KOMPROMISOWY WARIANT
www.RC.fm
Poseł Tomasz Ławniczak popiera kompromisowy wariant przebiegu trasy przyszłej obwodnicy Kalisza, zaproponowany przez burmistrza Nowych Skalmierzyc Jerzego Łukasza Walczaka. Parlamentarzysta z Prawa i Sprawiedliwości zwraca również uwagę na związek między wariantami obwodnicy i planami budowy kolei wielkich prędkości w tym terenie.
Jak już kilkakrotnie informowaliśmy, władze Kalisza i Nowych Skalmierzyc popierają sprzeczne ze sobą warianty planowanego przebiegu przyszłej obwodnicy Kalisza. Polem kompromisu może być czwarty wariant zaproponowany przez burmistrza Nowych Skalmierzyc. Poseł Tomasz Ławniczak nie wątpliwości, za którym wariantem w tym sporze się opowiada.
„Za czwartym wariantem, zaproponowanym przez burmistrza Nowych Skalmierzyc Jerzego Łukasza Walczaka. Mam świadomość, że jeżeli strony upierają się przy swoich wariantach i nie ma żadnego kompromisu, to budowa obwodnicy – która jest już gwarantowana finansowo – może przeciągnąć się przez długie lata”.
Poseł Ławniczak zwraca również uwagę na związek między budową obwodnicy i planami budowy kolei wielkich prędkości w tym terenie.
„Jedna z propozycji Centralnego Portu Komunikacyjnego w ramach kolei wielkich prędkości z zachodniej części Kalisza przechodzić miedzy kaliskim Dobrzecem i Biskupicami Kaliskimi, bo to jest jedyne już miejsce na przestrzeń, którą może przejść duża inwestycja infrastrukturalna. Notabene jeden z wariantów kolei wielkich prędkości tę lukę wykorzystuje. Nie wiem dlaczego, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad od razu nie wzięła tego pod uwagę”.
Ostateczna decyzja co do przebiegu przyszłej obwodnicy należeć będzie jednak nie do samorządowców, tylko właśnie do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.