Północna obwodnica Kalisza - DK12
Re: Północna obwodnica Kalisza - DK12
Obecnie realizowany jest Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) który został zatwierdzony 8 września 2015 r. uchwałą Rady Ministrów. Rządy PO-PSL
Wiadomo, że Kalisza, jako jedynego tak dużego miasta ten program nie objął, tzn. przez Kalisz nie przebiega żadna planowana droga ekspresowa. Wprawdzie rzutem na taśmę dopisano na listę rezerwową drogę GP z Ostrowa przez Kalisz do Konina, ale jak wiadomo, żeby rezerwowy mógł się pojawić na placu gry, to ktoś wcześniej musi go opuścić ...
Choć nie zakończyły się jeszcze budowy dróg w ramach planów na lata 2014— 2023, to drogowcy już szykują się do kolejnych inwestycji w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. z perspektywą do 2033 r.
W tym programie też próżno szukać drogi ekspresowej przebiegającej przez Kalisz. Chyba, że za taką uznamy S11 przebiegającą przez aglomerację kalisko-ostrowską Jest natomiast droga GP Ostrów-Kalisz-Konin. To 44 km odcinek bez obwodnicy Kalisza. Obwodnica ma powstać w ramach innego programu (100 obwodnic). Byłoby dobrze żeby do planów dopisać połączenie Kalisza z S11 poprzez skrót do Sobótki. A już chyba szczytem marzeń byłby ok. 50 km odcinek S/GP 12 do Sieradza wraz z północnym obejściem Kalisza tejże 12-tki. Kto może to załatwić?
Wiadomo, że Kalisza, jako jedynego tak dużego miasta ten program nie objął, tzn. przez Kalisz nie przebiega żadna planowana droga ekspresowa. Wprawdzie rzutem na taśmę dopisano na listę rezerwową drogę GP z Ostrowa przez Kalisz do Konina, ale jak wiadomo, żeby rezerwowy mógł się pojawić na placu gry, to ktoś wcześniej musi go opuścić ...
Choć nie zakończyły się jeszcze budowy dróg w ramach planów na lata 2014— 2023, to drogowcy już szykują się do kolejnych inwestycji w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. z perspektywą do 2033 r.
W tym programie też próżno szukać drogi ekspresowej przebiegającej przez Kalisz. Chyba, że za taką uznamy S11 przebiegającą przez aglomerację kalisko-ostrowską Jest natomiast droga GP Ostrów-Kalisz-Konin. To 44 km odcinek bez obwodnicy Kalisza. Obwodnica ma powstać w ramach innego programu (100 obwodnic). Byłoby dobrze żeby do planów dopisać połączenie Kalisza z S11 poprzez skrót do Sobótki. A już chyba szczytem marzeń byłby ok. 50 km odcinek S/GP 12 do Sieradza wraz z północnym obejściem Kalisza tejże 12-tki. Kto może to załatwić?
Re: Północna obwodnica Kalisza - DK12
Zapomnijmy o jakichkolwiek planach drogi ekspresowej przed 2037 rokiem.jp pisze: ↑9 lip 2022, o 22:05(…) Wiadomo, że Kalisza, jako jedynego tak dużego miasta ten program nie objął, tzn. przez Kalisz nie przebiega żadna planowana droga ekspresowa. Wprawdzie rzutem na taśmę dopisano na listę rezerwową drogę GP z Ostrowa przez Kalisz do Konina, ale jak wiadomo, żeby rezerwowy mógł się pojawić na placu gry, to ktoś wcześniej musi go opuścić ...
Załatwić może ktoś kto ma większa moc lobbyingu niż AWSA.
Re: Północna obwodnica Kalisza - DK12
Planach? S 11 będzie dużo, dużo wcześniej oddana do użytku. GP Ostrów-Kalisz-Konin prawdopodobnie też. Chodzi o zaplanowanie/wprowadzenie do programów krótkiego odcinka 12-tki do Sobótki (13 km od GP 25 ) i 50 km do S8 wraz z obwodnicą Kalisza.
