Kaliskie drogi żelazne
Zauwaz ,,ww'' , ze Dworzec Kaliski w stolycy polozony byl u zbiegu ulic Zelaznej i al.Jerozolimskich.Droga Zelazna Warszawsko - Kaliska winna byc bliska wszystkim ,,wykolejonym'' Milosnikom Kolei z naszego regionu.Dla przykladu podam jeszcze taki link strony nalezacej do naszych pobratymcow :
http://www.kolejkalisz.prv.pl/
Oni tez na swoj sposob okazuja ta sympatie.
Pozdrawiam. GOSC
http://www.kolejkalisz.prv.pl/
Oni tez na swoj sposob okazuja ta sympatie.
Pozdrawiam. GOSC
Tak ,,mlody'',
ta rdza z pierwszego planu wlazi brutalnie w oczy.Co najgorsze , nie jest to slad patyny XVIII wiekow Calissi..To brak kasy i ludzi w PKP.Poza tym sadze , ze nasz kaliski dworzec nie zakwalifikowal sie do wybranej przez nowa spolke PKP Dworce SA ,,piecsetki'' i wczesniej czy pozniej zostanie przejety za tzw,dlugi przez samorzad Miasta.Poki co szef dworca powinien dogadac sie z wolontariatem ( a taki sie tworzy )i np w zamian za bezplatny lokalik czy uzyczony wagon mialby odsniezone perony,odnowione tablice i plansze,wybielone wapnem krawedzie peronow czy wyciete trawsko.Napewno musialby zapewnic sprzet i materialy a wolontariusze dali by wlasne rece , wlasny wolny czas i serce Milosnikow Kolei albo ,,wykolejencow'' - jak kto woli. UTOPIA ???
ta rdza z pierwszego planu wlazi brutalnie w oczy.Co najgorsze , nie jest to slad patyny XVIII wiekow Calissi..To brak kasy i ludzi w PKP.Poza tym sadze , ze nasz kaliski dworzec nie zakwalifikowal sie do wybranej przez nowa spolke PKP Dworce SA ,,piecsetki'' i wczesniej czy pozniej zostanie przejety za tzw,dlugi przez samorzad Miasta.Poki co szef dworca powinien dogadac sie z wolontariatem ( a taki sie tworzy )i np w zamian za bezplatny lokalik czy uzyczony wagon mialby odsniezone perony,odnowione tablice i plansze,wybielone wapnem krawedzie peronow czy wyciete trawsko.Napewno musialby zapewnic sprzet i materialy a wolontariusze dali by wlasne rece , wlasny wolny czas i serce Milosnikow Kolei albo ,,wykolejencow'' - jak kto woli. UTOPIA ???
Zgadam sie w 100000% z GOŚCIEMTak ,,mlody'',
ta rdza z pierwszego planu wlazi brutalnie w oczy.Co najgorsze , nie jest to slad patyny XVIII wiekow Calissi..To brak kasy i ludzi w PKP.Poza tym sadze , ze nasz kaliski dworzec nie zakwalifikowal sie do wybranej przez nowa spolke PKP Dworce SA ,,piecsetki'' i wczesniej czy pozniej zostanie przejety za tzw,dlugi przez samorzad Miasta.Poki co szef dworca powinien dogadac sie z wolontariatem ( a taki sie tworzy )i np w zamian za bezplatny lokalik czy uzyczony wagon mialby odsniezone perony,odnowione tablice i plansze,wybielone wapnem krawedzie peronow czy wyciete trawsko.Napewno musialby zapewnic sprzet i materialy a wolontariusze dali by wlasne rece , wlasny wolny czas i serce Milosnikow Kolei albo ,,wykolejencow'' - jak kto woli. UTOPIA ???
Aktywny MK
Hej, tutaj ex GOSC.Wlasnie postanowilem wyjsc z podziemia i zarejestrowalem sie jako ,,&y M''Witam w nowym wcieleniu.Czy moge prosic Admina o podliczenie i zaliczenie moich wczesniejszych postow sygnowanych jako GOSC.Moze kiedys dostane swoj pierwszy w zyciu bonus? Sorry za 1/2 off topic. Ale,ale ...do rzeczy.
Jak wiesc gminna niesie , a i ,,szwagier,, podszepnal - w niedlugim czasie ma isc ,,pod topor'' bocznica idaca na polnoc i przecinajaca ul.Wroclawska w kierunku al.Wojska Polskiego.
