Północna obwodnica Kalisza - DK12
Może się okazać, tak jak sugerował jp, że obwodnica przebiegać będzie poza granicami Kalisza. Jeśli tak by się stało, dyskusje na temat finansowania są trochę chybione, bo należałoby już przy obecnym stanie prawnym zabiegać o dofinansowanie GDDKiA. Tymczasem, mam wrażenie, że kaliscy politycy więcej energii poświęcają na próbę zmiany prawa niż na same obwodnice. Czy jest szansa, żeby obwodnice miały kategorię dróg szybkiego ruchu?
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Budowy dróg stanęły w polu
W przyszłym roku w Kaliszu zbudujemy najmniej dróg od pięciu-sześciu lat. Cięcia budżetowe odczujemy w wielu dziedzinach życia, jednak w drogownictwie będą one szczególnie dotkliwe. Co gorsza, najbardziej zaniedbane pozostaną inwestycje największe i najbardziej potrzebne
Budowa odcinka drogi krajowej nr 25 od węzła drogowego przy al. Wojska Polskiego do ul. Poznańskiej to najważniejsza inwestycja komunikacyjna w Kaliszu. Czekamy na nią już od kilku lat. Połączenie obwodnicy Nowych Skalmierzyc przez dawną wieś Dobrzec z ul. Poznańską to nic innego, jak początek budowy północnej obwodnicy Kalisza – przez Kokanin i Tłokinię w kierunku Opatówka. Aby jednak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad mogła budować tę drogę na terenach gmin Żelazków i Opatówek, Kalisz musi uporać się z budową jej odcinka w swoich granicach. W tegorocznym budżecie przeznaczył na ten cel… 20 tys. zł, co miało pozwolić na „zachowanie zadania w planie do czasu zakończenia starań o dofinansowanie”. Na rok 2012 władze Kalisza wyasygnowały 100 tys. zł, co pozwoli opracować projekt. Cała inwestycja kosztować ma ponad 100 mln zł. Nawet jeśli w końcu uda się zdobyć dla niej dofinansowanie, droga ta powstanie – delikatnie mówiąc – nieprędko.
Równie odległa jest perspektywa budowy innego połączenia drogowego o znaczeniu strategicznym. Chodzi o spięcie tego, co kiedyś nazywaliśmy Trasą Stanczukowskiego z tym, co wciąż jeszcze nazywamy Trasą Bursztynową. Dziś drogowcy nazywają tę inwestycję połączeniem dróg krajowych na odcinku od ul. Godebskiego do ul. Łódzkiej. W tym roku w budżecie Kalisza zarezerwowano na ten cel 1 mln zł. Posłużył budowie ronda przy Stawiszyńskiej oraz odcinka drogi od Stawiszyńskiej do Szerokiej. Teraz okazuje się, że stoimy w miejscu, bowiem na rok 2012 zaplanowano zaledwie 300 tys. zł z przeznaczeniem na dokładnie ten sam zakres robót. Od Stawiszyńskiej do Łódzkiej, gdzie rozpoczyna się Trasa Bursztynowa, odległość jest jeszcze bardzo duża.
Kolejną inwestycją wielomilionową, na którą przeznaczamy grosze, jest przebudowa drogi krajowej nr 12, czyli ul. Łódzkiej, od mostu na Swędrni do granic miasta. W tegorocznym budżecie zapisaliśmy na ten cel 100 tys. zł, w przyszłorocznym – zaledwie 20 tys. zł. W takim tempie nie przebudujemy tej drogi nawet za 20 lat.
Więcej w Życiu Kalisza
http://www.zyciekalisza.pl/?str=116&id=121264
Nie wiem czy się śmiać czy płakać
W przyszłym roku w Kaliszu zbudujemy najmniej dróg od pięciu-sześciu lat. Cięcia budżetowe odczujemy w wielu dziedzinach życia, jednak w drogownictwie będą one szczególnie dotkliwe. Co gorsza, najbardziej zaniedbane pozostaną inwestycje największe i najbardziej potrzebne
Budowa odcinka drogi krajowej nr 25 od węzła drogowego przy al. Wojska Polskiego do ul. Poznańskiej to najważniejsza inwestycja komunikacyjna w Kaliszu. Czekamy na nią już od kilku lat. Połączenie obwodnicy Nowych Skalmierzyc przez dawną wieś Dobrzec z ul. Poznańską to nic innego, jak początek budowy północnej obwodnicy Kalisza – przez Kokanin i Tłokinię w kierunku Opatówka. Aby jednak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad mogła budować tę drogę na terenach gmin Żelazków i Opatówek, Kalisz musi uporać się z budową jej odcinka w swoich granicach. W tegorocznym budżecie przeznaczył na ten cel… 20 tys. zł, co miało pozwolić na „zachowanie zadania w planie do czasu zakończenia starań o dofinansowanie”. Na rok 2012 władze Kalisza wyasygnowały 100 tys. zł, co pozwoli opracować projekt. Cała inwestycja kosztować ma ponad 100 mln zł. Nawet jeśli w końcu uda się zdobyć dla niej dofinansowanie, droga ta powstanie – delikatnie mówiąc – nieprędko.
