Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)
Lokalizację wiaduktu zaznaczyłem orientacyjnie, ale przeciąganie na północ nie jest korzystne z punktu widzenia geometrii układu kom. Pogarsza i tak już niezbyt korzystny układ węzła (rondo daleko od wiaduktów) oraz geometrię gł. ciągu kom. od centrum. Nieco dalej na północ (na wys. cmentarza) planowany jest wiadukt w ciągu drogi zbiorczej. Chodzi też o to, żeby główny strumień pojazdów na osi centrum- zachód biegł przez al WP, a nie alternatywną drogą zbiorczą przechodzącą przez os. Dobrzec.Tomek pisze:W tym przypadku budowa wiaduktu i drogi odbyła by się kosztem przecięcia dwóch terenów pod inwestycje. Co gdyby wiadukt przeciągnąć nieco na północ tam gdzie tereny się kończą?
Plan tam jest już od dawna uchwalony i przewiduje tylko miejsce pod rozwiązanie zaproponowane przez ZDM.
Budowa koniczynki lub wiaduktu wymagałoby zmiany planu co wiązałoby się z długą procedurą i protestami zainteresowanych.
No i musiałaby by być chęć ze strony miasta.
Wiadukt rozczłonkowałby oba tereny inwestycyjne na połowy , z tego punktu widzenia koniczynka byłaby nawet lepsza.
Tak poza tym ja akurat jestem zwolennikiem innego przebiegu obwodnicy
Btw - czy jp robiłes kalkulację kosztów obwodnicy od węzła z WP do granic miasta , uwzględniającej 2 mosty i obiekty inżynieryjne oraz wykupy pod standard drogi S ?
Budowa koniczynki lub wiaduktu wymagałoby zmiany planu co wiązałoby się z długą procedurą i protestami zainteresowanych.
No i musiałaby by być chęć ze strony miasta.
Wiadukt rozczłonkowałby oba tereny inwestycyjne na połowy , z tego punktu widzenia koniczynka byłaby nawet lepsza.
Tak poza tym ja akurat jestem zwolennikiem innego przebiegu obwodnicy
Btw - czy jp robiłes kalkulację kosztów obwodnicy od węzła z WP do granic miasta , uwzględniającej 2 mosty i obiekty inżynieryjne oraz wykupy pod standard drogi S ?
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Plan został uchwalony w 2005r i nie przewiduje nawet ronda na łącznicy.milo pisze:Plan tam jest już od dawna uchwalony i przewiduje tylko miejsce pod rozwiązanie zaproponowane przez ZDM.
Dlatego m.in. założyłem ten temat. Chciałem sprowokować dyskusję i wykazać, że potrzebna jest zmiana - w trosce o przyszłość miasta.
Rondo na łącznicy od biedy można zaakceptować, ale tylko jako rozwiązanie dorazne
Wychodzę z założenia, że nie ma takiej przeszkody, której nie warto by pokonać żeby było lepiej !milo pisze:Budowa koniczynki lub wiaduktu wymagałoby zmiany planu co wiązałoby się z długą procedurą i protestami zainteresowanych.
No i musiałaby by być chęć ze strony miasta.
Rozczłonkowanie terenu uważam za najmniejszy problem. Koniczynka byłaby lepsza, ale ze względu na bliskość skrzyżowania alWP raczej odpada.milo pisze:Wiadukt rozczłonkowałby oba tereny inwestycyjne na połowy , z tego punktu widzenia koniczynka byłaby nawet lepsza.
Inny przebieg obwodnicy w ciągi DK 25 nie wiele zmienia w temacie węzła. Drogę od Castoramy do Poznanskiej tak czy siak trzeba dokończyćmilo pisze:Tak poza tym ja akurat jestem zwolennikiem innego przebiegu obwodnicy
Z grubsza wygląda to tak: Odcinek do Poznańskiej, z przebudową węzła i 400 metrową estakadą, wyceniono na ok.100 mln zł. Odcinek od Poznańskiej do granic miasta jest krótszy, ale teren jest trudniejszy i trzeba zbudować 2 mosty i co najmniej jeden węzeł. Mając dobrze przygotowany projekt można uzyskać nawet do 80 % dofinansowania. Odcinek od granicy Miasta do okolic Kokanina, wraz z największym węzłem (skrzyżowanie 12 z 25) powinna już dokończyć GDDKiA.milo pisze:Btw - czy jp robiłes kalkulację kosztów obwodnicy od węzła z WP do granic miasta , uwzględniającej 2 mosty i obiekty inżynieryjne oraz wykupy pod standard drogi S ?
