S12

Wszystko to, co chcielibyśmy zobaczyć w naszym mieście.
Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1784
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: S12

Nieprzeczytany post autor: filip » 22 lut 2024, o 19:45

Ten odcinek nie jest przewidziany w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.), jedynie odcinek Piotrków Tryb.-Lublin. S12 Sieradz-Sobótka (S11) byłaby potencjalnie dobrym uzupełnieniem krajowej sieci dróg szybkiego ruchu. Obecny ŚDR, choć nie powala to i tak jest znacznie lepszy, niż na wielu planowanych drogach (m.in S12 Piotrków-Radom) co nie powoduję, że pomysł budowy takiej drogi jest zupełnie z czapy. Jednak potencjalnym problemem może być to, że Autostrada Wielkopolska SA (spółka do której należy odcinek A2 Konin-Świecko) ma koncesję do 2037 roku i byłaby to potencjalna konkurencja dla niej, a ponoć w umowie zabroniona jest budowa dróg, które mogą stanowić konkurencję. Ile w tym prawdy jest to nie wiem, ale słyszałem o tym wiele razy w różnych miejscach.

Jeżeli chodzi o region to planowane są takie inwestycje drogowe.
Zrzut ekranu 2024-02-22 193508.png
Zrzut ekranu 2024-02-22 193508.png (64.55 KiB) Przejrzano 1336 razy

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3675
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: S12

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 22 lut 2024, o 22:00

Kalisz powinien zorganizować silną grupę gmin położonych wzdłuż trasy Sieradz-Sobótka, która wystąpiłaby do sądu (administracyjnego lub cywilnego) z pozwem zbiorowym przeciwko Skarbowi Państwa domagając się słonych odszkodowań za krzywdy spowodowane nieuczciwą konkurencją, a właściwie zmową przeciwko interesom tych gmin. Trzeba domagać się ujawnienia tych zapisów umowy koncesyjnej, które z góry odbierają tym gminom prawo do nieskrępowanego rozwoju oraz unieważnienia ich przez sąd.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1784
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: S12

Nieprzeczytany post autor: filip » 22 lut 2024, o 22:52

kaliszanin2 pisze:
22 lut 2024, o 22:00
Trzeba domagać się ujawnienia tych zapisów umowy koncesyjnej, które z góry odbierają tym gminom prawo do nieskrępowanego rozwoju oraz unieważnienia ich przez sąd.
Sorry, ale ten argument merytorycznie ani trochę się nie broni. Już dzisiaj wiemy (nawet na polskim przykładzie), że asfaltorozwój nie ma żadnego oparcia w faktach. To miasta, nie drogi są generatorami inwestycji, szczególnie tych najbardziej wartościowych. Widać to na tej mapce.
GGZTuWnbQAA1pHO.jpg
GGZTuWnbQAA1pHO.jpg (147.96 KiB) Przejrzano 1288 razy
Sieć miejska + lubuskie zagłębie magazynowe (dobra lokalizacja, blisko Niemiec, co prawda tych biedniejszych, ale nadal Niemiec).
Na SSC widziałem kiedyś ciekawe dane, że miasta w Polsce (+/- takie jak Kalisz) będące podłączone do sieci dróg szybkiego ruchu wyludniają się szybciej, niż te bez. Co prawda nie były to znaczne różnice, ale jednak.

Dlatego proszę o to, żebyśmy nie wmawiali tego innym, a już szczególnie sobie, że asfalt determinuję rozwój. To zwyczajne kłamstwo. Są sensowniejsze argumenty, serio.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3675
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: S12

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 22 lut 2024, o 23:26

Gdzie są miasta źle skomunikowane, które się świetnie rozwijają? Drogi nie są gwarancją rozwoju, ale ich brak zabija. Gołym okiem widać, że z okolicami A2, A4, A1 mało co może się równać.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1784
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: S12

Nieprzeczytany post autor: filip » 23 lut 2024, o 09:38

Zaznaczyłem siedem największych miejskich obszarów funkcjonalnych.
11111.png
11111.png (598.85 KiB) Przejrzano 1236 razy
Teraz je wymazałem z mapy.
222222.png
222222.png (535.78 KiB) Przejrzano 1236 razy
Co widać? Przede wszystkim sieć miejską i osadniczą, tereny blisko granicy z Niemcami.

Czy to znaczy, że drogi szybkiego ruchu są zupełnie zbędne? Nie, ale to nie znaczy, że budowa dróg jest bramą do rozwoju, w wielu przypadkach nie daję zupełnie nic.

