Obwodnice Kalisza w ciągu dk nr 12 i 25 - forumowe koncepcje
Obwodnice Kalisza w ciągu dk nr 12 i 25 - forumowe koncepcje
Nie ma co się łudzić, Miasto nie wybuduje tych obwodnic. Po pierwsze, nie jest w stanie udzwignąc finansowo takiego ciężaru. Po drugie, budowa odcinków znajdujących się poza granicami miasta, nie leży w gestii Kalisza, tylko GDDKiA.
Nie oznacza to jednak, że należy czekać z założonymi rękami aż Generalna sama je zaplanuje, a następnie wybuduje. Miasto powinno przedsięwziąć zdecydowane kroki w celu ułatwienia GDDKiA przeprowadzenie inwestycji. W tym celu konieczne jest porozumienie i współdziałanie z ościennymi gminami. Czym prędzej inwestycja zostanie "oddolnie przygotowana", tym wcześniej będzie miała szanse na realizację.
Już teraz należy rozpocząć dyskusję nad przebiegiem, połączeniami z drogami wylotowymi z miasta, ilością węzłów etc.
Trzeba "wywalczyć" jak najlepsze rozwiązania dla Kalisza, regionu i tranzytu.
Przedstawię teraz kilka propozycji przebiegu. Rysując obwodnice posłużyłem się rysunkiem, który jest załącznikiem nr 3 do Uchwały NR XXXVIII/543/2009 Rady Miejskiej Kalisza z dn. 3 wrzesna 2009 r. Rysunek przedstawia drogi istniejące oraz planowane w obrębie miasta Kalisza.
Chciałbym, żeby te moje bazgroły były wstępem do dyskusji. Może wspólnymi siłami wypracujemy doskonalsze rozwiązania, które być może zainspirują władze Miasta, ZDM i GDDKiA
Wariant I
Wariant II
Wariant III
Proszę zwrócić uwagę na wylot DK 12 w kier. Poznania. Oznaczyłem go Sobótka S11. Uważam, że docelowo korzystne byłoby połączenie 12 z 11 w rejonie miejscowości Sobótka. Skróciłoby to drogę z Kalisza do Poznania, a co bardziej istotne, kilkunastokilometrowy odcinek w ciągu DK 12, stałby się jednocześnie obwodnicą Pleszewa, Gołuchowa i Kościelnej Wsi.
Kolejna ważna kwestia, to połączenie DK 12 (wariant I i II) z przedłużeniem Trasy Bursztynowej, zamiast z ul.Warszawską.
W tym momencie ul Warszawska traci status DW na rzecz odcinka drogi, który jest przedłużeniem TB i nowym wylotem na Koło. Koncepcja wymaga dobudowania odcinka drogi w gminie Żelazków, celem połączenia nowej wylotówki z DW 470
Nie oznacza to jednak, że należy czekać z założonymi rękami aż Generalna sama je zaplanuje, a następnie wybuduje. Miasto powinno przedsięwziąć zdecydowane kroki w celu ułatwienia GDDKiA przeprowadzenie inwestycji. W tym celu konieczne jest porozumienie i współdziałanie z ościennymi gminami. Czym prędzej inwestycja zostanie "oddolnie przygotowana", tym wcześniej będzie miała szanse na realizację.
Już teraz należy rozpocząć dyskusję nad przebiegiem, połączeniami z drogami wylotowymi z miasta, ilością węzłów etc.
Trzeba "wywalczyć" jak najlepsze rozwiązania dla Kalisza, regionu i tranzytu.
Przedstawię teraz kilka propozycji przebiegu. Rysując obwodnice posłużyłem się rysunkiem, który jest załącznikiem nr 3 do Uchwały NR XXXVIII/543/2009 Rady Miejskiej Kalisza z dn. 3 wrzesna 2009 r. Rysunek przedstawia drogi istniejące oraz planowane w obrębie miasta Kalisza.
Chciałbym, żeby te moje bazgroły były wstępem do dyskusji. Może wspólnymi siłami wypracujemy doskonalsze rozwiązania, które być może zainspirują władze Miasta, ZDM i GDDKiA
Wariant I
Wariant II
Wariant III
Proszę zwrócić uwagę na wylot DK 12 w kier. Poznania. Oznaczyłem go Sobótka S11. Uważam, że docelowo korzystne byłoby połączenie 12 z 11 w rejonie miejscowości Sobótka. Skróciłoby to drogę z Kalisza do Poznania, a co bardziej istotne, kilkunastokilometrowy odcinek w ciągu DK 12, stałby się jednocześnie obwodnicą Pleszewa, Gołuchowa i Kościelnej Wsi.