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Re: Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)
http://zdm.kalisz.pl/zamowienia-publiczne/2013-036" onclick="window.open(this.href);return false;
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy
Re: Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)
Jednokierunkowy przejazd znacznie ułatwia dojazd do strefy.
-
- Użytkownik
- Posty: 3683
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Halfen
Prosiłoby się o przedłużenie obwodnicy Skalmierzyc chociaż o ten odcinek wzdłuż Halfena i Panattoni.
Re: Halfen
Nie wiem czy warto łączyć przyszłą GP z każdą przecznicą. Jeżeli przedłużać, to co najmniej do najbliższego planowanego węzła /skrzyżowania. Drogą, która na pewno zasługuje na połączenie jest planowana zbiorcza na wysokości cmentarza, będąca przedłużeniem tej, która obecnie urywa się przy pętli autobusowej. Pomiędzy węzłem a ww drogą, dokładnie w połowie odcinka, studialną GP przecina jeszcze jedna droga zbiorcza. Skrzyżowanie to byłoby w odległości 600 m od węzła.kaliszanin2 pisze: ↑16 gru 2020, o 22:59Prosiłoby się o przedłużenie obwodnicy Skalmierzyc chociaż o ten odcinek wzdłuż Halfena i Panattoni.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Halfen
Minimum do Dobrzeckiej.kaliszanin2 pisze: ↑16 gru 2020, o 22:59Prosiłoby się o przedłużenie obwodnicy Skalmierzyc chociaż o ten odcinek wzdłuż Halfena i Panattoni.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Halfen
Minimum do Poznańskiej. Zakończenie na Dobrzeckiej skutkowałoby obciążeniem Dobrzeckiej ruchem tranzytowym. Poza tym mam wątpliwości czy hipotetyczną GP w ogóle należy łączyć z Dobrzecką, nawet jeśli GP byłaby tylko obwodnicą wewnętrzną. Bez względu na przyszły przebieg krajowej 25tki (zakładam, że wybrany zostanie wariant pozamiejski) Kalisz oprócz sródmiejskiej ramy, która dawno już została zdefiniowana, potrzebuje także drugiej obwodnicy wewnętrznej (drugiej ramy) i właśnie odcinek od Poznańskiej do węzła z al. WP idealnie się do tej roli nadaje. Kontynuacją tej drugiej ramy byłby planowany odcinek od al.WP poprzez Zachodnią, Metalowców, Piwonicką, Księżnej Jolanty i Rondo Starożytne do ul. Łódzkiej.
Zastanawiam się do którego wątku najlepiej byłoby przenieść dyskusję. A może warto założyć nowy np. "Druga rama komunikacyjna" ?
Zastanawiam się do którego wątku najlepiej byłoby przenieść dyskusję. A może warto założyć nowy np. "Druga rama komunikacyjna" ?
Re: Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)
10 lat już minęło od założenia wątku. Krajowa 25tka zapewne przebiegać będzie poza granicami miasta, ale temat przedłużenia obwodnicy Skalmierzyc nadal jest aktualny, nabiera tylko nieco innego wymiaru. Studialna GP nadal stanowi istotny element drogowej układanki. Odcinek do Poznańskiej wraz z planowanym połączeniem Wrocławskiej z Księżnej Jolanty i dalej do Łodzkiej powinien w przyszłości pełnić funkcję drugiej ramy.
W taki sposób np. można przedłużyć obwodnicę i zachować dostęp do strefy wykorzystując istniejący węzeł.
W taki sposób np. można przedłużyć obwodnicę i zachować dostęp do strefy wykorzystując istniejący węzeł.