Postanowilismy z grupa MK-ow przejsc dzisiaj i sie rozpatrzec w terenie.Nie mam skanu planu Kalisza z tym fragmentem miasta ,ale wtajemniczeni znaja jej przebieg.Zaczelismy od ul.Wroclawskiej ,gdzie bocznica przecina jezdnie i dalej idac w kieronku Pn . Tor polozony na podkladach strunobetonowych w stanie dobrym , od jakiegos czasu nie uzywany,zasypany sniegiem. Po ok. 150 - 200m natrafiamy na zwrotnice , a za chwile druga , to odbijaja w prawo 2 tory - pierwszy krotszy do ......? i drugi w kierunku ZMERu , wzdluz ul.Energetykow.Idziemy dalej prosto. Po kilkudziesieciu metrach natrafiamy na otwarta wykolejnice.Urzadzenia te maja zdemolowane czesci ziemne i nadziemne (wskazniki).Po chwili tor biegnacy prosto lekko sie rozwidla .Prawa odnoga prowadzi do PEC i STW (zamyka ja druga wykolejnica[zamknieta]i brama z siatki) , a lewa ,biegnaca wzdluz ogrodzenia NOMI konczy sie kozlem oporowym.Tory na tym fragmencie bocznic nie wykazuja zadnych ubytkow.Jednak odczytujac mape zauwazamy , ze wycieta jest calkowicie odnoga biegnaca na zachod w kierunku GS ,,SCH''.Zawracamy nastepnie do miejsca startu na ul.Wroclawska.Krzyze sw.Andrzeja stoja lekko pochylone,jakby przeczuwajac swoj los.Idziemy w kierunku torow glownych linii 14 .Jednotorowa nitka bocznicy biegnie nienaruszona na calym odcinku lekkim lukiem , pomiedzy plotami przylegajacych do niej firm i laczy sie z torem odstawczym.Przy okazji , konczac eskapade zagladamy jeszcze - przechodzac przez wyrwe w parkanie = na teren po PZZ. Brama zamykajaca ta bocznice jest zamknieta, ale ta wyrwa w plocie pozwala dojsc okolicznym zulom na nocleg w cieplejsze noce .Jednostanowiskowa szopa ,ktora kryla kiedys w swym wnetrzu jakas lokomotywke manewrowa zdemolowana , podobnie jak pozostale pomieszczenia niemal doszczetnie.Porzucone i niedopilnowane mienie znika bezpowrotnie.
W TEN SPOSOB TRWONI SIE NASZ ,SPOLECZNY MAJATEK. KTO PONIESIE KONSEKWENCJE TAKIEGO STANU RZECZY???
Zasmucony (lecz dotleniony ) pozdrawiam w imieniu wszystkich MK..
&y M
Jak wiesc gminna niesie , a i ,,szwagier,, podszepnal - w niedlugim czasie ma isc ,,pod topor'' bocznica idaca na polnoc i przecinajaca ul.Wroclawska w kierunku al.Wojska Polskiego.
Postanowilismy z grupa MK-ow przejsc dzisiaj i sie rozpatrzec w terenie.Nie mam skanu planu Kalisza z tym fragmentem miasta ,ale wtajemniczeni znaja jej przebieg.Zaczelismy od ul.Wroclawskiej ,gdzie bocznica przecina jezdnie i dalej idac w kieronku Pn . Tor polozony na podkladach strunobetonowych w stanie dobrym , od jakiegos czasu nie uzywany,zasypany sniegiem. Po ok. 150 - 200m natrafiamy na zwrotnice , a za chwile druga , to odbijaja w prawo 2 tory - pierwszy krotszy do ......? i drugi w kierunku ZMERu , wzdluz ul.Energetykow.Idziemy dalej prosto. Po kilkudziesieciu metrach natrafiamy na otwarta wykolejnice.Urzadzenia te maja zdemolowane czesci ziemne i nadziemne (wskazniki).Po chwili tor biegnacy prosto lekko sie rozwidla .Prawa odnoga prowadzi do PEC i STW (zamyka ja druga wykolejnica[zamknieta]i brama z siatki) , a lewa ,biegnaca wzdluz ogrodzenia NOMI konczy sie kozlem oporowym.Tory na tym fragmencie bocznic nie wykazuja zadnych ubytkow.Jednak odczytujac mape zauwazamy , ze wycieta jest calkowicie odnoga biegnaca na zachod w kierunku GS ,,SCH''.Zawracamy nastepnie do miejsca startu na ul.Wroclawska.Krzyze sw.Andrzeja stoja lekko pochylone,jakby przeczuwajac swoj los.Idziemy w kierunku torow glownych linii 14 .Jednotorowa nitka bocznicy biegnie nienaruszona na calym odcinku lekkim lukiem , pomiedzy plotami przylegajacych do niej firm i laczy sie z torem odstawczym.Przy okazji , konczac eskapade zagladamy jeszcze - przechodzac przez wyrwe w parkanie = na teren po PZZ. Brama zamykajaca ta bocznice jest zamknieta, ale ta wyrwa w plocie pozwala dojsc okolicznym zulom na nocleg w cieplejsze noce .Jednostanowiskowa szopa ,ktora kryla kiedys w swym wnetrzu jakas lokomotywke manewrowa zdemolowana , podobnie jak pozostale pomieszczenia niemal doszczetnie.Porzucone i niedopilnowane mienie znika bezpowrotnie.
