Połączenie KLA z PKS-em
Połączenie KLA z PKS-em
Coraz bliżej jest do sfinalizowania połączenia KLA i PKS-u.
Władze Kalisza zamierzają skorzystać z propozycji przedstawionej im w listopadzie ubiegłego roku przez ministra skarbu państwa. Chodzi o złożoną samorządowi ofertę nieodpłatnego przejęcia przez miasto 100 procent udziałów Skarbu Państwa w kaliskim Przedsiębiorstwie Komunikacji Samochodowej sp. z o.o.
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/29 ... ,id,t.html
Ciekawe z punktu widzenia inwestycyjnego jest głównie to :
"Zdaniem wiceprezydenta Kalisza połączenie PKS z KLA pozwoli miastu na zbycie bazy miejskiego przewożnika, dzięki czemu uzyska pieniądze między innymi na zakup nowych autobusów."
Są też pewne koszty :
" Przed połączeniem miasto będzie musiało również odkupić udziały w KLA od angielskiego prywatnego współudziałowca, aby uniknąć wynikających z tego partnerstwa ograniczeń prawnych"
Władze Kalisza zamierzają skorzystać z propozycji przedstawionej im w listopadzie ubiegłego roku przez ministra skarbu państwa. Chodzi o złożoną samorządowi ofertę nieodpłatnego przejęcia przez miasto 100 procent udziałów Skarbu Państwa w kaliskim Przedsiębiorstwie Komunikacji Samochodowej sp. z o.o.
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/29 ... ,id,t.html
Ciekawe z punktu widzenia inwestycyjnego jest głównie to :
"Zdaniem wiceprezydenta Kalisza połączenie PKS z KLA pozwoli miastu na zbycie bazy miejskiego przewożnika, dzięki czemu uzyska pieniądze między innymi na zakup nowych autobusów."
Są też pewne koszty :
" Przed połączeniem miasto będzie musiało również odkupić udziały w KLA od angielskiego prywatnego współudziałowca, aby uniknąć wynikających z tego partnerstwa ograniczeń prawnych"
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
W temacie PKS-u ale u naszych sąsiadów.Ciekawe czy taka sytuacja jest mozliwa i w naszym mieście.
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/31 ... ,id,t.html
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/31 ... ,id,t.html
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
jest możliwa bo rada miejska już przegłosowała o połączeniu tych dwóch podmiotów , teraz już należy decyzja do ministra skarbuGumiś pisze:W temacie PKS-u ale u naszych sąsiadów.Ciekawe czy taka sytuacja jest mozliwa i w naszym mieście.
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/31 ... ,id,t.html
Andrzej
Żeby całość informacji była w tym topicu , to przenoszę już podawaną w innym temacie informację ze strony UM.
Miasto Kalisz nieodpłatnie przejmie Spółkę Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kaliszu. Decyzję, poprzez podjęcie stosownej uchwały, podjęła Rada Miejska na wczorajszej sesji. Miasto przejmie 100% udziałów Spółki PKS o łącznej wartości nominalnej 4.360.000,00 zł.
W listopadzie 2009 r. Minister Skarbu Państwa poinformował Miasto Kalisz o możliwości nieodpłatnego przejęcia przez Miasto Kalisz od Skarbu Państwa udziałów w Spółce Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kaliszu Sp. z o.o. Proces komunalizacji Spółek jest realizowany przez Ministerstwo Skarbu Państwa na podstawie przepisów art. 4b ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji.
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kaliszu Sp. z o.o. jest Spółką należącą w 100% do Skarbu Państwa. Nominalna wartość udziałów wynosi 4.360.000 zł. Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest transport pasażerski (miejski i podmiejski). Tabor Spółki liczy około 130 autobusów, zatrudnienie wynosi około 280 pracowników. Spółka posiada nieruchomości wykorzystywane w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w Kaliszu przy ul. Wrocławskiej 4, Podmiejskiej 2a i Wrocławskiej 30-38 o łącznej pow. 4,88 ha oraz w Pleszewie (0,35 ha) i Jarocinie (0,85 ha).
W uzasadnieniu do uchwały podkreślano, że objęcie udziałów przez Miasto Kalisz stworzy większe możliwości w zakresie realizowania zadania własnego gminy w zakresie lokalnego transportu zbiorowego, określonego w art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym.
