Węzeł autobusowy
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Węzeł autobusowy
Ja także się zgadzam z chłopakami
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Węzeł autobusowy
Dziękuję koledzy za wypowiedzenie się<Przemek> pisze:Ja podtrzymuje swoje zdanie, ktore jak widze, wyrazilem juz przeszlo 1,5 roku temu. Mianowicie, najwazniejsze dla nas powinno byc odpowiednie zorganizowanie terenu na Plantach, placu sw. Jozefa, placu Kilinskiego az do Warszawskiej oraz placu z fontanna. To powinny byc miejsca reprezentacyjne, niestety tak do konca nie jest. Duza przestrzen placu Kilinskiego w moim odczuciu nie powinna byc marnowana na zadne wezly. Jesli juz mamy myslec o komunikacji w centrum, to tylko o przystankach przelotowych, nie zadnych tego typu inwestycjach. Niestety, ale czasy, kiedy czerwony ogorek mial swoj przystanek na placu Bohaterow Stalingradu, a z Nowego Rynku odjezdzalo kilka roznych PKSow, juz minely.
Oczywiscie, nie ulega watpliwosci, ze problem efektywnej komunikacji miejskiej pozostaje nierozwiazany, ale to jest inna kwestia i o tym nalezy rozmawiac. Natomiast w tej kwestii ja nie widze sensu nad dalsza dyskusja. Miejsce na petle i wezly nie jest w srodku historycznego centrum
Chodź nie będę rozczarowywał że troszkę się zawiodłem.
Kiedy planowałem węzeł na plantach stwierdziliście że niema sensu zabierać ostatnich zielonych terenów w centrum i ich rozjeżdżać dziś patrząc na tamte plan mam również takie same zdanie.
Jednak odnosząc się do tego najnowszego projektu...
Pozwolę nieco sprostować/odpowiedzieć na zdanie Przemka bo jako jedyny postanowił się rozpisać.
Zgadzam się po części że powinno być to miejsce reprezentacyjne jednak nie wiem co masz konkretnie na myśli.Mianowicie, najwazniejsze dla nas powinno byc odpowiednie zorganizowanie terenu na Plantach, placu sw. Jozefa, placu Kilinskiego az do Warszawskiej oraz placu z fontanna. To powinny byc miejsca reprezentacyjne
Rewitalizacje tych terenów? Umówmy się najpierw trzeba przeprowadzić rewitalizacje ścisłe centrum przy samym ratuszu można połamać se nogi a zabytkowych uliczek tam nie brakuje.
W takim tempie to nie wiem kiedy dojdziemy do rewitalizacji tych terenów miało być całe centrum skupili się na jednym podwórku następnie zmienili plan na domofon ciekawe czy to już chociaż zrobili.
Obecnie ta duża przestrzeń na pl. Kilińskiego tak naprawdę się tylko marnuje i jest nieużywana.Duza przestrzen placu Kilinskiego w moim odczuciu nie powinna byc marnowana na zadne wezly. Jesli juz mamy myslec o komunikacji w centrum, to tylko o przystankach przelotowych, nie zadnych tego typu inwestycjach.
Zarazem tą koncepcję nie nazwałbym do końca "węzłem" jest to po prostu przystanek przelotowy w wersji wyspy.
Dzięki odpowiedniemu przemalowaniu tego dużego terenu powstałaby możliwość skomunikowania autobusów wariantu PL. Kilińskiego a Parczewskiego/Babina a ich trasy zbytnio by się nie zmieniły.
W wypadku autobusów jadących z Parczewskiego np: 1 jego trasa wydłużyła by się jedynie o 100m
A w wypadku relacji powrotnej czy chcącej skręcić w Babina trasa wydłużyła by się o 200m
Pasażerowie tak naprawdę nie poczuliby wydłużonej trasy.
A inwestycją bym tego do końca nie nazwał...
Tak naprawdę trzeba troszkę kostki a mamy zapewne jej wiele po Górnośląskiej a reszta to przeniesienie wiat z pl. Kilińskiego ewentualnie kiosku bądź innych obiektów.
A reszta to po prostu odpowiednie przemalowanie jezdni.
