PKP Kalisz

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5013
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 16 mar 2011, o 17:30

też mam taką nadzieje.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 21 mar 2011, o 08:58

Kolejny news......

Tory tylko dla wybranych

"Puls Biznesu" pisze, że niektóre zapisy projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym zamiast zliberalizować rynek kolejowy i zwiększyć konkurencję na nim, mogą tylko umocnić pozycję firm z grupy PKP. Projekt przygotowało Ministerstwo Infrastruktury.

"Puls Biznesu" zauważa między innymi, że w dokumencie znajduje się zapis mówiący o tym, iż Urząd Transportu Kolejowego miałby możliwość odmowy dopuszczenia do infrastruktury kolejowej przewożnika, który "w istotnym stopniu powodowałby zmniejszenie rentowności usługi publicznej realizowanej na określonej linii".

Ekspert rynku kolejowego Adrian Furgalski uważa, że jest to niefortunny zapis, który usankcjonuje monopol PKP Intercity na liniach z Warszawy do Gdańska czy Krakowa. Chodzi o to, by kolejowej firmie opłacało się wprowadzić na nie kosztowne pociągi Pendolino.

Za Onet Biznes.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
Crossmen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 589
Rejestracja: 3 paź 2008, o 10:40
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Crossmen » 21 mar 2011, o 09:40

A myślałem, że mnie zdwiwiła dzisiaj temat prywatyzacji PKP Cargo, ale jednak się myliłem.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 23 mar 2011, o 20:35

Akturat PKP Cargo to fenomen na skalę całego PKP. Z tego co się orientuję to jest to jedyna spółka z grupy PKP przynosząca zyski po tak głębokiej restrukturyzacji. To jest na pewno plus dla Cargo. Przecież oni nie tylko zajmują się przewozami towarowymi. Chociażby wynajmują lokomotywy PR itd.

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 23 mar 2011, o 21:52

Przypomnę niektórym forunowiczom, że po naszych kaliskich torach jeżdziły takie ,,kosmiczne'' pojazdy. Do Kalisza tylko i ani cm dalej :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Potem samorząd wojewódzki ,,podmienił'' je nam na ... dziury w rozkładzie :wink:

cheetah
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 518
Rejestracja: 3 wrz 2010, o 21:44
Lokalizacja: Czaszki/Mokotów

Nieprzeczytany post autor: cheetah » 24 mar 2011, o 13:10

Pierwsze pociągi Kolei Wielkopolskich mają ruszyć na tory na początku czerwca. Tym razem nie powinno być opóżnień, bo przewożnik dostał wreszcie certyfikat bezpieczeństwa.


Koleje Wielkopolskie miały wystartować już w grudniu zeszłego roku. Póżniej mówiło się, że wyruszą w marcu. Za każdym razem na przeszkodzie stawał jednak brak certyfikatu bezpieczeństwa (musi go posiadać każdy przewożnik, inaczej nie może działać). Dopiero w ostatnich dniach spółka dostała certyfikat, wydany przez Urząd Transportu Kolejowego.

- Dostaliśmy też pismo od PKP Polskie Linie Kolejowe, dopuszczające nas do korzystania z torów. Teraz nic nie stoi już na przeszkodzie, żebyśmy ruszyli od 1 czerwca - zapowiada Włodzimierz Wilkanowicz, prezes Kolei Wielkopolskich.

Koleje Wielkopolskie stworzył samorząd wojewódzki. Spółka ma stanowić "nową jakość" na wielkopolskich torach i stopniowo zastępować zadłużone Przewozy Regionalne, które wożą pasażerów obecnie. Na początek nowy przewożnik przejmie wszystkie linie niezelektryfikowane, m.in. z Poznania do Wągrowca i Wolsztyna. - Pozostały nam jeszcze uzgodnienia w sprawie rozkładu. Nasze pociągi po prostu wskoczą w miejsce tych uruchamianych przez Przewozy Regionalne - tłumaczy Wilkanowicz.

Ceny biletów będą identyczne jak do tej pory. Od grudnia Koleje Wielkopolskie chcą też przejąć jedną z linii zelektryfikowanych - prawdopodobnie do Gniezna. Będą tam jeżdzić używane pociągi elektryczne, które przewożnik kupił w zeszłym roku.

Docelowo Koleje Wielkopolskie mają zastąpić Przewozy Regionalne przynajmniej na połowie linii regionalnych w województwie. Poza szynobusami i używanymi pojazdami nowy przewożnik będzie korzystać także z 22 nowych pociągów elektrycznych od Pesy, które zaczną trafiać do Wielkopolski w połowie przyszłego roku.

