Śródmiejska rama komunikacyjna

Wszystko to, co chcielibyśmy zobaczyć w naszym mieście.
jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Śródmiejska rama komunikacyjna

Nieprzeczytany post autor: jp » 7 lis 2010, o 10:03

Obrazek
Podwójną czerwoną linią oznaczyłem drogi o przekroju większym niż 1x2. Są nimi: śródmiejska rama, oraz ulice łączące ramę z drogami krajowymi. Uważam, że jest to absolutne minimum, niezbędne dla rozwoju miasta.

Rama pozwala wyrzucić poza śródmieście ruch międzydzielnicowy. Łączy między sobą dzielnice położone wokół śródmieścia, bez konieczności przejazdu przez centrum miasta. Daje szansę na uruchomienie potencjalnych terenów zabudowy wielo i jednorodzinnej: Dobrzec Północ, Majków (po lewej stronie ul.Piłsudskiego), Chmielnik, Tyniec i Huby.
W przyszłości, wraz z urbanizacją terenów na północ i zachód od centrum miasta, ramę śródmiejską powinna częściowo odciążać DK 25. Dlatego ważne jest, by DK 25 przebiegała blisko miasta, najlepiej tak jak na rysunku, czyli zgodnie ze studium.

A teraz przejdę do poszczególnych odcinków śródmiejskiej ramy kom.

Rondo Dobrzeckie- Rondo Westerplatte
Ten odcinek powinien wyglądać podobnie do istniejącej 2-jezdniowej ulicy Podmiejskiej. Szeroki pas dzielący jezdnie pozwoliłby uniknąć sygnalizacji świetlnych w pobliżu mniejszych obiektów usługowo-handlowych ulokowanych wzdłuż ulicy. Przy Rondzie Dobrzeckim, od strony domków, należy spodziewać się ekranów.

Odcinek Rondo Westerplatte - Górnośląska potrzebuje jedynie kosmetyki.
Wyzwaniem dla projektantów jest za to węzeł w rejonie dworców. Temat wymaga jednak osobnego potraktowania.

Dalej mamy świeżutką Trasę Bursztynową i załatwiony problem aż do ul.Częstochowskiej. Odcinek od Częstochowskiej do Łódzkiej wymaga dobudowy drugiej jezdni, a więc także dwóch mostów.

Odcinek od Łódzkiej do Sikorskiego fragmentami powinien wyglądać podobnie do TB. Zaczynamy od skrzyżowania Łódzkiej z TB (rondo?) Jedziemy ulicą Pszenną, po obu stronach niestety konieczne będą ekrany. Przecinamy ul. Braci Niemojowskich (małe rondo, takie jak na TB). Dalej droga prowadzi w pole i w tym miejscu powinno powstać duże rondo, ponieważ w przyszłości będzie to bardzo ważne skrzyżowanie ramy z drogą wylotową na Turek oraz połączenie ramy z DK 12. Na rondzie skręcamy w lewo, w kierunku ul.gen.Sikorskiego. Najbardziej kłopotliwe wydaje się połączenie z ul.Sikorskiego poprzez ul. Moniuszki. Wymaga bowiem licznych wyburzeń.

Ul.Sikorskiego ma pozostawioną rezerwę pod drugą nitkę. Korekty wymaga odcinek Sikorskiego od skrzyżowania ze Skarszewską (małe rondo) do kolejnego wirtualnego skrzyżowania z drogą zbiorczą równoległą do Skarszewskiej.

Skręcamy w lewo do al.WP. Aleją WP dojeżdżamy do Majkowskiej. Skrzyżowanie z Majkowską, podobnie jak wcześniejsze ze Stawiszyńską kwalifikuje się do "rewitalizacji" :wink: Sama Majkowska nie wymaga przebudowy. Jedynie skrzyżowanie z Piłsudskiego przebudowałbym tak jak TB z Górnośląską (światła)

Na odcinku Piłsudskiego i Stanczukowskiego, aż do Ronda Dobrzeckiego jest zarezerwowany pas pod drugą nitkę. Po drodze warto wybudować małe rondo na Złotej. Dobrze byłoby też powiększyć rondo na Poznańskiej, ale ze względu na zabudowę jest to mało realne.

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Nieprzeczytany post autor: ANewDay » 7 lis 2010, o 11:42

to byłoby rozwiązanie idealne i wszyscy na tym forum pisali o tym w jednym czy innym miejscu... Niestety, marzenie...

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 7 lis 2010, o 12:13

ANewDay pisze:to byłoby rozwiązanie idealne i wszyscy na tym forum pisali o tym w jednym czy innym miejscu... Niestety, marzenie...
Śródmiejska rama komunikacyjna nie jest marzeniem, lecz faktem. Większość ramy przecież istnieje, a połączenie TB z TS od dawna jest planowane. Dobudowa drugich jezdni (jeśli zajdzie potrzeba) może odbywać się etapowo. Ważne jest tylko, aby pozostawić taką możliwość.

Na forum jest wiele tematów dotyczących poszczególnych odcinków obwodnic wewnętrznych, ale brakowało wątku traktującego zagadnienie całościowo.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 7 lis 2010, o 15:31

Czy DK12 narysowana na planie przerywaną linią jest w oficjalnym dokumencie ?
Rama częściowo już istnieje , sa tereny zarezerwowane itp.
Natomiast IMO sama wyrysowana rama nie uruchamia wiele terenów.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 7 lis 2010, o 16:15

milo pisze:Czy DK12 narysowana na planie przerywaną linią jest w oficjalnym dokumencie ?
nie, to moje bohomazy
milo pisze:Rama częściowo już istnieje , sa tereny zarezerwowane itp.
Natomiast IMO sama wyrysowana rama nie uruchamia wiele terenów.
Połączenie TB z TS uruchamia Chmielnik i Tyniec, a rozbudowa Podmiejskiej i Stanczukowskiego poprawia dostępność kom. Dobrzeca Płn. i Majkowa (w kier.Warszówki)

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: W-w Różanka

Re: Śródmiejska rama komunikacyjna

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 7 lis 2010, o 19:04

jp pisze:Odcinek Rondo Westerplatte - Górnośląska potrzebuje jedynie kosmetyki.
Wyzwaniem dla projektantów jest za to węzeł w rejonie dworców. Temat wymaga jednak osobnego potraktowania.
Koncepcję, "wyzwanie" przedstawiłem jakiś czas temu na forum :)
Podmiejska ( w kier. torów) idzie w dół i tunelikiem pokonuje tory.

TB dobijamy do Podmiejskiej na 2 sposoby:
1. skrzyżowanie/rondo poniżej poziomu gruntu (ok. 2-3 metry lub kompleksowo 5-6), tak, żeby nie trzeba było robić stromych zjazdów/podjazdów. Gdyby zastosować wariant -6 m. - TB puszczamy pod placem przed Dworcem (jednak koszta są za duże).

2. 2 z 3 pasów w każdym z kierunków idą w dół, pod torami (Podmiejska od Górnośląskiej ma 3 pasy ruchu), a pozostałe wewnętrzne - idą na wysokości ziemi, skręcają pod kątem 90 st. w TB, z drugiej strony - analogicznie tak samo. Efekt - tworzy się droga 2x2 z 2(2x1).

ODPOWIEDZ