Darmowa komunikacja miejska
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9028
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Darmowa komunikacja miejska
No i stało się. Od lipca dzieci, młodzież, studenci i emeryci pojadą żółtymi autobusami za darmo
g13k
-
- Użytkownik
- Posty: 579
- Rejestracja: 28 maja 2011, o 13:07
- Lokalizacja: Zagorzynek
Re: Darmowa komunikacja miejska
Może przenieść ten temat do transportu zbiorowego? Ciężko to nazwać inwestycją.
Polak sam zeżre, a drugiemu nie da. Tak było, jest i będzie.
Marian Janusz Paździoch
Marian Janusz Paździoch
Re: Darmowa komunikacja miejska
Darmowa komunikacja miejska w Kaliszu od początku przyszłego roku? Według nieoficjalnych informacji, do których dotarło , władze miasta zamierzają spełnić jedną ze sztandarowych obietnic wyborczych prezydenta Kalisza i ma do tego dojść już w styczniu. W siedzibie Kaliskich Linii Autobusowych i Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Kalisza trwa analiza kosztów wprowadzenia takiego rozwiązania, a także opracowanie zasad, kto, gdzie i kiedy będzie mógł jeździć bezpłatnie autobusami KLA. ...
...Pozostaje jeszcze kwestia, co zrobić z biletomatami, które od kilku lat działają w Kaliszu. ...
https://rc.fm/news/kalisz-bezplatna.html
Wprowadzić powiedzmy na rok i przeanalizować pozytywne i negatywne skutki takiego rozwiązania. Zrobić nową siatkę połączeń z jak najkrótszymi trasami ale dużą częstotliwością kursów. Zlikwidować objazdy danej linii przez pół miasta, które niepotrzebnie wydłużają czas jazdy, kosztem zrobienia przesiadki.
...Pozostaje jeszcze kwestia, co zrobić z biletomatami, które od kilku lat działają w Kaliszu. ...
https://rc.fm/news/kalisz-bezplatna.html
Wprowadzić powiedzmy na rok i przeanalizować pozytywne i negatywne skutki takiego rozwiązania. Zrobić nową siatkę połączeń z jak najkrótszymi trasami ale dużą częstotliwością kursów. Zlikwidować objazdy danej linii przez pół miasta, które niepotrzebnie wydłużają czas jazdy, kosztem zrobienia przesiadki.
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9028
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Darmowa komunikacja miejska
Jak już wprowadzą darmową to będzie bardzo ciężko się z tego wycofać. A to raczej ze stratą dla przewoźnika i miasta, bo wątpię na rozwój połączeń czy taboru w takiej sytuacji
g13k
Re: Darmowa komunikacja miejska
Niech tylko tego nie robią, przynajmniej przy obecnym budżecie miasta. Przecież to będzie strzał w kolano.
Re: Darmowa komunikacja miejska
Obecne "objazdy" wcale nie są takie głupie jak pozornie mogłoby się to wydawać. Dzięki objazdom zyskujemy m. in. częstotliwość. Wytyczając linię z punktu A do punktu B możliwie najkrótszą trasą, musielibyśmy pominąć punkty pośrednie, które także generują potoki. Chcąc objąć te pominięte punkty siecią, trzeba by poprowadzić przez nie nowe linie. Mało tego, jeśli pominięte punkty chcielibyśmy połączyć także najkrótszymi trasami, to liczba nowych linii rośnie niewyobrażalnie Chyba nie muszę dodawać, że przy zachowaniu chociażby obecnej częstotliwości na głównych trasach, niewyobrażalnie rosną także koszty.