W TEN SPOSOB TRWONI SIE NASZ ,SPOLECZNY MAJATEK. KTO PONIESIE KONSEKWENCJE TAKIEGO STANU RZECZY???
Zasmucony (lecz dotleniony ) pozdrawiam w imieniu wszystkich MK..
&y M
Fakt te budynki na terenie PZZ wyglądają fatalnie.. Pewnie mieli swojego kogucika(SM03) nasza Stonka (SM42) podpychała wag. pod brame a oni sobie wciągali je na zakład tam manewrowali, rozładowywali, załadowywali, przeładowywali potem odstawiali za brame i Stonka je zabierała.Świadczyła o tym tablica na płocie "Nie zostawaiaj wagonów nie zabezpieczonych płozą" lub coś podobnego odstawiali za brame zabezpieczli płozą i Stoneczka je odberała ale wycieczka sie udała jeszcze zapomniałeś p. &y M o jeżdzie w perony naszym szynobusikiem SA108-005 a po tym spacerze jak obiad smakował
Aktywny MK
Zdaje się, że do obecnej Betonowni Kalisz.Anonymous pisze: Po ok. 150 - 200m natrafiamy na zwrotnice , a za chwile druga , to odbijaja w prawo 2 tory - pierwszy krotszy do ......?
A mnie się wydaje, że ten tor biegnący do ZMERu prowadzi właśnie do PEC (zresztą jakiś czas temu można tam było spotkać stonkę z węglarkami).i drugi w kierunku ZMERu , wzdluz ul.Energetykow.Idziemy dalej prosto. Po kilkudziesieciu metrach natrafiamy na otwarta wykolejnice.Urzadzenia te maja zdemolowane czesci ziemne i nadziemne (wskazniki).Po chwili tor biegnacy prosto lekko sie rozwidla .Prawa odnoga prowadzi do PEC i STW (zamyka ja druga wykolejnica[zamknieta]i brama z siatki) , a lewa ,biegnaca wzdluz ogrodzenia NOMI konczy sie kozlem oporowym.
Na ten fragment bocznicy można było wjechać tylko tyłem, bo zwrotnica była zamontowana od strony kozła. Jeszcze w zeszłym roku tor był kompletny.Tory na tym fragmencie bocznic nie wykazuja zadnych ubytkow.Jednak odczytujac mape zauwazamy , ze wycieta jest calkowicie odnoga biegnaca na zachod w kierunku GS ,,SCH''
Sadze Dawidzie ,ze masz racje , lecz jak nie mozna tego swobodnie obejrzec , popytac i pogadac z kims na ten temat , to pozostaja tylko domysly.Musimy porozmawiac z PKP PLK i Cargo .Moze odtajnia nam swoje plany??? W ZESPOLE LATWIEJ! Na nastepna sobote musimy sprawdzic czy Dworzec Cesarski w NS jeszcze stoi. Na jesieni bedziemy swietowac 100 rocznice polaczenia torow carskich z cesarskimi.
ZAPRASZAMY NIEZDECYDOWANYCH. I wam obiadek moze lepiej smakowac.
Pozdrawiam &y M
ZAPRASZAMY NIEZDECYDOWANYCH. I wam obiadek moze lepiej smakowac.
Pozdrawiam &y M
Piszecie o tym neogotyckim dworcu w NS? Pewnie, że stoi, tylko jest zaniedbany nieco (no chyba, że myślę o innym dworcu).