Tak ja napisałem w odpowiedzi na cytat wyżej jest to tak naprawdę przystanek wyspa nie węzeł.Natomiast w tej kwestii ja nie widze sensu nad dalsza dyskusja. Miejsce na petle i wezly nie jest w srodku historycznego centrum
Umówmy się plac Kilińskiego jest jedną z głównych ulic sieci naszych dróg.. Miejsce na petle i wezly nie jest w srodku historycznego centrum
Więc niema sensu porównywać tego miejsca do Zamkowej czy Śródmiejskiej
Re: Węzeł autobusowy
dokładnie, węzły w centrum są w sumie nawet niepotrzebne... zbędne psucie estetyki...
Re: Węzeł autobusowy
Czy jest on niepotrzebny tutaj mógłbym się kłócićANewDay pisze:dokładnie, węzły w centrum są w sumie nawet niepotrzebne... zbędne psucie estetyki...
Niestety od 3 lat regularnie jeżdżę i wracam z centrum.
Wcześniej kiedy regularnie nie korzystałem z komunikacji w tej okolicy również na nią nie narzekałem.
O ile wyjechanie z mojego osiedla jest dobre czyli z Widoku/Podmiejskiej.
O tyle powrót na niego jest już nieco cięższy.
Umówmy się dzisiaj centrum dzieli się głównie na wariant 1 (Parczewskiego/Babina) wariant 2 (Pl. Jana Pawła 2)
I tylko połączenie tych 2 wariantów pozwoli stworzyć liczne połączenia z centrum
Re: Węzeł autobusowy
Tutaj trafiłeś w sedno, ale zamiast tworzyć skomplikowane węzły w zabytkowym śródmieściu, można po prostu wszystkie linie puścić jednym ciągiem, tj. ulicami Parczewskiego i Babiną.Caspress pisze: O ile wyjechanie z mojego osiedla jest dobre czyli z Widoku/Podmiejskiej.
O tyle powrót na niego jest już nieco cięższy.
Umówmy się dzisiaj centrum dzieli się głównie na wariant 1 (Parczewskiego/Babina) wariant 2 (Pl. Jana Pawła 2)
I tylko połączenie tych 2 wariantów pozwoli stworzyć liczne połączenia z centrum
W ten sposób swego rodzaju „węzłem” byłyby przelotowe przystanki ww. ciągu. Więcej szczegółów znajdziesz w tym wątku:
http://www.inwestycje.kalisz.pl/viewtop ... =36&t=2908" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Węzeł autobusowy
Jeszcze jedna z moich propozycji...
W ostatnich latach głośno mówi się o usunięciu rynku z nowego rynku...
Mówi się tam przede wszystkim o parkingu nadziemnym/podziemnym.
Jednak warto zwrócić uwagę na wielkość tego terenu która jest po prostu za duża na jeden czy 2 obiekty.
Więc o to moja propozycja na zmniejszenie objętości tego terenu.
Zarazem znalazło się tam miejsce na przystanek...
W mojej opinii zjeżdżać mogłyby nawet na niego PKSy z WP
W ostatnich latach głośno mówi się o usunięciu rynku z nowego rynku...
Mówi się tam przede wszystkim o parkingu nadziemnym/podziemnym.
Jednak warto zwrócić uwagę na wielkość tego terenu która jest po prostu za duża na jeden czy 2 obiekty.
Więc o to moja propozycja na zmniejszenie objętości tego terenu.
Zarazem znalazło się tam miejsce na przystanek...
W mojej opinii zjeżdżać mogłyby nawet na niego PKSy z WP
-
- Użytkownik
- Posty: 10980
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Węzeł autobusowy
Caspress czasami mi zupełnie ręce opadają na twoje propozycję. Kuźwa proponujesz kosztem Nowego Rynku nową drogę? To my dyskutyjemy jak zmniejszyć ruch samochodów osobowych w śródmieściu, a Ty chcesz go zwiększać? Można się załamać. Czekam na twoją propozycję zrobienia jezdni dwupasmowej na odcinku od mostu kamienego do domu towarowego. A także zrobienie dużego prakingu pod ratuszem, bo tyle terenu się marnuje.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Węzeł autobusowy
K-man nie każdy powiela twoje zdaniem w każdym temacie.K-man pisze:Caspress czasami mi zupełnie ręce opadają na twoje propozycję. Kuźwa proponujesz kosztem Nowego Rynku nową drogę? To my dyskutyjemy jak zmniejszyć ruch samochodów osobowych w śródmieściu, a Ty chcesz go zwiększać? Można się załamać. Czekam na twoją propozycję zrobienia jezdni dwupasmowej na odcinku od mostu kamienego do domu towarowego. A także zrobienie dużego prakingu pod ratuszem, bo tyle terenu się marnuje.