Wiem, że doskonale zdajesz sobie z tego sprawę i dlatego słusznie zaproponowałeś przesiadki. Przesiadki to chyba najlepszy sposób na usprawnienie i poszerzenie siatki połączeń bez drastycznego podnoszenia kosztów i ograniczania częstotliwości.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Jednym z pierwszych miasta, które kilka lat temu wprowadziły darmową komunikację był Tallin. Niedawno władze tego miasta podsumowały kilkuletni program bezpłatnego transportu dla mieszkańców. Z badań magistratu estońskiej stolicy wynika, że odsetek mieszkańców odbywających swoje podróże własnym autem nie zmniejszył się. Spadła za to liczba pieszych i osób poruszających się na krótkich dystansach np. na rowerze (przesiedli się oni do darmowych autobusów). Aby obsłużyć więcej pasażerów jednocześnie trzeba było zwiększyć możliwości przewozowe. Więcej połączeń sprawiło wzrost emisji CO2. Wbrew oczekiwaniom nie zmalały też korki w mieście. * *
"Darmowa" komunikacja i ekspoloatacja 60 pojazdów będzie drogo kosztowała budżet miasta. Rosnące wydatki bieżące, inwestycyjne, inflacja, kryzys energetyczny a zwłaszcza paliwowy nie wróżą optymistycznie przyszłości. Koszty pokryją z naszych podatków, a to oznacza, że pieniędzy może zabraknąć na ulice, chodniki, ich oświetlenie czy edukację. Jednak na degradację infrastruktury miasta nie można pozwolić. Dlatego przeciwnicy tego pomysłu uważają, że proces komunikacyjnej erozji zacznie się od wygaszania obsługiwanych linii, zmniejszania częstotliwości przejazdów i ilości pojazdów nadających się do eksploatacji. Nastąpią zwolnienia w grupie kierowców, a potem pozostałych pracowników. Oczywiście to stworzy szansę dla prywatnych przewoźników, tylko że wtedy bilet będzie kosztował więcej niż zero złotych... dużo więcej.
Jeżeli uda się wprowadzić darmową komunikację miejską, a prezydentowi zrealizować obietnicę wyborczą, to Kalisz będzie największym polskim miastem, gdzie takie rozwiązanie będzie obowiązywać.
7 dni Kalisza
"Darmowa" komunikacja i ekspoloatacja 60 pojazdów będzie drogo kosztowała budżet miasta. Rosnące wydatki bieżące, inwestycyjne, inflacja, kryzys energetyczny a zwłaszcza paliwowy nie wróżą optymistycznie przyszłości. Koszty pokryją z naszych podatków, a to oznacza, że pieniędzy może zabraknąć na ulice, chodniki, ich oświetlenie czy edukację. Jednak na degradację infrastruktury miasta nie można pozwolić. Dlatego przeciwnicy tego pomysłu uważają, że proces komunikacyjnej erozji zacznie się od wygaszania obsługiwanych linii, zmniejszania częstotliwości przejazdów i ilości pojazdów nadających się do eksploatacji. Nastąpią zwolnienia w grupie kierowców, a potem pozostałych pracowników. Oczywiście to stworzy szansę dla prywatnych przewoźników, tylko że wtedy bilet będzie kosztował więcej niż zero złotych... dużo więcej.
Jeżeli uda się wprowadzić darmową komunikację miejską, a prezydentowi zrealizować obietnicę wyborczą, to Kalisz będzie największym polskim miastem, gdzie takie rozwiązanie będzie obowiązywać.
7 dni Kalisza
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
A w Rybniku tak:
Trzy przystanki za cenę tylko 1 zł rybnicką komunikacją miejską mogą przejechać posiadacze e-karty.
https://www.portalsamorzadowy.pl/gospod ... 93040.html
Trzy przystanki za cenę tylko 1 zł rybnicką komunikacją miejską mogą przejechać posiadacze e-karty.
https://www.portalsamorzadowy.pl/gospod ... 93040.html
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9028
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Kaliskie Linie Autobusowe
Przeszły nieodpłatne przejazdy
Krystian Kinastowski Prezydent Miasta Kalisza/FBOd 1 stycznia 2023 roku kaliszanie posiadający Kaliską Kartę Mieszkańca będą podróżować komunikacją miejską BEZPŁATNIE.
Dziękuję radnym Rady Miasta Kalisza, że jednogłośnie przegłosowali mój wniosek w tej sprawie.
#KaliszPrzyspieszenie
#ZmieniamyKalisz
g13k
Re: Przebudowa trzech placów (św. Józefa, Jana Pawła II i KIlińskiego)
Remont placów nie był obietnicą w kampanii, więc można z niego zrezygnować. W zamian dostaniesz "darmową" komunikację. Celowo darmową ująłem w cudzysłów, bo jak wiadomo nie ma nic za darmo. Skro Radni nie wskazali nowego źródła finansowania komunikacji należy założyć, że odbędzie się to kosztem innych wydatków, bo przecież budżet z gumy nie jest. Na coś zaplanowanego braknie. Pytanie na co ?
Re: Przebudowa trzech placów (św. Józefa, Jana Pawła II i KIlińskiego)
Nie darmową, a bezpłatną. To wielka różnica, służba zdrowia i wiele innych usług publicznych też nie są darmowe tylko bezpłatne.
