Studium Zagospodarowania
Studium Zagospodarowania
Czy ktos wie gdzie moge znalezc na stronie miasta Studium Zagospodarowania? Widzialem kiedys na stronie a teraz nie moge znalezc i zaraz wyjde z siebie....
Widziałęm tylko coś takiego
http://www.bip.kalisz.pl/index.php?id=1 ... d_p=176497
http://www.bip.kalisz.pl/index.php?id=1 ... d_p=176497
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
http://rapidshare.com/files/244989417/mapy.rar.html
prosze bardzo chyba o to chodzilo
prosze bardzo chyba o to chodzilo
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy
-
- Użytkownik
- Posty: 10978
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Może tworząc studium warto zapoznać się z takimi pracami
http://historia.arch.p.lodz.pl/deathlife2.html
http://historia.arch.p.lodz.pl/deathlife2.html
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Studium Zagospodarowania
http://bip.kalisz.pl/index.php?id=1250& ... tudium.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bip.kalisz.pl/studium/kierunki0112.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Na stronie miasta pojawił się projekt nowego Studium.
W odniesieniu do poprzedniego dokumentu brakuje niektórych dróg zbiorczych, w mojej opinii istotnych z punktu widzenia rozwoju miasta. Moje wątpliwości budzą też rozwiązania wokół węzłów na Dobrzecu i Majkowie (rezygnacja z wiaduktu i wyprostowania ul. Piłsudskiego?)
Natomiast w przypadku Dobrzeca, Studium wygląda na niedokończone;)?
Poza tym nie brak też pozytywnych zmian:
Chmielnik – przedłużenie al.WP jako ramy os. Chmielnik;
Tyniec – przedłużenie TB do granicy miasta. Tym sposobem TB po przedłużeniu na terenie gm. Żelazków mogłaby pełnić rolę głównej wylotówki. Byłoby to szczególnie korzystne w przypadku budowy północnej obwodnicy DK/S 12, ale także odciążyło ul. Warszawską w przypadku rozwoju Kalisza w kier. płn.-wsch.
http://bip.kalisz.pl/studium/kierunki0112.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Na stronie miasta pojawił się projekt nowego Studium.
W odniesieniu do poprzedniego dokumentu brakuje niektórych dróg zbiorczych, w mojej opinii istotnych z punktu widzenia rozwoju miasta. Moje wątpliwości budzą też rozwiązania wokół węzłów na Dobrzecu i Majkowie (rezygnacja z wiaduktu i wyprostowania ul. Piłsudskiego?)
Natomiast w przypadku Dobrzeca, Studium wygląda na niedokończone;)?
Poza tym nie brak też pozytywnych zmian:
Chmielnik – przedłużenie al.WP jako ramy os. Chmielnik;
Tyniec – przedłużenie TB do granicy miasta. Tym sposobem TB po przedłużeniu na terenie gm. Żelazków mogłaby pełnić rolę głównej wylotówki. Byłoby to szczególnie korzystne w przypadku budowy północnej obwodnicy DK/S 12, ale także odciążyło ul. Warszawską w przypadku rozwoju Kalisza w kier. płn.-wsch.
Re: Studium Zagospodarowania
W tym miejscu Piłsudskiego pobiegnie raczej pod Godebskiego bo takich trójkącików ze skrzyżowań się nie robi.
Patrząc na wszystkie skrzyżowania na planie to wiadukty i mosty nie są wyróżnione, więc wcale nie jest powiedziane, że zrezygnowali. Przykład: przedłużenie Podmiejskiej przez tory koło dworca. W grę na pewno wchodzi wiadukt a nie przejazd
Widzę, że zrezygnowano z przedłużenia Budowlanych pod torami w stronę Metalowców.
Re: Studium Zagospodarowania
A kto mówi o trójkącikach;) Planowane docelowe rozwiązanie polegało na połączeniu ul. Piłsudskiego ze Stawiszyńską w prostej linii. Droga miała właśnie biec pod ul. Godebskiego. Tak to miało wyglądać:P4TR1CK pisze: W tym miejscu Piłsudskiego pobiegnie raczej pod Godebskiego bo takich trójkącików ze skrzyżowań się nie robi...
download/file.php?id=47
Wg projektu nowego Studium zmieniono korytarz drogi głównej i poprowadzono śladem istniejącego łuku, który docelowo miał być tylko łącznicą przyszłego węzła. Tak to przynajmniej wygląda z rysunku.
