Przebudowa drogi Kalisz - Brzeziny (Traktu Wieluńskiego)
Obcinanie schetynówek
Zła wiadomość dla samorządów – rząd tnie pulę przeznaczoną na tzw. schetynówki, a dodatkowo zmienia proporcje finansowania inwestycji na niekorzyść gmin.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych to jedna z niewielu rzeczy, jaka udała się rządowi Donalda Tuska. Program wymyślił Grzegorz Schetyna (stąd obiegowa nazwa wyremontowanych dróg) i miał on czytelne zasady – remontowane miały być drogi lokalne, odgrywające ważną rolę w komunikacji danego regionu, najlepiej łączące drogi wojewódzkie czy krajowe. Duży nacisk był kładziony na tzw. partnerstwo, to znaczy zaangażowanie w projekt kilku samorządów. Gdy został ogłoszony pierwszy konkurs, wiele samorządów miało kłopot z właściwym wypełnieniem wniosku, ale również z właściwym wyborem drogi, która miała być remontowana. Najtrafniej zamysły Grzegorza Schetyny odgadł wójt Godziesz Józef Podłużny, który już w pierwszym rozdaniu uzyskał dofinansowanie na remont drogi z Godziesz do Brzezin (przez Przystajnię). W kolejnym roku również gmina Godziesze była beneficjentem schetynówek – tym razem projekt został zgłoszony wspólnie z powiatem kaliskim i gminą Brzeziny, i udało się pozyskać pieniądze na remont drogi Kalisz - Brzeziny. W ostatnim rozdaniu – tradycyjnie – gminy Godziesze również nie zabrakło – tym razem wysoko został oceniony wniosek na dofinansowanie przebudowy drogi z Opatówka do Saczyna, wspólnie z powiatem kaliskim i gminą Opatówek. Ostatnie rozdanie było szczęśliwe również dla Kalisza, który uzyskał pieniądze na dwie inwestycje – przebudowę drogi od granicy Kalisza na Lisie do mostu w Piwonicach i dalej, od mostu do skrzyżowania ulic Księżnej Jolanty z Częstochowską.
Więcej w Życiu Kalisza
http://www.zyciekalisza.pl/?str=128&id=108498
Zła wiadomość dla samorządów – rząd tnie pulę przeznaczoną na tzw. schetynówki, a dodatkowo zmienia proporcje finansowania inwestycji na niekorzyść gmin.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych to jedna z niewielu rzeczy, jaka udała się rządowi Donalda Tuska. Program wymyślił Grzegorz Schetyna (stąd obiegowa nazwa wyremontowanych dróg) i miał on czytelne zasady – remontowane miały być drogi lokalne, odgrywające ważną rolę w komunikacji danego regionu, najlepiej łączące drogi wojewódzkie czy krajowe. Duży nacisk był kładziony na tzw. partnerstwo, to znaczy zaangażowanie w projekt kilku samorządów. Gdy został ogłoszony pierwszy konkurs, wiele samorządów miało kłopot z właściwym wypełnieniem wniosku, ale również z właściwym wyborem drogi, która miała być remontowana. Najtrafniej zamysły Grzegorza Schetyny odgadł wójt Godziesz Józef Podłużny, który już w pierwszym rozdaniu uzyskał dofinansowanie na remont drogi z Godziesz do Brzezin (przez Przystajnię). W kolejnym roku również gmina Godziesze była beneficjentem schetynówek – tym razem projekt został zgłoszony wspólnie z powiatem kaliskim i gminą Brzeziny, i udało się pozyskać pieniądze na remont drogi Kalisz - Brzeziny. W ostatnim rozdaniu – tradycyjnie – gminy Godziesze również nie zabrakło – tym razem wysoko został oceniony wniosek na dofinansowanie przebudowy drogi z Opatówka do Saczyna, wspólnie z powiatem kaliskim i gminą Opatówek. Ostatnie rozdanie było szczęśliwe również dla Kalisza, który uzyskał pieniądze na dwie inwestycje – przebudowę drogi od granicy Kalisza na Lisie do mostu w Piwonicach i dalej, od mostu do skrzyżowania ulic Księżnej Jolanty z Częstochowską.