Nabycie udziałów stwarza możliwość połączenia Kaliskich Linii Autobusowych Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kaliszu Sp. z o.o., co z kolei pozwolił na utworzenie silnego podmiotu realizującego na rzecz mieszkańców Kalisza zadania z zakresu komunikacji. Dodatkowo połączenie obu podmiotów pozwoli na obniżenie kosztów zarządu i administracji, zwiększenie możliwości absorpcji środków z Unii Europejskiej oraz na efektywniejsze wykorzystanie posiadanego przez Spółki majątku.
Objęcie przez Miasto Kalisz udziałów Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kaliszu Sp. z o.o. nastąpi nieodpłatnie i nie będzie stanowić obciążenia finansowego dla budżetu Miasta.
Za przejęciem udziałów w spółce PKS głosowało piętnastu radnych, sześciu było przeciwnych, dwie osoby wstrzymały się od głosu.
Miasto Kalisz nieodpłatnie przejmie Spółkę Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kaliszu. Decyzję, poprzez podjęcie stosownej uchwały, podjęła Rada Miejska na wczorajszej sesji. Miasto przejmie 100% udziałów Spółki PKS o łącznej wartości nominalnej 4.360.000,00 zł.
W listopadzie 2009 r. Minister Skarbu Państwa poinformował Miasto Kalisz o możliwości nieodpłatnego przejęcia przez Miasto Kalisz od Skarbu Państwa udziałów w Spółce Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kaliszu Sp. z o.o. Proces komunalizacji Spółek jest realizowany przez Ministerstwo Skarbu Państwa na podstawie przepisów art. 4b ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji.
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kaliszu Sp. z o.o. jest Spółką należącą w 100% do Skarbu Państwa. Nominalna wartość udziałów wynosi 4.360.000 zł. Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest transport pasażerski (miejski i podmiejski). Tabor Spółki liczy około 130 autobusów, zatrudnienie wynosi około 280 pracowników. Spółka posiada nieruchomości wykorzystywane w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w Kaliszu przy ul. Wrocławskiej 4, Podmiejskiej 2a i Wrocławskiej 30-38 o łącznej pow. 4,88 ha oraz w Pleszewie (0,35 ha) i Jarocinie (0,85 ha).
W uzasadnieniu do uchwały podkreślano, że objęcie udziałów przez Miasto Kalisz stworzy większe możliwości w zakresie realizowania zadania własnego gminy w zakresie lokalnego transportu zbiorowego, określonego w art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym.
Nabycie udziałów stwarza możliwość połączenia Kaliskich Linii Autobusowych Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kaliszu Sp. z o.o., co z kolei pozwolił na utworzenie silnego podmiotu realizującego na rzecz mieszkańców Kalisza zadania z zakresu komunikacji. Dodatkowo połączenie obu podmiotów pozwoli na obniżenie kosztów zarządu i administracji, zwiększenie możliwości absorpcji środków z Unii Europejskiej oraz na efektywniejsze wykorzystanie posiadanego przez Spółki majątku.
Objęcie przez Miasto Kalisz udziałów Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kaliszu Sp. z o.o. nastąpi nieodpłatnie i nie będzie stanowić obciążenia finansowego dla budżetu Miasta.
Za przejęciem udziałów w spółce PKS głosowało piętnastu radnych, sześciu było przeciwnych, dwie osoby wstrzymały się od głosu.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
PKS wzięty, a Miastu radość
Zgodnie z propozycją ministra skarbu i wolą wyrażoną przez władze Kalisza, Miasto stanie się właścicielem spółki z o.o. Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kaliszu
O wątpliwościach związanych z ministerialną propozycją nieodpłatnego zbycia wszystkich udziałów Skarbu Państwa w tej spółce pisaliśmy zimą br. Wątpliwości mieli również niektórzy kaliscy radni. Argumentowali oni, że Miasto nie powinno być przewożnikiem ani wyręczać innego przewożnika, tym bardziej takiego, który zajmuje się transportem zbiorowym daleko poza granicami Kalisza. Kolejny argument dotyczył nieposiadania przez Miasto jakiejkolwiek koncepcji rozwoju czy prowadzenia takiego przedsiębiorstwa jak PKS, a także braku doświadczeń innych samorządów w tej dziedzinie. Rada Miejska Kalisza dała się jednak skusić perspektywie przejęcia 130 autobusów i kilku hektarów terenu przy ul. Wrocławskiej. Uwierzyła też, że planowane na przyszłość połączenie PKS z KLA uzdrowi sytuację