Z kraju
Re: Z kraju
Nie wiem, czy dobrze to rozumiem, ale jeżeli tak to ten pomysł jest absurdalny i zdecydowanie za drogi w porównaniu do potencjalnego efektu. Nikt na to pieniędzy nie da.
Po pierwsze - budowa kilku kilometrów linii tramwajowej przez pola (Czekanów-Ostrów), później bardzo kiepsko zurbanizowane tereny jest nieopłacalna. Do tego trzeba doliczyć wiadukt lub tunel nad/pod S11. Wyjdzie bardzo drogo, a efekt będzie żaden.
Po drugie - dobudowanie trzeciego toru na trasie Kalisz-Czekanów (liczyłem od przystanku Kalisz Szczypiorno, ponieważ dalej ma już czterotor i stacja) będzie bardzo drogie, to ponad 13 kilometrów zelektryfikowanego toru, czyli z kilkaset milionów złotych.
O ile samą koncepcję tram-train uważam za jak najbardziej słuszną to trzeba to zupełnie inaczej zrobić.
W Kaliszu powinna powstać trasa Dobrzec-Dworzec-Śródmieście. Co do tego chyba nie ma wątpliwości. Są to duże generatory ruchu, więc potoki będą jak najbardziej dobre. Można się co najwyżej zastanowić nad wydłużeniem tej trasy. Byłaby to pierwsza linia - miejska.
Druga linia powinna być międzymiastowa i powinna łączyć Śródmieście Kalisza (lub jakiś bardziej wysunięty na północ punkt) z Ostrowem Wielkopolskim. Wystarczy dorobić przystanki pomiędzy miastami. Tylko jeden warunek - gminie Nowe Skalmierzyce i Ostrów Wielkopolski (wiejska) koniecznie trzeba narzucić wykonanie MPZP terenów wokół przystanków, aby koncentrować zabudowę przede wszystkim tam (jest to zresztą jeden z zapisów w SUMP). Inaczej ten pomysł nie wypali. Ludzie i tak wsiądą w samochody, bo będą mieli wygodniej i szybciej.
W samym Ostrowie nie widzę sensu budowania linii tramwajowej. Zabudowa wzdłuż kolei jest całkiem mocno skoncentrowana, więc wystarczy dobudować dwa/trzy przystanki i dwie kładki nad torami przy głównej stacji w Ostrowie, aby lepiej skomunikować część miasta za torami. Zresztą nawet jeżeli chcielibyśmy budować tory tramwajowe to nie do końca widzę gdzie, bo w Ostrowie są zbyt wąskie ulice, więc pozostają jedynie Słowackiego i Wrocławska. Słowackiego nie, bo wtedy odcinamy południe miasta (i sam dworzec ostrowski też) i linia szłaby przez zbyt słabo zabudowane tereny. Wrocławska nie, bo idzie zbyt blisko torów, więc nie wiem jaki jest sens.
Co do przepustowości LK14 - powinno być ok, nie ma na niej wielkiego ruchu pociągów pasażerskich (i nie będzie), a na towary też jest spory zapas.
Po pierwsze - budowa kilku kilometrów linii tramwajowej przez pola (Czekanów-Ostrów), później bardzo kiepsko zurbanizowane tereny jest nieopłacalna. Do tego trzeba doliczyć wiadukt lub tunel nad/pod S11. Wyjdzie bardzo drogo, a efekt będzie żaden.
Po drugie - dobudowanie trzeciego toru na trasie Kalisz-Czekanów (liczyłem od przystanku Kalisz Szczypiorno, ponieważ dalej ma już czterotor i stacja) będzie bardzo drogie, to ponad 13 kilometrów zelektryfikowanego toru, czyli z kilkaset milionów złotych.
O ile samą koncepcję tram-train uważam za jak najbardziej słuszną to trzeba to zupełnie inaczej zrobić.
W Kaliszu powinna powstać trasa Dobrzec-Dworzec-Śródmieście. Co do tego chyba nie ma wątpliwości. Są to duże generatory ruchu, więc potoki będą jak najbardziej dobre. Można się co najwyżej zastanowić nad wydłużeniem tej trasy. Byłaby to pierwsza linia - miejska.
Druga linia powinna być międzymiastowa i powinna łączyć Śródmieście Kalisza (lub jakiś bardziej wysunięty na północ punkt) z Ostrowem Wielkopolskim. Wystarczy dorobić przystanki pomiędzy miastami. Tylko jeden warunek - gminie Nowe Skalmierzyce i Ostrów Wielkopolski (wiejska) koniecznie trzeba narzucić wykonanie MPZP terenów wokół przystanków, aby koncentrować zabudowę przede wszystkim tam (jest to zresztą jeden z zapisów w SUMP). Inaczej ten pomysł nie wypali. Ludzie i tak wsiądą w samochody, bo będą mieli wygodniej i szybciej.