Więcej... http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001, ... z1HWCA7Hah

Awatar użytkownika
Crossmen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 589
Rejestracja: 3 paź 2008, o 10:40
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Crossmen » 24 mar 2011, o 16:13

I co z tego jak w Kaliszu będziemy zdani na to co PKP puści.

cheetah
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 518
Rejestracja: 3 wrz 2010, o 21:44
Lokalizacja: Czaszki/Mokotów

Nieprzeczytany post autor: cheetah » 24 mar 2011, o 17:49

Crossmen pisze:I co z tego jak w Kaliszu będziemy zdani na to co PKP puści.
Może w przyszłości będzie szansa na jakiś mały składzik z Poznania do Kalisza. Póki co jednak rzeczywiście nie ma na co liczyć.

A tymczasem Opatówek bierze sprawy w swoje ręce:

Czy gmina Opatówek przejmie dworzec i przyległe drogi od Polskich Kolei Państwowych i wyremontuje zniszczony budynek? Negocjacje w tej sprawie trwają już od dwóch lat. "W tej chwili jest to marna wizytówka naszej gminy" - mówi Radiu Centrum radny Damian Jakóbczak:
"Dworzec PKP jest w bardzo złym stanie, ponieważ od wielu lat nie był remontowany, a jest on wciąż użytkowany przez podróżnych, choćby zamiejscowych nauczycieli prowadzących w naszych szkołach zajęcia i wykłady. Tak naprawdę nikt nie mówi, że jest to dworzec PKP, tylko jest to dworzec w Opatówku."
"Jest wola zarówno ze strony samorządu, jak i Polskich Kolei Państwowych, aby przekazać nam budynek dworca. Jednak obecnie trwają prace związane z porządkowaniem sytuacji prawnej dotyczącej gruntów i budynku. Mamy nadzieję, że po ich uregulowaniu, obiekt zostanie przekazany gminie Opatówek."
- dodaje wójt gminy Sebastian Wardęcki. Włodarze Opatówka będą starać się, by budynek dworca przejąć nieodpłatnie. "Jest to oczywiście kwestia negocjacji, ale jesteśmy dobrej myśli, bo wiadomo, że dworzec ten wymaga remontu i nakładów finansowych."- dodał wójt Wardęcki.

http://rc.fm/polityczne/chca-przejac-dworzec.html

cheetah
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 518
Rejestracja: 3 wrz 2010, o 21:44
Lokalizacja: Czaszki/Mokotów

Nieprzeczytany post autor: cheetah » 29 mar 2011, o 13:48

Czy w tym przypadku "okolice" Ostrowa to także Kalisz, czy Kalisz został pominięty w tych planach?


Spółka Koleje Wielkopolskie, z myślą o której województwo wielkopolskie zakupiło 22 szynobusy i zawarło umowę na kupno kolejnych pociągów elektrycznych, nie ma ... maszynistów.

Nikt nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie , jak od czerwca będzie wyglądała komunikacja kolejowa w okolicach Leszna, Jarocina, Ostrowa i Zbąszynka. W tej części województwa "marszałkowskie" szynobusy miały jeżdzić w pierwszej kolejności i zapewnić mieszkańcom połączenia, dzięki którym mogliby oni dojechać do pracy także do Poznania. (...)

http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/83 ... d38c,1,3,8

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5013
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 29 mar 2011, o 15:24

nie wiem czy już to było ale macie : D
http://www.zyciekalisza.pl/?str=116&id=95027
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 29 mar 2011, o 17:56

Łódż działa i to sprawnie :lol:

Obrazek

Poinformował o tym w poniedziałek w Łodzi minister infrastruktury Cezary Grabarczyk. Szef resortu uczestniczył w podpisaniu umowy o współpracy przy realizacji inwestycji między władzami Łodzi, PKP S.A. i PKP Polskie Linie Kolejowe.

Sprawdż notowania prezydent Łodzi

Grabarczyk uważa, że łódzka inwestycja ma ogromne znaczenie dla rozwoju w naszym kraju Kolei Dużych Prędkości (KDP). Przypomniał, że przez Łódż ma prowadzić w przyszłości tzw. "linia Y", prowadząca z Warszawy do Łodzi, gdzie rozdzieli się na dwie odnogi - do Poznania i Wrocławia. Trasa ma mieć długość ok. 450 km, a pociągi będą mogły po niej jechać z prędkością do 350 km/godz.

Szef resortu jest przekonany, że takie inwestycje jak łódzka przekonają "niedowiarków" do tego, że kolej ma przyszłość.

W podobnym tonie o łódzkiej inwestycji wypowiadał się prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Zbigniew Szafrański. Podkreślił, że tylko "schowanie dworca pod ziemię" umożliwi jej realizację, bo Kolei Dużych Prędkości nie można byłoby puścić przez centrum miasta.