kaliskiej komunikacji miejskiej (a co z komunikacją pozamiejską?). Wreszcie – przeważył pogląd, że „skoro dają, to brać” i radni przyjęli prezydencką propozycję. W ub. tygodniu prezydent Janusz Pęcherz poinformował o otrzymaniu pisma od ministra skarbu, Aleksandra Grada, w którym ten zgadza się na zbycie wszystkich udziałów na rzecz Miasta Kalisza. – Minister wnosi o uwzględnienie w procesie komunalizacji wniosków burmistrza Jarocina dotyczących majątku i świadczonych usług komunikacyjnych. Ponieważ nie mamy ambicji prowadzenia na terenie Jarocina działalności transportowej, z pewnością wszystkie wnioski burmistrza zostaną uwzględnione – powiedział prezydent J. Pęcherz. Wyjaśnijmy, że kaliski PKS posiada oddziały zamiejscowe w Jarocinie (30 autobusów) i Pleszewie (20 autobusów). Jarocin słusznie obawia się o przyszłość komunikacji zbiorowej na terenie swojego powiatu po przejęciu PKS przez Miasto Kalisz. To samo wypada teraz doradzić pleszewianom: zabezpieczcie swój interes, jak tylko możecie. Kaliszowi nie zależy na komunikacji na waszym terenie. Chce tylko usprawnić własną, a przy okazji zarobić na sprzedaży nieruchomości. (kord)
Zgodnie z propozycją ministra skarbu i wolą wyrażoną przez władze Kalisza, Miasto stanie się właścicielem spółki z o.o. Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kaliszu
O wątpliwościach związanych z ministerialną propozycją nieodpłatnego zbycia wszystkich udziałów Skarbu Państwa w tej spółce pisaliśmy zimą br. Wątpliwości mieli również niektórzy kaliscy radni. Argumentowali oni, że Miasto nie powinno być przewożnikiem ani wyręczać innego przewożnika, tym bardziej takiego, który zajmuje się transportem zbiorowym daleko poza granicami Kalisza. Kolejny argument dotyczył nieposiadania przez Miasto jakiejkolwiek koncepcji rozwoju czy prowadzenia takiego przedsiębiorstwa jak PKS, a także braku doświadczeń innych samorządów w tej dziedzinie. Rada Miejska Kalisza dała się jednak skusić perspektywie przejęcia 130 autobusów i kilku hektarów terenu przy ul. Wrocławskiej. Uwierzyła też, że planowane na przyszłość połączenie PKS z KLA uzdrowi sytuację kaliskiej komunikacji miejskiej (a co z komunikacją pozamiejską?). Wreszcie – przeważył pogląd, że „skoro dają, to brać” i radni przyjęli prezydencką propozycję. W ub. tygodniu prezydent Janusz Pęcherz poinformował o otrzymaniu pisma od ministra skarbu, Aleksandra Grada, w którym ten zgadza się na zbycie wszystkich udziałów na rzecz Miasta Kalisza. – Minister wnosi o uwzględnienie w procesie komunalizacji wniosków burmistrza Jarocina dotyczących majątku i świadczonych usług komunikacyjnych. Ponieważ nie mamy ambicji prowadzenia na terenie Jarocina działalności transportowej, z pewnością wszystkie wnioski burmistrza zostaną uwzględnione – powiedział prezydent J. Pęcherz. Wyjaśnijmy, że kaliski PKS posiada oddziały zamiejscowe w Jarocinie (30 autobusów) i Pleszewie (20 autobusów). Jarocin słusznie obawia się o przyszłość komunikacji zbiorowej na terenie swojego powiatu po przejęciu PKS przez Miasto Kalisz. To samo wypada teraz doradzić pleszewianom: zabezpieczcie swój interes, jak tylko możecie. Kaliszowi nie zależy na komunikacji na waszym terenie. Chce tylko usprawnić własną, a przy okazji zarobić na sprzedaży nieruchomości. (kord)
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
-
- Użytkownik
- Posty: 3680
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
KLA + PKS = Klapex
Jakoś trzeba nazwać nową spółkę. Może Klapex (KLA + PKS)? To chyba oddaje istotę rzeczy.
Zgodnie z wytycznymi Ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, Miasto przejmie zarządzanie przystankami i pętlami autobusowymi w Kaliszu. Zakupione zostaną nowe wiaty, dzięki którym przystanki w mieście zyskają jednolity, uporządkowany wizerunek.
Projekt Ustawy o publicznym transporcie zbiorowym nakłada na gminę zadanie budowy, przebudowy i remontu:
- przystanków komunikacyjnych oraz dworców, których właścicielem lub zarządzającym jest gmina,
- wiat przystankowych lub innych budynków służących pasażerom posadowionych na miejscu przeznaczonym do wsiadania i wysiadania pasażerów lub przylegających do tego miejsca, usytuowanych w pasie drogowym dróg publicznych bez względu na kategorię tych dróg.