Re: Północna obwodnica Kalisza - DK12
Nie chodziło mi o S11, a o ten łącznik do S11, czy łącznik do S8. AWSA sobie na to nie pozwoli, ponieważ tworzyłoby to bezpłatny odcinek szybkiej trasy omijający ich część autostrady.
Re: Północna obwodnica Kalisza - DK12
Jak będzie S11, to nikt z Kalisza do Poznania nie będzie jezdził przez A2. Poza tym 13 km odcinek do Sobótki załatwia obejścia Kościelnej Wsi, Kuchar, Gołuchowa i Pleszewa. Chodzi tylko o to żeby wprowadzić go do planów. Gorzej z łącznikiem do S8, bo to faktycznie byłaby konkurencja. No i sprawa najważniejsza, obwodnica Kalisza w ciągu 12. Do tego trzeba się przymierzać już! a nie po roku 2037
Re: Północna obwodnica Kalisza - DK12
Koncesja na A2 kończy się w roku 2037.
Wtedy Kulczyk przekazuje wybudowaną przez siebie autostradę na rzecz SP. Już wcześniej można rozpocząć budowę tego odcinka.
http://ssc.siskom.waw.pl/
Projekt autostrad z 1972.
Wtedy Kulczyk przekazuje wybudowaną przez siebie autostradę na rzecz SP. Już wcześniej można rozpocząć budowę tego odcinka.
http://ssc.siskom.waw.pl/
Projekt autostrad z 1972.
- Załączniki
-
- FXQYFR0XEAAcJ-G.png (669 KiB) Przejrzano 3525 razy
-
- nowa-mapa.png (981.27 KiB) Przejrzano 3533 razy
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Północna obwodnica Kalisza - DK12
No przecież wiem, że nikt nie będzie robił takiego objazdu. Podejrzewam, że nawet na ten krótki odcinek AWSA mocno by protestowało. Zreszta, czy GDDKIA w ogóle brałaby taki odcinek pod uwagę? Szczerze to wątpię.jp pisze: ↑9 lip 2022, o 23:58Jak będzie S11, to nikt z Kalisza do Poznania nie będzie jezdził przez A2. Poza tym 13 km odcinek do Sobótki załatwia obejścia Kościelnej Wsi, Kuchar, Gołuchowa i Pleszewa. Chodzi tylko o to żeby wprowadzić go do planów. Gorzej z łącznikiem do S8, bo to faktycznie byłaby konkurencja. No i sprawa najważniejsza, obwodnica Kalisza w ciągu 12. Do tego trzeba się przymierzać już! a nie po roku 2037
Co do obwodnicy to wiem, ale my nawet nie mamy zachodniej, więc niech chociaż jedną wybudują.
To jak już to trzeba walczyć o coś takiego w perspektywie dróg budowanych do 2040 roku.milo pisze: ↑10 lip 2022, o 00:01Koncesja na A2 kończy się w roku 2037.
Wtedy Kulczyk przekazuje wybudowaną przez siebie autostradę na rzecz SP. Już wcześniej można rozpocząć budowę tego odcinka.
http://ssc.siskom.waw.pl/
Re: Północna obwodnica Kalisza - DK12
Nie no, świetne podejście. Wiesz, ja już jestem stary mam prawo być zrezygnowany, ale Tobie się dziwię.
A kto jak nie GDDKiA? Przecież to w gestii GDDKiA leżą drogi krajowe. Łatwiej jest zaimplementować krótki odcinek do Sobótki niż alternatywne rozwiązania w postaci obejść Kościelnej Wsi, Kuchar i Gołuchowa. Oczywiście można też zostawić jak jest, nie zabiegać o nic. W Generalnej i bez tego będą mieli co robić
Re: Północna obwodnica Kalisza - DK12
Patrząc co się w tym mieście dzieje to człowiek traci nadzieje na cokolwiek.