Projekt przebudowy dworca Łódż Fabryczna i okolic zakłada m.in. wybudowanie kilkanaście metrów pod ziemią torów i czterech peronów, skąd będą odjeżdżać konwencjonalne składy obsługujące połączenia aglomeracyjne, regionalne i dalekobieżne oraz pociągi dużych prędkości, które mają jeżdzić z Warszawy przez Łódż do Poznania i Wrocławia.

Ponadto mają powstać wielopoziomowe parkingi i tunel doprowadzający tory do dworca. Szacowany koszt tej części inwestycji to ponad 2 mld zł.

Realizowana przez miasto część projektu ma kosztować w sumie 595 mln. Za te pieniądze ma powstać m.in.: podziemny dworzec autobusowy i trzypoziomowy parking oraz nowy układ komunikacji tramwajowej i drogowej wokół dworca kolejowego. Ma on stać się węzłem przesiadkowym komunikacji publicznej dla całej aglomeracji łódzkiej.

http://www.portalsamorzadowy.pl/inwestycje/,15154.html
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 30 mar 2011, o 18:05

Dla Kalisza budowa tunelu pod centrum Łodzi to bardzo dobra informacja. Po wybudowaniu tego krótkiego, ale jakże drogiego łącznika podróż między Kaliszem, a Warszawą skróci się o jakieś 25 minut.

cheetah
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 518
Rejestracja: 3 wrz 2010, o 21:44
Lokalizacja: Czaszki/Mokotów

Nieprzeczytany post autor: cheetah » 30 mar 2011, o 18:34

szymkalisz pisze:Dla Kalisza budowa tunelu pod centrum Łodzi to bardzo dobra informacja. Po wybudowaniu tego krótkiego, ale jakże drogiego łącznika podróż między Kaliszem, a Warszawą skróci się o jakieś 25 minut.
Czyli jeszcze i tak będzie nieco dłuższa niż 10 lat temu bez tunelu, ale zawsze to jakieś pocieszenie... :wink:

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 31 mar 2011, o 19:20

[Po] [pr] Koleje Wielkopolskie od czerwca na torach?http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001, ... orach.html

http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artyk ... d=89632387
Po] [pr] Koleje Wielkopolskie nie wyjadą w czerwcu? potrzebują 70 maszynistów i konduktorów

http://www.gloswielkopolski.pl/fakty24/ ... ,id,t.html

Koleje Wielkopolskie nie wyjadą w czerwcu?

Koleje Wielkopolskie potrzebują 70 maszynistów i konduktorów
Robert Domżał
2011-03-29 08:45:05, aktualizacja: 2011-03-29 11:49:20
Spółka Koleje Wielkopolskie, z myślą o której województwo wielkopolskie
zakupiło 22 szynobusy i zawarło umowę na kupno kolejnych pociągów
elektrycznych, nie ma ... maszynistów.

Setki milionów złotych kosztowały szynobusy, blisko pół miliarda złotych
trzeba będzie wydać na pociągi elektryczne, jakie zamówił Wielkopolski Urząd
Marszałkowski. A na kilka tygodni przed trzecim już terminem uruchomienia
przewozów przez powołaną przez marszałka spółkę Koleje Wielkopolskie okazuje
się, że nie ma ona maszynistów i konduktorów.

Jeszcze niedawno urzędnicy twierdzili, że pracowników pozyskają od Przewozów
Regionalnych. Ale kolejarze wcale nie zamierzają zmieniać pracodawcy, który
zresztą sam ma problemy kadrowe.
- Potrzebujemy 470 maszynistów. Obecnie zatrudniamy ich około czterystu.
Braki kadrowe uzupełniamy nadgodzinami osób zatrudnionych - mówi Tomasz
Andrzejewski rzecznik Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

Szkolenie maszynisty trwa 18 miesięcy. Skąd zatem Urząd Marszałkowski weżmie
pracowników? Urząd zapewnia, że nie zatrudni maszynistów spoza Polski.

- Podkupywać pracowników też nie będziemy. Osób, które chciałyby podjąć
pracę, ale zostały zwolnione dyscyplinarnie, również nie zatrudnimy. Ale
głowę daję, że termin czerwcowy jest realny. Ale jeśli będą przeszkody,
przyznam się do błędu - wyjaśnia wicemarszałek Jankowiak.

Urząd Marszałkowski zaczął rozmowy ze spółką, której jest współudziałowcem,
czyli Przewozami Regionalnymi, o wynajęciu pracowników. Tych zatrudni w
innej swojej spółce, czyli Kolejach Wielkopolskich, konkurencyjnych do PR.
Wypożyczeni mają być też konduktorzy, kasy biletowe, a panie zapowiadające
pociągi PR za dodatkową opłatą również zapowiedzą przyjazdy i odjazdy
składów "marszałkowskich".

