Modernizacja dworca PKP
- INSULTER OF JESUS CHRIST
- Użytkownik
- Posty: 1626
- Rejestracja: 8 lut 2010, o 21:56
- Lokalizacja: AUTONOMIA KALISKA
Taki los może spotkać kaliski dworzec.
PKP: bez opłaty dworcowej trzeba będzie zamknąć kilkaset dworców
PAP - 28-06-2010 19:45
Jeżeli opłata dworcowa nie zostanie wprowadzona, to trzeba będzie zamknąć nawet kilkaset dworców - uważa członek zarządu i dyrektor rewitalizacji dworców w PKP SA Jacek Prześluga. Według niego, opłata rozłożona na liczbę pasażerów wyniesie ok. 23-73 groszy na osobę.
Prześluga przedstawił w poniedziałek dziennikarzom wyliczenia, z których wynika, że utrzymanie polskich dworców przynosi rocznie ok. 30 mln zł straty. Tylko część dworców jest w stanie na siebie zarobić; głównie te z największych miastach.
Zdaniem Prześlugi dla ok. 600-700 dworców jedynym możliwym żródłem finansowania może być dodatkowa opłata, którą zostaną obciążeni przewożnicy.
Opłata byłaby pobierana obowiązkowo za każde zatrzymanie się na dworcu, od każdego pasażerskiego przewożnika kolejowego. Jej wysokość ma zależeć od kategorii dworca, liczby zatrzymujących się pociągów i ich długości.
"Wpływy z opłaty mają pokrywać koszty eksploatacji i utrzymania powierzchni publicznych na dworcu, udostępnianych nieodpłatnie. Jeżeli byśmy pobierali opłatę za toaletę, to ona byłaby wyłączona spod opłaty" - wyjaśnił Prześluga. Stawkę opłaty na każdy rok miałby zatwierdzać Urząd Transportu Kolejowego. Jak wyjaśnił Prześluga, obecnie trwają ustalenia międzyresortowe dotyczące przepisów zawierających takie rozwiązania.
Zdaniem Prześlugi, opłata dworcowa ma szansę zacząć obowiązywać od rozkładu jazdy wchodzącego w życie w grudniu 2011 r. W takim przypadku odpowiednia ustawa musiałaby zostać uchwalona do grudnia tego roku, ponieważ zarządca dworców musi poinformować przewożników, ile wyniosą stawki na rok przed ich wejściem w życie.
Jak wylicza PKP SA, gdyby stawka byłaby podana dzisiaj, wszyscy przewożnicy musieliby zapłacić za zatrzymywanie się na dworcach ok. 103 mln zł. Zdaniem Prześlugi, opłata ta będzie najwyższa w 2012 r., kiedy może wynieść ok. 134 mln zł. W 2012 r. skończy się większość trwających właśnie remontów dworców - w czasie remontu albo renowacji opłata nie byłaby pobierana.
"Póżniej ta suma będzie się zmniejszać, ponieważ będzie się na dworcach zmniejszać powierzchnia przeznaczona tylko do obsługi podróżnych, a przybywać będzie innych funkcji" - wyjaśnił Prześluga. Podał przykład dworca w Kole, gdzie na funkcje kolejowe będzie przeznaczone ok. 20 proc. powierzchni dworca. Na pozostałej powierzchni powstanie urządzona publiczna biblioteka, sale wystawiennicze i hostel.
Z danych PKP SA wynika, że w 2010 r. utrzymanie dworców będzie kosztować ok. 126 mln zł. Jednak wpływy za wynajem powierzchni, zapowiedzi megafonowe itp. pokrywają tylko część tek kwoty. "Innej alternatywy niż opłata dworcowa nie ma, alternatywą jest tylko zamknięcie dworców" - powiedział Prześluga.
PKP: bez opłaty dworcowej trzeba będzie zamknąć kilkaset dworców
PAP - 28-06-2010 19:45
Jeżeli opłata dworcowa nie zostanie wprowadzona, to trzeba będzie zamknąć nawet kilkaset dworców - uważa członek zarządu i dyrektor rewitalizacji dworców w PKP SA Jacek Prześluga. Według niego, opłata rozłożona na liczbę pasażerów wyniesie ok. 23-73 groszy na osobę.
