Re: Statystyki ludności Kalisza i okolic.
: 5 mar 2024, o 12:29
Świat może istnieć i bez samochodów. Albo tak jak kiedyś, zamiast jezdzić mercedesem, można pekaesem Zdaje mi się, że kiedyś już jakiś polityk proponował pekaesy z Kalisza do Konina w ramach rekompensaty za brak dróg ekspresowych prowadzących do Kalisza. Ponieważ prognozy wskazują na upadek Kalisza, to pod żadnym pozorem nie należy budować infrastruktury na zapas. Wręcz przeciwnie, należałoby ograniczać istniejącą. Powinno się więc stopniowo likwidować drogi w mieście, pozostawiając jedynie te niezbedne, pozwalające dotrzeć autobusom do dworca.
Jako, że szkoda mi klawiatury na odnoszenie się do tych mało zabawnych wypocin poświęcę uwagę tylko temu fragmentowi. Ty literalnie pisałeś o planowaniu miasta większego w momencie, gdy wszystko wskazuję na to, że większe nie będzie czego jedynym skutkiem będzie niewydolność finansowa uniemożliwiająca utrzymanie infrastruktury (istnieję większa ilość rodzajów infrastruktury, niż samochodowa, do której tylko się odnosisz) i usług publicznym w dobrym stanie. No nie będę ukrywał, że takie podejście jest oderwaniem od rzeczywistości. Zresztą jest to podejście antyrozwojowe, bo przepalamy fundusze na nieefektywne rozwiązania łudząc się, że coś to da, zamiast planować z głową. Niemcy sobie z tego sprawę zdali i realizowali najpierw w Niemczech Wschodnich przez, które przeszła hekatomba demograficzna program Stadtumbau-Ost, a później na zachodzie Stadtumbau-West.
Trochę poszerzmy te dane.