Kalisz w planach zagospodarowania
Kalisz w planach zagospodarowania
Chciałbym zasygnalizować nowy temat z zakresu zagospodarowania naszego miasta, który nie będzie się odnosił do konkretnych zamierzeń inwestycyjnych - czyli kto i gdzie - lecz do przeznaczenia konkretnych dzielnic Kalisza na cele budowlane. Z tego też względu może się pokrywać z problemami już poruszanymi na naszym forum jednak zostaną one przedstawione w sposób bardziej formalny. Dowiecie się gdzie powstanie budownictwo mieszkaniowe, gdzie wytyczono miejsca pod nowe drogi, gdzie można się spodziewać kolejnych hipermarketów. Pierwsza część z tego cyklu jeszcze dzisiaj - os. Dobrzec.
Na podstawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla osiedla Dobrzec
uchwalonego przez Radę Miejską Kalisza w 2003 r.
Granice powyższego planu poprowadzono w uproszczeniu po ul. Dobrzeckiej, Podmiejskiej, bez „starego blokowiska” do terenów Tesco, w okolicach al. W. Polskiego i ulicy Biskupickiej. Dla osób nieznających Kalisza podam, że jest to część umownie zwana południową. Pozostałe to zachód – część dawnej wsi Dobrzec i północ – w dużej mierze włączone do Kalisza w 2000 r.
Niestety ze względu na jakość podkładów mapowych nie będę omawiać każdego terenu z osobna.
Patrząc na wizję przyszłego Dobrzeca od razu rzuca się w oczy duże rozdrobnienie terenu, mnogość dróg i przewaga terenów zabudowy mieszkaniowej. Tych, którzy spodziewali się wysokościowców po 10 lub więcej pięter, od razu informuję, że nie będzie to miało miejsca. Przewidziano jedynie budynki o liczbie kondygnacji nieprzekraczającej czterech (plus piwnica) lub w nielicznych przypadkach – pięciu. Budynki usługowe osiągną maksymalną wysokość dwóch kondygnacji. Tych ostatnich nie będzie jednak wiele. Odstępstwo stanowią tereny sportu i rekreacji zlokalizowane w północno-wschodniej części opracowania, a także tereny oświaty (np. rozbudowywane gimnazjum), gdzie będzie można lokalizować budynki do trzech kondygnacji. W pasie za Tesco oraz w okolicach ulicy Tylnej będzie można budować bazy, składy i obiekty handlowe. W omawianym obszarze znajdzie się miejsce także na kościół, o czym pisałem już w innym miejscu. Zieleń ogólnodostępna ograniczy się w zasadzie do dość rozległego terenu przy basenie Delfin, nie licząc oczywiście niewielkich powierzchni zieleni osiedlowej. Całość będą obsługiwać liczne drogi i dojazdy. Jedną z nich jest, jak ją nazwałem, obwodnica pejola (ze względu na Jego fotorelacje z budowy tej drogi). Wspierać ją będzie nieco większa obwodnica prowadząca od istniejącego „feralnego” łuku al. Wojska Polskiego, otaczająca zabudowę mieszkaniową wielorodzinną (przetnie ostatnią pętlę autobusową) i wplatająca się w ulicę Dobrzecką. W zachodniej części będą przemykać pojazdy po nowej obwodnicy Kalisza, prowadzącej ze Szczypiorna. Ta ostatnia droga nie będzie miała bezpośredniego wpływu na obsługę osiedla, gdyż nie przewidziano na tym terenie budowy żadnych zjazdów.
uchwalonego przez Radę Miejską Kalisza w 2003 r.
Granice powyższego planu poprowadzono w uproszczeniu po ul. Dobrzeckiej, Podmiejskiej, bez „starego blokowiska” do terenów Tesco, w okolicach al. W. Polskiego i ulicy Biskupickiej. Dla osób nieznających Kalisza podam, że jest to część umownie zwana południową. Pozostałe to zachód – część dawnej wsi Dobrzec i północ – w dużej mierze włączone do Kalisza w 2000 r.
Niestety ze względu na jakość podkładów mapowych nie będę omawiać każdego terenu z osobna.
Patrząc na wizję przyszłego Dobrzeca od razu rzuca się w oczy duże rozdrobnienie terenu, mnogość dróg i przewaga terenów zabudowy mieszkaniowej. Tych, którzy spodziewali się wysokościowców po 10 lub więcej pięter, od razu informuję, że nie będzie to miało miejsca. Przewidziano jedynie budynki o liczbie kondygnacji nieprzekraczającej czterech (plus piwnica) lub w nielicznych przypadkach – pięciu. Budynki usługowe osiągną maksymalną wysokość dwóch kondygnacji. Tych ostatnich nie będzie jednak wiele. Odstępstwo stanowią tereny sportu i rekreacji zlokalizowane w północno-wschodniej części opracowania, a także tereny oświaty (np. rozbudowywane gimnazjum), gdzie będzie można lokalizować budynki do trzech kondygnacji. W pasie za Tesco oraz w okolicach ulicy Tylnej będzie można budować bazy, składy i obiekty handlowe. W omawianym obszarze znajdzie się miejsce także na kościół, o czym pisałem już w innym miejscu. Zieleń ogólnodostępna ograniczy się w zasadzie do dość rozległego terenu przy basenie Delfin, nie licząc oczywiście niewielkich powierzchni zieleni osiedlowej. Całość będą obsługiwać liczne drogi i dojazdy. Jedną z nich jest, jak ją nazwałem, obwodnica pejola (ze względu na Jego fotorelacje z budowy tej drogi). Wspierać ją będzie nieco większa obwodnica prowadząca od istniejącego „feralnego” łuku al. Wojska Polskiego, otaczająca zabudowę mieszkaniową wielorodzinną (przetnie ostatnią pętlę autobusową) i wplatająca się w ulicę Dobrzecką. W zachodniej części będą przemykać pojazdy po nowej obwodnicy Kalisza, prowadzącej ze Szczypiorna. Ta ostatnia droga nie będzie miała bezpośredniego wpływu na obsługę osiedla, gdyż nie przewidziano na tym terenie budowy żadnych zjazdów.