Re: Studium Zagospodarowania
Wiem jak to miało wyglądać. Tylko zaznaczyłem, że droga dalej pójdzie pod wiaduktem. Zmienioną trasą ale wciąż.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Studium Zagospodarowania
Ciekawe, ilu z forumowiczów dożyje realizacji tych planów. Za jakiś czas to warto będzie wdrażać swoje pociechy w to forum bo być może one to zobaczą
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Studium Zagospodarowania
Nie neguję całkowicie słuszności nowego rozwiązania, ale też nie mam przekonania do zmiany przebiegu trasy. Nie ma pewności, że droga dalej pójdzie pod ul. Godebskiego. Poprzednie Studium, można powiedzieć wymuszało zastosowanie dwupoziomowego skrzyżowania (przecięcie Godebskiego bardzo blisko istniejącego ronda i pomiędzy skrzyżowaniami będącymi częścią przyszłego węzła ) Być może odsunięcie przecięcia Piłsudskiego z Godebskiego na północ miało na celu właśnie uniknięcie konieczności budowy wiaduktu?P4TR1CK pisze:Wiem jak to miało wyglądać. Tylko zaznaczyłem, że droga dalej pójdzie pod wiaduktem. Zmienioną trasą ale wciąż.
Usprawiedliwieniem odgięcia drogi może być kontynuacja ul. Piłsudskiego w kier. wschodnim („obwodnica” Chmielnika). Miałoby to sens, gdyby droga przez Chmielnik miała status głównej, stanowiła część ramy miasta i parametrami dorównywała całej ramie. Przypominam, że ul. Piłsudskiego jak i cała Trasa Stanczukowskiego posiada rezerwę terenu pod drugą jezdnię.
Tak czy siak, czy to w starym, czy też w nowym wariancie, nie obejdzie się bez przebicia Godebskiego a tym samym rozpierduchy w zabudowie...
Re: Studium Zagospodarowania
Z tych nowych planów przebija brak perspektywicznego myślenia, krótkowzroczność i zaściankowość. Właśnie tak myślący ludzie rządzą obecnie Kaliszem. Widać to na każdym kroku przy obecnych inwestycjach drogowych. Zastosowane rozwiązanie utrwala niebezpieczną sytuację na tym zjeździe. Sporo było tam kolizji i zjechania na pobocze na skutek działania siły odśrodkowej. Jako zjazd na główną drogę zakręt musi zostać ale nie puszczać cały ruch nim. Natomiast główna droga powinna iść prosto, niezależnie czy będzie dalej obwodnica czy nie. Plany zagospodarowania tworzy się też z myślą o przyszłych pokoleniach. Trzeba walczyć o pieniądze na nowe inwestycje których zawsze brakuje, ale tworzyć też nowoczesne rozwiązania pod nie. Ruch samochodowy chcąc nie chcąc będzie wzrastał. I nic na to nie poradzimy.jp pisze:Nie neguję całkowicie słuszności nowego rozwiązania, ale też nie mam przekonania do zmiany przebiegu trasy. Nie ma pewności, że droga dalej pójdzie pod ul. Godebskiego. Poprzednie Studium, można powiedzieć wymuszało zastosowanie dwupoziomowego skrzyżowania (przecięcie Godebskiego bardzo blisko istniejącego ronda i pomiędzy skrzyżowaniami będącymi częścią przyszłego węzła ) Być może odsunięcie przecięcia Piłsudskiego z Godebskiego na północ miało na celu właśnie uniknięcie konieczności budowy wiaduktu?P4TR1CK pisze:Wiem jak to miało wyglądać. Tylko zaznaczyłem, że droga dalej pójdzie pod wiaduktem. Zmienioną trasą ale wciąż.
Usprawiedliwieniem odgięcia drogi może być kontynuacja ul. Piłsudskiego w kier. wschodnim („obwodnica” Chmielnika). Miałoby to sens, gdyby droga przez Chmielnik miała status głównej, stanowiła część ramy miasta i parametrami dorównywała całej ramie. Przypominam, że ul. Piłsudskiego jak i cała Trasa Stanczukowskiego posiada rezerwę terenu pod drugą jezdnię.
Tak czy siak, czy to w starym, czy też w nowym wariancie, nie obejdzie się bez przebicia Godebskiego a tym samym rozpierduchy w zabudowie...
