Rysiek55 pisze: ↑12 paź 2022, o 22:10
(...) Świat się zmienia to i urbanistyka się zmieniła. (...)
Niezmiernie mnie to cieszy, że jesteś tego świadomy. Więc dlaczego proponujesz rozwiązania transportowe sprzed 50-60 lat?
Rysiek55 pisze: ↑12 paź 2022, o 22:10
(...) Niczego nowego nie odkrywasz. Tylko ja nie o tym pisałem. Kolejny raz kłania się czytanie ze zrozumieniem. (...)
Nie wiem, czy ty sobie robisz jaja (jak tak to ci to wychodzi), czy po prostu nie jesteś świadomy wpływu środków transportu na urbanistkę. Tak naprawdę to w jaki sposób mieszkańcy się przemieszczają ma największy wpływ na urbanistykę
Miasta, w których samochody mają przywileje kosztem całej reszty wyglądają i funkcjonują zupełnie inaczej.
Świetnie to widać na przykładzie miast w USA i Zachodniej Europie (tam gdzie nie zdecydowano się wybudować lub odbudować miasta w sposób modernistyczny). Porównaj sobie, na pewno zauważysz minimalną różnicę.
Więc zamiast pisać, że nie piszemy o urbanistyce to po prostu doinformuj się na temat wpływu środków transportu na funkcjonowanie miasta.
Rysiek55 pisze: ↑12 paź 2022, o 22:10
(...) Drugą jezdnię Podmiejskiej planowano w latach 70 i gdyby plany zrealizowano dwujezdniowa Podmiejska byłaby faktem. Dzisiaj dobitnie widać jak brakuje tej arterii przepustowości. (...)
Ten obrazek odpowie ci za mnie. Wollny też o tym pisał, poszukaj informacji w internecie o tym.
- FXEOEaDXkAAc629.jpg (128 KiB) Przejrzano 2930 razy
Rysiek55 pisze: ↑12 paź 2022, o 22:10
(...) Ale żeby to wiedzieć trzeba mieszkać w tym mieście . (...)
A po czym wysnuwasz wniosek, że nie mieszkam w Kaliszu? Bo nie popieram pomysłów, które nie sprawdziły się i już dawno temu z nich zrezygnowano?
Rysiek55 pisze: ↑12 paź 2022, o 22:10
(...) Nawiązując taka Trasa Bursztynowa zaplanowana była jeszcze wcześniej, Pewnie zaraz palniesz, że też jest zbędna. (...)
Nie, nigdzie nie napisałem że jest zbędna. Jak już to w formie ścieku komunikacyjnego. Ale ściek komunikacyjny można zamienić w coś co nim nie będzie. Niestety z tą ulicą jest trochę więcej problemów, tak samo jak z resztą ringu śródmiejskiego (wyjątek stanowi ul. Podmiejska). Więc zmiana tej ulicy z ścieku komunikacyjnego na miejską aleję nie byłaby łatwym zadaniem. Głównie rozchodzi się o to, że kursuję tam mało linii KLA, a same tereny dookoła z wyjątkiem os. Adama Asnyka mają niską gęstość zaludnienia.
Rysiek55 pisze: ↑12 paź 2022, o 22:10
(...) To też jest miasto czy tego chcesz czy nie. Tylko trzeba zdjąć klapki z oczu i zauważyć innych oprócz siebie. (...)
To, że jest w granicach administracyjnych miasta nie znaczy tego, że to miasto. To wieś, nawet mają prawa sołectwa.
Czy jak w ZG przyłączyli 220km2 terenów, na których mieszkało 20 tys. ludzi to znaczy, że nagle powstało tam miasto?
W Kaliszu miasto to os. Śródmieście, os. Rogatka, os. Czaszki, os. Kaliniec, os. Serbinów, os. Adama Asnyka, os. Widok. os. Korczak, os. Dobrzec W i Dobrzec P. Przedmieścia to os. Ogrody, os. Tyniec, os. Majków, os. Chmielnik, os. Zagorzynek, os. Rypinek, os. Piskorzewie, os. Winiary oraz przemysłowa część sołectwa Dobrzec (Strefa inwestycyjna Dobrzec-Zachód). Reszta to wieś.
O klasyfikacji tych miejsc stanowi rodzaj i intensywność zabudowy, natężenie usług itd. Już rozumiesz?
To nie jest żadne patrzenie na własny czubek nosa tylko rachunek ekonomiczny. Czy jest sens robić gdzieś cokolwiek jak gęstość zaludnienia wynosi 100-200 osób na km/2?