No to się ciesz, będziesz mieć bliżej wszędzie
Kalisz w obiektywie aparatu i na kartach historii:
http://www.kalisz.9o.pl
http://www.kalisz.9o.pl
I tej wersji się trzymajmy
Kalisz w obiektywie aparatu i na kartach historii:
http://www.kalisz.9o.pl
http://www.kalisz.9o.pl
Tak jest, nie ma jak pozytywne myslenie
Fotki Kalisza:
http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=343292
http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=343292
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla strefy usługowo-handlowej w rejonie al. Wojska Polskiego
Coś całkiem gorącego, lecz nie nowego na naszym forum. Gorącego ponieważ ustalenia planu, o którym mowa będą obowiązywać od 25 grudnia. Obejmuje on swoim zasięgiem grunty pomidzy salonem Ignaszaka a firmą Big Star.
Największe powierzchniowo tereny określone jako 1UC i 2UC przeznaczone zostały na cele usług handlu z możliwością lokalizacji budynków o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m kw. Dopuszcza się jako uzupełnienie obiekty produkcji. Wszystkie budynki nie powinny być wyższe niż 14 m (bez dominant wysokościowych). Do obsługi komunikacyjnej tego fragmentu planu posłuży al. W. Polskiego, a właściwie droga wspomagająca, oznaczona jako 1KD, która jak wynika będzie sięgać do salonu Ignaszaka.
Kolejne tereny - 1U, 2U - to także usługi, oczywiście o znacznie mniejszej skali, z budynkami do 3 kondygnacji.
Grunty oznaczone jako 3U to faktycznie zaplecze salonu samochodowego z możliwością lokalizacji serwisu, baru szybkiej obsługi, myjni, czy parkingu.
Fragmentaryczny teren 4U został również przeznaczony pod usługi (budynki do dwóch kondygnacji z poddaszem nieużytkowym), podobnie jak U/MN, gdzie dopuszcza się istniejącą zabudowę mieszkaniową.
Omawiany plan respektuje ponadto istnienie zabudowy garażowej przy al. W. Polskiego (KP).
Na podstawie Uchwały Rady Miejskiej Kalisza/ Dziennika Urzędowego Woj. Wielkopolskiego
Coś całkiem gorącego, lecz nie nowego na naszym forum. Gorącego ponieważ ustalenia planu, o którym mowa będą obowiązywać od 25 grudnia. Obejmuje on swoim zasięgiem grunty pomidzy salonem Ignaszaka a firmą Big Star.
Największe powierzchniowo tereny określone jako 1UC i 2UC przeznaczone zostały na cele usług handlu z możliwością lokalizacji budynków o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m kw. Dopuszcza się jako uzupełnienie obiekty produkcji. Wszystkie budynki nie powinny być wyższe niż 14 m (bez dominant wysokościowych). Do obsługi komunikacyjnej tego fragmentu planu posłuży al. W. Polskiego, a właściwie droga wspomagająca, oznaczona jako 1KD, która jak wynika będzie sięgać do salonu Ignaszaka.
Kolejne tereny - 1U, 2U - to także usługi, oczywiście o znacznie mniejszej skali, z budynkami do 3 kondygnacji.
Grunty oznaczone jako 3U to faktycznie zaplecze salonu samochodowego z możliwością lokalizacji serwisu, baru szybkiej obsługi, myjni, czy parkingu.
Fragmentaryczny teren 4U został również przeznaczony pod usługi (budynki do dwóch kondygnacji z poddaszem nieużytkowym), podobnie jak U/MN, gdzie dopuszcza się istniejącą zabudowę mieszkaniową.
Omawiany plan respektuje ponadto istnienie zabudowy garażowej przy al. W. Polskiego (KP).
Na podstawie Uchwały Rady Miejskiej Kalisza/ Dziennika Urzędowego Woj. Wielkopolskiego
obawiam się, że jeśl będa takie miejsca to bardzo nieliczne. Chyba kwestią otwartą pozostaje zagospodarowanie Dobrzeca-Północ (na zachód od Stanczukowskiego), choć wcześniej myślałem, że sprawa rozwiązań dla tego terenu jest już przesądzona. Ogromny teren obejmujacy dzielnice: Huby, Sulisławice, część Piwonic, dla którego zaproponowano rozwiązania już jakoś 2 lata temu, chyba również nie doczekał się formalnego zakończenia. Drążę jednak temat o czym będę sukcesywnie informował