Strona 2 z 68

: 25 wrz 2009, o 19:03
autor: sector-ostrow
Ah, faktycznie. Tamta moze rzeczywiscie biec poza granicami miasta.

: 25 wrz 2009, o 19:14
autor: Pawel
Adi pisze:...

Na wężle przy Castoramie jest zejście do nowej części drogi nr 25 – wyjaśnia Prezydent – To coś nowego, bo tego nie było w planach Dyrekcji Generalnych Dróg Krajowych. Naszym wysiłkiem przygotowano to zejście. ....

Ktoś kiedyś na forum (nie będę pokazywał palcem kto) bardzo "szczekał" że Kalisz nie kiwnął palcem w sprawie obwodnicy Skalmierzyc.

: 26 wrz 2009, o 11:20
autor: szymkalisz
Sector, z góry wiedziałem, że pokażesz mi Pruślin - nie myliłem się ;)
Z resztą zobacz na ten węzeł jeszcze raz. To jest prawie to samo co nasza, kaliska trąbka po przebudowie w drodze II etapu -> drogi Wojska Polskiego - Poznańska.
Zobacz ten obrazek:
Obrazek
Kojarzysz? Na węzeł Pruślin (obrócony o 180 st.) narzucona nasza trąbka po przebudowie. Widzisz jakąś super różnicę (nie przejmowałem się rozmiarem pasa zieleni, czy innymi detalami)

: 26 wrz 2009, o 12:43
autor: riczi1977
Jak dla mnie to jest identyczne z wyglądem przyszłego węzła przy Castoramie.

: 26 wrz 2009, o 13:24
autor: sector-ostrow
Ale ten wezel, ktory namalowales na czerwono NIE UMOZLIWIA PELNEJ KOMUNIKACJI!!
Skrec sobie Jadac od Ostrowa w lewo do tego ronda na gorze. Nie da rady! Tak samo od ronda do gory chcemy skrecic na Poznan i.. tez sie nie da.

: 26 wrz 2009, o 13:43
autor: holek
Sector tu chodzi bardziej o takie coś, więc nie wiem po co Ci skręcać w lewo od strony Ostrowa...
Obrazek

: 26 wrz 2009, o 13:57
autor: sector-ostrow
Ojej, widze, ze ta rozmowa przeradza sie bardziej w zabawe w gluchy telefon :)

: 26 wrz 2009, o 13:57
autor: jp
holek pisze:Sector tu chodzi bardziej o takie coś, więc nie wiem po co Ci skręcać w lewo od strony Ostrowa...
Obrazek
po to, by umożliwić zjazd z obwodnicy do terenów inwestycyjnych na Dobrzecu. Obecny węzeł, nawet po planowanym dobudowaniu ronda na nasypie, nie umożliwi pełnej komunikacji z terenami po północnej stronie obwodnicy.

[ Dodano: Sob, 26.09.2009, 14:07 ]
szymkalisz pisze:Sector, z góry wiedziałem, że pokażesz mi Pruślin - nie myliłem się ;)
Z resztą zobacz na ten węzeł jeszcze raz. To jest prawie to samo co nasza, kaliska trąbka po przebudowie w drodze II etapu -> drogi Wojska Polskiego - Poznańska.
Zobacz ten obrazek:
Obrazek
Kojarzysz? Na węzeł Pruślin (obrócony o 180 st.) narzucona nasza trąbka po przebudowie. Widzisz jakąś super różnicę (nie przejmowałem się rozmiarem pasa zieleni, czy innymi detalami)
riczi1977 pisze:Jak dla mnie to jest identyczne z wyglądem przyszłego węzła przy Castoramie.
szym, riczi - naprawdę nie widzicie różnicy?

: 26 wrz 2009, o 14:13
autor: milo
Węzeł jest ułomny i sector oraz oczywiście anj mają rację.

Natomiast to stwierdzenie prezydenta :
"Na wężle przy Castoramie jest zejście do nowej części drogi nr 25 – wyjaśnia Prezydent – To coś nowego, bo tego nie było w planach Dyrekcji Generalnych Dróg Krajowych. Naszym wysiłkiem przygotowano to zejście. ...."

to jest IMO bzdura , no ale trzeba się czymś pochwalić nawet jeżeli naciąga się fakty.

: 26 wrz 2009, o 14:21
autor: jp
milo
Jeśli Prezydent Pęcherz mówił prawdę, znaczyłoby to, że Generalna miała zamiar połączyć obwodnicę z al.WP bez węzła. Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Z drugiej strony w kłamstwo Pana Prezydenta też nie wierzę :wink:

: 26 wrz 2009, o 14:33
autor: milo
Też nie chce mi się w to wierzyć , stąd tak napisałem.

: 26 wrz 2009, o 17:52
autor: szymkalisz
Ale ten węzeł (Pruślin) nie różni się bardzo mocno od naszej trąbki po przejściach. A jeżeli pojawią się jakieś szczwane lisy to z kierunku na Ostrów zjadą w stronę centrum i nawrócą na obwodnicę. Z resztą te węzły (Pruślin i dobrzecki) różniły się będą tylko tym, że u nas będzie na wężle tylko 1 rondo, u was 2. ale spryciarze sobie poradzą.
I owszem jest to utrudnienie, ale nie tak ogromne, żeby na decydentach wieszac psy (wcale nie popieram "polytyki" p. Pęcherza)!

: 26 wrz 2009, o 19:55
autor: Pawel
Chciałbym przypomnieć ze koncepcja obwodnicy ma niemal 30 lat.Gdy powstawały Aleje Wojska Polskiego juz wtedy planowano przedłuzenie do Skalmierzyc.
Genaralna planowała włączyć obwodnicę "na wprost" bez węzła.Dopiero pomysł o nowym przebiegu 25 spowodował "wykrzywienie" obwodnicy na północ i budowę zjazdu/wjazdu bo węzeł to trochę naciągana nazwa.
Zrobiono to najtaniej jak można było czyli jednojezdniowy wiadukt.Może gdyby generalna sama "wymyśliła" nowy przebieg 25 byłoby lepiej a tak jest to co jest.
Jak się ma pieniądze to się buduje po swojemu vide poszerzona Trasa Bursztynowa.
Tutaj pewnie zrobiony tyle ile można było.

: 26 wrz 2009, o 20:03
autor: szymkalisz
Z Poznaniem nie ma co dyskutować, bo gdy się negocjuje z Poznaniem (i jest się Kaliszem) możesz na zawsze zapomnieć o inwestycji.
Dlaczego? To bardzo proste - kłótnia! Przecież Poznaniowi nie zależy na Kaliszu i bardzo dobrze jest to ukazane na Nonsensopedii w artykule o województwie Wielkopolskim.

Podejrzewam, ze gdyby nie pojawił się plan budowy Dużej Obwodnicy Dobrzeca (bo inaczej tego nie nazwę, no... może jeszcze Wewnętrznej Obwodnicy Miasta Kalisza) to powstałaby prosta droga, z tym, ze zakończona rondem Wojska Polskiego/Obwodnica.

: 26 wrz 2009, o 20:46
autor: Pawel
Tu nie chodzi czy to jest Poznań czy Wrocław.Mamy w Polsce takie przepisy jakie mamy i generalna nie buduje obwodnic miastom na prawach powiatu.Każda dyrekcja postąpiłaby podobnie.
Czy by była zakończona rondem ?Wątpię.Na rondo potrzeba więcej miejsca a miało być tanio.Pewnie tez z oszczędności (oraz debilnych przepisów) nie wyremontowano kilkunastu metrów WP pomiędzy skrzyżowaniami.

: 27 wrz 2009, o 12:57
autor: szymkalisz
Ale czyja to jest obwodnica Kalisza czy Nowych Skalmierzyc?
I z punktu widzenia Kalisza to są tylko 2 kilometry dodatkowej drogi do remontu, odśnieżania, czyszczenia czy ewentualnego oświetlania.
Jednak powtarzam: jeżeli byśmy powiedzieli, że zamiast trąbki chcemy koniczynkę wyśmiano by nas i zamiast trąbki dostalibyśmy prostą drogę kończącą się rondem Wojska Polskiego z obwodnicą.

Najgłupszą rzeczą na świecie moim zdaniem będzie marnowanie pieniędzy w 2. etapie Obwodnicy Ostrowa. Na co ta rezerwa na 3. pas w każdą ze stron? 11 metrowy pas zieleni!
Droga 2x3 powinna być standardem tylko na ulicach, gdzie SRD przekracza 40 tys. pojazdów na dobę (w miastach) i 50 tys. po za terenem zabudowy! Ruch na S11 i 25 nie będzie wynosił tak dużej liczby. Będzie on nie większy niż 25 tys. pojazdów. Po co to marnowanie kasy? Ile kilometrów ma ten 2. etap? 14? 15? to jest docelowo 30 kilometrów pasa o szer. 3,5 m za dużo! Tę nadwyżkę można było spożytkować na 2. nitkę pomiędzy Kaliszem, a Ostrowem!

: 27 wrz 2009, o 16:59
autor: milo
Jezeli władze prowadzą negocjacje w ten sam sposób jak w sprawie KDP to cóż...nie ma się co spodziewać efektów.

: 27 wrz 2009, o 21:12
autor: sector-ostrow
szymkalisz pisze:Najgłupszą rzeczą na świecie moim zdaniem będzie marnowanie pieniędzy w 2. etapie Obwodnicy Ostrowa. Na co ta rezerwa na 3. pas w każdą ze stron? 11 metrowy pas zieleni!
W tej chwili wszystkie nowoprojektowane S-ki tak sie robi. Koszt tych dodatkowych paru metrow ziemi nie jest duzy, tak samo jak dluzsze o kilka metrow przesla wiaduktow. Natomiast oszczednosci ogromne gdy pozniej dobudowywuje sie po 3 pasie. Chocby dlatego, ze dobudowanie pasa ruchu zewnetrznego laczy sie z totalna przebudowa wszystkich wiaduktow i lacznic na wezlach. W przypadku jak wyzej kladzie sie tylko asfalt zwezajac pas zieleni. reszta zostaje bez zmian.

: 28 wrz 2009, o 17:34
autor: szymkalisz
Tylko po co droga 2x3 na której ruchj nie przekroczy w 20. leciu 25 tys. pojazdów/doba?

: 28 wrz 2009, o 19:35
autor: sector-ostrow
http://siskom.waw.pl/nauka/gpr/potoki-2020.JPG
20 tys w jednym kierunku (czyli razem 40tys). Takie prognozy GDDKiA.

A ti na 2015. Juz wtedy przewiduja, ze bedzie ponad 20tys na omawianym odcinku (na poludnie od Ostrowa S11 + DK25)