Tymczasem Ostrów jeżdzi do Warszawy i lobbuje, a Kaliszowi zaleca się czekać, hmmmm, w tej sytuacji lepiej wyprzedzać i nawet zrobić więcej niż trzeba, niż siedzieć i czekać na "rządowe plany".maciej pisze:Obwodnica bez planów
17 stycznia, 2011 - 15:38 — [email protected]
"Nie jest prawdą, że posłowie Platformy Obywatelskiej są przeciwko budowie obwodnicy Kalisza w ciągu drogi krajowej nr 25" - zdecydowanie odpierali zarzuty Prawa i Sprawiedliwości poseł Witold Sitarz i senator Mariusz Sebastian Witczak podczas poniedziałkowej konferencji prasowej kaliskiej PO. A chodzi o znowelizowany rządowy Program Budowy Dróg Krajowych i Autostrad.
"Takich poprawek było ponad 200. Sejm to głosował po kolei i zostały one wycięte wszystkie - dlatego, że łącznie te poprawki dawały kompletną destrukcję budżetu państwa na około 2 000 000 000 złotych. I na to sobie żadem odpowiedzialny rząd i parlament nie powoli" - powiedział Radiu Centrum poseł Witold Sitarz.
"Mówienie o wpisywaniu, przesuwaniu tej inwestycji z jednego załącznika jest kłamstwem, bo nie ma tego typu zadania. Pisanie do Rady Miejskiej Kalisza apelu o to, by szybko wnosić o wpisanie tego typu inwestycji do załącznika rządowego jest też oczywiście tylko chwytem propagandowym. Dopiero jeżeli będą przygotowane wszystkie dane techniczne, jeżeli stanie się to zadaniem - w sensie planistycznym - dopiero będzie można mówić o lokowaniu obwodnicy nr 25 w jakimkolwiek projekcie. I to będziemy robili. Miasto przygotowuje się do opracowania planów" - dodaje senator Witczak.
Budowa obwodnicy Kalisza - wraz z węzłem i mostami pochłonie około 500 000 000 złotych. Koszt jednej tylko nitki jezdni szacowany jest na 110 000 000 złotych. Po wykonaniu planów trzeba jeszcze wykupić grunty pod inwestycję - tymczasem właściciele działek nie zgadzają się nawet na pomiary geodezyjne.
Za http://www.rc.fm/polityczne/obwodnica-bez-planow.html
Północna obwodnica Kalisza - DK12
"Wolność polega na świadomym i dobrowolnym wyborze dobra. Wolność to nie moc czynienia tego, co chcemy, lecz prawo bycia zdolnym do czynienia naszej powinności."
Lord Acton
Lord Acton
Temat ze zrozumiałych względów wzbudza duże emocje, to może ustalmy co w tej sprawie zrobiono, ile miasto musi wyłożyć pieniędzy i popatrzmy jak to zrobili ostrowianie.Wiadomo ,że to jest proces długotrwały ( sporządzenie planów,uzgodnienia środowiskowe, wykup gruntów ) .Chciałbym wiedzieć w jakim miejscu jesteśmy i jak władze miasta planują przeprowadzić czynności przygotowawcze w czasie ? Czy cokolwiek w tym kierunku się robi , czy też przez długie lata będziemy sobie w tym temacie narzekać i wklejać mapki sci- fi.
JP - WRÓĆ !!!!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Z Ostrowem jest ttroche inna sprawa, bo po pierwsze Ostrów nie jest miastem na prawach powiatu i budową dróg krajowych na jego terenie zajmuje się GDDKiA. Druga sprawa to to, że jeśli obwodnica jest w ciągu drogi ekspresowej to i tak robi to GDDKiA, także w miastach na prawach powiatu.
Pierwszy więc krok to lobbowanie wspólne z Ostrowem, aby W PLANACH na szczeblu krajowym pojawił się odcinek Ostrów - Kalisz jako S25. Argumentami może być duże nasilenie ruchu, rozówj aglomeracyjny itp. Akurat w tych 2 argumentach myślę, że moglibyśmy liczyć na wsparcie władz wojewódzkich. Oczywiście najlepiej by było lobbować jeszcze z Koninem, aby przedłużyć odcinek do tego miasta. Zyskalibyśmy zgrabne połączenie z A2. Jeśli to by się udało i w różnych projektach krajowych ten odcinek pojawił by sie jako S, to dało by już dobry start przy dalszych staraniach. Oczywiście dla Kalisza wielkim plusem tego pomysłu było by to, że GDDKiA wybudowała by obwodnicę Kalisza w ciągu S25, czyli od węzła przy Castorami, odcinek do Poznańskiej, gdzie byłby węzeł i dalszy TRUDNY odcinek, przebicie się przez Prosnę o do wylotu na Bydgoszcz.
