PKP Kalisz
Re: Kolej
Przemku nie wiem czy ta podnieta jest kierowana do mnie
Jeśli tak to mnie to nie podnieca podaje tylko informacje
Jeśli tak to mnie to nie podnieca podaje tylko informacje
Re: Kolej
Niekoniecznie do Ciebie Caspress, chociaż wiem, że jesteś miłośnikiem kolei i (używając młodzieżowego sformułowania) poniekąd Cię to pewnie "jara". Niemniej jednak najbardziej denerwuje mnie to, że media zamiast piętnować nieudolność PKP to się podniecają, że włoski złom za grube pieniądze bije rekordy prędkości, podczas gdy na linii Kalisz- Wrocław ludzie muszą się dziesięć razy przesiadać. Jeszcze trochę to poza pociągami i autobusami zaczną podstawiać też bryczki i drezyny, a w trosce o komfort i wygodę podróży puści się wszystko przez Poznań.Caspress pisze:Przemku nie wiem czy ta podnieta jest kierowana do mnie
Jeśli tak to mnie to nie podnieca podaje tylko informacje
Re: Kolej
Przemku ale przecież mamy komunistyczne media!
Przyległe rządowi więc na co liczysz??
Tak jest ze wszystkim bezrobocie ponad skale ale pokażą dumnego Donka że powstanie parę tyś miejsc pracy...
Przyległe rządowi więc na co liczysz??
Tak jest ze wszystkim bezrobocie ponad skale ale pokażą dumnego Donka że powstanie parę tyś miejsc pracy...
Re: Kolej
Bez przekąsu.
Tabor pod Y-ka byłby jeszcze droższy i równie ograniczony w jeżdżeniu.
Coś jest przepłacone gdy się kupuje powyżej ceny rynkowej - może znasz cenę rynkową P. bo ja nie , ale skoro tramwaj kosztuje 9 mln...
Tabor pod Y-ka byłby jeszcze droższy i równie ograniczony w jeżdżeniu.
Coś jest przepłacone gdy się kupuje powyżej ceny rynkowej - może znasz cenę rynkową P. bo ja nie , ale skoro tramwaj kosztuje 9 mln...
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Kolej
Wychodzi na to, że można było kupić taniej i w dodatku jeszcze wesprzeć polski biznes. Jestem przeciwny kupowaniu jakiś Pendolinów, zwłaszcza, że infrastruktura kolejowa w Polsce nie pozwala na zbyt wiele. W związku z tym takie składy będą mogły poruszać się tylko po nielicznych trasach, np. po CMK. Projekt Ygreka to dla mnie projekt przyszłościowy, nie tylko dlatego, że jestem Kaliszaninem, ale dlatego, że mógł by to być pozytywny akord w działaniach zmierzających do poprawy sytuacji polskiej kolei i wprowadzenia jej w XXI wiek. Bowiem jak na razie jedyne co się robi to kupuje strasznie drogie składy, do których polskie trasy nie są przystosowane.
Re: Kolej
Polskie firmy nie produkują składów zespolonych powyżej 200 km/h , max to 160 km/h więc nie możesz wesprzeć polskiego biznesu...<Przemek> pisze:Wychodzi na to, że można było kupić taniej i w dodatku jeszcze wesprzeć polski biznes. Jestem przeciwny kupowaniu jakiś Pendolinów, zwłaszcza, że infrastruktura kolejowa w Polsce nie pozwala na zbyt wiele. W związku z tym takie składy będą mogły poruszać się tylko po nielicznych trasach, np. po CMK. Projekt Ygreka to dla mnie projekt przyszłościowy, nie tylko dlatego, że jestem Kaliszaninem, ale dlatego, że mógł by to być pozytywny akord w działaniach zmierzających do poprawy sytuacji polskiej kolei i wprowadzenia jej w XXI wiek. Bowiem jak na razie jedyne co się robi to kupuje strasznie drogie składy, do których polskie trasy nie są przystosowane.