No ale jest jeszcze jeden wariant...
wymagał by budowy jedynie tylko 2 jezdni na plantach
To raczej nie powinno zwiększyć ruchu w centrum ponieważ generalnie służy tylko do nawracania.
No i oczywiście w takim wypadku autobusy z wariantu JP2 by nawracały.
A o PKS można zapomnieć.
-
- Użytkownik
- Posty: 10980
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Węzeł autobusowy
Miałeś na myśli, chyba "podziela" a nie powiela. Ja też nie krytykuje wszystkiego co robisz, ale w ten projekt to bzdura do kwadratu. Cywylizowany świat odchodzi od takich praktyk, a Ty wyskakujesz z projektami żywcem z PRL-u.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Węzeł autobusowy
Kiedyś jeszcze zrobiłem coś takiego ale zapomniałem wrzucić
Re: Węzeł autobusowy
Ale to nie jest węzeł
Re: Węzeł autobusowy
Zgadza się ale spełniałby rolę przystanku który łączyłby wariat JP2 i Parczewskiego
Re: Węzeł autobusowy
Nie spełniałby.Caspress pisze:Zgadza się ale spełniałby rolę przystanku który łączyłby wariat JP2 i Parczewskiego
Re: Węzeł autobusowy
niby dlaczego?MIKI pisze:Nie spełniałby.Caspress pisze:Zgadza się ale spełniałby rolę przystanku który łączyłby wariat JP2 i Parczewskiego
Re: Węzeł autobusowy
A jak sobie to wyobrażasz? Chciałbyś tam zmieścić wszystkie autobusy z Parczewskiego i JPII?
Re: Węzeł autobusowy
Dla chcącego nic trudnego
W większych miastach jeździ o wiele więcej autobusów i jakoś problemów niema
W większych miastach jeździ o wiele więcej autobusów i jakoś problemów niema
Re: Węzeł autobusowy
Miejsce na węzeł jest oczywiście fatalne. W tym miejscu powinno się zadbać o jakiś reprezentatywny wystrój, restaurację otoczenia, a nie upychać autobusy. Z resztą podkreślaliśmy to już wyżej.
Re: Węzeł autobusowy
Mijają kolejne miesiące a problem komunikacji w centrum do dziś nie rozwiązany.
W ostatnim czasie śledziłem rozwiązania z postępowego zachodu...
I powiem wam że jestem w szoku w wielu miejscach autobusy wjeżdżają na zabytkowe place.
Jednak nie będę się na ten temat zbytnio rozpisywał...
Każdy chwali sobie tzw. rozwiązania zachodnie.
To K-man tym razem mam coś z Holandii a nie rodem z PRLu
Mówię tutaj o tym aka łączniku nowego rynku z plantami.
Tutaj zaprosiłbym was na wycieczkę do Holandii do miasta Groningen jest to miasto liczące ok 190tyś mieszkańców.
Piękne centem jest również odgrodzone pięknymi rzekami jak niegdyś centralny Kalisz.
Przy jednej z tych rzek znajduję się również pas zieleni w stylu plant.
Co prawda jest on nieco mniejszy no ale coś w tym stylu
Co ciekawe na paru łącznikach na ich plantach zastosowano aż 2 ronda.
Nie są to takie zwykłe ronda ponieważ przez środek kursują autobusy wraz oczywiście z przystankiem na tym rondzie.
Tak to się prezentuje:
W ostatnim czasie śledziłem rozwiązania z postępowego zachodu...
I powiem wam że jestem w szoku w wielu miejscach autobusy wjeżdżają na zabytkowe place.
Jednak nie będę się na ten temat zbytnio rozpisywał...
Każdy chwali sobie tzw. rozwiązania zachodnie.
To K-man tym razem mam coś z Holandii a nie rodem z PRLu
Mówię tutaj o tym aka łączniku nowego rynku z plantami.
Tutaj zaprosiłbym was na wycieczkę do Holandii do miasta Groningen jest to miasto liczące ok 190tyś mieszkańców.
Piękne centem jest również odgrodzone pięknymi rzekami jak niegdyś centralny Kalisz.
