Droga krajowa 43
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Co prawda temat dotyczy dk43 ale krótko na temat s11.
Szymku :
- S11 jest w obecnym kształcie zapisana w strategiach i planach zagospodarowania województw wlpk , opolskiego i slaskiego oraz ogólnopolskich - inny przebieg wymagałby zmiany tego wszystkiego
- s11 jest budowana metodą budowy kolejnych obwodnic , które na koniec mają być połączone w całość - są to obw. Ostrowa , Kępna , Lublińca . Olesna itd. Nie wyrzuci się w błoto tych pieniędzy by budować S11 nowym szlakiem.
[ Dodano: Czw, 03.09.2009, 22:12 ]
Mirku - co do Twojej odpowiedzi kto będzie tą trasą jeżdził.
Teoretycznie - Kalisz , powiat kaliski , gminy wzdłuż drogi na Wrześnię , Słupca , Września , Gniezno. Po wybudowaniu S11 większość z nich wybrałaby s11 z uwagi na wygodę jazdy , nie patrząc na to że dłuższa to trasa. Dziś np. wielu poznaniaków jeżdzi do Krakowa/Katowic przez Wrocław lub Łódż z uwagi na autostrady.
Wtedy traktem wielunskim jeżdziłby tylko Kalisz i okolice.
Szymku :
- S11 jest w obecnym kształcie zapisana w strategiach i planach zagospodarowania województw wlpk , opolskiego i slaskiego oraz ogólnopolskich - inny przebieg wymagałby zmiany tego wszystkiego
- s11 jest budowana metodą budowy kolejnych obwodnic , które na koniec mają być połączone w całość - są to obw. Ostrowa , Kępna , Lublińca . Olesna itd. Nie wyrzuci się w błoto tych pieniędzy by budować S11 nowym szlakiem.
[ Dodano: Czw, 03.09.2009, 22:12 ]
Mirku - co do Twojej odpowiedzi kto będzie tą trasą jeżdził.
Teoretycznie - Kalisz , powiat kaliski , gminy wzdłuż drogi na Wrześnię , Słupca , Września , Gniezno. Po wybudowaniu S11 większość z nich wybrałaby s11 z uwagi na wygodę jazdy , nie patrząc na to że dłuższa to trasa. Dziś np. wielu poznaniaków jeżdzi do Krakowa/Katowic przez Wrocław lub Łódż z uwagi na autostrady.
Wtedy traktem wielunskim jeżdziłby tylko Kalisz i okolice.
Ostatnio zmieniony 3 wrz 2009, o 22:42 przez milo, łącznie zmieniany 1 raz.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Konin jeżdzi przez Turek i Sieradz , kilometrowo tyle samo.
Ja nie mówię , że ta droga nie powinna powstać. Natomiast w hierarchii celów moim zdaniem stoi niżej niż kilka innych dróg , a wiadomo że wszystkiego zrealizować się nie da.
Za 7-8 lat na tle sąsiadów Kalisz będzie drogową prowincją : Konin - A2 , Ostrów s11 , Sieradz S8. Wolałbym się skupic na połączeniu z tymi drogami przez dk12 i 25 niz walczyć dw/dk do Wielunia.
Ja nie mówię , że ta droga nie powinna powstać. Natomiast w hierarchii celów moim zdaniem stoi niżej niż kilka innych dróg , a wiadomo że wszystkiego zrealizować się nie da.
