraznie wskazuje, ze o standardzie S nie moze byc mowy. Pal licho odcinek Kalisz-Konin, ale przyjęcie do realizacji zadania jakim jest rozbudowa drogi krajowej Ostrów-Konin, oznacza prawdopodobnie także brak satysfakcjonujących rozwiązań pomiędzy węzłem w Skalmierzycach a Ostrowem. Obawiam się, ze po modernizacji droga biegłaby nadal starym śladem. Chyba nie muszę tłumaczyć co to oznacza.
Jednym zdaniem, Kalisz nadal daleko od szosy.
Ponieważ do wbicia pierwszej łopaty jeszcze daleko, pozostaje dalej walczyć o „eskę”, choćby miał to być tylko ogryzek Kalisz –Ostrów .
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Jp bylbys laskaw i wytlumaczyl dlaczego wpisanie do tego zalacznika bedzie kleska? Bo nie do konca chyba zrozumialem. Przeciez podobno DK 25 ma zostac podniesiona do standardu drogi ekspresowej? Z gory dzieki.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Dlaczego klęską ? Ktos w komentarzu na Calisii tak to nazwał i nawet dość sensownie uzasadniał, a ja obawiam się, ze może mieć rację. Napisałem MOŻE być klęską, ponieważ nie czytałem jeszcze tego załącznika. Podobno są tam zawarte informacje o niektórych inwestycjach na drodze nr 25 takie jak np.:
-przebudowa skrzyżowania z drogą powiatową w Ociążu
-budowa lewoskrętu z drogą gminną w Fabianowie
Do tego ta szacunkowa kwota, która nijak ma się do standardów ekspresowych. Jeżeli tak miałaby wyglądać ta modernizacja, to byłaby klęska.
Można jeszcze mieć nadzieje, że klęsce zapobiegną decydenci z GDDKiA i odcinek pomiędzy Ostrowem a Skalmierzycami potraktują szczególnie, tj. zlecą zaprojektowanie drogi dwujezdniowej w standardzie S, ale obecny status drogi tego nie gwarantuje.
-przebudowa skrzyżowania z drogą powiatową w Ociążu
-budowa lewoskrętu z drogą gminną w Fabianowie
Do tego ta szacunkowa kwota, która nijak ma się do standardów ekspresowych. Jeżeli tak miałaby wyglądać ta modernizacja, to byłaby klęska.
Można jeszcze mieć nadzieje, że klęsce zapobiegną decydenci z GDDKiA i odcinek pomiędzy Ostrowem a Skalmierzycami potraktują szczególnie, tj. zlecą zaprojektowanie drogi dwujezdniowej w standardzie S, ale obecny status drogi tego nie gwarantuje.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
http://www.mir.gov.pl/media/8185/PBDK_2 ... 240815.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mir.gov.pl/media/8186/Zalacz ... 240815.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Przejrzałem w końcu te załączniki i mam pewne wątpliwości.
Proszę niech mnie ktoś oświeci, jak się mają zadania z zał. Nr 6 do zadań z zał. Nr 3 ? Czy zadania polegające na przebudowie odcinków dróg krajowych (zał. Nr 3) mają być realizowane częściowo w ramach Programu LMN (zał .nr 6)? Chodzi o to, czy przebudowa DK25 ma polegać częściowo na zadaniach planowanych do realizacji w ramach Programu LMN zawartych w zał. Nr 6? A jeśli tak, to jak to się ma do oczekiwanej 2-jezdniówki GP na odcinku Ostrów-Kalisz?
Cały czas mam nadzieję, że zadania w ramach programu LMN dotyczące 25-ki znalazły się na liście z automatu, a w przypadku realizacji odcinka Ostrów-Konin z zał. nr.3, zadania dot. 25-ki z Programu LMN zostaną zweryfikowane. ???