Więcej w Życiu Kalisza
http://www.zyciekalisza.pl/?str=128&id=108498
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Re: Przebudowa drogi Kalisz - Brzeziny (Traktu Wieluńskiego)
http://www.faktykaliskie.pl/budowa-trak ... -do-przodu" onclick="window.open(this.href);return false;
Faktycznie trochę się dzieje w gminie Czajków. Szkoda tylko, że ten trakt będzie miał status drogi nawet nie wojewódzkiej, tylko nie wiem sam czego. Można by wybudować Trakt przez duże "T", o statusie drogi krajowej, albo co najmniej wojewódzkiej, ale to marzenia ściętej głowy
Faktycznie trochę się dzieje w gminie Czajków. Szkoda tylko, że ten trakt będzie miał status drogi nawet nie wojewódzkiej, tylko nie wiem sam czego. Można by wybudować Trakt przez duże "T", o statusie drogi krajowej, albo co najmniej wojewódzkiej, ale to marzenia ściętej głowy
Re: Przebudowa drogi Kalisz - Brzeziny (Traktu Wieluńskiego)
http://rc.fm/polityczne/z-powiatu-do-wojewodztwa.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tam to jak dla mnie najlepiej mogłaby powstać droga krajowa, ale wojewódzką też bym nie pogardził. Zwłaszcza jeżeli to skutkowałoby w późniejszym czasie większymi pieniędzmi na remont i konserwację tej trasy.
Tam to jak dla mnie najlepiej mogłaby powstać droga krajowa, ale wojewódzką też bym nie pogardził. Zwłaszcza jeżeli to skutkowałoby w późniejszym czasie większymi pieniędzmi na remont i konserwację tej trasy.
Re: Przebudowa drogi Kalisz - Brzeziny (Traktu Wieluńskiego)
Budowa traktu jeszcze nie jest dokończona w 100%. Teraz okazuje się, że chyba znajdą się pieniążki na dokończenie brakującego odcinka.
http://rc.fm//polityczne/pieniadze-na-trakt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Na Calisii również o tym informują.
http://www.calisia.pl/articles/21656-budowa-traktu" onclick="window.open(this.href);return false;
cyt. za rc.fm"To będzie 750 000 złotych dla gminy Czajków i Brzeziny na dokończenie inwestycji" - powiedział Radiu Centrum Krzysztof Grabowski, członek zarządu województwa wielkopolskiego: "To finansowanie pozwoli nam w tym roku zamknąć temat traktu. Myślę, że już o tej inwestycji nie będziemy mówić, że ją zrobimy, tylko ją po prostu zrobimy. Wkrótce będziemy podpisywać umowy z samorządami na dofinansowanie i myślę, że za kilka miesięcy spotkamy się na otwarciu tego traktu."
http://rc.fm//polityczne/pieniadze-na-trakt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Na Calisii również o tym informują.
http://www.calisia.pl/articles/21656-budowa-traktu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Przebudowa drogi Kalisz - Brzeziny (Traktu Wieluńskiego)
http://rc.fm//polityczne/dokoncza-trakt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Trakt będzie dokończony, to dobra wiadomość. Niemniej jednak jeszcze lepszą była by informacja mówiąca o wspólnym przedsięwzięciu samorządowców, celem doprowadzenia traktu do statusu drogi (co najmniej) wojewódzkiej i powalczenia o jej dalszą rozbudowę.
Trakt będzie dokończony, to dobra wiadomość. Niemniej jednak jeszcze lepszą była by informacja mówiąca o wspólnym przedsięwzięciu samorządowców, celem doprowadzenia traktu do statusu drogi (co najmniej) wojewódzkiej i powalczenia o jej dalszą rozbudowę.
-
- Użytkownik
- Posty: 3681
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Przebudowa drogi Kalisz - Brzeziny (Traktu Wieluńskiego)
Droga Kalisz-Częstochowa to powinna być krajówka. Oczywiście najpierw musiała w ogóle zaistnieć. Teraz należałoby zawalczyć, żeby ciąg drogi krajowej 43 (Częstochowa-Wieluń), Szlaku Wieluńskiego i drogi wojewódzkiej 442 (Kalisz-Września) uznać za jedną drogę krajową 43. Nie chodzi o to, żeby była natychmiastowa decyzja, tylko żeby był to stały postulat łączonych miast i gmin. Stale przypominany pomysł najkrótszego połączenia Częstochowy z aglomeracją kalisko-ostrowską i Gnieznem drogą krajową może znaleźć w końcu uznanie
Re: Przebudowa drogi Kalisz - Brzeziny (Traktu Wieluńskiego)
Niestety postulatów nie ma ani stałych, ani doraźnych. Cudów nie ma, ale czego tu się spodziewać.kaliszanin2 pisze:Droga Kalisz-Częstochowa to powinna być krajówka. Oczywiście najpierw musiała w ogóle zaistnieć. Teraz należałoby zawalczyć, żeby ciąg drogi krajowej 43 (Częstochowa-Wieluń), Szlaku Wieluńskiego i drogi wojewódzkiej 442 (Kalisz-Września) uznać za jedną drogę krajową 43. Nie chodzi o to, żeby była natychmiastowa decyzja, tylko żeby był to stały postulat łączonych miast i gmin. Stale przypominany pomysł najkrótszego połączenia Częstochowy z aglomeracją kalisko-ostrowską i Gnieznem drogą krajową może znaleźć w końcu uznanie