- Przygotowując się do realizacji tego zadania zamierzamy w trzech kolejnych latach realizować zadanie zakupu nowych wiat przystankowych. Przewidujemy, że w każdym roku wymienionych zostanie 20 wiat. Koszt zakupu jednej sztuki wiaty to około 10 tysięcy złotych – informuje Janusz Pęcherz, prezydent Kalisza - Dzięki temu zostanie stworzony jednolity, uporządkowany wizerunek plastyczny infrastruktury przystankowej. Przewidujemy wykorzystanie tej infrastruktury do celów informacyjno-marketingowych miasta, w tym obowiązek umieszczenia logo miasta. W przyszłości na przystankach zostaną umieszczone Tablice LED z dynamiczną informacją o nadjeżdżających autobusach - dodaje prezydent.
Miasto podjęło działania zmierzające do przejęcia zarządzania infrastrukturą przystankową, na którą składają się przystanki i pętle autobusowe wraz z wyposażeniem. Obecnie trwają prace nad przyjęciem harmonogramu działań oraz przydzieleniem zadań właściwym jednostkom organizacyjnym. Po dokonaniu stosownych uzgodnień z Kaliskimi Liniami Autobusowymi oraz ustaleniu skali środków finansowych niezbędnych do realizacji tego przedsięwzięcia, zostanie przygotowana stosowna umowa regulująca zasady przejęcia infrastruktury przystankowej.
zrodlo www.kalisz.pl
wydaje mi sie ze jeszcze na kazdym przystanku powinien byc napis z przystankiem autobusowym np Hanki sawickiej 1, kosciuszki etc ale z przodu a nie z boku przystanku. ulatwi to wysiadanie i orientacje studentom ktorzy sa z poza kalisza
Projekt Ustawy o publicznym transporcie zbiorowym nakłada na gminę zadanie budowy, przebudowy i remontu:
- przystanków komunikacyjnych oraz dworców, których właścicielem lub zarządzającym jest gmina,
- wiat przystankowych lub innych budynków służących pasażerom posadowionych na miejscu przeznaczonym do wsiadania i wysiadania pasażerów lub przylegających do tego miejsca, usytuowanych w pasie drogowym dróg publicznych bez względu na kategorię tych dróg.
- Przygotowując się do realizacji tego zadania zamierzamy w trzech kolejnych latach realizować zadanie zakupu nowych wiat przystankowych. Przewidujemy, że w każdym roku wymienionych zostanie 20 wiat. Koszt zakupu jednej sztuki wiaty to około 10 tysięcy złotych – informuje Janusz Pęcherz, prezydent Kalisza - Dzięki temu zostanie stworzony jednolity, uporządkowany wizerunek plastyczny infrastruktury przystankowej. Przewidujemy wykorzystanie tej infrastruktury do celów informacyjno-marketingowych miasta, w tym obowiązek umieszczenia logo miasta. W przyszłości na przystankach zostaną umieszczone Tablice LED z dynamiczną informacją o nadjeżdżających autobusach - dodaje prezydent.
Miasto podjęło działania zmierzające do przejęcia zarządzania infrastrukturą przystankową, na którą składają się przystanki i pętle autobusowe wraz z wyposażeniem. Obecnie trwają prace nad przyjęciem harmonogramu działań oraz przydzieleniem zadań właściwym jednostkom organizacyjnym. Po dokonaniu stosownych uzgodnień z Kaliskimi Liniami Autobusowymi oraz ustaleniu skali środków finansowych niezbędnych do realizacji tego przedsięwzięcia, zostanie przygotowana stosowna umowa regulująca zasady przejęcia infrastruktury przystankowej.
zrodlo www.kalisz.pl
wydaje mi sie ze jeszcze na kazdym przystanku powinien byc napis z przystankiem autobusowym np Hanki sawickiej 1, kosciuszki etc ale z przodu a nie z boku przystanku. ulatwi to wysiadanie i orientacje studentom ktorzy sa z poza kalisza
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
A coż Ci szymkalisz przeszkadzają te nazwy zwyczajowe, tak naturalne dla kaliszan, które w zwięzły sposób określają miejsce wsiadania czy wysiadania? Pomagają także przyjezdnym i turystom. Zważ,że w naszych autobusach KLA jeszcze nie informuje się pasażerów ,,z taśmy magnetofonowej'' .Dlaczego nie kultywować takiej lokalnej tradycji, tak odmiennej np. od łódzkiej .