Załącznik nr 3. Lista zadań polegających na przebudowie odcinków dróg krajowych
1. DK75 odc. Brzesko – Nowy Sącz 49,4 km
2. DK8 odc. Wrocław – Kłodzko 77,0 km
3. DK16 odc. Borki Wielkie – Mrągowo 16,6 km
4. DK25 odc. Ostrów Wielkopolski – Kalisz – Konin 64,0 km
RAZEM 207,0 km
Załącznik nr 6. Zadania planowane do realizacji w ramach Programu LMN (Likwidacja miejsc niebezpiecznych)
(Wybrałem tylko te zadania, które dotyczą naszej 25-tki):
Początek odcinka - Koniec odcinka - miejscowości - Rodzaj zadania
klasa ryzyka największa
212,050 - 297,426 - Pilich Kalisz - Budowa ciągu pieszo rowerowego
231,996 - 232,896 - Mikorzyn - Budowa lewoskrętów z pasem środkowym
295,042 - 295,258 - Kokanin - Przebudowa dwóch skrzyżowań z drogami powiatowymi Skarszew - Kokanin - Piotrów
294,900 - 295,300 - Siąszyce - Budowa lewoskrętu na skrzyżowaniu z drogą powiatową do m. Grochowy
293,800 - 294,000 - Kolonia Kokanin - Budowa lewoskrętu na skrzyżowaniu z drogą gminną do m. Czajków
291,500 - 291,800 - Russów - Budowa lewoskrętu na skrzyżowaniu z drogą powiatową 4595
klasa ryzyka bardzo duża
261,700 - 262,400 - Dąbroszyn Lisiec - Budowa chodnika
312,051 - 312,482 - Ociąż - Przebudowa skrzyżowania z drogą powiatową do m.Józefów
314,000 - 314,200 - Fabianów - Budowa lewoskrętu na skrzyżowaniu z drogą gminną
klasa ryzyka duża
267,000 - 268,950 - Siąszyce - Budowa ciągu pieszo rowerowego
272,900 - 273,150
273,500 - 273,615 - Biała Panieńska - Budowa chodnika
223,830 - 225,800 - Mikorzyn Honoratka - Budowa ciągu pieszo rowerowego
269,070 - 269,340 - Zosienki - Budowa chodnika
277,830 - 278,225
278,700 - 278,700 - Zbiersk - Budowa chodnika
328,580 - 330,000 - m. Kotowskie - Budowa chodnika
335,220 - 338,080 - Pawłów Chojnik - Budowa chodnika
267,238 - 267,600 - Rychwał - Przebudowa skrzyżowania do m. Jaroszewice Rychwalskie
289,400 - 289,600 - Witoldów - Przebudowa skrzyżowania z drogą powiatową do m. Wyganki
290,000 - 290,200 - Anielin - Przebudowa skrzyżowania z drogą gminną do m. Michałów
263,900 - 264,200 - Rychwał - Przebudowa skrzyzowania z ulicą Żurawin
Dobór zadań do Programu LMN nastąpił poprzez wybranie inwestycji, dla których zostały określone najwyższe klasy ryzyka (jako E2, E1 i D):
Klasa ryzyka - Koncentracja kosztów wypadków:
A-Bardzo mała; B-Mała; C- Średnia; D-Duża; E1-Bardzo duża; E2-Największa
Lista zadań Progranu LMN ma być każdego roku aktualizowana.
http://www.mir.gov.pl/media/8186/Zalacz ... 240815.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Przejrzałem w końcu te załączniki i mam pewne wątpliwości.
Proszę niech mnie ktoś oświeci, jak się mają zadania z zał. Nr 6 do zadań z zał. Nr 3 ? Czy zadania polegające na przebudowie odcinków dróg krajowych (zał. Nr 3) mają być realizowane częściowo w ramach Programu LMN (zał .nr 6)? Chodzi o to, czy przebudowa DK25 ma polegać częściowo na zadaniach planowanych do realizacji w ramach Programu LMN zawartych w zał. Nr 6? A jeśli tak, to jak to się ma do oczekiwanej 2-jezdniówki GP na odcinku Ostrów-Kalisz?
Cały czas mam nadzieję, że zadania w ramach programu LMN dotyczące 25-ki znalazły się na liście z automatu, a w przypadku realizacji odcinka Ostrów-Konin z zał. nr.3, zadania dot. 25-ki z Programu LMN zostaną zweryfikowane. ???