Za 7-8 lat na tle sąsiadów Kalisz będzie drogową prowincją : Konin - A2 , Ostrów s11 , Sieradz S8. Wolałbym się skupic na połączeniu z tymi drogami przez dk12 i 25 niz walczyć dw/dk do Wielunia.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Z wymienionych przez milo polaczen z Kalisza wiele pokrywa sie tez z interesami Ostrowa. Np. DK/S25 do Konina ( i najlepiej dalej) oraz DK/S12 do Sieradza ( i dalej S8 na Warszawe). Jedyne co nie odgrywa roli dla Ostrowa to DK/S12 z Kalisza do Pleszewa (i wezla z S11 na Poznan). Co nie znaczy osczywiscie, ze ten ostatni odcinek nie powinen powstac. Pisze o tym, bo zawsze lepiej lobbowac wspolnie, co zwieksza szanse na sukces. Dodatkowo np. w sprawie DK/S25 na pewno wlczyl by sie Konin
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Drogowe plany starosty
15 września, 2009 - 16:10 — [email protected]
Kolejne pieniądze na drogi chce pozyskać Starostwo Powiatowe w Kaliszu. W przygotowaniu są wnioski na przebudowę trzech dróg, o łącznej długości ponad 17 kilometrów. "Na dwie z nich będziemy starać się o dofinansowanie w ramach Narodowego Programu Rozwoju Dróg Lokalnych" - mówi starosta kaliski Krzysztof Nosal:
"Pierwszy projekt dotyczy przebudowy Traktu Wieluńskiego, na odcinku od granicy miasta Godziesz Wielkich. Remont obejmować będzie ok. 9-kilometrowy odcinek i realizowany ma być wspólnie z gminą Godziesze Wielkie. Drugi projekt to przebudowa 1,5-kilometra drogi z Opatówka do Borowa. To najstarsza trasa w powiecie, budowana jeszcze za czasów okupacji niemieckiej z betonowych płyt. Ten projekt realizowany będzie wspólnie z gminą Opatówek. Natomiast trzeci wniosek dotyczyć będzie drogi z Kożminka do Gaci Kaliskiej, do granicy z powiatem sieradzkim. I będzie to 7-kilometrowa trasa."
Pieniądze na ostatnią drogę powiat chce pozyskać z rezerwy Ministerstwa Infrastruktury. Na złożenie wniosków w ramach tzw. "schetynówek" jest czas do końca września, a do ministerstwa - do końca listopada. Na każdą tę inwestycję powiat ma szansę uzyskać 50-procentowe dofinansowanie.
[email protected]
Plany,marzenia,pobożne życzenia....
15 września, 2009 - 16:10 — [email protected]
Kolejne pieniądze na drogi chce pozyskać Starostwo Powiatowe w Kaliszu. W przygotowaniu są wnioski na przebudowę trzech dróg, o łącznej długości ponad 17 kilometrów. "Na dwie z nich będziemy starać się o dofinansowanie w ramach Narodowego Programu Rozwoju Dróg Lokalnych" - mówi starosta kaliski Krzysztof Nosal:
"Pierwszy projekt dotyczy przebudowy Traktu Wieluńskiego, na odcinku od granicy miasta Godziesz Wielkich. Remont obejmować będzie ok. 9-kilometrowy odcinek i realizowany ma być wspólnie z gminą Godziesze Wielkie. Drugi projekt to przebudowa 1,5-kilometra drogi z Opatówka do Borowa. To najstarsza trasa w powiecie, budowana jeszcze za czasów okupacji niemieckiej z betonowych płyt. Ten projekt realizowany będzie wspólnie z gminą Opatówek. Natomiast trzeci wniosek dotyczyć będzie drogi z Kożminka do Gaci Kaliskiej, do granicy z powiatem sieradzkim. I będzie to 7-kilometrowa trasa."
Pieniądze na ostatnią drogę powiat chce pozyskać z rezerwy Ministerstwa Infrastruktury. Na złożenie wniosków w ramach tzw. "schetynówek" jest czas do końca września, a do ministerstwa - do końca listopada. Na każdą tę inwestycję powiat ma szansę uzyskać 50-procentowe dofinansowanie.
[email protected]
Plany,marzenia,pobożne życzenia....
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Już gdzieś o tym czytałem,to nasza powiatowa polityka ,,małych kroków'' w odniesieniu do Traktu Wieluńskiego. Sprawdziłem właśnie - w ostatnim Życiu Kalisza jest taka notatka p,Schetyna dołoży do Traktu Wieluńskiego?'', której zabrakło w wersji elektronicznej ŻK. Tylko nie wiem czy Starosta Nosal bęzie miał więcej szczęścia od Aleksandrzaka?
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska
Wisława Szymborska
Re: Droga krajowa 43
Kiedyś również myślałem by otworzyć temat własnie o tej drodze ale widzę że ktoś mnie wyprzedził
Milo prawdą jest to że rzeczywiście plany słynnej S11 są nam dobrze znane.