A drogi i parkingi (w znacznej większości) są bezpłatne. Czy ktoś o tym mówi? Może też zrobimy w końcu normalnie, według rynkowych zasad i będzie opłata za drogi i parkingi? Przecież przestrzeń miejska jest cenna, a remonty za darmo się nie zrobią.
Fanem bezpłatnego zbiorkomu nie jestem, ale jak ktoś pisze taki pierdoły to mnie coś strzela.
Ta bezpłatność jest jedyną szansą na wzrost liczby pasażerów komunikacji miejskiej, bo usługa nie będzie na wysokim poziomie. Dobrze, że będzie to wprowadzone podczas gigantycznego kryzysu, inaczej bezpłatność nie miałaby szans się sprawdzić. Jestem też ciekawy, czy po kryzysie nadal będziemy wspierać nieefektywne formy przemieszczania się (przy okazji wspierając wrogie reżimy), czy jednak jak na zachodzie po 1973 roku pójdziemy po rozum do głowy. Niestety zamiast transformacji energetycznej będziemy mieli rewolucję. Jak wiadomo przy rewolucjach sporo ludzi może mocno cierpieć.
Re: Przebudowa trzech placów (św. Józefa, Jana Pawła II i KIlińskiego)
Bezpłatne czy darmowe wychodzi na to samo. Ktoś za to musi zapłacić. Czepiasz się słówek. Ale skoro służba zdrowia to taki dobry przykład zadam pytanie.Jesteś zadowolony z "bezpłatnej" służby zdrowia ?Bo ta "bezpłatność" kończy się co najwyżej na lekarzu rodzinnym. Do "bezpłatnego" specjalisty czas oczekiwania liczony jest w latach. O usługach stomatologicznych nie wspominając, co można zrobić "bezpłatnie".
Nie wiem co to ma do rzeczy. Porównanie komunikacji do dróg czy placów w mieści trochę "z czapy".
W jaki sposób chcesz osiągnąć wzrost liczby pasażerów komunikacją na "niewysokim poziomie" ? Do kogo taka komunikacja będzie skierowana ?Bo moim zdaniem do obecnie pieszych a nie zmotoryzowanych.
Re: Przebudowa trzech placów (św. Józefa, Jana Pawła II i KIlińskiego)
No właśnie problem jest taki, że jak jest coś darmowe to nikt nie płaci. Bezpłatne oznacza, że nie płacisz za to chcąc tego użyć, ale żeby to funkcjonowało to musi istnieć finansowanie. Za darmo jest jest kamień podniesiony z ziemi, a bezpłatna jest edukacja.
To nie jest czepianie się słówek, bo różnica jest kolosalna. Jakby komunikacja była darmowa to absolutnie nikt by za nią nie płacił na żadnym etapie, a jednak to samorząd finansuję ją.
Nie, jestem zadowolony i nie korzystam z niej w większości przypadków, bo szybciej bym umarł niż skorzystał.Rysiek55 pisze: ↑10 paź 2022, o 16:40(...) Ale skoro służba zdrowia to taki dobry przykład zadam pytanie.Jesteś zadowolony z "bezpłatnej" służby zdrowia ?Bo ta "bezpłatność" kończy się co najwyżej na lekarzu rodzinnym. Do "bezpłatnego" specjalisty czas oczekiwania liczony jest w latach. O usługach stomatologicznych nie wspominając, co można zrobić "bezpłatnie". (...)
Jednak to, że w Polsce jest na dramatycznym poziomie to nie znaczy, że tak jest wszędzie. Polecam zobaczyć jak bezpłatna służba zdrowia funkcjonuję w państwach socjaldemokratycznych/socjalliberalnych, zupełnie inny poziom. Oczywiście w warunkach znacznie bardziej liberalnych też może dobrze działać - Czechy tutaj są dobrym przykładem.
Z czapy, bo ci tak pasuję.
Samorząd te drogi finansuję tak samo jak inne rzeczy. Przecież za darmo nie są tylko korzystasz za nie bezpłatnie. Na dodatek w takich pcimskich samorządach jak nasz Kalisz to zazwyczaj większość pieniędzy idzie w drogi.
Bo do komunikacji nie będzie przyciągała jej wysoka jakość tylko to, że możesz się nią poruszać bezpłatnie. Na pewnych szlakach będzie to niezła oferta (mam tu na myśli głównie Dobrzec-Górnośląska-Śródmieście, ale Dobrzec-Korczak-Śródmieście też się wydaję niezły z taktem 15 minut na jednej linii).