Przy jednej z tych rzek znajduję się również pas zieleni w stylu plant.
Co prawda jest on nieco mniejszy no ale coś w tym stylu
Co ciekawe na paru łącznikach na ich plantach zastosowano aż 2 ronda.
Nie są to takie zwykłe ronda ponieważ przez środek kursują autobusy wraz oczywiście z przystankiem na tym rondzie.
Tak to się prezentuje:
- damianfarba
- Użytkownik
- Posty: 1139
- Rejestracja: 17 cze 2012, o 10:46
- Lokalizacja: Majków
Re: Węzeł autobusowy
to się nazywa porządnie przemyślana inwestycja
Nie znasz dnia ani godziny ! ..?
to czas kupić zegarek i kalendarz
to czas kupić zegarek i kalendarz
Re: Węzeł autobusowy
Tak myślałem i myślałem i wymyśliłem projekt który zakładałby, nie budowę węzła a jedynie przeniesienie przystanków dzięki którym otrzymalibyśmy niesamowity efekt w postaci praktycznie scalenia autobusów wariantów Plany a JP2.
Pod lupę wziąłem miejsca w których spotyka się najwięcej linii autobusowych padło oczywiście na Plac Kilińskiego mój projekt zakładał by przeniesienie przystanków na pl. Klińskiego za skrzyżowanie z Babina patrząc od strony centrum...
Pewnie zarzucicie mi brak miejsca na zatokę oraz wiatę, nie kochani miejsce jest, tak wygląda to dziś
Wnioski:?
Sporawą część chodnika zajmuje dziś płatny zdezelowany parking z płyt chodnikowych z wysokim krawężnikiem myślę że w przyszłości sytuacja ta się zmieni i powstanie tam zwykły parking z asfaltu bądź innej kolorowej kostki...
A gdyby tak dziś przekształcić po 5 miejsc parkingowych z obu stron zrobić zatokę?
Co prawda nie każdy przystanek musi mieć wiatę w tym wypadku niema miejsca żeby wiata stanęła na wysokości zatoki związku z czym proponowałbym by wiata stanęła przed lub za zatoką, takie praktyki są również prowadzone na zachodzie.
Czyli miejsce na przystanek jest dzięki takiemu rozwiązaniu na przystankach stawały by takie linie jak: 1,1A,1B,2,6,10,11,13,15,18,19,19E,22 oraz 12 i 12K w jedną stronę jak to jest dziś.
Przeniesiony przystanek zacząłby praktycznie obsługiwać wszystkie linie autobusowe tzw. wariantu Plany,JP2
Przystanek w takiej formie jedynie nie obsługiwałby linii z aktualnego przystanku takich jak: 3ujki, 7udemka która oferuje po 2 kursy na stronę oraz powrotnych relacji 12nastek
Jednak związku z takimi atutami myślę że spokojnie można by przetrasować 3ujki oraz 7demkę przez Nowy Rynek-3Maja-Pl. Klińskiego
Również powrotną relacje 12nastek przez 3 maja.
I w taki o to sposób rozwiązałby się problem skomunikowania linii autobusowych w centrum który na swój sposób można nazwać węzłem CENTRUM a nie węzłem centrum w dzielnicy Piskorzewie na dawnej zajezdni KLA
P.S dodatkową zaletą jest również bliskie przejście dla pieszych bo na przykład złośliwa 6 jeździ w odwrotnym kierunku na zachodni Kalisz
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Jeżeli nazywać by to węzłem po za samym skomunikowaniem autobusów można by tutaj też ściągnąć inne linie jednak jeżeli chodzi o to to prosiłbym oddzielny komentarz na ten temat....
Przez planty przejeżdżają również autobusy linii 16 oraz 17 jednak się na nich nie zatrzymują ponieważ wcześniej skręcają w stronę tęczy a gdyby tak ożywić 3 Maja i przetrasować je właśnie przez planty - pl. Klińskiego - 3 Maja ??
Jeżeli mamy już węzeł to zamiast skryte węzła miejskiego mógłbym powstać węzeł podmiejski swojego rodzaju dworzec autobusowy Śródmieście
Mam tu namyśli oczywiście umierający PKS oraz prywatnych przewoźników większość usług PKS Kalisz świadczy na terenie powiatu Kaliskiego oraz dalej, A jego głównym szlakiem komunikacyjnym Wojska Polskiego tak też większość autobusów kursuje w dojść bliskiej odległości od centrum, od przystanku Kosmos na Wojska Polskiego większość PKSów rozjeżdża się kawałek dalej w Stawiszyńską oraz przez 3 Maja na Łódzką i Warszawską...