Jednak samo zagęszczenie dróg w tym miejscu wskazuje na brak takiej drogi pomijam już nawet słowa linii kolejowej.
S11 na chwilę obecną jest w nieosiągalnych planach bez właściwie żadnych większych nakładów inwestycyjnych.
Największa inwestycją na tym odcinku jest rzeczywiście obwodnica Ostrowa jednak sądzę że w normalnym kraju, obwodnica miasta takiej wielkości to powinna być norma. (Tutaj zarazem należy dodać że obecna droga naprawdę idzie przez środek Ostrowa a nie jak w Kaliszu przez ubocza pseudo obwodnicami)
Po za obwodnicą Ostrowa w bliskich planach jest budowa obw. Kępna.
Jednak najdroższa część czyli sama budowa jeszcze się nie rozpoczęła.
Warto również dodać że tak naprawdę w najbliższym czasie prawdopodobnie budowa obwodnicy Kępna nie ruszy ponieważ jeszcze wiele etapów papierkowych przednią.
W najbliższych planach jedynie co to powstanie to łącznik S11 od S8 do obecnej 11 ale nie obw. Kępna tylko krótki łącznik w stronę Ostrzeszowa/Ostrowa czyli już nad Kępnem.
Poza tym jest jeszcze plan 2km jedno jezdni w okolicach Kluczborka jednak tutaj warto dodać że takich planów było więcej w tej okolicy i ze wszystkich się wycofano a sam odcinek nadal jest przed etapem walki o decyzje środowiskom czyli jest na jednym z 1 etapów i wgl. od lat się nic w tym temacie nie dzieje.
Więc krótko mówiąc S11 jest jeszcze niewyrysowana jedyny co to obw. Ostrowa i Kępna jednak sądzę że to w 21 wieku to standard.
Przypomnę że słynne plany KDP (TGV) również wskazywały na Kalisz i co się z tym stało??
Rozumiem jakby były grube plany to okej.
Ale jeszcze ich niema na nasze szczęście ale zarazem niema ekipy która chciałaby walczyć o zmianę przebiegu.
Tutaj fajny przykładem Milo jest Płock.
Przypomnę że słynna S10 miała iść przebiegiem DK10 czyli na odcinku Warszawa - Toruń przez Drobin, Sierpc.
Jednak w końcu Płock doczekał się jakieś poważnej ekipy i zaczęto walczyć o kolej jak i drogi.
Tutaj Płock powinien być przykład również jest stutysięcznym miastem jak Kalisz no minimalnie większy mimo to zmienił przebieg DK10 na DK62 w banderze S10
Jeszcze ciekawszym przykładem jest S8 (Pominę tutaj również nieudolność Aglomeracji Kalisko - Ostrowskiej która nic nie zrobiła by niegdyś historyczna planowana autostrada (ekspresówka) szła właśnie przez Kalisz i Ostrów wystarczyło przeciągnąć 20km drogi co wydłużyło by tylko 10 min jazdy a tak zamiast tego mamy wielkie gówno. Najgorsze jest to że kolejne ekipy również nic z tym nie robią bo jak wiemy niema dziś linii aka Wrocław-Łodź-Warszawa zamiast walczyć o ten status to chyba czekamy aż wielka Polska w końcu się obudzi i zacznie inwestować w Kolej i powstanie w końcu słynny łącznik Wieruszów-Sieradz a my wtedy zostaniemy z placem w nocniku tak własnie znikają miasta przez brak ważnych szlaków inwestycyjnych)
Jednak nie o tym chciałem napisać na pewno każdy kto zerknął kiedyś na mapę dostrzegł dziwny przebieg S8.
Gdzie to jedna końcówka kończy się w Łodzi (wpada w A1) i znów wyłania się w Piotrkowie Trybunalskim.
A no bo za dawnych czasów S8 miała iść standardowo jak DK8 czyli nie na Sieradz, Łódź tylko nad Wieluniem przez Bełchatów do Piotrkowa i wtedy to miało jakiś sens.
A więc są przykłady że jak się chce to można.