W samym Ostrowie nie widzę sensu budowania linii tramwajowej. Zabudowa wzdłuż kolei jest całkiem mocno skoncentrowana, więc wystarczy dobudować dwa/trzy przystanki i dwie kładki nad torami przy głównej stacji w Ostrowie, aby lepiej skomunikować część miasta za torami. Zresztą nawet jeżeli chcielibyśmy budować tory tramwajowe to nie do końca widzę gdzie, bo w Ostrowie są zbyt wąskie ulice, więc pozostają jedynie Słowackiego i Wrocławska. Słowackiego nie, bo wtedy odcinamy południe miasta (i sam dworzec ostrowski też) i linia szłaby przez zbyt słabo zabudowane tereny. Wrocławska nie, bo idzie zbyt blisko torów, więc nie wiem jaki jest sens.
Co do przepustowości LK14 - powinno być ok, nie ma na niej wielkiego ruchu pociągów pasażerskich (i nie będzie), a na towary też jest spory zapas.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Z kraju
W Kaliszu się nie da, nie można, nie wolno...
30-piętrowy budynek zostanie wzniesiony na miejscu dawnej telekomunikacji w Olsztynie
Olsztyn przechodzi przez dynamiczną transformację urbanistyczną. Nowe inwestycje deweloperskie przekształcają krajobraz miasta, wprowadzając elementy nowoczesności i funkcjonalności. Istotnym punktem tych zmian jest miejsce, gdzie niegdyś stał budynek telekomunikacyjny. Obecnie, po jego rozbiórce, która rozpoczęła się w listopadzie 2023, teren ten jest przygotowywany pod nowy, wielofunkcyjny kompleks.
https://ukiel.info/30-pietrowy-budynek- ... nie/34681/
30-piętrowy budynek zostanie wzniesiony na miejscu dawnej telekomunikacji w Olsztynie
Olsztyn przechodzi przez dynamiczną transformację urbanistyczną. Nowe inwestycje deweloperskie przekształcają krajobraz miasta, wprowadzając elementy nowoczesności i funkcjonalności. Istotnym punktem tych zmian jest miejsce, gdzie niegdyś stał budynek telekomunikacyjny. Obecnie, po jego rozbiórce, która rozpoczęła się w listopadzie 2023, teren ten jest przygotowywany pod nowy, wielofunkcyjny kompleks.
https://ukiel.info/30-pietrowy-budynek- ... nie/34681/
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Z kraju
Gdynia zbuduje jeden z największych kompleksów wielofunkcyjnych w kraju
Gdynia zamierza poddać realizacji swój imponujący plan, jakim jest budowa jednego z największych kompleksów wielofunkcyjnych w Polsce. Zadanie będzie wykonywane przez Grupę Allcon, jednego z głównych deweloperów w Trójmieście. W planach jest m.in. wzniesienie budynku o wysokości 120 metrów.
https://spotted.pl/gdynia-zbuduje-jeden ... h-w-kraju/
Gdynia zamierza poddać realizacji swój imponujący plan, jakim jest budowa jednego z największych kompleksów wielofunkcyjnych w Polsce. Zadanie będzie wykonywane przez Grupę Allcon, jednego z głównych deweloperów w Trójmieście. W planach jest m.in. wzniesienie budynku o wysokości 120 metrów.
https://spotted.pl/gdynia-zbuduje-jeden ... h-w-kraju/
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
-
- Użytkownik
- Posty: 10979
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Z kraju
Wrocław w kategorii miast średnich, a Poznań w kategorii miast dużych? Przecież Wrocław jest przecież jakieś 200 tyś zł.
https://www.national-geographic.pl/trav ... UdUUAENs_U
https://www.national-geographic.pl/trav ... UdUUAENs_U
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
-
- Użytkownik
- Posty: 3680
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Z kraju
Kiedyś, za gierkowskiego PRL-u, w ciągu zaledwie jednego tygodnia w trzech gazetach ukazały się trzy artykuły na temat Tychów, ulubionego miasta ówczesnej propagandy. Jeden podawał liczbę ludności 60 tys., drugi 120 tys., a trzeci 180 tys. (kolejność chyba nie była tak uporządkowana). Jaka dezynwoltura! Mimo ówczesnej cenzury dali radę, to co dopiero dzisiaj. Gdzie by tam się dziennikarz przejmował jakimiś liczbami, zresztą dla niego to są cyfry.
Re: Z kraju
Prawdopodobnie chodzi o różnice w wielkości aglomeracji. Wrocław jest znacznie większy od Poznania jako miasto, ale aglomeracja wrocławska jest mniejsza, niż poznańska (>milion mieszkańców).K-man pisze: ↑29 lut 2024, o 15:48Wrocław w kategorii miast średnich, a Poznań w kategorii miast dużych? Przecież Wrocław jest przecież jakieś 200 tyś zł.
https://www.national-geographic.pl/trav ... UdUUAENs_U
Re: Z kraju
Baza, chyba jedyna dobra zmiana w tym roku.
https://x.com/mritgovpl/status/1777308881397461185?s=46
Re: Z kraju
Model polaryzacyjno-dyfuzyjny zadziałał.
https://x.com/kpelczynska/status/177805 ... 04207?s=46
Re: Z kraju
Nie wiedziałem, że pisanie w języku wielkopolskim to coś aż tak obrażającego, że mój post musiał być usunięty.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.