- Załączniki
-
- 131766077_688993778446859_1297104879561573641_o.jpg (144.1 KiB) Przejrzano 4391 razy
Re: Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)
Cóż coraz ciężej dostać się do starych materiałów więc odkopałem coś takiego
Re: Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)
To co odkopałeś było omawiane na pierwszej stronie wątku 10 lat temu...
Rondo na łącznicy nie zapewnia pełnego połączenia obwodnicy NS z terenami inwestycyjnymi. Nie ma zjazdu z obwodnicy od strony Skalmierzyc i wjazdu na obwodnicę w kier. ul. Poznańskiej. Rozwiązanie z rondem na łącznicy było podyktowane m.in tym, że przedłużenie obwodnicy miało mieć status drogi krajowej. Teraz, kiedy wiele wskazuje na to, że 25tka będzie przebiegała poza miastem, drogę GP od Castoramy do Poznańskiej można zaprojektować trochę inaczej dopuszczając także skrzyżowania np. rondo.
To co ja zaproponowałem jest rozwiązaniem nie wymagającym zajmowania dodatkowego terenu i wykorzystującym dotychczasowy węzeł, a więc stosunkowo niedrogim, ale czekam też na ciekawsze pomysły
Rondo na łącznicy nie zapewnia pełnego połączenia obwodnicy NS z terenami inwestycyjnymi. Nie ma zjazdu z obwodnicy od strony Skalmierzyc i wjazdu na obwodnicę w kier. ul. Poznańskiej. Rozwiązanie z rondem na łącznicy było podyktowane m.in tym, że przedłużenie obwodnicy miało mieć status drogi krajowej. Teraz, kiedy wiele wskazuje na to, że 25tka będzie przebiegała poza miastem, drogę GP od Castoramy do Poznańskiej można zaprojektować trochę inaczej dopuszczając także skrzyżowania np. rondo.
To co ja zaproponowałem jest rozwiązaniem nie wymagającym zajmowania dodatkowego terenu i wykorzystującym dotychczasowy węzeł, a więc stosunkowo niedrogim, ale czekam też na ciekawsze pomysły
Re: Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)
Zgadza się omawiane to było 10 lat temu, wrzuciłem to tylko by było coś w tym wątku coś co faktycznie planowano.jp pisze: ↑18 gru 2020, o 11:12To co odkopałeś było omawiane na pierwszej stronie wątku 10 lat temu...
Rondo na łącznicy nie zapewnia pełnego połączenia obwodnicy NS z terenami inwestycyjnymi. Nie ma zjazdu z obwodnicy od strony Skalmierzyc i wjazdu na obwodnicę w kier. ul. Poznańskiej. Rozwiązanie z rondem na łącznicy było podyktowane m.in tym, że przedłużenie obwodnicy miało mieć status drogi krajowej. Teraz, kiedy wiele wskazuje na to, że 25tka będzie przebiegała poza miastem, drogę GP od Castoramy do Poznańskiej można zaprojektować trochę inaczej dopuszczając także skrzyżowania np. rondo.
To co ja zaproponowałem jest rozwiązaniem nie wymagającym zajmowania dodatkowego terenu i wykorzystującym dotychczasowy węzeł, a więc stosunkowo niedrogim, ale czekam też na ciekawsze pomysły
Co do tego braku dojazdu do terenów inwestycyjnych od strony Skalmierzyc to jest oczywiście to fakt.
Nie wiem jak planowano ta kwestię rozwiązać? Zawracanie na planowanym rondzie na AWP?
Czy może jazda w lewo na planowanym rondzie/drodze i potem wiaduktem nad obwodnicą wzdłuż tej strugi/ścieku.
Tak czy siak koncepcja ta jest już również nie aktualna bo Dr.Marcus sobie walnął w miejscu planowanej drogi elektrownie z paneli słonecznych.
Ogólnie kto wymyślił sobie węzeł trąbkowy gdzie planowane jest przebicie drogi prosto za to powinien ktoś odpowiadać!
JP co do twojej koncepcji moje zdanie jest takie, oczywiście takie rozwiązanie umożliwia zjazd w każdym kierunku i jest najtańsze!
Nie znajdziemy tańszego spełniającego te wszystkie kwestie.