Milo prawdą jest to że rzeczywiście plany słynnej S11 są nam dobrze znane.
Jednak samo zagęszczenie dróg w tym miejscu wskazuje na brak takiej drogi pomijam już nawet słowa linii kolejowej.
S11 na chwilę obecną jest w nieosiągalnych planach bez właściwie żadnych większych nakładów inwestycyjnych.
Największa inwestycją na tym odcinku jest rzeczywiście obwodnica Ostrowa jednak sądzę że w normalnym kraju, obwodnica miasta takiej wielkości to powinna być norma. (Tutaj zarazem należy dodać że obecna droga naprawdę idzie przez środek Ostrowa a nie jak w Kaliszu przez ubocza pseudo obwodnicami)
Po za obwodnicą Ostrowa w bliskich planach jest budowa obw. Kępna.
Jednak najdroższa część czyli sama budowa jeszcze się nie rozpoczęła.
Warto również dodać że tak naprawdę w najbliższym czasie prawdopodobnie budowa obwodnicy Kępna nie ruszy ponieważ jeszcze wiele etapów papierkowych przednią.
W najbliższych planach jedynie co to powstanie to łącznik S11 od S8 do obecnej 11 ale nie obw. Kępna tylko krótki łącznik w stronę Ostrzeszowa/Ostrowa czyli już nad Kępnem.
Poza tym jest jeszcze plan 2km jedno jezdni w okolicach Kluczborka jednak tutaj warto dodać że takich planów było więcej w tej okolicy i ze wszystkich się wycofano a sam odcinek nadal jest przed etapem walki o decyzje środowiskom czyli jest na jednym z 1 etapów i wgl. od lat się nic w tym temacie nie dzieje.
Więc krótko mówiąc S11 jest jeszcze niewyrysowana jedyny co to obw. Ostrowa i Kępna jednak sądzę że to w 21 wieku to standard.
Przypomnę że słynne plany KDP (TGV) również wskazywały na Kalisz i co się z tym stało??
Rozumiem jakby były grube plany to okej.
Ale jeszcze ich niema na nasze szczęście ale zarazem niema ekipy która chciałaby walczyć o zmianę przebiegu.
Tutaj fajny przykładem Milo jest Płock.
Przypomnę że słynna S10 miała iść przebiegiem DK10 czyli na odcinku Warszawa - Toruń przez Drobin, Sierpc.
Jednak w końcu Płock doczekał się jakieś poważnej ekipy i zaczęto walczyć o kolej jak i drogi.
Tutaj Płock powinien być przykład również jest stutysięcznym miastem jak Kalisz no minimalnie większy mimo to zmienił przebieg DK10 na DK62 w banderze S10
Jeszcze ciekawszym przykładem jest S8 (Pominę tutaj również nieudolność Aglomeracji Kalisko - Ostrowskiej która nic nie zrobiła by niegdyś historyczna planowana autostrada (ekspresówka) szła właśnie przez Kalisz i Ostrów wystarczyło przeciągnąć 20km drogi co wydłużyło by tylko 10 min jazdy a tak zamiast tego mamy wielkie gówno. Najgorsze jest to że kolejne ekipy również nic z tym nie robią bo jak wiemy niema dziś linii aka Wrocław-Łodź-Warszawa zamiast walczyć o ten status to chyba czekamy aż wielka Polska w końcu się obudzi i zacznie inwestować w Kolej i powstanie w końcu słynny łącznik Wieruszów-Sieradz a my wtedy zostaniemy z placem w nocniku tak własnie znikają miasta przez brak ważnych szlaków inwestycyjnych)
Jednak nie o tym chciałem napisać na pewno każdy kto zerknął kiedyś na mapę dostrzegł dziwny przebieg S8.
Gdzie to jedna końcówka kończy się w Łodzi (wpada w A1) i znów wyłania się w Piotrkowie Trybunalskim.
A no bo za dawnych czasów S8 miała iść standardowo jak DK8 czyli nie na Sieradz, Łódź tylko nad Wieluniem przez Bełchatów do Piotrkowa i wtedy to miało jakiś sens.
A więc są przykłady że jak się chce to można.