A
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 185
Rejestracja: 11 kwie 2010, o 18:03
Lokalizacja: Hanki Sawickiej

Re: S12

Nieprzeczytany post autor: A » wczoraj, o 18:29

https://www.facebook.com/share/p/boS3wsiFhKVJHjFT/
Nigdzie jednak nie znalazłem żadnych konkretów
pozdrawiam
A.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1784
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: S12

Nieprzeczytany post autor: filip » wczoraj, o 18:51

Jeżeli starosta z Sieradza walczy o takie rzeczy, a nie cały skład poselski z okręgu i Prezydent miasta Kalisza to powinien być wstyd dla nich i sygnał dla wyborców i wyborczyń na kogo pod żadnym pozorem nie głosować.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3675
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: S12

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » wczoraj, o 20:09

filip pisze:
wczoraj, o 18:51
starosta z Sieradza walczy o takie rzeczy, a nie cały skład poselski z okręgu i Prezydent miasta Kalisza
Nieprawda, p. dr Janek nie tylko już dawno, dawno temu zorganizował zespół poselski ds. S12 na odcinku od Piotrkowa przez Sieradz nie tylko do Kalisza, ale hen, hen dużo dalej, przez Leszno aż do najbardziej zachodniej granicy. I ten zespół nie tylko powstał, ale nawet zebrał się na posiedzeniu. Jeśli chodzi o okręg, to leży on dokładnie wzdłuż tak pięknie wymarzonej trasy.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1784
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: S12

Nieprzeczytany post autor: filip » wczoraj, o 20:51

Nie mogę znaleźć Zespołu Parlamentarnego ds. S12 na ten konkretny odcinek. Ale S12 Sieradz-Granica nie ma absolutnie żadnego uzasadnienia.
Zrzut ekranu 2024-05-08 203835.png
Zrzut ekranu 2024-05-08 203835.png (695.51 KiB) Przejrzano 79 razy
Na zaznaczonych przeze mnie odcinkach, stanowiących połowę lub więcej trasy potoki ruchu są żałosne. Widać, że nie ma żadnego potencjału na przejęcie ruchu z okolicznych dróg. Dużych generatorów ruchu też na tej trasie nie ma. Do Berlina (i dalej na zachód) Warszawa i Łódź będą jeździć nadal A2, Kalisz i Sieradz via S12, S11, A2, Zielona Góra via S3, A2. Tego nie da się uzasadnić w żaden sposób. Największe uzasadnienie ma Sieradz-Sobótka (S11), bo tam przebicie magicznego progu 15 tys. pojazdów/dzień jest w zasięgu ręki.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3675
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: S12

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » wczoraj, o 21:08

Sieradz-Sobótka powstanie raczej jako DK12 w standardzie analogicznym jak DK25 Ostrów-Konin, niż jako droga ekspresowa. GDDKiA ostatnio energiczniej zabiera się za niektóre drogi krajowe.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1784
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: S12

Nieprzeczytany post autor: filip » wczoraj, o 21:28

Przebudowa DK12 Sieradz-Sobótka na GP 2X2 to jest bezsensowne rozwiązanie. Dziadowska oszczędność na potencjalnie ważnej trasie łączącą Polskę Wschodnią z Zachodnią. Imho w tym przypadku nie ma to najmniejszego sensu, przy DK25 można to jeszcze jakoś uzasadnić.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3675
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: S12

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 59 min temu

filip pisze:
wczoraj, o 21:28
Przebudowa DK12 Sieradz-Sobótka na GP 2X2 to jest bezsensowne rozwiązanie.
Raczej nowy przebieg GP 2+2 niż przebudowa.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1784
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: S12

Nieprzeczytany post autor: filip » 38 min temu

Źle się wyraziłem, miałem na myśli rozbudowę (co nie wyklucza w większości nowego przebiegu). Tak, czy inaczej GP 2x2 w tym przypadku uważam za złe rozwiązanie. To rozwiązanie jest stosowane na "dojazdówkach" do autostrad (vide: DK25 Kalisz-A2, DK75 Nowy Sącz-A4) oraz na drodze dojazdowej do większego miasta (DK94 Lubin-Wrocław), czyli na trasach, których charakter można określić jako regionalny, ale z relatywnie sporym ruchem (szczególnie na DK75). S12 Sieradz-Sobótka stanowiłaby uzupełnienie ciągu, który szedłby od granicy wschodniej (Ukraina) na zachód (przez S11 i A2), dlatego w tym przypadku to powinna być droga klasy S.

ODPOWIEDZ