A z pieszymi możesz mieć rację, czasami ma to miejsce po wprowadzeniu bezpłatnego zbiorkomu. Jednak patrząc na wysokie ceny paliw i nadciągającą, dla wielu bardzo ciężką zimę to jednak chętni mogą się znaleźć. Dlatego pisałem, że "dobrze", że takie wprowadzenie czegoś takiego zbiegło się w czasie z kryzysem energetycznym.
Jeżeli będę miał dłuższą wolną chwilę to opiszę w wątku o urbanistyce co można zrobić, aby dobrą komunikację (efektywną, ekologiczną) można było utrzymać we względnie bardzo niskich cenach i przy okazji przygotować miasto na zmiany klimatyczne.
Re: Przebudowa trzech placów (św. Józefa, Jana Pawła II i KIlińskiego)
A samorząd to skąd ma pieniądze na finansowanie ?Z mojej i Twojej kieszeni. Gdyby większość szła na drogi, nie mielibyśmy takich zaległości w remontach czy budowie nowych ulic. Zapraszam do Sulisławic, Przejechać się Zachodnią, Romańską.
Bzdura. Jak autobus pojedzie raz na godzinę, to w życiu nie przyciągnie pasażerów.
Teraz już tak jest a nie o to chodzi. Na głównym szlaku nie znajdziesz nowych pasażerów. Co najwyżej dotychczasowych pieszych a chyba chodziło o zmniejszenie korków na ulicach a nie chodnikach.Potencjalni, nowi pasażerowie siedzą dzisiaj w prywatnych samochodach. Wypadałoby zapytać dlaczego i wyciągnąć odpowiednie wnioski. Tylko wtedy pewnie by się okazało, że na taką komunikację, tym bardziej bezpłatną nas nie stać. Teraz też nie ale czego się nie robi dla wyborców.
Re: Przebudowa trzech placów (św. Józefa, Jana Pawła II i KIlińskiego)
Rysiek55, Koncepcja optymalizacji przygotowana przez PTC-Gromadzki wydaje się sensowna ale obawiam się, że możesz mieć sporo racji. Komunikacja zbiorowa sprawdza się, jest konieczna w dużych miastach. Do centrum dużego miasta bez komunikacji zbiorowej po prostu nie dałoby się wjechać. W bardzo małych miastach problem ten nie występuje, dlatego zbiorowa komunikacja w małych miastach praktycznie nie funkcjonuje. W przypadku miast średnich, takich jak Kalisz, trzeba znalezc rozsądny kompromis. Ograniczanie wjazdu do centrum oraz stawianie na transport zbiorowy mogłoby w Kaliszu nie przynieść pożądanego efektu z prozaicznego powodu, centra małych i średnich miast nie są magnesem dla mieszkańców. Natomiast na komunikację zbiorową, która zaspokoiłaby potrzeby szerokiego grona mieszkańców z obszaru całego miasta, zwyczajnie nas nie stać. Żeby chociaż Kalisz miał łatwiejszą do ogarnięcia zbiorkomem strukturę funkcjonalno-przestrzenną. Mimo wszystko mam pewien pomysł jak połączyć śródmieście z większością osiedli i dać priorytet komunikacji zbiorowej w dojeżdzie do centrum, ale nie mam pewności czy w ogóle istnieje taka potrzeba... Chociaż z drugiej strony, jeśli nawet nie istnieje, to może poprzez sprawną organizację zbiorkomu w śródmieściu warto ją wykreować?Rysiek55 pisze: ↑11 paź 2022, o 16:47Teraz już tak jest a nie o to chodzi. Na głównym szlaku nie znajdziesz nowych pasażerów. Co najwyżej dotychczasowych pieszych a chyba chodziło o zmniejszenie korków na ulicach a nie chodnikach.Potencjalni, nowi pasażerowie siedzą dzisiaj w prywatnych samochodach. Wypadałoby zapytać dlaczego i wyciągnąć odpowiednie wnioski. Tylko wtedy pewnie by się okazało, że na taką komunikację, tym bardziej bezpłatną nas nie stać. Teraz też nie ale czego się nie robi dla wyborców.
Re: Przebudowa trzech placów (św. Józefa, Jana Pawła II i KIlińskiego)
Tak, tylko że te podatki i tak byś płacił. Po prostu samorząd decyduję na co je wydaję.