Składy Y-owe byłyby jeszcze bardziej nieprzystosowane do polskiej sieci , co mnie jako mieszkańca leżącego na Y Kalisza mało interesuje , ale dla mieszkańców dziesiątek miast byłyby kolejnym niepotrzebnym Pendolino
Po co budować/remontować linie jak CMK skoro nie ma się zamiaru jeździć tam z zakładaną prędkością ? To też jest wyrzucanie pieniędzy w błoto.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Kolej
Może inaczej, nie chodziło mi o zastępowanie włoskich Pendolino polskimi a la Pendolino. Chodziło mi raczej o to, że lepiej rozwijać infrastrukturę kolejową poprzez:
a) Zakup nowych, polskich, tradycyjnych pociągów, przystosowanych do średnich prędkości,
b) Modernizowanie linii kolejowych, ale nie takich jak CMK, tylko takich jak trasa z Wrocławia na Ostrów,
c) Budowa nowych linii tradycyjnych, ale również takich jak Y.
Jestem przeciwnikiem robienia czegoś od tyłu strony. Oto mi się głównie rozchodzi. To, że budowa Ygreka i zakup składów byłoby bardzo drogie to wiem, nie trzeba być ekspertem, żeby nawet się tego domyślać. Inna sprawa, że dla mnie Pendolino są teraz niepotrzebne. Najpierw wybudować Ygrek, połączyć ją z CMK plus zastanowić się nad ewentualnym rozszerzeniem tego układu, a dopiero potem kupować tak cholernie drogie składy.
a) Zakup nowych, polskich, tradycyjnych pociągów, przystosowanych do średnich prędkości,
b) Modernizowanie linii kolejowych, ale nie takich jak CMK, tylko takich jak trasa z Wrocławia na Ostrów,
c) Budowa nowych linii tradycyjnych, ale również takich jak Y.
Jestem przeciwnikiem robienia czegoś od tyłu strony. Oto mi się głównie rozchodzi. To, że budowa Ygreka i zakup składów byłoby bardzo drogie to wiem, nie trzeba być ekspertem, żeby nawet się tego domyślać. Inna sprawa, że dla mnie Pendolino są teraz niepotrzebne. Najpierw wybudować Ygrek, połączyć ją z CMK plus zastanowić się nad ewentualnym rozszerzeniem tego układu, a dopiero potem kupować tak cholernie drogie składy.
Re: Kolej
Ja Ci powiem ze na poczatku inwestuje sie w polaczenia miedzy glownymi miastami czyli Warszawa- Lodz- Poznan. Warszawa- gdansk warszawa - Krakow. I CMK LODZ-Czestochowa-Wroclaw. Nie buj nie buj remontu tez sie doczeka linia Ostrow Wroclaw i Kalisz Lodz tylko to bedzie w pozniejszym czasie, na pcozatku trzeba rozwinac infrastrukture miedzy duzymi miastami gdzie inwestuje sie duze pieniadze glownie w Warszawie a pozniej przechodza do innych wiekszych miast bo w przyszlosci to one beda zarabialy na te mniejsze by podniesc konkurencyjnosc, pamietajac ze to jest ostatnie rozdanie UE. Tak bylo wszedzie w Francji Hiszpanii i innych krajach. Pozdro
Re: Kolej
Pojedziemy do Lublina
-
- Użytkownik
- Posty: 10979
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Kolej
Trochę wieści z mojego ukochanego Poznania
http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001, ... #LokPozTxt" onclick="window.open(this.href);return false;
http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001, ... #LokPozTxt" onclick="window.open(this.href);return false;
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Kolej
Z dumą mogę stwierdzić, że miejsca w kaliskim dworcu PKS jest zdecydowanie więcej niż w poznańskim, a wielkość kaliskiego dworca PKP jest powiedzmy porównywalna z tym poznańskim! Nie wspominając już o funkcjonalności!