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska
Wisława Szymborska
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Nazwy przystanków na HS nie mają cząstki "nr", ale gdyby miały - byłoby to bardzo niekomfortowe. Bodaj w Łodzi istnieją przystanki gdzie nazwa ich to (nazwa ulicy) blok nr XXX.
Co do tych CC i P i Q to wg rozpiski od Anglików dla KLA, istnieją takie przystanki z "dodatkami" (za myślnikiem trasy zatrzymujące się):
Parczewskiego (N) - 1, 3, 3a, 3b, 3c, 3d, 10
Parczewskiego (P) - 19e
Parczewskiego (Q) - 6, 7, 7a
Nowy Rynek (E) - 2, 12, 12a
Nowy Rynek (H) - 3e, 6, 10
Nowy Rynek (M) - 4, 16, 17
Pl. Kilińskiego (W) - 3, 3a, 3b, 3c, 3d, 3e
Pl. Kilińskiego (U) - 10, 11, 11a
Pl. Kilińskiego (V) - 15, 19
Pl. Świętego Józefa (X) - 12, 12a
Szopena B - 3, 3a, 3b, 3c, 3d
Szopena A - 12, 12a
Wojska Polskiego Kosmos (D) - 6
Bankowa CC - 11a, 12, 12a, 15
Teatr BB - 3, 3a, 3b, 3c, 3d
3 Maja T - 12, 12a
I czy te nazwy są normalne?
Co do tych CC i P i Q to wg rozpiski od Anglików dla KLA, istnieją takie przystanki z "dodatkami" (za myślnikiem trasy zatrzymujące się):
Parczewskiego (N) - 1, 3, 3a, 3b, 3c, 3d, 10
Parczewskiego (P) - 19e
Parczewskiego (Q) - 6, 7, 7a
Nowy Rynek (E) - 2, 12, 12a
Nowy Rynek (H) - 3e, 6, 10
Nowy Rynek (M) - 4, 16, 17
Pl. Kilińskiego (W) - 3, 3a, 3b, 3c, 3d, 3e
Pl. Kilińskiego (U) - 10, 11, 11a
Pl. Kilińskiego (V) - 15, 19
Pl. Świętego Józefa (X) - 12, 12a
Szopena B - 3, 3a, 3b, 3c, 3d
Szopena A - 12, 12a
Wojska Polskiego Kosmos (D) - 6
Bankowa CC - 11a, 12, 12a, 15
Teatr BB - 3, 3a, 3b, 3c, 3d
3 Maja T - 12, 12a
I czy te nazwy są normalne?
Ostatnio zmieniony 8 lip 2010, o 11:51 przez szymkalisz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
No to pan Prezydent może już rozpocząć starania o koncesje na ... kolejowe przewozy . Przyklad z Zielonej Góry :
http://wiadomoscicsk.blog.onet.pl/Wkrot ... 14087123,nWkrótce pierwszy przetarg na kolejowe przewozy regionalne w woj. lubuskim?
Jak pisze Katarzyna Kozińska (Puls Biznesu) - PKS Zielona Góra może zostać pierwszym komercyjnym przewożnikiem kolejowym spoza PKP. Ma licencję i chce z niej korzystać. PKS Zielona Góra uzyskał licencję przewożnika kolejowego. Przygotowuje szczegółowy plan przedsięwzięcia, które - zdaniem Zenona Bambrowicza, prezesa firmy - może przynosić dodatkowy dochód.
-" Złożyliśmy w Lubuskim Urzędzie Marszałkowskim (LUM) propozycję świadczenia usług przewozu koleją. Na początek jesteśmy zainteresowani obsługą dwóch tras. Dla nas ma to być działalność dodatkowa. Z wstępnego planu finansowego wynika, że projekt będzie rentowny " - mówi prezes.
- AlixVonHessen
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 6 cze 2010, o 16:57
- Kontakt:
Wrzucał to tutaj, bo to o KLA:
http://www.tvn24.pl/11133,1,prosto_z_polski.html
Brawa za czujność KLA! Tego nie wymyśliłby nawet Monty Python
http://www.tvn24.pl/11133,1,prosto_z_polski.html
Brawa za czujność KLA! Tego nie wymyśliłby nawet Monty Python
'Człowiek bez wiedzy o przodkach jest pusty i martwy' - M. Łącki
Spóżniłeś/aś się trochę z tym już w innym wątku dyskutowaliśmy o tym 'incydencie'.AlixVonHessen pisze:Wrzucał to tutaj, bo to o KLA:
http://www.tvn24.pl/11133,1,prosto_z_polski.html
Brawa za czujność KLA! Tego nie wymyśliłby nawet Monty Python