Kiedyś również myślałem by otworzyć temat własnie o tej drodze ale widzę że ktoś mnie wyprzedził
Milo prawdą jest to że rzeczywiście plany słynnej S11 są nam dobrze znane.
Jednak samo zagęszczenie dróg w tym miejscu wskazuje na brak takiej drogi pomijam już nawet słowa linii kolejowej.
S11 na chwilę obecną jest w nieosiągalnych planach bez właściwie żadnych większych nakładów inwestycyjnych.
Największa inwestycją na tym odcinku jest rzeczywiście obwodnica Ostrowa jednak sądzę że w normalnym kraju, obwodnica miasta takiej wielkości to powinna być norma. (Tutaj zarazem należy dodać że obecna droga naprawdę idzie przez środek Ostrowa a nie jak w Kaliszu przez ubocza pseudo obwodnicami)
Po za obwodnicą Ostrowa w bliskich planach jest budowa obw. Kępna.
Jednak najdroższa część czyli sama budowa jeszcze się nie rozpoczęła.
Warto również dodać że tak naprawdę w najbliższym czasie prawdopodobnie budowa obwodnicy Kępna nie ruszy ponieważ jeszcze wiele etapów papierkowych przednią.
W najbliższych planach jedynie co to powstanie to łącznik S11 od S8 do obecnej 11 ale nie obw. Kępna tylko krótki łącznik w stronę Ostrzeszowa/Ostrowa czyli już nad Kępnem.
Poza tym jest jeszcze plan 2km jedno jezdni w okolicach Kluczborka jednak tutaj warto dodać że takich planów było więcej w tej okolicy i ze wszystkich się wycofano a sam odcinek nadal jest przed etapem walki o decyzje środowiskom czyli jest na jednym z 1 etapów i wgl. od lat się nic w tym temacie nie dzieje.
Więc krótko mówiąc S11 jest jeszcze niewyrysowana jedyny co to obw. Ostrowa i Kępna jednak sądzę że to w 21 wieku to standard.
Przypomnę że słynne plany KDP (TGV) również wskazywały na Kalisz i co się z tym stało??
Rozumiem jakby były grube plany to okej.
Ale jeszcze ich niema na nasze szczęście ale zarazem niema ekipy która chciałaby walczyć o zmianę przebiegu.
Tutaj fajny przykładem Milo jest Płock.
Przypomnę że słynna S10 miała iść przebiegiem DK10 czyli na odcinku Warszawa - Toruń przez Drobin, Sierpc.
Jednak w końcu Płock doczekał się jakieś poważnej ekipy i zaczęto walczyć o kolej jak i drogi.
Tutaj Płock powinien być przykład również jest stutysięcznym miastem jak Kalisz no minimalnie większy mimo to zmienił przebieg DK10 na DK62 w banderze S10
Jeszcze ciekawszym przykładem jest S8 (Pominę tutaj również nieudolność Aglomeracji Kalisko - Ostrowskiej która nic nie zrobiła by niegdyś historyczna planowana autostrada (ekspresówka) szła właśnie przez Kalisz i Ostrów wystarczyło przeciągnąć 20km drogi co wydłużyło by tylko 10 min jazdy a tak zamiast tego mamy wielkie gówno. Najgorsze jest to że kolejne ekipy również nic z tym nie robią bo jak wiemy niema dziś linii aka Wrocław-Łodź-Warszawa zamiast walczyć o ten status to chyba czekamy aż wielka Polska w końcu się obudzi i zacznie inwestować w Kolej i powstanie w końcu słynny łącznik Wieruszów-Sieradz a my wtedy zostaniemy z placem w nocniku tak własnie znikają miasta przez brak ważnych szlaków inwestycyjnych)
Jednak nie o tym chciałem napisać na pewno każdy kto zerknął kiedyś na mapę dostrzegł dziwny przebieg S8.
Gdzie to jedna końcówka kończy się w Łodzi (wpada w A1) i znów wyłania się w Piotrkowie Trybunalskim.
A no bo za dawnych czasów S8 miała iść standardowo jak DK8 czyli nie na Sieradz, Łódź tylko nad Wieluniem przez Bełchatów do Piotrkowa i wtedy to miało jakiś sens.
A więc są przykłady że jak się chce to można.