Re: Inwestycje w regionie
: 21 gru 2023, o 11:45
Na naszych oczach dzieje się historia, i to nie tylko ta na szczytach władzy państwowej.
Niezwykły, malowniczy Kompaktowy Pleszew, po udanych doświadczeniach z liniami komunikacji gminnej PL1 i PL2, uruchamia imponującą siatkę połączeń po terenie Miasta i Gminy Pleszew oraz sąsiedniej gminy Dobrzyca.
Od 1 stycznia 2024 r. funkcjonować będzie 19 linii, dla których organizatorem jest Miasto i Gmina Pleszew. Są to połączenia z zakresu numeracji od PL1 do PL9 (linie: PL1, PL2, PL3, PL4, PL5, PL6, PL7, PL8, PL11, PL11A, PL12, PL13, PL14, PL15, PL16, PL16A, PL17, PL17A i PL18).
To jednak nie wszystko, równocześnie Powiat Pleszewski uruchamia 9 kolejnych linii, o numeracji od PL30 wzwyż, tj. PL30, PL30A, PL30B, PL31, PL32, PL33, PL34, PL35 i PL36.
Wszystkie te połączenia pozyskały dofinansowane z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, którego oba samorządy – organizatorzy przewozów – są beneficjentami. Inaczej mówiąc, pozyskano sponsora w postaci budżetu państwa na sporą cześć kosztów przewozów.
Co najważniejsze, linie te nie są uruchamiane „ot tak”, aby autobusy sobie jeździły, ale zarówno włodarze Miasta i Gminy, jak i Powiatu, aktywnie promują przedsięwzięcie – o czym może świadczyć chociażby załączona mapka, zunifikowane obrandowanie wszystkich autobusów i liczne wpisy samorządowców popularyzujące nową komunikację w mediach społecznościowych.
Ceny biletów są następujące: miejski – 2,00 zł, gminny (jedna gmina) – 5,00 zł i powiatowy (cały powiat) – 8,00 zł. Obowiązują oczywiście wszystkie ulgi ustawowe.
Pomyśleć tylko, że wszystko zaczęło się od naszej Koncepcji z 2018 r. Na okładce tamtego dokumentu była leciwa, ale jakże piękna, Setra SG221 UL z 1994 r., jeszcze z oryginalnym napisem po poprzednim właścicielu: „…der sichere weg nach Hanau”, czyli bezpieczna droga do Hanau w Hesji.
Wówczas wydawało się nam, że naturalnym operatorem przewozów zlecanych przez samorządy będzie ówczesny lokalny przewoźnik, firma Gaedig-Reisen z Pleszewa, do której należała owa Setra. Podmiot ten nie był jednak zainteresowany zamianą swoich linii komercyjnych na samorządowe i w rezultacie w 2024 r. usługi świadczyć będzie firma Euromatpol Sp z o.o., która niemal hurtowo zdobywa zamówienia samorządów w południowej części Wielkopolski.
Mieszkańcom gmin objętych obsługą komunikacyjną gratuluję. Na uznanie zasługuje również fenomenalna współpraca gmin i powiatu. Tak trzymać, ta dobra karma zawsze wraca!
Marcin Gromadzki FCB
Niezwykły, malowniczy Kompaktowy Pleszew, po udanych doświadczeniach z liniami komunikacji gminnej PL1 i PL2, uruchamia imponującą siatkę połączeń po terenie Miasta i Gminy Pleszew oraz sąsiedniej gminy Dobrzyca.
Od 1 stycznia 2024 r. funkcjonować będzie 19 linii, dla których organizatorem jest Miasto i Gmina Pleszew. Są to połączenia z zakresu numeracji od PL1 do PL9 (linie: PL1, PL2, PL3, PL4, PL5, PL6, PL7, PL8, PL11, PL11A, PL12, PL13, PL14, PL15, PL16, PL16A, PL17, PL17A i PL18).
To jednak nie wszystko, równocześnie Powiat Pleszewski uruchamia 9 kolejnych linii, o numeracji od PL30 wzwyż, tj. PL30, PL30A, PL30B, PL31, PL32, PL33, PL34, PL35 i PL36.
Wszystkie te połączenia pozyskały dofinansowane z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, którego oba samorządy – organizatorzy przewozów – są beneficjentami. Inaczej mówiąc, pozyskano sponsora w postaci budżetu państwa na sporą cześć kosztów przewozów.
Co najważniejsze, linie te nie są uruchamiane „ot tak”, aby autobusy sobie jeździły, ale zarówno włodarze Miasta i Gminy, jak i Powiatu, aktywnie promują przedsięwzięcie – o czym może świadczyć chociażby załączona mapka, zunifikowane obrandowanie wszystkich autobusów i liczne wpisy samorządowców popularyzujące nową komunikację w mediach społecznościowych.
Ceny biletów są następujące: miejski – 2,00 zł, gminny (jedna gmina) – 5,00 zł i powiatowy (cały powiat) – 8,00 zł. Obowiązują oczywiście wszystkie ulgi ustawowe.
Pomyśleć tylko, że wszystko zaczęło się od naszej Koncepcji z 2018 r. Na okładce tamtego dokumentu była leciwa, ale jakże piękna, Setra SG221 UL z 1994 r., jeszcze z oryginalnym napisem po poprzednim właścicielu: „…der sichere weg nach Hanau”, czyli bezpieczna droga do Hanau w Hesji.
Wówczas wydawało się nam, że naturalnym operatorem przewozów zlecanych przez samorządy będzie ówczesny lokalny przewoźnik, firma Gaedig-Reisen z Pleszewa, do której należała owa Setra. Podmiot ten nie był jednak zainteresowany zamianą swoich linii komercyjnych na samorządowe i w rezultacie w 2024 r. usługi świadczyć będzie firma Euromatpol Sp z o.o., która niemal hurtowo zdobywa zamówienia samorządów w południowej części Wielkopolski.
Mieszkańcom gmin objętych obsługą komunikacyjną gratuluję. Na uznanie zasługuje również fenomenalna współpraca gmin i powiatu. Tak trzymać, ta dobra karma zawsze wraca!
Marcin Gromadzki FCB