Prześluga przedstawił w poniedziałek dziennikarzom wyliczenia, z których wynika, że utrzymanie polskich dworców przynosi rocznie ok. 30 mln zł straty. Tylko część dworców jest w stanie na siebie zarobić; głównie te z największych miastach.
Zdaniem Prześlugi dla ok. 600-700 dworców jedynym możliwym żródłem finansowania może być dodatkowa opłata, którą zostaną obciążeni przewożnicy.
Opłata byłaby pobierana obowiązkowo za każde zatrzymanie się na dworcu, od każdego pasażerskiego przewożnika kolejowego. Jej wysokość ma zależeć od kategorii dworca, liczby zatrzymujących się pociągów i ich długości.
"Wpływy z opłaty mają pokrywać koszty eksploatacji i utrzymania powierzchni publicznych na dworcu, udostępnianych nieodpłatnie. Jeżeli byśmy pobierali opłatę za toaletę, to ona byłaby wyłączona spod opłaty" - wyjaśnił Prześluga. Stawkę opłaty na każdy rok miałby zatwierdzać Urząd Transportu Kolejowego. Jak wyjaśnił Prześluga, obecnie trwają ustalenia międzyresortowe dotyczące przepisów zawierających takie rozwiązania.
Zdaniem Prześlugi, opłata dworcowa ma szansę zacząć obowiązywać od rozkładu jazdy wchodzącego w życie w grudniu 2011 r. W takim przypadku odpowiednia ustawa musiałaby zostać uchwalona do grudnia tego roku, ponieważ zarządca dworców musi poinformować przewożników, ile wyniosą stawki na rok przed ich wejściem w życie.
Jak wylicza PKP SA, gdyby stawka byłaby podana dzisiaj, wszyscy przewożnicy musieliby zapłacić za zatrzymywanie się na dworcach ok. 103 mln zł. Zdaniem Prześlugi, opłata ta będzie najwyższa w 2012 r., kiedy może wynieść ok. 134 mln zł. W 2012 r. skończy się większość trwających właśnie remontów dworców - w czasie remontu albo renowacji opłata nie byłaby pobierana.
"Póżniej ta suma będzie się zmniejszać, ponieważ będzie się na dworcach zmniejszać powierzchnia przeznaczona tylko do obsługi podróżnych, a przybywać będzie innych funkcji" - wyjaśnił Prześluga. Podał przykład dworca w Kole, gdzie na funkcje kolejowe będzie przeznaczone ok. 20 proc. powierzchni dworca. Na pozostałej powierzchni powstanie urządzona publiczna biblioteka, sale wystawiennicze i hostel.
Z danych PKP SA wynika, że w 2010 r. utrzymanie dworców będzie kosztować ok. 126 mln zł. Jednak wpływy za wynajem powierzchni, zapowiedzi megafonowe itp. pokrywają tylko część tek kwoty. "Innej alternatywy niż opłata dworcowa nie ma, alternatywą jest tylko zamknięcie dworców" - powiedział Prześluga.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
A ja juz nie wierze temu molochowi na glinianych nogach i jego karzełkom w rodzaju Przeslugi, Koguta i innych tego typów bęcwałów. Znowu wpuscili by mnie w maliny we Wrocku , 02 czerwca , gdzie czekałem na osobowy do Kłodzka, a oni dali na innym peronie InterRegio i oszukali państwo bo honorowali moj i wielu innych pasażerow bilety na osobowy. Niby-doplatę dworcowa ,,szlag trafił''! Proponuję więc = Ceske Drahy na polskie tory!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
To jest ciagłe wyciąganie łapy po pieniądze podatników. Pekap stara się zakamuflować pod byle pozorem swoje żądania, nadając mu niby nowe formy organizacyjne, stara się ciągle ,,omamiać'' społeczeństwo. Ta degrengolada trwa już ca 40 lat, a pasażer ma coraz mniejsze szanse dojechania do celu podróży w możliwie optymalnym czasie jej trwanisa. Nie wspomnę tu słowem o pasażerach niepełnosprawnych czy schoroewanych, udających się ,,do wód''.