Załącznik nr 3. Lista zadań polegających na przebudowie odcinków dróg krajowych
1. DK75 odc. Brzesko – Nowy Sącz 49,4 km
2. DK8 odc. Wrocław – Kłodzko 77,0 km
3. DK16 odc. Borki Wielkie – Mrągowo 16,6 km
4. DK25 odc. Ostrów Wielkopolski – Kalisz – Konin 64,0 km
RAZEM 207,0 km
Załącznik nr 6. Zadania planowane do realizacji w ramach Programu LMN (Likwidacja miejsc niebezpiecznych)
(Wybrałem tylko te zadania, które dotyczą naszej 25-tki):
Początek odcinka - Koniec odcinka - miejscowości - Rodzaj zadania
klasa ryzyka największa
212,050 - 297,426 - Pilich Kalisz - Budowa ciągu pieszo rowerowego
231,996 - 232,896 - Mikorzyn - Budowa lewoskrętów z pasem środkowym
295,042 - 295,258 - Kokanin - Przebudowa dwóch skrzyżowań z drogami powiatowymi Skarszew - Kokanin - Piotrów
294,900 - 295,300 - Siąszyce - Budowa lewoskrętu na skrzyżowaniu z drogą powiatową do m. Grochowy
293,800 - 294,000 - Kolonia Kokanin - Budowa lewoskrętu na skrzyżowaniu z drogą gminną do m. Czajków
291,500 - 291,800 - Russów - Budowa lewoskrętu na skrzyżowaniu z drogą powiatową 4595
klasa ryzyka bardzo duża
261,700 - 262,400 - Dąbroszyn Lisiec - Budowa chodnika
312,051 - 312,482 - Ociąż - Przebudowa skrzyżowania z drogą powiatową do m.Józefów
314,000 - 314,200 - Fabianów - Budowa lewoskrętu na skrzyżowaniu z drogą gminną
klasa ryzyka duża
267,000 - 268,950 - Siąszyce - Budowa ciągu pieszo rowerowego
272,900 - 273,150
273,500 - 273,615 - Biała Panieńska - Budowa chodnika
223,830 - 225,800 - Mikorzyn Honoratka - Budowa ciągu pieszo rowerowego
269,070 - 269,340 - Zosienki - Budowa chodnika
277,830 - 278,225
278,700 - 278,700 - Zbiersk - Budowa chodnika
328,580 - 330,000 - m. Kotowskie - Budowa chodnika
335,220 - 338,080 - Pawłów Chojnik - Budowa chodnika
267,238 - 267,600 - Rychwał - Przebudowa skrzyżowania do m. Jaroszewice Rychwalskie
289,400 - 289,600 - Witoldów - Przebudowa skrzyżowania z drogą powiatową do m. Wyganki
290,000 - 290,200 - Anielin - Przebudowa skrzyżowania z drogą gminną do m. Michałów
263,900 - 264,200 - Rychwał - Przebudowa skrzyzowania z ulicą Żurawin
Dobór zadań do Programu LMN nastąpił poprzez wybranie inwestycji, dla których zostały określone najwyższe klasy ryzyka (jako E2, E1 i D):
Klasa ryzyka - Koncentracja kosztów wypadków:
A-Bardzo mała; B-Mała; C- Średnia; D-Duża; E1-Bardzo duża; E2-Największa
Lista zadań Progranu LMN ma być każdego roku aktualizowana.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Taki przebieg z punktu widzenia Kalisza byłby zupełnie bez sensu.kaliszanin2 pisze: A dlaczego Kalisz nie przyłączył się do tego łódzkiego lobbingu? Do Kalisza drogi by nie nagięto, ale przebieg Sieradz-Błaszki-Grabów-Antonin-Oleśnica, dużo bardziej korzystny dla Kalisza i Ostrowa (załatwiona S-ka do Wrocławia, bliżej do S-ki do Łodzi),
Krótko :
Nadal byłoby to po 30 km do S-ki.
Kalisz potrzebuje S-ki , która przebiega kilka km od centrum miasta i która załatwia nam jednocześnie obwodnice.
Perspektywa wybudowania takiej S-ki gdy 30 km dalej przebiega S8 byłaby ŻADNA.
Pomijam inne argumenty z punktu widzenia Wrocławia i Łodzi.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy