Strona 6 z 7

Re: Remont ul. Podmiejskiej

: 25 mar 2015, o 11:27
autor: Cristof
Słupy oświetleniowe przy przejściu dla pieszych przy ul. Podmiejskiej zagrażają bezpieczeństwu przechodniów? Wg kaliskiego kierowcy, który skontaktował się z nami za pośrednictwem Linii Interwencyjnej Radia Centrum , występuje tam bardzo niebezpieczna sytuacja drogowa. "Jeśli pieszy czekający przed przejściem stoi tuż za słupem latarni oświetlającej, to wychodząc na pasy, w oczach kierowcy zjawia się tam w sposób nagły i niespodziewany"- twierdzi słuchacz. Zauważył również, że na tym odcinku miały nie tak dawno miejsce dwa wypadki zakończone śmiertelnym potrąceniem pieszych.

Jednak jak wyjaśnił Radiu Centrum Grzegorz Nawrocki, prezes Spółki Oświetlenie Uliczne i Drogowe w Kaliszu, latarnie są wykonane i umieszczone wzorcowo według obowiązujących przepisów:
"Dla kogoś, kto nie jest z branży, może wydawać się, że ktoś to wykonał bezmyślnie, ale jest to zrobione dokładnie ze sztuką techniki oświetleniowej. Właśnie tak powinno być, że słup naświetlający znajduje się przed przejściem dla pieszych od strony nadjeżdżających pojazdów. Ma to właśnie rozjaśnić to przejście. Jadący pojazd dzięki białemu światłu widzi w dobrym kontraście obiekt".
Jak dodał Grzegorz Nawrocki, gdyby słupy były umieszczone po drugiej stronie, nie pełniłyby dobrze swojej funkcji. "Właśnie o to chodzi, że przechodzeń jest w zasięgu źródła tego światła, kierowca widzi go wcześniej i ma czas na ewentualną reakcję".
http://www.rc.fm/polityczne/slupy-zasla ... tlaja.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Remont ul. Podmiejskiej

: 6 lip 2015, o 18:08
autor: Vocatont
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Remont ul. Podmiejskiej

: 7 lip 2015, o 09:30
autor: jasiek20
Caspress- wrzuciłem info o tym do małych inwestycji... więc teraz jesteśmy kwita :wink:

Re: Remont ul. Podmiejskiej

: 7 lip 2015, o 09:55
autor: Vocatont
oj rzeczywiście :)
Niestety nigdy tam nie zaglądam stąd ta wpadka :)

Swoją droga nie wiedziałem że traktujesz to jako konkurencja :mrgreen:

Re: Remont ul. Podmiejskiej

: 7 lip 2015, o 13:00
autor: K-man
To może lepiej zaglądaj do wszystkich tematów, aby nie było dublowania.

Re: Remont ul. Podmiejskiej

: 9 lip 2015, o 20:04
autor: Jacenty
Ciekawe czy to przeniesienie przejścia sprawi, że to stanie się bezpieczniejsze...
Największe nadzieje w tej wysepce-bo to jednak ludziom ułatwia przejście i sam azyl na środku.
Osobiście niebezpieczniejsze sytuacje widziałem na tym przejściu o jedno niżej w stronę HS, no ale potrącenia były akurat tam, skąd przenoszą.

Re: Remont ul. Podmiejskiej

: 16 lip 2015, o 12:19
autor: phrenic
dzięki przeniesieniu przejścia potrącenia będą się zdarzać już w innym miejscu...

Re: Remont ul. Podmiejskiej

: 16 lip 2015, o 12:59
autor: obywatel
http://rc.fm//polityczne/kalisz-podmiej ... eczna.html" onclick="window.open(this.href);return false;

100 000 zł

100 000 zł

100 000 zł

100 000 zł

100 000 zł

:shock:

Kalisz, miasto marketów i barierek.

Re: Remont ul. Podmiejskiej

: 16 lip 2015, o 13:12
autor: ANewDay
i jeszcze jak to wygląda :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

może od razu zróbmy ograniczenie do 20 na godz

Re: Remont ul. Podmiejskiej

: 16 lip 2015, o 18:15
autor: Jacenty
Ograniczenie do 40 km/h to durny pomysł. Po co dodatkowe ograniczenia? W godzinach szczytu jedzie się tam i tak wolniej. Teraz będą tam stali..
A co z tą wysepką na tym przejściu co mieli zrobić? ?
Te barierki noszą nazwę"trzepak", no i trzeba przyznać, że będzie na czym trzepać dywany teraz!!! :o

Re: Remont ul. Podmiejskiej

: 16 lip 2015, o 18:56
autor: <Przemek>
Barierki dużo nie dadzą, kto będzie chciał przejść i tak przejdzie. Dobrze by było zainwestować w tym miejscu w kładkę. Gdyby tak podliczyć wszystkie środki wydane na drobne korekty, barierki, przenoszenie przejść, etc. to i pewnie by część pieniędzy na kładkę się zebrało.

Re: Remont ul. Podmiejskiej

: 16 lip 2015, o 19:29
autor: glootech
Samo ograniczenie to faktycznie kiepski pomysł, jeżeli nie będzie tam żadnych elementów infrastruktury które pozwolą to ograniczenie wyegzekwować - na przykład podwyższonych przejść dla pieszych z progiem najazdowym.
Natomiast jest to jakiś początek - jeżeli kierowcy faktycznie będą się stosować do tego ograniczenia, to powinniśmy też niedługo zaobserwować upłynnienie ruchu na tym odcinku.
Zmiana dozwolonej prędkości na tym odcinku bardzo mnie cieszy - parę stron temu pisałem zresztą, że ruch na tej ulicy należy jak najbardziej ograniczać i wciąż podpisuję się pod tym stwierdzeniem. Oby tylko za tym pierwszym krokiem poszły kolejne.

Re: Remont ul. Podmiejskiej

: 16 lip 2015, o 20:14
autor: <Przemek>
No dobra, ograniczać można, ale należy pamiętać, że nie ma i jeszcze długo nie będzie zachodniej obwodnicy, przez co szlak DK prowadzi właśnie ulicą Podmiejską. No więc ciężko ograniczać ruch na tranzycie.

Re: Remont ul. Podmiejskiej

: 16 lip 2015, o 21:08
autor: Jacenty
<Przemek> pisze:No dobra, ograniczać można, ale należy pamiętać, że nie ma i jeszcze długo nie będzie zachodniej obwodnicy, przez co szlak DK prowadzi właśnie ulicą Podmiejską. No więc ciężko ograniczać ruch na tranzycie.
Dokładnie tak jak piszesz Przemek. Z tą kładką pewnie też masz racje, jednak bez trzepaków ludzie przechodzili by z pominięciem kładki. Pytanie tylko czy owe trzepaki nie okażą się zbyt niskie :P
I pytanie czy doinwestowując Podmiejską nie należało jej wyprostować przedłużając dość krótki lewoskręt w HS.

Re: Remont ul. Podmiejskiej

: 17 lip 2015, o 00:02
autor: Maciek62800
Przecież Podmiejska to główna droga przechodząca przez największą sypialnię miasta i część przyszłego "ringu" śródmiejskiego i wywalenie tranzytu po zbudowaniu obwodnicy tego nie zmieni. To nigdy nie będzie spokojna osiedlowa uliczka. W związku z tym należy wybudować drugą jezdnię a nie wprowadzać durne ograniczenia czy progi zwalniające.

Re: Remont ul. Podmiejskiej

: 17 lip 2015, o 01:24
autor: glootech
Maciek62800 pisze:Przecież Podmiejska to główna droga przechodząca przez największą sypialnię miasta i część przyszłego "ringu" śródmiejskiego i wywalenie tranzytu po zbudowaniu obwodnicy tego nie zmieni. To nigdy nie będzie spokojna osiedlowa uliczka. W związku z tym należy wybudować drugą jezdnię a nie wprowadzać durne ograniczenia czy progi zwalniające.
Podmiejską mam okazję obserwować z okna. Nie wiem czy widziałeś kiedyś jakie potrafią tworzyć się korki na tej ulicy. Jak dodasz do tego drugą jezdnię, to zakorkujesz tę ulicę na amen. Dlaczego? Jadąc w stronę Galerii Kalisz, od ronda Westerplatte masz najpierw dwa przejścia dla pieszych (samochody stoją na obu), kawałek dalej są światła (więc samochody stoją), potem maleńkie rondo Dobrzeckie (nie dałoby rady przekierowywać sprawnie ruchu z ulicy dwujezdniowej), a potem jednopasmową Stańczukowskiego. Dodając drugą jezdnię do Podmiejskiej, gwarantujesz, że w godzinach szczytu korki będą nie tylko tam, ale także na Hanki Sawickiej, Dobrzeckiej i Stańczukowskiego, a wyjazd z parkingów Biedronki, garaży, czy parkingu przy popularnym Blaszaku będzie niemożliwy. Poza godzinami szczytu natomiast kierowcy będą czuli przyzwolenie, by na tym krótkim odcinku przekraczać dozwoloną prędkość (bo przecież to ulica dwujezdniowa!), więc automatycznie pogorszy się bezpieczeństwo na tej ulicy.
Nie znam innego sposobu, by udrożnić ruch na tej ulicy niż zniechęcenie kierowców, którzy nie muszą tamtędy jeździć, by obierali inną trasę - właśnie przez ograniczenia prędkości, progi zwalniające i nadawanie priorytetu komunikacji miejskiej na tym obszarze. Natomiast jeśli masz lepszy pomysł, to bardzo chętnie o nim poczytam.