- damianfarba
- Użytkownik
- Posty: 1139
- Rejestracja: 17 cze 2012, o 10:46
- Lokalizacja: Majków
Re: Kolej
czyli brak pomyślunku doprowadza do klęsk, eh tak bywa
Nie znasz dnia ani godziny ! ..?
to czas kupić zegarek i kalendarz
to czas kupić zegarek i kalendarz
Re: Kolej
Ja osobiście odbieram to jako nieprawdopodobnie wielką klęskę miasta Poznania, chociaż w samym Poznaniu głosy na ten temat są podzielone. Może dlatego, że zbyt wiele ludzi ciągle przyzwyczajonych jest do bezguścia i mierności, nie wiem. W każdym razie cieszę się, że są jeszcze w Polsce takie dworce jak Wrocław Główny, które można było wspaniale odremontować, tak aby mogły służyć następnym pokoleniom. Mało kto wie, że pod betonowym sarkofagiem otulającym poznański stary dworzec znajduje się piękny pruski dworzec jeszcze z końca XIX wieku. Niestety od PKP nie można wymagać zbyt wiele, tym bardziej od prywatnego inwestora, który zamiast dworców z aneksem handlowym zrobił mega galerię handlową z mini aneksem dworcowym, z którego śmieje się pół Polski. Nie powiem żeby mnie to jakoś szczególnie raziło, w końcu z Poznania nie pochodzę, ale nie mogę oprzeć się wrażeniu, że ktoś odwalił kawał niezłej fuszerki a urzędnicy położyli niestety na tym łapę, co już nie jest problemem wyłącznym tego miasta, ale całego kraju.
Re: Kolej
Koniec połączeń Regionalnych z Wrocławia!
Nie wiem czy widzieliście nowy rozkład ale to jakiś śmiech...
Tak naprawdę zostało 1 połączenie Regio z Wrocławiem
Gdyby nie tak zwana linia Wrocław-Warszawa pytanie czyby był wgl. połączenie z Wrocławiem
Z Wrocławiem jedynie już tak naprawdę możemy się poruszać pociągami pospiesznymi PKP Intercity których niema tak dużo.
Jest ich 5 w tym roku jeden nocny doszedł.
A po za drogi PKP InterCity:
Oferta Prów:
Powrót IR Prosny czyli (Pociągu pospiesznego Prów) oczywiście weekendowo czyli tylko w Piątki i Niedziele
W Kaliszu o ok.19:30 -20:00
I Przerobienie weekendowego regio "Widawy" na normalny.
Czyli R "Widawa" kursuje od poniedziałku do piątku i w niedziele to cała oferta
Podsumowanie oferty PR:
Pos. -1 (Weekendowy)
Os. -1
Nie wiem czy widzieliście nowy rozkład ale to jakiś śmiech...
Tak naprawdę zostało 1 połączenie Regio z Wrocławiem
Gdyby nie tak zwana linia Wrocław-Warszawa pytanie czyby był wgl. połączenie z Wrocławiem
Z Wrocławiem jedynie już tak naprawdę możemy się poruszać pociągami pospiesznymi PKP Intercity których niema tak dużo.
Jest ich 5 w tym roku jeden nocny doszedł.
A po za drogi PKP InterCity:
Oferta Prów:
Powrót IR Prosny czyli (Pociągu pospiesznego Prów) oczywiście weekendowo czyli tylko w Piątki i Niedziele
W Kaliszu o ok.19:30 -20:00
I Przerobienie weekendowego regio "Widawy" na normalny.
Czyli R "Widawa" kursuje od poniedziałku do piątku i w niedziele to cała oferta
Podsumowanie oferty PR:
Pos. -1 (Weekendowy)
Os. -1
Re: Kolej
Do Wrocławia to by się w ogóle przydało zrobić całościowy remont torów jak również z niektórych miejscach postawić drugi tor, bo w ostatnim roku regularnie dochodziło tam do różnych dziwnych scen - np jazda na 3 przesiadki po 4,5 godzin. Masz rację Caspress, gdyby nie to, że jeździ tam jeszcze taki Baczyński czy inne IC to byłoby ciężko z połączeniem.
Re: Kolej
Tyle w temacie Wrocław
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-yUd-8ca ... e=youtu.be[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-yUd-8ca ... e=youtu.be[/youtube]