Tak, ale wątpię, ze GDDKiA będzie specjalnie budowała drogę, żeby ktoś z Kalisza miał szybszy dojazd. Pewnie zostanie jak jest, choć oczywiście bardzo bym chciał, żeby powstał ten krótki odcinek.jp pisze: ↑10 lip 2022, o 01:07A kto jak nie GDDKiA? Przecież to w gestii GDDKiA leżą drogi krajowe. Łatwiej jest zaimplementować krótki odcinek do Sobótki niż alternatywne rozwiązania w postaci obejść Kościelnej Wsi, Kuchar i Gołuchowa. Oczywiście można też zostawić jak jest, nie zabiegać o nic. W Generalnej i bez tego będą mieli co robić
Re: Północna obwodnica Kalisza - DK12
Nie rozumie dlaczego chcecie odsunąć Kościelną Wieś, Kuchary, Gołuchów od drogi na rzecz budowy dodatkowego węzła na 11. Biorąc pod uwagę uwarunkowania społeczne, to łatwiej będzie wybudować drogę z Sobótki do Gostynia, bo Ostrów będzie chciał a Kalisz będzie klaskał, jak z Sobótki do Kalisza, Kalisz będzie chciał a Ostrów w myśl zasady nie bo nie. Najlepszy przykład mamy z budową obwodnicy, kto najwięcej bruździ. Gdyby nie przyjaciele to dawno byśmy mieli obwodnice. Biadolimy, że omijają nas drogi, a jak mają nas nie omijać jak bardziej dbamy o czyjś interes a nie oswój.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.
Re: Północna obwodnica Kalisza - DK12
Odwrotnie, odsunąć drogę krajową (ekspresową) od ww miejscowości, żeby nie przechodziła przez ich centrum. Tak to się robi podczas budowy dróg ekspresowych. Przekładając na chłopski rozum wybudować obwodnice tych miejscowości. A węzeł Sobótka dlatego, że jest to wariant najbardziej korzystny (geometria, ekonomia, uwarunkowania społeczne). Poprzez kilkunastokilometrowy odcinek drogi S lub GP do Sobótki, Kalisz zostałby podpięty ekspresową drogą pod S11 w kier. na Poznań. W kier południowym podpięcie będzie stanowiła ekspresowa (GP) 25tka. Reasumując, budowa tej drogi leży przede wszystkim w interesie Kalisza! To nie tylko bezpośrednie ekspresowe połączenie stolic Wielkopolski, to także łatwiejszy i szybszy dojazd do Kalisza z Pleszewa, Jarocina itd.
-
- Użytkownik
- Posty: 10979
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Północna obwodnica Kalisza - DK12
JP ciekawe ile osób zwróciło na to zdanie uwagę " To nie tylko bezpośrednie ekspresowe połączenie stolic Wielkopolski"
Jak zwykle w punkt
Jak zwykle w punkt
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Północna obwodnica Kalisza - DK12
K-man wiedziałem, że Ty zwrócisz uwagę na to zdanie Chciałbym dożyć czasów, w których wielkopolska stołeczność Kalisza będzie bezdyskusyjna, także po tamtej stronie Prosny...
-
- Użytkownik
- Posty: 3681
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Północna obwodnica Kalisza - DK12
Warto zauważyć, że ponad 2 km łącznika do Sobótki może iść po wspólnym śladzie z obwodnicą DK25. Należałoby w związku z tym szybko zabiegać o rozszerzenie planu budowy odcinka Pleszew-Sobótka o drogę dojazdową Kalisz-Sobótka, także w standardzie S, żeby znalazła się ona w programie budowy S11. Budowa takiego połączenia w innym trybie może spotkać się z podkładaniem nogi przez Ostrów, który nie ma w nim żadnego interesu (przebiegałoby północnym skrajem powiatu ostrowskiego). Potem drogę oznaczono by oczywiście jako S12, a DK25 poza wspólnym z S11 odcinkiem Czekanów-Antonin miałaby klasę S także na wspólnym z S12 ok. 2 km odcinku koło Kościelnej Wsi.