Kolejna ważna kwestia, to połączenie DK 12 (wariant I i II) z przedłużeniem Trasy Bursztynowej, zamiast z ul.Warszawską.
W tym momencie ul Warszawska traci status DW na rzecz odcinka drogi, który jest przedłużeniem TB i nowym wylotem na Koło. Koncepcja wymaga dobudowania odcinka drogi w gminie Żelazków, celem połączenia nowej wylotówki z DW 470
Jak dla mnie wariant I jest najlepszy, bo tam 12 i 25 się nie nakładają. Poza tym obwodnice byłby blisko potencjalnej stacji KDP.
"Wolność polega na świadomym i dobrowolnym wyborze dobra. Wolność to nie moc czynienia tego, co chcemy, lecz prawo bycia zdolnym do czynienia naszej powinności."
Lord Acton
Lord Acton
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Chyba chiałeś napisać "zwei"sobieray-3 pisze:Sector, ty to masz S11 nach Posen i dalej Amber Two nach Warschau ,
Mnie trasa Bursztynowa nie cieszy aż tak bardzo. Owszem będzie to pewne ułatwienie, ale na światłach i w korkach nadal będzie trzeba stać w tranzycie na Warszawę. Nadal przegrywa z trasą z Ostrowa - Sieroszewice - Aleksandria - Brzeziny - Błaszki.
Dużo bardziej podoba mi sie III wariant JP, gdzie widzę same węzły bezkolizyjne.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
jp, dlaczego uprałeś się na tak wyglądający przebieg północno-zachodniej obwodnicy? Przecież już teraz ona będzie przechodzić tuż obok okien mieszkańców, a co za 5-10 lat?
Mój pomysł na obwodnicę jest trochę inny, owszem, północny, ale tylko na krótkim odcinku przebiegający przez Kalisz - od Szczypiorna do Poznańskiej (nazwy techniczna: Aleje Wielkopolskie, Dubois). Potem - poza granicami, ale w sposób, który nie wydłuża dróg. Plan Kalisza (bardzo daleko idący) musiałbym fotografować/skanować.
Mój pomysł na obwodnicę jest trochę inny, owszem, północny, ale tylko na krótkim odcinku przebiegający przez Kalisz - od Szczypiorna do Poznańskiej (nazwy techniczna: Aleje Wielkopolskie, Dubois). Potem - poza granicami, ale w sposób, który nie wydłuża dróg. Plan Kalisza (bardzo daleko idący) musiałbym fotografować/skanować.
Nie uparłem, tylko przedstawiłem propozycje.szymkalisz pisze:jp, dlaczego uprałeś się na tak wyglądający przebieg północno-zachodniej obwodnicy? Przecież już teraz ona będzie przechodzić tuż obok okien mieszkańców, a co za 5-10 lat?
Gdzie Ty tam widzisz jakieś okna?
Jeśli chodzi o odcinek od Castoramy do ul.Poznańskiej, to nie ja go wymyśliłem. Przebieg od węzła przy Castoramie do ul. Dobrzeckiej jest zgodny z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego, uchwalonymi wiele lat temu.
Prawie całe otoczenie trasy stanowią pola uprawne. Konflikt dotyczy jedynie przebicia ulic Dobrzeckiej i Korczak. Obie ulice są zabudowane i nie ma możliwości poprowadzenia drogi tak, by te zabudowania ominąć.
Planowany przebieg jest konsekwencją zbudowanej obwodnicy Skalmierzyc, a konkretnie usytuowania węzła koło Castoramy. Mocniejsze odginanie drogi w kier. zach. nie ma uzasadnienia. Lokalizację węzła uważam za optymalną. Węzeł w sąsiedztwie łuku al.WP, daje możliwość stworzenia w przyszłości ciągu komunikacyjnego (od skrzyżowania al.WP z ul.Wrocławską, poprzez ul. Zachodnią na południe miasta, do drogi nr 450), który byłby nowym przebiegiem DW 450 i połączeniem DW 450 z DK 25.
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
1. Połączenie z S11 poprzez węzeł roboczo nazwany "Sobótka" , uważam za znakomity i jak sie nie mylę to w pełni autorski pomysł kolegi jp.
Nie widzę tu minusów - nie potrzeba budować obejścia Gołuchowa ( dość trudnego z uwagi na zabudowę parkowo-pałacową na pólnoc od DK12 i zabudowę mieszkalną oraz jezioro na południe od DK12 ).