Pierwszy więc krok to lobbowanie wspólne z Ostrowem, aby W PLANACH na szczeblu krajowym pojawił się odcinek Ostrów - Kalisz jako S25. Argumentami może być duże nasilenie ruchu, rozówj aglomeracyjny itp. Akurat w tych 2 argumentach myślę, że moglibyśmy liczyć na wsparcie władz wojewódzkich. Oczywiście najlepiej by było lobbować jeszcze z Koninem, aby przedłużyć odcinek do tego miasta. Zyskalibyśmy zgrabne połączenie z A2. Jeśli to by się udało i w różnych projektach krajowych ten odcinek pojawił by sie jako S, to dało by już dobry start przy dalszych staraniach. Oczywiście dla Kalisza wielkim plusem tego pomysłu było by to, że GDDKiA wybudowała by obwodnicę Kalisza w ciągu S25, czyli od węzła przy Castorami, odcinek do Poznańskiej, gdzie byłby węzeł i dalszy TRUDNY odcinek, przebicie się przez Prosnę o do wylotu na Bydgoszcz.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje
No właśnie Arturze, a co w tej sprawie zamierza zrobić kaliski PiS? Czy macie np. plan jak doprowadzić do powstania drogi S25? Wiadomo że 500mln PLN na drogę miasto nigdy nie wyda z własnej kasy, rozumowanie sectora wydaje mi się najbardziej sensowne. Tylko nie pisz "nic nie możemy bo jesteśmy w opozycji". Można pewne tematy wywoływać tak, aby zmusić rządzących do działania, zarówno na szczeblu krajowym jak samorządowym.Artur pisze:Tymczasem Ostrów jeżdzi do Warszawy i lobbuje, a Kaliszowi zaleca się czekać, hmmmm, w tej sytuacji lepiej wyprzedzać i nawet zrobić więcej niż trzeba, niż siedzieć i czekać na "rządowe plany".
Pojawiły się dane z robionego w tym roku pomiaru ruchu na drogach krajowych. To jest trochę związane z tematem obwodnic Kalisza w ciągu 12 i 25 z uwagi na to , że SDR jest brany pod uwagę przy inwestycjach i zamianie DK na S.
http://www.snoopy.internetdsl.pl/GPR_2010.pdf
Na DK25 :
KONIN-MODŁA 11868
MODŁA-RYCHWAŁ 9197
RYCHWAŁ-STAWISZYN 7257
STAWISZYN-KALISZ 8736
NOWE SKALMIERZYCE /OBWODNICA/ 11878
NOWE SKALMIERZYCE -W. OSTRÓW WLKP. 17229
Na DK12 :
PLESZEW-KALISZ 8926
KALISZ-OPATÓWEK 14693
OPATÓWEK-BŁASZKI 6304
BŁASZKI-SIERADZ 9130
Widać , że jest zapotrzebowanie na 2x2 pomiędzy Ostrowem i Kokaninem oraz Opatówkiem a KW.
Szanse na S od Ostrowa do Konina jak i od Opatówka do Sieradza małe.
Ciekawostka :
OSTRÓW WLKP./OBWODNICA/ 3414
Widać , że obwodnica Ostrowowi jest niepotrzebna
http://www.snoopy.internetdsl.pl/GPR_2010.pdf
Na DK25 :
KONIN-MODŁA 11868
MODŁA-RYCHWAŁ 9197
RYCHWAŁ-STAWISZYN 7257
STAWISZYN-KALISZ 8736
NOWE SKALMIERZYCE /OBWODNICA/ 11878
NOWE SKALMIERZYCE -W. OSTRÓW WLKP. 17229
Na DK12 :
PLESZEW-KALISZ 8926
KALISZ-OPATÓWEK 14693
OPATÓWEK-BŁASZKI 6304
BŁASZKI-SIERADZ 9130
Widać , że jest zapotrzebowanie na 2x2 pomiędzy Ostrowem i Kokaninem oraz Opatówkiem a KW.
Szanse na S od Ostrowa do Konina jak i od Opatówka do Sieradza małe.