- damianfarba
- Użytkownik
- Posty: 1139
- Rejestracja: 17 cze 2012, o 10:46
- Lokalizacja: Majków
Re: Studium Zagospodarowania
Całkowita racja !Cristof pisze:Z tych nowych planów przebija brak perspektywicznego myślenia, krótkowzroczność i zaściankowość. Właśnie tak myślący ludzie rządzą obecnie Kaliszem. Widać to na każdym kroku przy obecnych inwestycjach drogowych. Zastosowane rozwiązanie utrwala niebezpieczną sytuację na tym zjeździe. Sporo było tam kolizji i zjechania na pobocze na skutek działania siły odśrodkowej. Jako zjazd na główną drogę zakręt musi zostać ale nie puszczać cały ruch nim. Natomiast główna droga powinna iść prosto, niezależnie czy będzie dalej obwodnica czy nie. Plany zagospodarowania tworzy się też z myślą o przyszłych pokoleniach. Trzeba walczyć o pieniądze na nowe inwestycje których zawsze brakuje, ale tworzyć też nowoczesne rozwiązania pod nie. Ruch samochodowy chcąc nie chcąc będzie wzrastał. I nic na to nie poradzimy.jp pisze:Nie neguję całkowicie słuszności nowego rozwiązania, ale też nie mam przekonania do zmiany przebiegu trasy. Nie ma pewności, że droga dalej pójdzie pod ul. Godebskiego. Poprzednie Studium, można powiedzieć wymuszało zastosowanie dwupoziomowego skrzyżowania (przecięcie Godebskiego bardzo blisko istniejącego ronda i pomiędzy skrzyżowaniami będącymi częścią przyszłego węzła ) Być może odsunięcie przecięcia Piłsudskiego z Godebskiego na północ miało na celu właśnie uniknięcie konieczności budowy wiaduktu?P4TR1CK pisze:Wiem jak to miało wyglądać. Tylko zaznaczyłem, że droga dalej pójdzie pod wiaduktem. Zmienioną trasą ale wciąż.
Usprawiedliwieniem odgięcia drogi może być kontynuacja ul. Piłsudskiego w kier. wschodnim („obwodnica” Chmielnika). Miałoby to sens, gdyby droga przez Chmielnik miała status głównej, stanowiła część ramy miasta i parametrami dorównywała całej ramie. Przypominam, że ul. Piłsudskiego jak i cała Trasa Stanczukowskiego posiada rezerwę terenu pod drugą jezdnię.
Tak czy siak, czy to w starym, czy też w nowym wariancie, nie obejdzie się bez przebicia Godebskiego a tym samym rozpierduchy w zabudowie...
Zaniechania które idą ze zmianą nowego planu jest kategorycznie idiotyczna - budowę powinno się kontynuować wg pierwszego planu (niezależnie kto był u władzy), obecny łuk na Piłsudskiego nie może być wiecznie drogą krajową przez którą przejeżdża największy ruch przez Kalisz lecz właśnie na wprost a łuk stanowić zaledwie zjazd/wjazd na estakadę.
Ale znając życie będą to robiły jeszcze inne osoby po następnych wyborach i oby one wróciły do odpowiedniego racjonalnego i bezpiecznego planu.
Nie znasz dnia ani godziny ! ..?
to czas kupić zegarek i kalendarz
to czas kupić zegarek i kalendarz
Re: Studium Zagospodarowania
Przypominam, że równolegle do Piłsudskiego planowana jest obwodnica DK25, która kiedyś chyba powstanie , a więc trasę Piłsudskiego docelowo należy rozpatrywać jako ul. wylotową z miasta oraz część północnej ramy wewnątrzmiejskiej. Wstrzymałbym się z jednoznacznie negatywną oceną tej kreski a raczej łuków na rysunku zał. do Studium.
Nie znam szczegółów rozwiązania, stąd moje wątpliwości. Mogę się tylko domyślać co autor miał na myśli, ale to za mało żeby wydawać opinie. Poprzednie rozwiązanie było bardzo dobre, ale teraz doszła i słusznie bardzo ważna droga przez Chmielnik. Zastanawiam się czy wyprostowanie Piłsudskiego przy jednoczesnym podłączeniu drogi z Chmielnika byłoby lepszym rozwiązaniem.
Nie znam szczegółów rozwiązania, stąd moje wątpliwości. Mogę się tylko domyślać co autor miał na myśli, ale to za mało żeby wydawać opinie. Poprzednie rozwiązanie było bardzo dobre, ale teraz doszła i słusznie bardzo ważna droga przez Chmielnik. Zastanawiam się czy wyprostowanie Piłsudskiego przy jednoczesnym podłączeniu drogi z Chmielnika byłoby lepszym rozwiązaniem.