Rysiek55 pisze: ↑12 paź 2022, o 22:10
Napisałem, że w mniejszym Koninie powstają skrzyżowania bezkolizyjne. Czyli jak się chce można wyciągnąć więcej pieniędzy i przebudowę zrobić tak jak to się robi w dużych miastach. Tylko tyle i aż tyle. Ty do moich słów dorabiasz teorię jakim to twoim zdaniem Konin jest nieprzyjaznym miastem. Kogo to interesuje ? Pisz na temat albo wcale. (...)
A ja napisałem, że to głupota i przeżytek. Najwidoczniej władze Konina nadal są w epoce samochodu łupanego i św. przepustowości. Zresztą to widać po dramatycznym stanie Konińskiej komunikacji miejskiej.
To raczej było już ostatnie takie dofinansowanie.
Unia przestanie dawać pieniądze na te "przepustowe" rozwiązania.
W dużych miastach? Jakich? Tylko proszę o przykłady z miast, w których zrównoważony transport się traktuję na poważnie.
To nie jest żadne dorabianie teorii.
Rysiek55 pisze: ↑12 paź 2022, o 22:10
(...) No i do tej pracy należałoby jakoś dojechać. Piszę o tym od dwóch dni. (...)
No i super. Najlepiej jakby to był transport publiczny (jak go miasto tam łaskawie puści) albo rower. Środowisko trochę odetchnie, finanse miasta i korków nie będzie. Same korzyści!
filip pisze: ↑12 paź 2022, o 16:53
(...) I dochodzimy do sedna. Strefa powstała w szczerych polach,
słabo zurbanizowanych. Myślisz, że gdyby miasto nie wpompowało tam milionów coś by powstało ?
Strefa powstała w terenach niezurbanizowanych. No i właśnie dlatego tam powstała, przez te świetne warunki. Duży teren, niczym nieskrępowany. Idealny pod magazyny i przemysł. W Kaliszu oprócz tego miejsca zbyt wiele takich nie ma.
jp pisze: ↑13 paź 2022, o 18:09
(...) W przypadku układu istniejącego, jak widać na rysunku, ruch zbiorczy nie rozkłada się na wiele ulic, lecz koncentruje wyłącznie na ul. Podmiejskiej. Nie ma więc już potencjału do wzrostu z powodu poprawy przepustowości. Rozbudowę uzależniałbym od celu jaki miasto powinno sobie postawić. Układ ten został zaprojektowany pod wizję miasta większego niż obecnie. Nie jest to droga wewnątrz jednostki urbanistycznej, jak niektórzy mawiają "osiedlowa", lecz szeroki korytarz pomiędzy jednostkami, stworzony z myślą o aktywizacji terenów m.in w klinie Poznańska-Dobrzecka.
Jest to główna trasa międzydzielnicowa, gdzie ruch zbiorczy miał się odbywać wokół/pomiędzy dzielnicami dużego miasta. Do tego jeszcze stanowiąca główny ring śródmiejski. Wszystko to zostało przed laty dobrze przemyślane. Czy dzisiaj warto z tego skorzystać? To już tak jak wspomniałem zależy od wizji. (...)
Tak, masz rację i rozumiem o co ci chodzi. Tylko odpowiedz mi na jedno pytanie.
Czy warto wspierać ten stary, modernistyczny pomysł, czy może jednak iść z duchem czasu i postawić na transport publiczny + rowery? Rozbudowując tą trasę do przekroju 2x2 pozbawiamy transport zbiorowy i rowery jakichkolwiek szans na rywalizację z samochodem i musimy mieć tego świadomość.
jp pisze: ↑13 paź 2022, o 18:09
(...) Jeśli chodzi o zbiorkom, bo tego głownie dotyczy wątek, to zacząłbym od historycznego śródmieścia i tam w pierwszej kolejności wyznaczył korytarze dla autobusów, które byłyby bazą dla sukcesywnego modernizowania przejazdów w pozostałych częściach miasta. Utworzenie buspasów na obecnym dwujezdniowym odcinku Podmiejskiej kosztem indywidualnych w tej chwili byłoby nonsensem.
Przez wyznaczenie korytarzy dla autobusów masz na myśli buspasy, czy miejsca intensyfikacji linii? Jeżeli buspasy to gdzie jest na nie miejsce z wyjątkiem ul. Babinej, Parczewskiego, 3 Maja? No chyba, że kosztem wyłączenia z ruchu samochodów tylko, że przy braku chociaż przyzwoitej infrastruktury rowerowej i transportu publicznego wróżę wykluczenie tej dzielnicy.