Równie odległa jest perspektywa budowy innego połączenia drogowego o znaczeniu strategicznym. Chodzi o spięcie tego, co kiedyś nazywaliśmy Trasą Stanczukowskiego z tym, co wciąż jeszcze nazywamy Trasą Bursztynową. Dziś drogowcy nazywają tę inwestycję połączeniem dróg krajowych na odcinku od ul. Godebskiego do ul. Łódzkiej. W tym roku w budżecie Kalisza zarezerwowano na ten cel 1 mln zł. Posłużył budowie ronda przy Stawiszyńskiej oraz odcinka drogi od Stawiszyńskiej do Szerokiej. Teraz okazuje się, że stoimy w miejscu, bowiem na rok 2012 zaplanowano zaledwie 300 tys. zł z przeznaczeniem na dokładnie ten sam zakres robót. Od Stawiszyńskiej do Łódzkiej, gdzie rozpoczyna się Trasa Bursztynowa, odległość jest jeszcze bardzo duża.
Kolejną inwestycją wielomilionową, na którą przeznaczamy grosze, jest przebudowa drogi krajowej nr 12, czyli ul. Łódzkiej, od mostu na Swędrni do granic miasta. W tegorocznym budżecie zapisaliśmy na ten cel 100 tys. zł, w przyszłorocznym – zaledwie 20 tys. zł. W takim tempie nie przebudujemy tej drogi nawet za 20 lat.
Więcej w Życiu Kalisza
http://www.zyciekalisza.pl/?str=116&id=121264
Nie wiem czy się śmiać czy płakać
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Czekając na budowę drogi krajowej nr 12 na odcinku od Stawiszyńskiej do Szerokiej :
1/ miejsce pod rondo na Stawiszyńskiej
2/ koniec etapu budowy - przyszłe skrzyżowanie DK12 z ul. Szeroką
3/ Szeroka 14 - budynki przeznaczone do rozbiórki
4/ widok w kierunku ul. Sikorskiego - to odleglejsza przyszłość
1/ miejsce pod rondo na Stawiszyńskiej
2/ koniec etapu budowy - przyszłe skrzyżowanie DK12 z ul. Szeroką
3/ Szeroka 14 - budynki przeznaczone do rozbiórki
4/ widok w kierunku ul. Sikorskiego - to odleglejsza przyszłość
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9024
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
- piasek1995
- Użytkownik
- Posty: 115
- Rejestracja: 21 kwie 2011, o 16:23
- Lokalizacja: Majków
http://www.zdm.kalisz.pl/zamowienia-publiczne/2011-097Caspress pisze:Mariusz można wiedzieć skąd masz info ?
- piasek1995
- Użytkownik
- Posty: 115
- Rejestracja: 21 kwie 2011, o 16:23
- Lokalizacja: Majków
-
- Użytkownik
- Posty: 10978
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Północna obwodnica Kalisza - DK12
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Północna obwodnica Kalisza - DK12
Założyłem ten wątek w 2008 roku. Miał posłużyć do dyskusji nad przebiegiem obwodnicy Kalisza w ciągu DK/S12. Miał być inspiracją dla władz, wszelkiej maści polityków i wszystkich zainteresowanych jak najszybszym rozpoczęciem prac studialnych nad wytyczeniem korytarza dla nowego śladu drogi krajowej nr 12. Pisałem o palącej potrzebie wytyczenia korytarza, opracowania przebiegu, chociażby ze względu na mieszkanców podkaliskich miejscowości, którzy powinni znać docelowy układ obwodnic. Pisałem też, że przy tak intensywnej i nieraz chaotycznej rozbudowie podkaliskich gmin, za kilka lat dla obwodnicy może nie być już miejsca !
Minęło kilkanaście lat... Czy od tego czasu zrobiliśmy chociaż krok do przodu?
Minęło kilkanaście lat... Czy od tego czasu zrobiliśmy chociaż krok do przodu?
Re: Północna obwodnica Kalisza - DK12
Przywróćmy godność prawu i Kaliszowi!!!!