Bo nawet głupia koncepcja sprzed 10lat z budową ronda (pomijając już fakt braku zjazdu na tereny inwestycyjne od Skalmierzyc)
Trzeba zrobić jakiś nasyp rondo ponadto od ronda drogę (Ta aktualna droga którą wjeżdżamy że tak powiem już za węzłem to swego rodzaju droga serwisowa a dziś jest to główna droga do terenów inwestycyjnych)
Trzeba sobie jednak zadać istotne pytanie jak ta droga miałaby wyglądać w przyszłości oraz na ile realna jest bo prędzej już uwierzę w rozbudowę Podmiejskiej niż tej drogi jeżeli nie powstanie jako DK25.
Moim zdaniem nie wolno na pewno dopuścić do tego by droga miała skrzyżowanie na skrzyżowaniu, bo mam wrażenie że główne drogi w Kaliszu to jakieś rozbudowane drogi osiedlowe a nie drogi główne.
Co do węzła tak jak powiedziałem twoja opcja jest najbardziej eko, natomiast jeżeli mamy już węzeł, no powiedzmy w 75% oraz to co najdroższe czyli wiadukt, to powinniśmy przynajmniej już temu przebiegowi drogi prosto na tym węźle zapewnić bezkolizyjny przejazd takie jest moje zdanie.
O to wersja EKO z bezkolizyjny przejazdem prosto, czyli wzniesienie z umożliwieniem lewo skrętu w kierunku terenów inwestycyjnych.
A o to droższa wersja (Czerwona) ,na niebiesko przebieg ciągu pieszo/rowerowego oczywiście z kładką.
Re: Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)
Nadal nie masz wjazdu na obwodnicę ze strefy inwestycyjnej w kier. Poznanskiej.
Re: Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)
Teraz mnie zaskoczyłeś
Nie było tematu tak jak mówiłem kto dopuścił do budowy trąbki gdzie planuje się drogę prosot?
Powiesić za jaja na tym wiadukcie.
Re: Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)
Widzę, że nie odrobiłeś lekcji (pierwsza strona wątku)
GDDKiA zaplanowała wszystko prawidłowo i z rozmachem. Trąbka miała być tylko częścią większego projektu. Skrzyżowanie z al.WP miało być przebudowane na rondo, z którego czwarty wlot miał dodatkowym wiaduktem (docelowo 2 jezdniowym) przecinać obwodnicę i to właśnie ten drugi wiadukt miał łączyć z miastem tereny inwestycyjne po drugiej stronie obwodnicy.
Od powstania koncepcji minęło sporo lat. W międzyczasie uchwalono mpzp, w którym nie uwzględniono miejsca na ten drugi wiadukt. Teraz powtaje tam Halfen i hale Panattoni. Trzeba więc znalezć inne rozwiązanie, bo nie wyobrażam sobie zakończenia obwodnicy NS w tym miejscu. Byłoby to fatalne, antyrozwojowe, po prostu głupie zakonczenie.
Koncepcja którą zaproponowałem wydaje mi się wystarczająca i zarazem umiarkowanie prorozwojowa ale liczę, że ktoś przedstawi inne pomysły.
GDDKiA zaplanowała wszystko prawidłowo i z rozmachem. Trąbka miała być tylko częścią większego projektu. Skrzyżowanie z al.WP miało być przebudowane na rondo, z którego czwarty wlot miał dodatkowym wiaduktem (docelowo 2 jezdniowym) przecinać obwodnicę i to właśnie ten drugi wiadukt miał łączyć z miastem tereny inwestycyjne po drugiej stronie obwodnicy.
Od powstania koncepcji minęło sporo lat. W międzyczasie uchwalono mpzp, w którym nie uwzględniono miejsca na ten drugi wiadukt. Teraz powtaje tam Halfen i hale Panattoni. Trzeba więc znalezć inne rozwiązanie, bo nie wyobrażam sobie zakończenia obwodnicy NS w tym miejscu. Byłoby to fatalne, antyrozwojowe, po prostu głupie zakonczenie.
Koncepcja którą zaproponowałem wydaje mi się wystarczająca i zarazem umiarkowanie prorozwojowa ale liczę, że ktoś przedstawi inne pomysły.