PS. &y M - zaloguj się
PS. &y M - zaloguj się
Kalisz w obiektywie aparatu i na kartach historii:
http://www.kalisz.9o.pl
http://www.kalisz.9o.pl
Tak, to na pewno ten dworzec. Poszukałem troche po necie i znalazłem te zdjecia: http://www.powiatostrowski.friko.pl/galeria/nowe10.htm i http://www.powiatostrowski.friko.pl/galeria/nowe11.htm Dałbym je wam na serwer ale po pierwsze nie umiem, a do drugie nie wiem czy autor by sie zgodził. Sądząc po fotkach nie jest znowu az taki zaniedbany, teraz produkują tam fortepiany czy cos takiego...TomS pisze:Piszecie o tym neogotyckim dworcu w NS? Pewnie, że stoi, tylko jest zaniedbany nieco (no chyba, że myślę o innym dworcu).
PS. &y M - zaloguj się
Z daleka ładnie wygląda z tej strony, gorzej jak się koło niego przejeżdża. No i nie wiem jak wygląda wewnątrz.
Kalisz w obiektywie aparatu i na kartach historii:
http://www.kalisz.9o.pl
http://www.kalisz.9o.pl
Fakt, na zdjeciach obiekty wygladją zazwyczaj lepiej niz w rzeczywistosci. Szkoda, ze nie ma nigdzie fotki z boku, a moze wiecie gdzie taką mozna znależc?? Bo wnętrz to pewnie nikt od dawna nie fotografował ,z tego co wiem, to nie mozna wejsc do srodka. A szkoda... widok z wiezy byłby pewnie świetny
Jasiek , mam troche fot z Waszego dworca ale mam jeszcze nie poskanowane .Robilem wtedy pozytywy na papierze do albumu.Byc moze ,ze w przyszla sobote bedziemy w NS na dworcu,wpadnij to poogladasz.Wezme je ze soba.A czy ty orientujesz sie jak wyglada sytuacja ze skalmierzycka szopa (lokomotywownia)???Czy mozna tam wejsc pofocic i rozejrzec sie?.Znasz moze jakichs MK lub ludzi zwiazanych z PKP ? Mam troche fot black&white z 1992-94 by Pawel Mieroslawski z parowozami.Moge puscic ci na priva via moj GG 6910125.
Pozdrawiam
&y M
Pozdrawiam
&y M
Zeby czytajacy to Forom kaliskich drog zelaznych nie mieli pretensji , ze foty z N.Skalmierzyc dla wybrancow - podaje dla wszystkich link , ktory udalo mi sie odszukac :
http://www.holdys.pl/tomi/index.php?gal=psmknowosci
Widac tam foty z 1990 r zrobione w Nowych Skalmierzycach przez Kol.Pawla Mieroslawskiego , obecnego Prezesa Polskiego Stowarzyszenia Milosnikow Kolei.
Pozdrawiam &y M
http://www.holdys.pl/tomi/index.php?gal=psmknowosci
Widac tam foty z 1990 r zrobione w Nowych Skalmierzycach przez Kol.Pawla Mieroslawskiego , obecnego Prezesa Polskiego Stowarzyszenia Milosnikow Kolei.
Pozdrawiam &y M
Pozwolicie, że dodam kilka groszy od siebie. Jasiek, mój znajomy z sieci lokalnej poinformował mnie o tym wątku, bo wie, że trochę się tym interesuje Kilka dni temu byłem na małej sesji foto na tym dworcu, wiec mam aktualne zdjęcia. Jak będzie pogoda to pójdę drugi raz, może nawet w sobotę Co do szopy, niestety kilka miesięcy temu ogrodzono teren i aktualnie wejść raczej nie można, a wcześniej było możliwe bez ograniczeń, nawet do wnętrz. PKP i Policja pewnie zorientowali się, że młodzież organizuje tam zawody paintball czy cos w tym stylu i zakazali wejścia. Szkoda, bo stamtąd był całkiem dobry widok na tory i samą lokomotywownie. Nie jestem pewien czy ktoś pilnuje teraz tego obiektu, ale lepiej nie ryzykować. W każdym razie można zobaczyć trochę przez płot, przejść dalej do kolejowej wieży ciśnień i popatrzeć z tej perspektywy na dworzec, póżniej na wiadukt i podejść pod sam obiekt. Niestety nie mam znajomych na PKP, a szkoda bo pewnie pozwoliliby wejść do rozdzielni ruchu (tak to się chyba nazywa). Byłem tam kiedyś w czasie wycieczki i strasznie mi się spodobało. Prowadzę stronę o powiecie ostrowskim, w tym o N.S, ma zamiar zamieścić linka do tych starych zdjęć, chyba, że autor miałby coś przeciwko?
Pozdr.
Pozdr.