Mamy zaległości? To ja nie wiem gdzie jest Wrocław, a Łódź to już w ogóle. W obszarze zurbanizowanym kaliskie drogi poza pewnymi wyjątkami są w naprawdę dobrym stanie. Nie mamy na co narzekać. Przejadamy wiecznie pieniądze na remonty dróg zamiast pójść w to co da wpływy do budżetu w dłuższej lub krótszej perspektywie, będzie tworzyło miejsca pracy, edukacji i rozrywki.
No, ale cóż się dziwić jak naszym miastem żundzom zmuturyzowani, którzy jedynie potrafią lać asfalt.
To zależy od kontekstu, ale na terenie o wysokiej intensywności zabudowy to na pewno nie.
Nie potrafię znaleźć sensu tej wypowiedzi. Jak na głównych szlakach nie znajdzie się nowych pasażerów? A może oferta nie jest zadowalająca albo nie jest znana przez potencjalnego pasażera?Rysiek55 pisze: ↑11 paź 2022, o 16:47(...) Teraz już tak jest a nie o to chodzi. Na głównym szlaku nie znajdziesz nowych pasażerów. Co najwyżej dotychczasowych pieszych a chyba chodziło o zmniejszenie korków na ulicach a nie chodnikach.Potencjalni, nowi pasażerowie siedzą dzisiaj w prywatnych samochodach. Wypadałoby zapytać dlaczego i wyciągnąć odpowiednie wnioski. (...)
Panie, nie da się. Nie no, nie da się. My mądrzy Polacy budujemy węzły i autostrady miejskie w centrach miast, a głupi Austriacy i Szwajcarzy inwestują w zrównoważoną mobilność miejską. To my jesteśmy tacy bogaci i jeździmy samochodami (przecież samochód to wyznacznik statusu społecznego), a oni wożą się jakimiś biedabusami.
Mam rozumieć, że Salzburg to duże miasto?jp pisze: ↑11 paź 2022, o 18:45(...) Komunikacja zbiorowa sprawdza się, jest konieczna w dużych miastach. Do centrum dużego miasta bez komunikacji zbiorowej po prostu nie dałoby się wjechać. W bardzo małych miastach problem ten nie występuje, dlatego zbiorowa komunikacja w małych miastach praktycznie nie funkcjonuje. W przypadku miast średnich, takich jak Kalisz, trzeba znalezc rozsądny kompromis. (...)
Czyli centrum Salzburga nie jest magnesem dla mieszkańców. Ok, rozumiem.
No tu się akurat mogę zgodzić. W Kaliszu zrobić zbiorkom z prawdziwego zdarzenia to rzeczywiście wyższy koszt niż w bardziej zagęszczonym mieście tej samej wielkości. Ale nie ma tragedii, jak na Polskie miasto mamy zwartą strukturę przestrzenną.
Oczywiście, że potrzeba jest. Jak pisałem wcześniej. To nie jest tak, że ludzie nie chcą korzystać ze zbiorkomu tylko jeżeli nie oferuję przyzwoitego poziomu to nic dziwnego, że ludzie nim nie jeżdżą. Jeżeli liczba pasażerów spada to znaczy, że ewidentnie coś jest nie tak. Wcześniej pisałeś, że przychody z biletów wynosiły 3 mln zł, a komunikacja zbiorowa kosztuję 20 mln zł. To jest obraz tego jaki mamy zbiorkom - socjalny.jp pisze: ↑11 paź 2022, o 18:45(...) Mimo wszystko mam pewien pomysł jak połączyć śródmieście z większością osiedli i dać priorytet komunikacji zbiorowej w dojeżdzie do centrum, ale nie mam pewności czy w ogóle istnieje taka potrzeba... Chociaż z drugiej strony, jeśli nawet nie istnieje, to może poprzez sprawną organizację zbiorkomu w śródmieściu warto ją wykreować?
To przerzuć naszą rozmowę do innego wątku, aby nie zaśmiecać.gawronik13kalisz pisze: ↑11 paź 2022, o 19:01Odbiegacie Panowie trochę od tematu tego wątku- przebudowa 3 placów o komunikacji czy budżecie można dyskutować w innych miejscach
Re: Przebudowa trzech placów (św. Józefa, Jana Pawła II i KIlińskiego)
Panie co mnie obchodzi Wrocław czy Łódź. Mieszkam w Kaliszu a Ty mam wrażenie nie. Wyjątkami ?Skalmierzycka, Dobrzecka,Zachodnia, Romańska to tak na szybko ulice po których się nie da jeździć. O krótszych od lat czekających na remont typu Czaszkowska, Mickiewicza, Babina nie wspominając. A to tylko remonty a gdzie planowane połączenie Stawiszyńskiej z Łódzką, druga jezdnia Podmiejskie, Stanczukowskiego czy Trasy Bursztynowej. To są wieloletnie zaniedbania w drogach na terenie miasta. Nawet nie marzę o skrzyżowaniach bezkolizyjnych jakich w Kaliszu brak a takowe powstają np. w mniejszym Koninie.