Re: Remont ul. Podmiejskiej

: 17 lip 2015, o 17:36
autor: jp
glootech pisze: ...Nie znam innego sposobu, by udrożnić ruch na tej ulicy niż zniechęcenie kierowców, którzy nie muszą tamtędy jeździć,by obierali inną trasę - właśnie przez ograniczenia prędkości, progi zwalniające i nadawanie priorytetu komunikacji miejskiej na tym obszarze.
Nie ma lepszego sposobu na udrożnienie ulicy jak całkowite jej zamknięcie dla samochodów :lol:

Ul.Podmiejska została zaprojektowana jako część śródmiejskiej ramy, czyli najgłówniejszego z głównych ciągów kom. Kalisza i musisz mi wierzyć, nie ma w Kaliszu innego miejsca na trasę, która mogłaby przejąć funkcję ul. Podmiejskiej.
Jeżeli w naszym mieście, jakieś nieliczne 2-jezdniowe ulice w ogóle mają rację bytu, to jedną z nich powinna być właśnie ul.Podmiejska. Przecież nie po to przed laty wytyczono szeroki korytarz kom., żeby dzisiaj zniechęcać do niego kierowców by obierali inne trasy. Jakie trasy, które ulice?

Re: Remont ul. Podmiejskiej

: 17 lip 2015, o 18:31
autor: Maciek62800
glootech pisze:Jak dodasz do tego drugą jezdnię, to zakorkujesz tę ulicę na amen.
Co :lol: :lol: :lol:
Tak jak napisał jp i ja wcześniej Podmiejska jest zbyt ważna dla układu komunikacyjnego Kalisza żeby robić z niej osiedlową uliczkę (może od razu deptak :lol:). Podmiejska, Stanczukowskiego, Piłsudskiego, Trasa Bursztynowa - wszystkie te ulice są w ciągu wspomnianej śródmiejskiej ramy i powinny mieć dwie jezdnie.
jp pisze:Jakie trasy, które ulice?
No właśnie. Jak np. jadę od Amber w stronę Pleszewa to mam jechać Górnośląską (albo Wojska Polskiego) i Poznańską bo ktoś przy Podmiejskiej narzeka na duży ruch? To niestety nie Nowy Jork gdzie jak jedna ulica się zakorkuje to się ma do wyboru kilkanaście równoległych alternatywnych dróg.

Re: Remont ul. Podmiejskiej

: 17 lip 2015, o 20:15
autor: Jacenty
jp pisze:
glootech pisze: ...Nie znam innego sposobu, by udrożnić ruch na tej ulicy niż zniechęcenie kierowców, którzy nie muszą tamtędy jeździć,by obierali inną trasę - właśnie przez ograniczenia prędkości, progi zwalniające i nadawanie priorytetu komunikacji miejskiej na tym obszarze.
Nie ma lepszego sposobu na udrożnienie ulicy jak całkowite jej zamknięcie dla samochodów :lol:

Ul.Podmiejska została zaprojektowana jako część śródmiejskiej ramy, czyli najgłówniejszego z głównych ciągów kom. Kalisza i musisz mi wierzyć, nie ma w Kaliszu innego miejsca na trasę, która mogłaby przejąć funkcję ul. Podmiejskiej.
Jeżeli w naszym mieście, jakieś nieliczne 2-jezdniowe ulice w ogóle mają rację bytu, to jedną z nich powinna być właśnie ul.Podmiejska. Przecież nie po to przed laty wytyczono szeroki korytarz kom., żeby dzisiaj zniechęcać do niego kierowców by obierali inne trasy. Jakie trasy, które ulice?
DOkładnie tak, argument, że na dwujezdniowej Podmiejskiej ludzie by jeździli szybciej kompletnie do mnie nie trafia...
I nawet jak kiedyś w przyszłości powstanie obwodnica, 2 jezdniowa Podmiejska ma sens.
Może zamiast przenosić felerne przejście dla pieszych, mogli tylko postawić sygnalizator, z przejściem na dotyk?

Re: Remont ul. Podmiejskiej

: 18 lip 2015, o 12:06
autor: jp
Jak dodasz do tego drugą jezdnię, to zakorkujesz tę ulicę na amen.
Taka zależność faktycznie istnieje-zwiększanie przepustowości zachęca kierowców do korzystania z ulicy, powodując nieraz jeszcze większe korki. Zależność ta dotyczy jednak ulic, które przed poszerzeniem nie były głównymi, tj. takich które po rozbudowie przejmują strumienie pojazdów z innych ulic/ rejonów.
W przypadku ul. Podmiejskiej, dobudowanie 2 jezdni nie mogłoby jeszcze bardziej zwiększyć natężenia, ponieważ już teraz wszyscy korzystają z tej ulicy :)

Ale w jednym zgadzam się z @glootechem, że należy nadać priorytet kom. miejskiej na tym obszarze. Z tym, że nie poprzez ograniczenie indywidualnego transportu samochodowego na ul.Podmiejskiej, ale poprzez np. budowę buspasów z pierwszenstwem przejazdu na skrzyżowaniach, etc. Autobusy nie muszą przecież kursować głównymi arteriami miasta stojąc w korkach razem z pozostałymi uczestnikami ruchu.