Re: Północna obwodnica Kalisza - DK12
Droga Kalisz-Sobótka w planie zagospodarowania przestrzennego województwa wielkopolskiego została ujęta jako droga o orientacyjnym przebiegu i nieokreślonej kategorii
https://bip.umww.pl/artykuly/2822921/pl ... ikacja.pdf
Jest jeszcze jedna rzecz warta uwagi. Miejscowości Kościelna Wieś, Kuchary i Gołuchów zostały oznaczone jako wymagające budowy obwodnic.
Moim zdaniem droga do Sobótki praktycznie załatwia sprawę obwodnic dla tych miejscowości.
Jest jeszcze jedna kwestia. Logika wskazuje, żeby podczas projektowania S11 uwzględnić wyprowadzenie odnogi do Kalisza na węzle Sobótka i należałoby to zrealizować już podczas budowy S11.
https://bip.umww.pl/artykuly/2822921/pl ... ikacja.pdf
Jest jeszcze jedna rzecz warta uwagi. Miejscowości Kościelna Wieś, Kuchary i Gołuchów zostały oznaczone jako wymagające budowy obwodnic.
Moim zdaniem droga do Sobótki praktycznie załatwia sprawę obwodnic dla tych miejscowości.
Jest jeszcze jedna kwestia. Logika wskazuje, żeby podczas projektowania S11 uwzględnić wyprowadzenie odnogi do Kalisza na węzle Sobótka i należałoby to zrealizować już podczas budowy S11.
Re: Północna obwodnica Kalisza - DK12
Niestety, ale mamy du*y wołowe a nie parlamentarzystów w Wielkopolsce. I to nie chodzi o to, że Poznań nas robi w karola, bo Poznań sam też nie ma obwodnicy z prawdziwego zdarzenia (brakuje odcinków północnego i wschodniego, których nawet się nie projektuje ). A jak patrzę na to jak się "buduje" S11 to mnie śmiech ogarnia.jp pisze: ↑10 lip 2022, o 01:07Nie no, świetne podejście. Wiesz, ja już jestem stary mam prawo być zrezygnowany, ale Tobie się dziwię.
A kto jak nie GDDKiA? Przecież to w gestii GDDKiA leżą drogi krajowe. Łatwiej jest zaimplementować krótki odcinek do Sobótki niż alternatywne rozwiązania w postaci obejść Kościelnej Wsi, Kuchar i Gołuchowa. Oczywiście można też zostawić jak jest, nie zabiegać o nic. W Generalnej i bez tego będą mieli co robić
Porównajcie sobie jak wygląda sytuacja np. w Zachodniopomorskim - Szczecin ma obwodnicę płd-wsch., odcinek płn-zach. jest na etapie decyzji środowiskowych. Buduje się S11 z Koszalina w kierunku południowym i S3 do Świnoujścia, S6 z Koszalina do Słupska jest na etapie przetargu a S11 od Szczecinka do granic województwa i S10 do Piły też są już na etapie środowiskowym.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
Re: Północna obwodnica Kalisza - DK12
Ostatnio trochę czasu myślałem nad potencjalnym przebiegiem obwodnicy i nie lepiej byłoby ją poprowadzić południem miasta?
Myślę, że ruch w stronę Ostrowa i Łodzi jest znacznie większy, niż ze wschodu na Konin.
Przy okazji pozbylibyśmy się problemu z prowadzeniem drogi przez obszar Natura 2000.
Co o tym myślicie?
Orientacyjny przebieg:
Myślę, że ruch w stronę Ostrowa i Łodzi jest znacznie większy, niż ze wschodu na Konin.
Przy okazji pozbylibyśmy się problemu z prowadzeniem drogi przez obszar Natura 2000.
Co o tym myślicie?
Orientacyjny przebieg:
- Załączniki
-
- pomysl na poludniowa obwodnice kalisza.png (206.56 KiB) Przejrzano 2822 razy