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska
Wisława Szymborska
-
- Użytkownik
- Posty: 3681
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Co prawda Opatówek nie Kalisz, tak samo jak ich dworzec PKP, jednak władze gminy nie boją się podejmować konkretnych decyzji. Brawo dla wójta Wardęckiego.
Info z portalu www.rc.fm
Gmina przejmie dworzec?
7 lipca, 2010 - 15:38 — [email protected]
Jest szansa na to, aby gmina Opatówek (powiat kaliski) bezpłatnie przejęła tereny od spółki PKP. Sprawa dotyczy budynku miejscowego dworca kolejowego i drogi dojazdowej do niego. "Rozmowy są obiecujące" - powiedział Radiu Centrum wójt Opatówka Sebastian Wardęcki:
"Mam nadzieję, że uda nam się przejąć te nieruchomości i to być może jeszcze w tym roku. Nie ukrywam, że dworzec ten zamiast być wizytówką gminy, niestety straszy przejezdnych, którzy podróżują koleją przez naszą miejscowość. Chcielibyśmy przejąć obiekt dworca, bo mamy już pewne plany, jak go zagospodarować. Również zależy nam na pobliskiej drodze, która wymaga generalnego remontu."
Władze Opatówka planują przeznaczyć obiekt na cele kulturalno - edukacyjne. Obecnie spółka PKP pracuje nad uporządkowaniem sytuacji prawnej tych nieruchomości. Po uregulowaniu tych kwestii, gmina przejmie je na własność.
[email protected]
Info z portalu www.rc.fm
Gmina przejmie dworzec?
7 lipca, 2010 - 15:38 — [email protected]
Jest szansa na to, aby gmina Opatówek (powiat kaliski) bezpłatnie przejęła tereny od spółki PKP. Sprawa dotyczy budynku miejscowego dworca kolejowego i drogi dojazdowej do niego. "Rozmowy są obiecujące" - powiedział Radiu Centrum wójt Opatówka Sebastian Wardęcki:
"Mam nadzieję, że uda nam się przejąć te nieruchomości i to być może jeszcze w tym roku. Nie ukrywam, że dworzec ten zamiast być wizytówką gminy, niestety straszy przejezdnych, którzy podróżują koleją przez naszą miejscowość. Chcielibyśmy przejąć obiekt dworca, bo mamy już pewne plany, jak go zagospodarować. Również zależy nam na pobliskiej drodze, która wymaga generalnego remontu."
Władze Opatówka planują przeznaczyć obiekt na cele kulturalno - edukacyjne. Obecnie spółka PKP pracuje nad uporządkowaniem sytuacji prawnej tych nieruchomości. Po uregulowaniu tych kwestii, gmina przejmie je na własność.
[email protected]
"Wolność polega na świadomym i dobrowolnym wyborze dobra. Wolność to nie moc czynienia tego, co chcemy, lecz prawo bycia zdolnym do czynienia naszej powinności."
Lord Acton
Lord Acton
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Upraszczasz sprawę Szałe, bo tam nie ma jeszcze ostatecznie dogadanej sprawy kaliskiego ośrodka nad zalewem, a przecież trudno raczej inwestować w coś, co nie jest do końca uregulowane.Pawel pisze:Władze Opatówka już pokazały jak opiekują się przejętym majątkiem - patrz Szałe.
Nie chodzi tylko o to aby coś od kogoś przejąć.Trzeba mieć pomysł i pieniądze żeby swoje wizje spełnić.
"Wolność polega na świadomym i dobrowolnym wyborze dobra. Wolność to nie moc czynienia tego, co chcemy, lecz prawo bycia zdolnym do czynienia naszej powinności."