Nie pisz więc, że stoimy dobrze w drogownictwie, bo tak nie jest. Wisienką na torcie jest nieistniejąca obwodnica w ciągu 25 i 12.
Sens jest taki, że zakłady istniejące przez lata w centrum miasta typu Runotexy, Kalpo, Wistile czy inne nie istnieją. Na zakupy do "miasta" też mało kto jeździ. Kto więc podróżuje na trasie Dobrzec - Centrum ?Emeryci i uczniowie. Oni już mają bezpłatne przejazdy.
Bezpłatną jak w Kaliszu ?
Re: Przebudowa trzech placów (św. Józefa, Jana Pawła II i KIlińskiego)
Zobaczymy jak to wyjdzie "w praniu". Koncepcja anglików sprzed pewnie ponad 20 lat też była słuszna. Życie i ekonomia szynko ją zweryfikowało.
W punkt. IMHO bezpłatna komunikacja jeśli już to tylko w weekendy.jp pisze: ↑11 paź 2022, o 18:45Ograniczanie wjazdu do centrum oraz stawianie na transport zbiorowy mogłoby w Kaliszu nie przynieść pożądanego efektu z prozaicznego powodu, centra małych i średnich miast nie są magnesem dla mieszkańców. Natomiast na komunikację zbiorową, która zaspokoiłaby potrzeby szerokiego grona mieszkańców z obszaru całego miasta, zwyczajnie nas nie stać.
Re: Przebudowa trzech placów (św. Józefa, Jana Pawła II i KIlińskiego)
A powinien, bo nasze miasto to trup w każdym aspekcie. W przeciwieństwie do nas tam zajmują się innymi rzeczami, niż tylko drogi.
Przecież z wyjątkiem odcinka Dobrzeckiej, Czaszkowskiej, Mickiewicza, Babinej to są drogi poza terenem zurbanizowanym. Nie ma sensu ładować pieniędzy na jakieś zadupia. Kalisz ma poważniejsze problemy.
No dawno się tak nie uśmiałem. Druga jezdnia na Podmiejskiej i węzły w mieście (dosłownie to co obśmiałem wypowiedź wcześniej). Myślenie wyciągnięte żywcem z lat 60/70.Rysiek55 pisze: ↑11 paź 2022, o 21:42(...) A to tylko remonty a gdzie planowane połączenie Stawiszyńskiej z Łódzką, druga jezdnia Podmiejskie, Stanczukowskiego czy Trasy Bursztynowej. To są wieloletnie zaniedbania w drogach na terenie miasta. Nawet nie marzę o skrzyżowaniach bezkolizyjnych jakich w Kaliszu brak a takowe powstają np. w mniejszym Koninie. (...)
Urban sprawl jest na tak.
Konin brać za przykład? To trup jeszcze większy, niż Kalisz. Konin wygląda jak wygląda, bo wybudowano go modernistycznie, więc to serio nie jest dobry przykład. Byłem tam nieraz i nie chciałbym tam mieszkać.
Rysiek55 pisze: ↑11 paź 2022, o 21:42(...) Sens jest taki, że zakłady istniejące przez lata w centrum miasta typu Runotexy, Kalpo, Wistile czy inne nie istnieją. Na zakupy do "miasta" też mało kto jeździ. Kto więc podróżuje na trasie Dobrzec - Centrum ?Emeryci i uczniowie. Oni już mają bezpłatne przejazdy. (...)
Przecież w mieście się mieszka nie po to, aby jeździć do zakładów przemysłowych tylko po to, aby w nim żyć, spędzać czas.
Po jaką cholerę przemysł w centrum? Na takie coś jest miejsce na obrzeżach.
Rower jak już się raz kupi to później się za niego nie płaci, ale transport publiczny nie jest bezpłatny. Przynajmniej w miastach wielkości Kalisza.
Tak podsumowując twoją wypowiedź to widać, że masz świetne pomysły jak doprowadzić do jeszcze większego rozlania się miasta i zabicia resztek życia w nim.
Widzę, że american dream w Polsce nadal w formie.