A jakby tak autobusy zjeżdżały na planty przez nowy rynek następnie przez pl. Kilińskiego do skrzyżowania z Warszawską/Stawiszyńską?
CZEKAM NA WASZE KOMENTARZE
Pod lupę wziąłem miejsca w których spotyka się najwięcej linii autobusowych padło oczywiście na Plac Kilińskiego mój projekt zakładał by przeniesienie przystanków na pl. Klińskiego za skrzyżowanie z Babina patrząc od strony centrum...
Pewnie zarzucicie mi brak miejsca na zatokę oraz wiatę, nie kochani miejsce jest, tak wygląda to dziś
Wnioski:?
Sporawą część chodnika zajmuje dziś płatny zdezelowany parking z płyt chodnikowych z wysokim krawężnikiem myślę że w przyszłości sytuacja ta się zmieni i powstanie tam zwykły parking z asfaltu bądź innej kolorowej kostki...
A gdyby tak dziś przekształcić po 5 miejsc parkingowych z obu stron zrobić zatokę?
Co prawda nie każdy przystanek musi mieć wiatę w tym wypadku niema miejsca żeby wiata stanęła na wysokości zatoki związku z czym proponowałbym by wiata stanęła przed lub za zatoką, takie praktyki są również prowadzone na zachodzie.
Czyli miejsce na przystanek jest dzięki takiemu rozwiązaniu na przystankach stawały by takie linie jak: 1,1A,1B,2,6,10,11,13,15,18,19,19E,22 oraz 12 i 12K w jedną stronę jak to jest dziś.
Przeniesiony przystanek zacząłby praktycznie obsługiwać wszystkie linie autobusowe tzw. wariantu Plany,JP2
Przystanek w takiej formie jedynie nie obsługiwałby linii z aktualnego przystanku takich jak: 3ujki, 7udemka która oferuje po 2 kursy na stronę oraz powrotnych relacji 12nastek
Jednak związku z takimi atutami myślę że spokojnie można by przetrasować 3ujki oraz 7demkę przez Nowy Rynek-3Maja-Pl. Klińskiego
Również powrotną relacje 12nastek przez 3 maja.
I w taki o to sposób rozwiązałby się problem skomunikowania linii autobusowych w centrum który na swój sposób można nazwać węzłem CENTRUM a nie węzłem centrum w dzielnicy Piskorzewie na dawnej zajezdni KLA
P.S dodatkową zaletą jest również bliskie przejście dla pieszych bo na przykład złośliwa 6 jeździ w odwrotnym kierunku na zachodni Kalisz
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Jeżeli nazywać by to węzłem po za samym skomunikowaniem autobusów można by tutaj też ściągnąć inne linie jednak jeżeli chodzi o to to prosiłbym oddzielny komentarz na ten temat....
Przez planty przejeżdżają również autobusy linii 16 oraz 17 jednak się na nich nie zatrzymują ponieważ wcześniej skręcają w stronę tęczy a gdyby tak ożywić 3 Maja i przetrasować je właśnie przez planty - pl. Klińskiego - 3 Maja ??
Jeżeli mamy już węzeł to zamiast skryte węzła miejskiego mógłbym powstać węzeł podmiejski swojego rodzaju dworzec autobusowy Śródmieście
Mam tu namyśli oczywiście umierający PKS oraz prywatnych przewoźników większość usług PKS Kalisz świadczy na terenie powiatu Kaliskiego oraz dalej, A jego głównym szlakiem komunikacyjnym Wojska Polskiego tak też większość autobusów kursuje w dojść bliskiej odległości od centrum, od przystanku Kosmos na Wojska Polskiego większość PKSów rozjeżdża się kawałek dalej w Stawiszyńską oraz przez 3 Maja na Łódzką i Warszawską...
A jakby tak autobusy zjeżdżały na planty przez nowy rynek następnie przez pl. Kilińskiego do skrzyżowania z Warszawską/Stawiszyńską?
CZEKAM NA WASZE KOMENTARZE