Ciekawostka :
OSTRÓW WLKP./OBWODNICA/ 3414
Widać , że obwodnica Ostrowowi jest niepotrzebna
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
heh, dobrze wiesz dlaczego jest taki wynikmilo pisze:Ciekawostka :
OSTRÓW WLKP./OBWODNICA/ 3414
Widać , że obwodnica Ostrowowi jest niepotrzebna
Pierwszy etap obwodnicy Ostrowa, bez wybudowania drugiego nie spełnia swojej roli, gdyż jedzie się nim o wiele dalej i dłużej niż jazda "po staremu". Może co czwarty pojazd wybiera tą trase, reszta jedzie starym przebiegiem DK11 przez Franklinów. Dopiero jak będzie wybudowany II etap, wtedy będzie miało to sens i cały tranzyt pójdzie S11. Zobacz sobie w powyższych tabelkach jaki ruch panuje na odcinku Sobótka - Ostrów, Ostrów - Przygodzice, albo na Alejach Słowackiegio. W tych statystykach tego nie podali, ale np. ruch na ul. Krotoszyńskiej, koło Zapu wynosi ponad 30tys aut/ dobę.
Teraz moja ciekawostka - w statystykach ruchu wybudowanej części obwodnicy Ostrowa chłopaki nawet policyzli jednego rowerzyste. Mimo, że tam jest zakaz wjazdu rowerów
zgoda buduje, niezgoda rujnuje
Wczoraj coś obiło mi się o uszy z wiadomości kaliskich.
http://www.calisia.pl/articles/9397-psl-o-drogownictwie25/01/2011 20:49
W poniedziałek o obwodnicy mówili parlamentarzyści Prawa i Sprawiedliwości. Wczoraj temat podjęli przedstawiciele Polskiego Stronnictwa Ludowego. Ci jak najbardziej za taką drogą są, ale mówią: szanse na pozyskanie teraz pieniędzy są marne, chociaż jak najbardziej przy każdej okazji będziemy o niej mówić.
Od lewej: Franciszek Marszałek, Józef Racki, Krzysztof Grabowski
Projekt “Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015” to według Franciszka Marszałka z PSL dokument, który odsuwa w czasie realizację ważnych dla naszego województwa inwestycji drogowych, m in. dróg ekspresowych S-5 i S-11 wraz z budową obwodnic w ciągach dróg krajowych nr 12 i nr 15. Nasze stanowisko przedstawilismy w piśmie. Oczekujemy zakończenia budowy ekspresówek do 2013 roku.
To ten sam projekt, z którego parlamentarzyści Prawa i Sprawiedliwości chcą pozyskać 10 milionów złotych na stworzenie projektu oraz rozpoczęcie wykupu gruntów pod przyszłą obwodnicę naszego miasta. Starania nie pomagają. Józef racki, poseł PSL uważa, że wzięcie jakiejkolwiek kwoty nie jest takie proste w przypadku miasta na prawach
powiatu. Sam tworzyłem projekt ustawy, gdzie wszystkie inwestycje dróg krajowych powinna przejąć GDDiA. Oni sa chętni, ale pod warunkiem, że projekt będzie takie drogi wyprowadzać za miasto. Kaliski na tym etapie, na którym jest w zamyśle, nie czyni tego. Wszystko rozbija się o brak
pieniędzy, brak wykupionych gruntów, pomiarów geodezyjnych, zezwoleń i tak naprawdę w tym momencie koncepcji wyprowadzenia drogi z granic Kalisza.
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Dane pochadzą chyba sprzed 3 lat.cheetah pisze:To skąd masz takie dane? Sam liczyłeś?sector-ostrow pisze:(...)W tych statystykach tego nie podali, ale np. ruch na ul. Krotoszyńskiej, koło Zapu wynosi ponad 30tys aut/ dobę.
Tu sa dane z 2005 roku. Jak widać w Ostrowie jest już wtedy prawie 30tys
http://siskom.waw.pl/nauka/gpr/sdr_kraj ... ki2005.pdf
zgoda buduje, niezgoda rujnuje
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9024
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Proszę nie mylić obwodnic
Północna obwodnica Kalisza - fragment drogi krajowej nr 12
Zachodnia obwodnica Kalisza - fragment drogi krajowej nr 25
W tym wątku piszemy o obwodnicy północnej!, a własciwie o pomyśle, ponieważ do tej pory w sprawie północnej obwodnicy nie podjeto żadnych działań decyzyjnych.
Północna obwodnica Kalisza - fragment drogi krajowej nr 12
Zachodnia obwodnica Kalisza - fragment drogi krajowej nr 25
W tym wątku piszemy o obwodnicy północnej!, a własciwie o pomyśle, ponieważ do tej pory w sprawie północnej obwodnicy nie podjeto żadnych działań decyzyjnych.
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Nawet mylenie obwodnic tu nic nie zmieni , bo ... ,,Grabarczyk niezastapiony'' !
http://janpietrzak.pl/
http://janpietrzak.pl/