Droga do węzła Sobótka wiedzie przez pola , nie ma więc problemów z zabudową , protestami.
Wreszcie ta droga jest krótsza niż gdyby budować S12 po śladzie DK12.
Mysle , że ktos wyżej powinien poważnie wziąć pod uwagę ten wariant.
2. Wariant południowy obwodnicy ma pewne zalety - wydaje się krótszy a więc i tańszy ( co też ważne dla GDDiK ) , łatwiej od południa obejść Opatówek i inne wioski. Pewien problem może być w rejonie Wolicy.
Główny minus jak dla mnie - obwodnica wraz z węzłami moze stymulować rozwój gospodarczy terenów obok niej.
W wariancie południowym - kolejna inwestycja skierowuje więc rozwój na obszar na południe od Kalisza ( lub jego południowe obrzeża ) gdyż najbardziej atrakcyjne tereny będą przy 4 zachodnich węzłach na tym rysunku.
3. Z tych względów uważam , że wariant północny w wersji I jest jednak dla Kalisza korzystniejszy , choć trudniejszy do wytyczenia i prawdopodobnie dłuższy.
Oczywiscie koniec obwodnicy - na zachód od K.W. i dalej do węzła "Sobótka"
4. Przebieg obwodnicy zachodniej ( DK25 ) zgodny zresztą z zamierzeniami miasta , uważam za całkowicie chybiony.
5. Najlepsze byłoby połączenie wariantu I i III ( juz bez oddzielnych dróg do węzła "Sobótka" - wystarczyłaby jedna ) , lecz wiadomo że taki ring jest nieosiągalny
Nie widzę tu minusów - nie potrzeba budować obejścia Gołuchowa ( dość trudnego z uwagi na zabudowę parkowo-pałacową na pólnoc od DK12 i zabudowę mieszkalną oraz jezioro na południe od DK12 ).
Droga do węzła Sobótka wiedzie przez pola , nie ma więc problemów z zabudową , protestami.
Wreszcie ta droga jest krótsza niż gdyby budować S12 po śladzie DK12.
Mysle , że ktos wyżej powinien poważnie wziąć pod uwagę ten wariant.
2. Wariant południowy obwodnicy ma pewne zalety - wydaje się krótszy a więc i tańszy ( co też ważne dla GDDiK ) , łatwiej od południa obejść Opatówek i inne wioski. Pewien problem może być w rejonie Wolicy.
Główny minus jak dla mnie - obwodnica wraz z węzłami moze stymulować rozwój gospodarczy terenów obok niej.
W wariancie południowym - kolejna inwestycja skierowuje więc rozwój na obszar na południe od Kalisza ( lub jego południowe obrzeża ) gdyż najbardziej atrakcyjne tereny będą przy 4 zachodnich węzłach na tym rysunku.
3. Z tych względów uważam , że wariant północny w wersji I jest jednak dla Kalisza korzystniejszy , choć trudniejszy do wytyczenia i prawdopodobnie dłuższy.
Oczywiscie koniec obwodnicy - na zachód od K.W. i dalej do węzła "Sobótka"
4. Przebieg obwodnicy zachodniej ( DK25 ) zgodny zresztą z zamierzeniami miasta , uważam za całkowicie chybiony.
5. Najlepsze byłoby połączenie wariantu I i III ( juz bez oddzielnych dróg do węzła "Sobótka" - wystarczyłaby jedna ) , lecz wiadomo że taki ring jest nieosiągalny
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Nie przesadzaj.Do bloków Szpilowskiego/Bursche jest dobre 300m.W dużo gorszej sytuacji są bloki w pobliżu cmentarza bo obwodnica będzie zbliżać się do osiedla.Bez budowy ekranów raczej się nie obędzie.szymkalisz pisze:Ok, ale zauważmy, ze ta droga będzie przebiegała między cmentarzem na Dobrzecu, a blokami, praktycznie 100-150 metrów od bloków (Szpilowskiego, Bursche) . Ilekroć ta szosa jest potrzeba, nie powinna być ona częścią obwodnicy Miasta Kalisza.
Planowany nowy przebieg 25 nie jest najszczęśliwszy ale skoro już wybudowano węzeł (pół węzła ) koło Castoramy ciężko będzie zmienić trasowanie.
-
- Użytkownik
- Posty: 10980
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Jak to mówią Szlachcic na zagrodzie równy wojewodzie
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/63 ... ,id,t.html
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/63 ... ,id,t.html
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Hehe może jak nie dużej :>
Ostatnio zmieniony 30 paź 2010, o 06:36 przez Vocatont, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 3683
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47