Lord Acton
Lord Acton
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Wracając do kalisskiego dworca PKP dzialają tam obecnie dwie szwalnie, akbo jedna w dwóch salach, 2 kioski, info kolejowe i kasy IC, nie wiem czy Regio funkcjonuje?Ponadto bar i szalet publiczny - dwuczęściowy, gdzie w części damskiej przrebywają żule. Po peronie kręcą się samochody dostawcze. Tylko SOK-u, ani Straży Miejskiej tam nie widać, a do posterunku Policji daaaleeeko .
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska
Wisława Szymborska
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
To po cholerę rwali się do przejmowania ośrodka ?Efekt jest taki że Kalisz nie inwestuje bo nie jego a Opatówek nie inwestuje bo nie ma pieniędzy aby uregulować należność za przejęte obiekty.Kółko się zamyka.Artur pisze:Upraszczasz sprawę Szałe, bo tam nie ma jeszcze ostatecznie dogadanej sprawy kaliskiego ośrodka nad zalewem, a przecież trudno raczej inwestować w coś, co nie jest do końca uregulowane.Pawel pisze:Władze Opatówka już pokazały jak opiekują się przejętym majątkiem - patrz Szałe.
Nie chodzi tylko o to aby coś od kogoś przejąć.Trzeba mieć pomysł i pieniądze żeby swoje wizje spełnić.
Z tego co wiem, to Kalisz stawia wygórowane żądania i jest sytuacja patowa. Dlatego Opatówek nie inwestuje w teren gdzie spraw nie rozwiązano, to chyba logiczne.
"Wolność polega na świadomym i dobrowolnym wyborze dobra. Wolność to nie moc czynienia tego, co chcemy, lecz prawo bycia zdolnym do czynienia naszej powinności."
Lord Acton
Lord Acton
-
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 kwie 2006, o 22:13
- GG: 3979899
- Lokalizacja: Midleton-Ireland/ /Kalisz-Poland
Modernizacja dworca PKP
Witam,
Dziś czytając jeden z wątków na skyscrapercity trafiłem na link do strony, gdzie PKP chwali się że do 2012 zmodernizuje 77 dworców - między innymi nasz kaliski. Na ile to realne? Sami sprawdżcie link -> www.robisie.eu
"Są też i takie dworce, które czekają na zakończenie ostatnich prac projektowych (Poznań), i wreszcie grupa inwestycji, które formalnie rozpoczną się w roku 2011, ale już dziś prowadzi się intensywne prace przygotowawcze. Inwestycje i remonty wymagają wszak niezwykle licznych uzgodnień…
Jedno jest pewne: w roku 2011 i 2012 sieć polskich kolei wzbogaci się o paletę 77 zmodernizowanych
i wyremontowanych dworców. Takiego boomu inwestycyjnego w tym segmencie rynku nie było od lat!
A przecież… szykowane są nowe inwestycje, których rozpoczęcie planuje się za dwa, trzy lata. (...)
Dziś czytając jeden z wątków na skyscrapercity trafiłem na link do strony, gdzie PKP chwali się że do 2012 zmodernizuje 77 dworców - między innymi nasz kaliski. Na ile to realne? Sami sprawdżcie link -> www.robisie.eu
"Są też i takie dworce, które czekają na zakończenie ostatnich prac projektowych (Poznań), i wreszcie grupa inwestycji, które formalnie rozpoczną się w roku 2011, ale już dziś prowadzi się intensywne prace przygotowawcze. Inwestycje i remonty wymagają wszak niezwykle licznych uzgodnień…
Jedno jest pewne: w roku 2011 i 2012 sieć polskich kolei wzbogaci się o paletę 77 zmodernizowanych
i wyremontowanych dworców. Takiego boomu inwestycyjnego w tym segmencie rynku nie było od lat!
A przecież… szykowane są nowe inwestycje, których rozpoczęcie planuje się za dwa, trzy lata. (...)
ta modernizacja pewnie będzie polegać na tym, że wreszcie je posprzątają
------------------------
konto teowe
------------------------
konto teowe
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2010, o 12:21 przez faranek22, łącznie zmieniany 3 razy.
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9028
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24