Jaka będzie marża Przewozów Regionalnych?
- Jeśli wynajmiemy pracowników, to na takich zasadach, by na tym zarobić -
mówią kolejarze z PR. - Nie będziemy hamować uruchamiania nowej spółki,
ponieważ w razie niepowodzenia, winę i tak zrzucono by na nas - tłumaczy
Mateusz Żmuda, dyrektor WZPR.

Za pociągi zamówione na rok bieżący Przewozy Regionalne otrzymają z budżetu
Wielkopolski 102 mln 200 tys. zł.

Jeśli marszałkowi nie uda się pozyskać pracowników, nowa spółka ma "tylko"
opiekować się szynobusami i pociągami elektrycznymi, bo Przewozy Regionalne
nie robiły tego starannie.

Już teraz Koleje Wielkopolskie odpowiadają za serwisowanie szynobusów.
Wczoraj spółka podstawiła 14 sprawnych pojazdów, choć winno ich być 19.
Zdarzało się, że było tylko 10 szynobusów nadających się do jazdy. Spółka ma
płacić kary za szynobusy, których nie podstawiła w tym roku. - Wiem, że są
trudności. Przewożnik, czyli PR musi wykazać, za co naliczył kary, bo
niektóre szynobusy stoją od sierpnia ubiegłego roku - wyjaśnia Wojciech
Jankowiak.


Autor: "RB287" <[email protected]>
Data: 29 marca 2011 14:37:10
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artyk ... d=89646159
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 31 mar 2011, o 21:40

cheetah pisze:
szymkalisz pisze:Dla Kalisza budowa tunelu pod centrum Łodzi to bardzo dobra informacja. Po wybudowaniu tego krótkiego, ale jakże drogiego łącznika podróż między Kaliszem, a Warszawą skróci się o jakieś 25 minut.
Czyli jeszcze i tak będzie nieco dłuższa niż 10 lat temu bez tunelu, ale zawsze to jakieś pocieszenie... :wink:
Jakieś zawsze.
65 minut Łódż - Warszawa
10 minut w Łodzi
103 minuty Łódż Kaliska - Kalisz (najszybsze połączenie: REGIO)
w sumie: 178 minut do Warszawy = 2 godz. 58 minut.

W 97-98: 3.10 czyli w porównaniu z 1998 - będziemy jechać poniżej 3 godzin, szybciej o 12 minut. To ponad półtorej godziny prędzej niż teraz.

cheetah
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 518
Rejestracja: 3 wrz 2010, o 21:44
Lokalizacja: Czaszki/Mokotów

Nieprzeczytany post autor: cheetah » 1 kwie 2011, o 00:11

A skąd wziąłeś taki wynik między Łodzią a Warszawą? Dawno pociągami nie jeżdziłem, ale do 65 minut chyba jeszcze nie zeszły :?:

Awatar użytkownika
Crossmen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 589
Rejestracja: 3 paź 2008, o 10:40
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Crossmen » 1 kwie 2011, o 00:37

Kalisz- Warszawa TLK to około 4h 20 min przy dobrej pogodzie bo oczywiście przy 1 cm śniegu wynik poprawiają na niekorzyść oczywiście.

Warszawa- Łódż Kaliska to 2h 30 min raczej niezależnie od pogody.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 1 kwie 2011, o 22:34

Linia ta jest w trakcie modernizacji na 160 (etap 2).
http://www.plk-sa.pl/linie-kolejowe/kolej-na-euro-2012/
środkowy film. Gdzieś widziałem wersję 68 minut.

Pociąg między Łodzią, Warszawą jeżdzi tak długo właśnie przez remont. Najszybciej teraz jest 1.52 do Warszawy i 1.40 do Łodzi (Fabrycznej)

cheetah
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 518
Rejestracja: 3 wrz 2010, o 21:44
Lokalizacja: Czaszki/Mokotów

Nieprzeczytany post autor: cheetah » 1 kwie 2011, o 23:50

Myślę, że jeżeli czas przejazdu zamknie się w 1.20 to będzie i tak dobrze. Zobaczymy za rok :wink:

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 2 kwie 2011, o 09:32

Jeżdżąc id lat trasą ,,14''- tki zauważyłem , że dużo czasu tracą pociągi na kaliskich ,,pętelkavh''. Rozumiem, ze ,,za cara'' mogły one być potrzebne. Jednak wqspółczesne lokomotywy pewnie swietnie by sobie radziły po prostej trasie i to nawet ,,pod górkę''? Tylko czy obecnie możliwe by było wyprostowanie torów?

ODPOWIEDZ